Motor Barca!

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Re: 380hd

Mesaj de mihaif99 » 13 Aug 2008, 13:49

soniqwe78 scrie:.............pai si de ce ai dat 380_u ? ceva probleme sau ?
L-am luat nou, in 2000 de la dealer (pret f bun) si cand l-au dat jos de pe perete si dezumflat nu imi venea sa cred cat de mare e.
Pe atunci stteam inca la bloc si nu era practica. Daca esti lenes ca mine si nu ai puterea lui Nicu Vlad, 380d necesita un trailer (peridoc)
Am vandut-o si mi-am luat in Achilles din 85!!! 3.60 m si doar 50 kg. E drept nici nu se compara cu 380 hd ca soliditate, dar puteam sa o montez.

Oricum in 2006 mi-am luat o barca mult mai mare: 4.30 si mai solida chiar decat 380 hd-ul. Pe asta am avot un Honda de 50hp (haos! povestesc in topicul Ghid pe "scurt pneumatice") si un Johnson de 8hp, 2t, si plana si cu Johnsonul

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 13 Aug 2008, 13:53

vlad21 scrie:Am un Suzuki de 6cp cizma scurta.. pus pe un PortaBote de 12" ...si tocmai am iesti din rodaj..

CU mentiunea ca rodajul e facut ca la carte.. intentonez sa tin motorul o perioada.. am observat ca imediat dupa revizie (cea de 20 ore)..nu mai porneste la prima sfoara (obs de la 1 sapt la alta adica din weekend in weekend)...
Altfel 3 zile in delta.. 2 dimineti a pronti cu shock la prima sfoara... si a 3-a doar la a 2-3-a sfoara?

de fiecare data inainte de depozitare... am asteptat sa consum benzina din carburator (desi din ce stiu nu era un must)

in plus.. .am momente in care ...daca il acceleerz brisc tinde sa moara

voiam sa va cer un sfat ca sa stiu daca e ok.. si ce terbueie sa corectez

altfel sunt mai mult decat incantat.. de el si de combo:D

v
Man, e normal sa o ia la a doua a tria sfoara la rece.
Oricum, daca ai golit carb-ul, trebuie sa astepti sa se reumple, mai ales daca nu folosesti rezervor auxiliar cu bulb de priming.
Cald o ia la prima sfoara, nu?
Ezitarea aia se mai intampla cand motorul s-a incalzit bine?

vlad21

Mesaj de vlad21 » 13 Aug 2008, 14:00

hehe.. .same old friends:)

.. .foosesc numai cu rezervor auxiliar... si cu para.. ... dar care merge ok.. totul nou...

doar ca o ia foarte greu (sau asa mi se pare).. prima data

la cald... teoretic o ia din prima
spun "teoretic" intrucat... s-a mai intamplat sa mearga de ala 2- sfoara

... si chestia aia cu momentele aleatoare cand turat mult.. tinde sa se opreasca innece/... parca nu-mi da bine

any ideea?
Euronautica zice ca e ok.. s-au oferit s-mi schimbe bujia..
dar cand i-am itnerbat daca e nevoie dupa 20 ore....? au ras..ca nu terbuie

multumesc
v

ventoflorin
junior
junior
Mesaje: 76
Membru din: 29 Iul 2008, 14:57
Localitate: SUCEAVA
Contact:

Mesaj de ventoflorin » 13 Aug 2008, 16:26

[quote="vlad21"]hehe.. .same old friends:)

.. .foosesc numai cu rezervor auxiliar... si cu para.. ... dar care merge ok.. totul nou...

doar ca o ia foarte greu (sau asa mi se pare).. prima data

la cald... teoretic o ia din prima
spun "teoretic" intrucat... s-a mai intamplat sa mearga de ala 2- sfoara

... si chestia aia cu momentele aleatoare cand turat mult.. tinde sa se opreasca innece/... parca nu-mi da bine

any ideea?
Euronautica zice ca e ok.. s-au oferit s-mi schimbe bujia..
dar cand i-am itnerbat daca e nevoie dupa 20 ore....? au ras..ca nu terbuie

multumesc
vlad-aceeasi chestie cu pornirea mi se intampla si mie...am un honda de 6 cai 4 timpi.motorul l am luat de o luna iar cand i am facut proba a pornit poate la a 10 -cea sfoara,dupa ce sa incalzit ao ia din prima.am lasat benzina in carborator si dupa o sapt a pornit la a 2 a sfoara fara shoc.acum l am golit iar si pun pariu ca o sa o ia mai greu la inceput.faza cu opritul sau ca tinde sa se innece cand accelerezi brusc am patit o la prima proba dar cica ar prinde aer pe furtun pe undeva.cert e ca la a 2 a iesire nu am mai patit asa.motorul e 2006 foarte putin folosit iar pt mine e primul motor asa ca nu am experienta.eu zic numai ca am patit ca tine la prima proba si cred ca nu e nimic grav. :lol:

vlad21

Mesaj de vlad21 » 14 Aug 2008, 09:49

@ventoflorin: merci mult pt raspuns

mie nu mi se pare normal.... sa porneasca greu (scos din cutie....) a plecat la prima sfoara dupa ce 1 data a tras incet de sfoara sa se unga!!!

totusi... e vorba de principiu si o sa urmaresc chetia asta frecvent...
nu de alta... dar imi place sa ma bazez pe el... oricand si in orice situatii
... mai ales ca stim cu totii ca pot fi si accidente

vlad.. cel carcotash :P

Keiler
junior
junior
Mesaje: 50
Membru din: 22 Mai 2008, 15:00
Localitate: Brasov

Mesaj de Keiler » 14 Aug 2008, 16:14

Vlad, nu mi se pare ca esti carcotas. E legitim sa te astepti sa mearga foarte bine.
Eu am facut aceeasi chestie de mai multe ori: la-m lasat sa consume toata benzina. Dupa ce bag iarasi benzina, o ia destul de greu. Dupa aceea o ia la prima sfoara. Acum mi-a mai ramas ceva in rezervor si sunt curios la prima iesire ce va face. Dupa ce se incalzeste nu da semne ca s-ar ineca la accelerari bruste.
Ce ma chinuie pe e faptul ca trebuie sa-i fac un suport unde sa-l pot depozita vertical.

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 14 Aug 2008, 16:29

Trebuie sa iti pui urmatoarele intrebari

1) e primat bine E para de primming tare?
2) cand faci primming-ul ai carburatorul deschis sa intre benzina in el, sau e pe off? Tebuie deschis.
3) e socul tras (daca e ff cald afara, nu trebuie tras de tot, ci jumatate)
4) e acceleratia in pozitia pentru pornire, poate trebuie deschisa acceleratia un pic mai mult.

Eu cred ca merge bine, si ca orice motor mic, trebuie invatzat un pic, ca doar nu e masina.
Daca il folosesti cu orele la ralanti, nu ar fi rau sa mai mergi cate 10 15 minute la full throttle, ca altfel se umple de carbon.

vlad21

Mesaj de vlad21 » 15 Aug 2008, 07:46

mihaif99 scrie:Trebuie sa iti pui urmatoarele intrebari
raspund pe rand:

1) e primat bine E para de primming tare?
Da .. de fiecare data

2) cand faci primming-ul ai carburatorul deschis sa intre benzina in el, sau e pe off? Tebuie deschis.
carburator deschis??
este pus de fiecare data swith-ul in pozitia de a trage din rez extern
am supapa de la rezervor deschisa..
mai mult.. prima data trag incet de sfoara cursa completa sa se unga (asa m-a invatat Euronautica ca ar fi bine)

3) e socul tras (daca e ff cald afara, nu trebuie tras de tot, ci jumatate)
DA... de fiecare data.. trag primele 2-3 softri cu socul complet tras...
dupa il bag.. si accelerez din tiller... si tot asa.. ca sa nu-l innec
socul la jumatate.. din ce am obs cu capacul deschis nu are nici o actiune... mecanica:D

4) e acceleratia in pozitia pentru pornire, poate trebuie deschisa acceleratia un pic mai mult.
daca nu ma insel.. in carte scrie ceva de ori shock / ori acc de pe tiller...
am incercat asa.. dar si diverse combinatii...



Eu cred ca merge bine, si ca orice motor mic, trebuie invatzat un pic, ca doar nu e masina.

sunt convins.. ca asta e treaba
dupa cum zicea un deltash:D... fiecare motor are chichita lui.. o inveti si apoi nu mai ai treaba... asa ca asta ramane de facut:)

Daca il folosesti cu orele la ralanti, nu ar fi rau sa mai mergi cate 10 15 minute la full throttle, ca altfel se umple de carbon.
nu merg la ralanti... decat putin.. de obicei il folosesc la deplasare.. in delta.. sau pe lacuri mari (altfel electric Maxxum 55)...
si incerc sa nu dau full-throttle decat ocazional.. pt a evita depuneri d e carbon / calamina... etc..

dar.. permanent merg cu el cam 3/4 din putere.. in primul rand pt a avea inca putina putere de rezerva (just in case)... si 2 pt protectie

repet.. wknd-ul trecut in delta.. 8 ore pe apa numai plimbare.. (mint a fost si o biata marla).... dar s-a comportat excelent..

mai putin punerea xxx:D... cand radeau toti de la murighiol...:) pana a pornit

merci mult inca odata
v

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 30 Iun 2009, 15:37

Salut !
Doresc un motor pentru Bombard AX3 Aero (cu chila, 32 kg si cu diametru tub de 36) in care o sa fim permanent trei persoane care sa-mi satisfaca pofta de plimbare (planare ?! :roll: ) si mai putin de pescuit. Pentru asta doresc ca el sa fie usor de transportat auto (culcat in portbagaj), mic si sa fie ieftin. Producatorul limiteaza barca la puterea de 4 CP (26 kg motorul) cat si viteza (<15 km/h), ce sa cumpar, 2,5 sau 4 CP ? Cu cizma scurta sau lunga ? Am "ochit" urmatoarele:
- Tohatsu 2,5 (665 €)(17 kg) vs. Suzuky 2,5 (685 €)(13 kg);
sau
- Tohatsu 4 (835 €)(26 kg) vs. Suzuky 4 (959 €) (25 kg) vs. Yamaha 4(979)(22 kg).
Ce recomandati ? Sau altfel, as simti diferenta la mers cu un motor de 4 CPprin comparatie cu unul de 2,5 CP, ar lisa barca sau pentru asta imi trebuie mai multi cai putere (10-15 CP) ?

Multumesc !

Bogdan

(foarte important ! imi trebuie permis de navigatie pentru 2,5-4 CP ? sunt dunarean si nu se stie)

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 30 Iun 2009, 16:18

Poppy scrie:Salut !
Doresc un motor pentru Bombard AX3 Aero (cu chila, 32 kg si cu diametru tub de 36) in care o sa fim permanent trei persoane care sa-mi satisfaca pofta de plimbare (planare ?! :roll: ) si mai putin de pescuit. Pentru asta doresc ca el sa fie usor de transportat auto (culcat in portbagaj), mic si sa fie ieftin. Producatorul limiteaza barca la puterea de 4 CP (26 kg motorul) cat si viteza (<15 km/h), ce sa cumpar, 2,5 sau 4 CP ? Cu cizma scurta sau lunga ? Am "ochit" urmatoarele:
- Tohatsu 2,5 (665 €)(17 kg) vs. Suzuky 2,5 (685 €)(13 kg);
sau
- Tohatsu 4 (835 €)(26 kg) vs. Suzuky 4 (959 €) (25 kg) vs. Yamaha 4(979)(22 kg).
Ce recomandati ? Sau altfel, as simti diferenta la mers cu un motor de 4 CPprin comparatie cu unul de 2,5 CP, ar lisa barca sau pentru asta imi trebuie mai multi cai putere (10-15 CP) ?

Multumesc !

Bogdan

(foarte important ! imi trebuie permis de navigatie pentru 2,5-4 CP ? sunt dunarean si nu se stie)

Daca nu ma insel AX3 NU are chila. Daca NU are chila NU o sa planeze vreodata (e si limitata la 4) . Daca nu o sa planeze NU ai nevoie de mai mult de 2.5CP. Ia Suzuki pt ca e portabil, o sa ai un pachet sub 50 kg barca+ motor + benzina!

Alte considerente:
Ca sa planezi singur in barca usoara cu chila iti trebuie 5-6 CP... cel putin.
Pentru trei persoane (planaj), cel putin 8 sau 9.9, si asta daca ai barca bine proiectata...

Scrie răspuns