Sfat Motor barca

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
trout_man
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 11
Membru din: 07 Aug 2007, 12:44
Localitate: Valea Argovei

Mesaj de trout_man » 15 Noi 2007, 23:16

ia vezi aici ca discutie, nu ca altceva...
http://www.rapitori.ro/forum/about5283.htm

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 15 Noi 2007, 23:33

Lucrurile sunt mult mai simple decat va inchipuiti.
Fabricantii barcilor dau puterea si greutatea motoarelor care se pot monta pe barca, cat si faptul daca trebuie cizma lunga sau scurta.
De obicei dau puterea recomandata de ei si cea maxima.
Faptul ca e in doi sau 4 timpi este o chestie de pret si greutate, dar si de consum si poluare.
Diferenta de putere este de fapt o diferenta de cuplu. Un doi timpi este mai nervos insa cel de patru va merge putin mai repede impins la maxim.
Cam asta e tot.

Tudor

Pubertfester
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 15 Noi 2007, 10:52

Mesaj de Pubertfester » 16 Noi 2007, 09:49

Salutare si multumesc tuturor celor care s-au implicat in discutie!
Sa stiti ca nu e usor cu barcile astea de tabla :(
problema romaneasca de a face din **** bici sa faca si poc se pare ca i a nustiu cata oara confirmata: nu face "poc"!Problema e ca la saraciile noastre tot mai avem o speranta in "Biciul"care face poc.
da, dupa tot ce am citit,pentru o iesire pe distante mici cu minim de pretentii si de pasageri se poate folosi si barca mea.Cred ca pana la urma am sa renunt la ea si am sa-mi caut una de sh cu motor cu tot optimizata si cu tot ce trebuie...
mai oameni buni de ce dracu poate sa coste un motor de barca de putere mica , cat o masina aproape?, ca banuiesc ca nu-i bagat vreun OZN pe acolo...multi zic ca-i lux dar sa fim sinceri toti care avem barci ca nu-i un lux, ca doar muncesti la ea ( curatat , spalat, legat, dezlegat, te mai bate vantu ploaia..nu-i ca o masina :roll: )

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 16 Noi 2007, 10:00

taxa pe viciu! :D
near the beer

tudorgabriel
junior
junior
Mesaje: 53
Membru din: 07 Feb 2006, 17:26
Localitate: galati

Mesaj de tudorgabriel » 16 Noi 2007, 11:13

Salut tudor, fabricantii barcilor dau puterea motoarelor,dar este din nou relativ ce spun ei,iti dau aceasta putere ptr.o anumita greutate si un anumit nr.de persoane,din experienta iti spun ca daca scrie pe barca 3 persoane si 200 kg sigur vei merge cu 4 persoane si 400 kg :) ,ptr.fiecare 30 kg adaugate pe barca iti trebuie alta putere sau ptr.motorul care deja il ai trebuie sa cresti turatia ca sa poti merge bine,cand plec la pescuit am atatea bagaje de umplu barca,asa fac toti pescarii,se aduna mult echipament,ma refer la situatia cand stai multe zile,daca pleci ptr.un pescuit scurt este altceva.Difrenta dintre 2 si 4 timpi este mare tudor,in primul rand motorul in 2 T foloseste ulei suplimentar ptr.ungerea motorului,are un rezervor special,sunt uzuri in functionare mult mai mari,merge cu turatii mai mari decat 4 T,este aprox.ca un motor de motocicleta iar la consum este cu 35% mai mare ca la 4T.
@trout_man
este adevarat este scump dar nu il cumperi in fiecare an,cunosc persoane care fac agrement in Delta cu barci si motoarele lor au 4000-5000 de ore de functionare si motoarele nu au probleme,asta inseamna cam 10 ore pe zi X 150 zile(apoximativ)pe an ,asta inseamna motor de 3 ani,eu fac cu barca mea 50-60 de ore pe an,iti dai seama ce viata are,ma duce 10 ani lejer.

Muresan Mircea
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 1
Membru din: 20 Mar 2009, 13:06
Localitate: Cluj

Depanare cablu guvernare motor

Mesaj de Muresan Mircea » 20 Mar 2009, 13:15

Cine m-a poate ajuta cu un sfat?Am cumparat o barca de 5 m lungime,2 latime cu volan 6locuri cu un motor yamaha de 60 hp ,2 timpi avand cablul de guvernare a directiei aproape gripat.As vrea sa-l inlocuiesc,dar nu reusesc sa-l desfac de catre motor.Nu stiu ordinea operatiilor de desfacere si nici directia din care sa incep(volan sau motor).

Avatar utilizator
seve
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 18 Noi 2007, 12:03
Localitate: seattle, wa
Contact:

Mesaj de seve » 20 Mar 2009, 17:36

nu e deloc greu cu barcile de tabla daca ai ceva experienta pe dunare. nu as iesi in baraj cu una pneumatica nici mort ...motor am un tomos (sarbesc) de 4 cai si ma descurc de minune cu el...sigur ca unul mai puternic e o solutie daca ai mult de mers ...eu am barca la 1 km de locurile unde pescuiesc. la dunare sunt o multime de oameni cu motoare de 4 sau 6 cai si se descurca excelent. daca vrei sa faci curse asta e alta treaba dar parerea mea ca un motor de 4-8 cai e suficient pentru dunare. p.s eu mi-am luat motorul second hand adus din spania cu 6 milioane si am tras o fuga cu tatal meu in serbia (el cunoaste limba) la reprezentanta tomos. cu 150 de euro am luat aprope toate piesele noi- set motor, pinioane, garnituri etc.

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 20 Mar 2009, 21:44

Jeacale vezi ca-i topicu mort si raspunzi la mesaje din 2007 ;-)
L-a redeschis omu' asta cu cablu intepenit. Poate stie careva cu ce se maninca si poate sa il ajute.

Avatar utilizator
seve
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 18 Noi 2007, 12:03
Localitate: seattle, wa
Contact:

Mesaj de seve » 20 Mar 2009, 22:10

chiar nu m-am uitat la data :oops: ..credeam ca e recent..am citit majoritatea postarilor si consider topicul in sine interesant.

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Re: Depanare cablu guvernare motor

Mesaj de romica » 22 Mar 2009, 08:06

Muresan Mircea scrie:Cine m-a poate ajuta cu un sfat?Am cumparat o barca de 5 m lungime,2 latime cu volan 6locuri cu un motor yamaha de 60 hp ,2 timpi avand cablul de guvernare a directiei aproape gripat.As vrea sa-l inlocuiesc,dar nu reusesc sa-l desfac de catre motor.Nu stiu ordinea operatiilor de desfacere si nici directia din care sa incep(volan sau motor).
la demontare incepi de la motor. desfaci surubul de fixare a tijei, o tragi afara si apoi te duci spre volan cu demontatul

Scrie răspuns