
turatie mare = uzura mare vs turatie mica in apa rece = mers cu motor rece continu...
care e mai nashpa ?

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Nu te supara, dar despre ce principii vorbesti?kingofbeasts scrie: pe principiul asta un autoturism cu motor de 1,2 litrii se comporta identic cu unul cu motor de 4,2 litrii limitat electronic . (vorbim deaceeasi marca si acelasi model de autoturism) . culmea e ca realitatea a demonstrat exact contrariul si daca le pui pe ambele sa urce dealul cel cu motor de 4,2 litri va fi primul in varf.
in plus la motoarele de barca mai trebuie tinut cont si de elice care in general la motoarele mai puternice are fie suprata totala a palelor mai mare , fie numar de pale mai mare , in ambele cazuri randamentul fiind superior.
mai e o chestiune. viteza maxima n-o ai de cand te-ai urcat in barca ci trebuie sa o obtii, ceea ce presupune o acceleratie si asta presupune un timp care e mult mai mic in cazul unui motor mai mare.
si ar mai fi ceva: turatiile mari genereaza caldura mare, dilatatii mai mari, frecari mai mari si implicit uzura mai mare = durata de viata mai mica.
Cu 2 persoane + bagaj ? ...Poppy scrie:YouTube te contrazice, se reuseste glisarea si cu motoare mai mici de 15 CP la o barca de 3 m.kzoli scrie:...Cat despre glisaj cu una de 3 m dupa mine trebuie minim 15 cp la o asemenea ambarcatiune...