Motor Barca!

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
laurentiucat
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 185
Membru din: 29 Aug 2006, 17:13

motor 2

Mesaj de laurentiucat » 22 Iun 2007, 18:54

pornire la prima sfoara.
Toti pescarii ajung in Rai...

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Re: motor

Mesaj de mihaif99 » 22 Iun 2007, 20:46

laurentiucat scrie:sa fiu cinstit ..eu vreau un motor pe care sa ma bazez.nu vreau sa ma trezesc la mama naibii pe dunare cu motoru defect indiferent ce marca e.la cat costa ar trebui ca macar in primii 2-3 ani de functionare sa nu dea "rateuri".acu poa sa mearga johnsonu perfect,io nu-l mai pun sa ma duc mai mult de 1 km distanta cu el.nu mai am incredere.nu are trepidatii mari si zgomot mare.depinde acu cu ce compari.mai e o treaba.daca-l pui pe o barca de fibra cu fundul taiat o sa mearga incet.merge mai bine pe o lotca pescareasca cu 2 ciocuri de 6-7 m decat pe o barca de fibra de 3,5 m.ptr deplasari lungi de peste 4-5 km nu l-as recomanda.(asta e parerea mea)avantaje:consumul mic,greutate redusa,ocupa spatiu putin.
Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste viteza. Este viteza de deplasament, shi e o functie fizica legata de raportul lungime/latime shi forma fundului. Lotca fiind lunga shi ascutita merge mult mai repede la deplasament decat barca de fibra scurta shi lata.

Daca pui insa un motor mai mare - sa zicem 15 CP, barca de fibra salta in planaj, si merge cu peste 30km/h, dar lotca cu 15 CP va merge doar marginal mai repede (1-2 km/h) decat cu motorul de 2.5 hp in stare de sub-planare (la rog, lisare)

Cat despre fiabilitate, eu am incrdere deocamdata Suzuki (identic cu Johnson-ul tau) Numai ieri am mers 20 km intr-un curent criminal. In fine, la barca au panze alternativa mea e sa folosesc un motorash Tanaka de 1.2 CP din 1970 in care am incredere cat tu in Johnson.

ionescu eugen
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 5
Membru din: 22 Apr 2008, 20:13
Localitate: ROMANIA

Mesaj de ionescu eugen » 25 Iul 2008, 14:04

Fiecare cu ideile lui. Eu am un motor Mercury cu cizma scurta, de 6 cp, cumparat in urma cu un an si ceva de la Galati, firma Plasma. Am peste 100 de ore de functionare si merge ireprosabil. Intr.adevar , cred ca o sa iau unul de vreo 15 cp sa merg mai repede (adica foarte repede, barca e o Laguna de 4,1 metri) insa eu sunt foarte multumit de aceste motoare si tot de asta vreau. Un prieten are acelasi tip de motor dar de 5 cai de vreo doi ani si ceva si l/a forjat dar merge tot super.

CC59
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 233
Membru din: 09 Apr 2006, 12:19
Localitate: panciu,vrancea
Contact:

Mesaj de CC59 » 25 Iul 2008, 18:10

O intrebare:mi-a adus cineva un motor(banuiesc ca este captura de razboi din italia) pe care scrie doar: Yamaha si HS 165; ce putere are?multumesc...

ventoflorin
junior
junior
Mesaje: 76
Membru din: 29 Iul 2008, 14:57
Localitate: SUCEAVA
Contact:

Mesaj de ventoflorin » 29 Iul 2008, 15:15

sa traiti!am niste intrebari pe mihaif99 pentru ca fad ca a folosit motor honda si se pare ca are si multa experienta privind motoareledar as primi bucuros si sfaturi de la alti forumisti.tocmai mi am cumparat un motor honda bf6 in doi cilindri.nu am mai avut niciodata motor asa ca va intreb:de ce spuneti ca honda pierde ulei la transport ?pe unde?eu l am transportat de 2 ori dar nu am vazut pic de ulei scurs.poate nu stiu unde sa ma uit... 2. cum trebuie manipulat si transportat motorul corect? 3.in prelungirea busonului de ulei este o joja gradata pana la 800...asta inseamna grame?uleiul indica 750...e corect?....4.exista un bec pt ulei[cred] care in timpul functionarii sta aprins...e corect? 5. cand l am cumparat acum 3 saptamani l am probat dar a pornit dupa vre o 15 trageri de sfoara dupa care pornea din prima dupa ce sa incalzit...asa greu o ia honda? 6.cand termin ziua de plimbat sa i consum toata benzina din rezervor? precizez ca motorul arata impecabil si se vede ca a fost extrem de putin folosit. :roll: va multumesc!

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 30 Iul 2008, 21:40

ventoflorin scrie:sa traiti!am niste intrebari pe mihaif99 pentru ca fad ca a folosit motor honda si se pare ca are si multa experienta privind motoareledar as primi bucuros si sfaturi de la alti forumisti.tocmai mi am cumparat un motor honda bf6 in doi cilindri.nu am mai avut niciodata motor asa ca va intreb:de ce spuneti ca honda pierde ulei la transport ?pe unde?eu l am transportat de 2 ori dar nu am vazut pic de ulei scurs.poate nu stiu unde sa ma uit... 2. cum trebuie manipulat si transportat motorul corect? 3.in prelungirea busonului de ulei este o joja gradata pana la 800...asta inseamna grame?uleiul indica 750...e corect?....4.exista un bec pt ulei[cred] care in timpul functionarii sta aprins...e corect? 5. cand l am cumparat acum 3 saptamani l am probat dar a pornit dupa vre o 15 trageri de sfoara dupa care pornea din prima dupa ce sa incalzit...asa greu o ia honda? 6.cand termin ziua de plimbat sa i consum toata benzina din rezervor? precizez ca motorul arata impecabil si se vede ca a fost extrem de putin folosit. :roll: va multumesc!
Noi vorbeam de Honda BF2 si BF2.3, tu ai BF6, si habar nu am despre motorul asta. Trebuie ca e destul de putin zgomotos in 2 cilindri, cat e de greu
Trebuie pus pe o parte asa cum e indicat in manual.
Da, e corect, becul de ulei sta aprins (asa era si ala al meu de 50 CP).

soniqwe78
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 17
Membru din: 01 Iul 2008, 09:28
Localitate: constanta
Contact:

Mesaj de soniqwe78 » 12 Aug 2008, 23:04

O barca se poate deplasa in doua feluri

1) deplasament - viteza maxima de deplasament e data de raportul lungime; latime al barcii, si e o chestie fixica pe care NU AI CUM sa o depasesti. La o pneumatica de 3.3 metri, poate ajunge si la 12km/h.

2) planaj - am vazut aici ca ii ziceti lisare sau asa ceva. Barca trece peste balul ce se formeaza in fatza ei shi incepe sa alunece pe suprafata apei.
Cu un motor de 8 cp poti ajunge la 30kn/h.

Pentru deplasament ia 4 timpi 2.5 CP- Suzuki e excelent pt ca e relativ ne-zgomotos, e racit cu apa, are cutie de viteze(avantaj mare pt viteze extrem de mici), si are elice de metal. E acelasi motor cu Johnson shi Evinrude 2.5. Honda 2.3 e MULT mai zgomotos, e racit cu aer, are elice de plastic shi ambreiaj centrufugal, care angajeaza elicea la o viteza un pic prea mare decat trebuie ( pt. trolling). Le-am avut pe amandoua shi stiu.
Motoarele de 3.5-4 sau 5 CP nu au rost pentru ca nu vei putea plana cu ele shi vor impinge barca fix la aceeashi viteza de deplasament ca shi 2.5 CP

Pentru planaj, daca vrei portabil, ia un motor de 2 timpi de 8 CP Johnson, Evinrude, Yamaha sau Nissan/Tohatsu. Au doar 26 kg. Nissan/Tohatsu poate fi gasit la 9.8 CP la aceeashi greutate.
Clasa urmatoare de putere/greutate pt 2 timpi e 37 KG - adica foarte mult.
Mercury 2 timpi, de la 6 cp la 15 CP cantareste 37 kg!

Alegrea perfecta:
1-Suzuki 2.5 Deplasament
2-Nissan/Tohatsu 9.8 - o sa planzi cu barca incarcata cu pina la 250 kg

salve
ma intereseaza si pe mine daca ma puteti ajuta cam ce motor sa pun pe o gonflabila de 3.80-4.00 metri ?
io ma gandeam la un 4 timpi de 10 sau 15 cai sh
e de ajuns sau im itrebe mai mare ....mentionez ca vreau sa ies si pe mare cu valuri de 1m cel putin si sa sar peste ele sau sa salte barca nu sa merg ca personalu ...astept sugestii multumesc

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 12 Aug 2008, 23:52

soniqwe78 scrie:
salve
ma intereseaza si pe mine daca ma puteti ajuta cam ce motor sa pun pe o gonflabila de 3.80-4.00 metri ?
io ma gandeam la un 4 timpi de 10 sau 15 cai sh
e de ajuns sau im itrebe mai mare ....mentionez ca vreau sa ies si pe mare cu valuri de 1m cel putin si sa sar peste ele sau sa salte barca nu sa merg ca personalu ...astept sugestii multumesc
Ti-am raspuns deja.
Pune 10 cai in 4 timpi - nissan are "doar" 37 kg
O sa intre in planaj cu 2 persoane si bagaj.

Pentru mers in deplasament Suzuki de 2.5 e suficient.

Am avut si eu un Quicksilver HD 380 - e solida, si cred ca la 100kg cat cantareste ea, nu mai conteaza un motor de 37 kg :-)

soniqwe78
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 17
Membru din: 01 Iul 2008, 09:28
Localitate: constanta
Contact:

380hd

Mesaj de soniqwe78 » 13 Aug 2008, 04:27

.............pai si de ce ai dat 380_u ? ceva probleme sau ?

vlad21

Mesaj de vlad21 » 13 Aug 2008, 10:57

Am un Suzuki de 6cp cizma scurta.. pus pe un PortaBote de 12" ...si tocmai am iesti din rodaj..

CU mentiunea ca rodajul e facut ca la carte.. intentonez sa tin motorul o perioada.. am observat ca imediat dupa revizie (cea de 20 ore)..nu mai porneste la prima sfoara (obs de la 1 sapt la alta adica din weekend in weekend)...
Altfel 3 zile in delta.. 2 dimineti a pronti cu shock la prima sfoara... si a 3-a doar la a 2-3-a sfoara?

de fiecare data inainte de depozitare... am asteptat sa consum benzina din carburator (desi din ce stiu nu era un must)

in plus.. .am momente in care ...daca il acceleerz brisc tinde sa moara

voiam sa va cer un sfat ca sa stiu daca e ok.. si ce terbueie sa corectez

altfel sunt mai mult decat incantat.. de el si de combo:D

v

Scrie răspuns