Sfat Motor barca

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 09 Mai 2009, 14:31

Dumire (Ku..),

Cam asa e si Johnsonul meu (motorul in sine si piciorul), numai ca fiind din 2001 are sfoara(recoilul) in cap si schimbatorul si bratul le-au montat in fatza. Are si aprindere electronica.

Reparatia:
Nu siu despre ce orificiu vorbesti, dar presupun ca zici de JET-uri (jiglerele din carburator) Afla ca poti sa iti cumperi "carburetor rebuild kit" vine cu cele doua jiglere, plutitorul, si garnituri. Costa ieftin, nu stiu exacat, dau nu mai mult de 30-40$. Comanzi din USA. Daca ai compresie, o sa mearga ca nou. Are eprindere electronica? Daca e mecanica eu as cumpara si kit distribuitor care si ala e ieftin.

Acum sa iti zic de motoare in DOI TIMPI si 25 kg: Johnson/Evinrude 8 cp, Nissan/Tohatsu 8CP si 9.8 cp si Yamaha 8. In rest ORICE MOTOR mai puternic e mai greu (36kg). Acel v-max NU EXISTA. E ceva adevar in ce a spus prietenul, adica motoarele de 9.9 sunt identice cu cele de 15 (iar UNUL SINGUR -nu sunt sigur care- e usor de convertit la 15CP) dar TOATE au 37 kg. In afara de cel ce permite conversia(nu stiu firma), celelalte modele sunt foarte greu de convertit.

In 4 timpi motoarele cu un cilindru de 4-5-6 cp au in jur de 25 kg, si cand zici Johnson/Evinrude zici Suzuki, iar cand zici Mercury zici Tohatsu. Doar Tohatsu/Nissan fac unul in doi cilindri de 8CP identic cu 9.8CP de 36 kg.

Eu zic sa reconstruiesti carburatorul deocamdata cu un kit si sa te uiti pe piata cand apare un Nissan/Tohatsu de 9.8CP la pret acceptabil (1000-1200 EUR), si sa il inhati, ca e bun. Daca esti dispus sa il cumperi nou $$$, asta e motorul: Tohatsu/Nissan 9.8. O sa iti placa, si merge frumos.

Cand lansezi barca, pune dom-le motorul de la mal. O pui cu varful in apa si fundul pe mal, mai inainte inclini motorul si il montezi asa inclinat (il misti stinga-dreapta ca sa poti accesa suruburile). Il stringi bine pe placa, si o impingi in larg tinand de bratul motorului si eventul saltind de sub placa sau de un con, Cand e suficient de adinc, NU intrii inca in barca, il bagi in in apa, te duci in DREAPTA barcii, il pornesti in neutru (cu bratara de la lanyard pe mina STINGA) si apoi sari in barca si te-ai dus. Ai grija sa iei in calcul ca se mai scufunda un pic cand te urci tu. Altfel e greu sa "nimeresti gaura" cand joaca pe valuri.

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 09 Mai 2009, 16:45

mihaif99 scrie: Dumire (Ku..),

Cam asa e si Johnsonul meu (motorul in sine si piciorul), numai ca fiind din 2001 are sfoara(recoilul) in cap si schimbatorul si bratul le-au montat in fatza. Are si aprindere electronica.

Reparatia:
Nu siu despre ce orificiu vorbesti, dar presupun ca zici de JET-uri (jiglerele din carburator) Afla ca poti sa iti cumperi "carburetor rebuild kit" vine cu cele doua jiglere, plutitorul, si garnituri. Costa ieftin, nu stiu exacat, dau nu mai mult de 30-40$. Comanzi din USA. Daca ai compresie, o sa mearga ca nou. Are eprindere electronica? Daca e mecanica eu as cumpara si kit distribuitor care si ala e ieftin.
lasa ca stiu io de kituri.... numa ca nu gasesc in kit fix ce am io stricat...

in kituri ai garnituri , alea alea si doo jigloare ... ala pt relante si ala de e cuplat la plutitor de blocheaza inundarea carburatorului ...

in schimb la mine e mutilat fix jigloru ala din mijlocul carburatorului ... ala vertical... care vine cu el odata...

ala practic nici in scheme / diagrame nu il vezi....

asta nu sa vindut separat ca piesa de schimb niciodata ( asa au zis la reprezentanta )

asta si nu il gasesti in nici un kit caci cica nici nu se da jos
nah io am incercat si nu mi-a mers si la fel mi-au zis meseriasi la service ca ei niciodata nu l-au dat jos
deci singura solutie e un alt carburator ... fie el reconditionat

am cautat vreo doo zile pe net si peste tot si am gasit in doo locuri in america

versiunea a ) carburator second in stare buna pret 100 dolari
partea buna e ca e ieftin si accepta paypal
partea proasta e ca nu are si restul pieselor pe care le-as vre io daca e sa ma apuc sa-l fac calumea

versiunea b ) carburator reconditionat 175 dolari
partea buna e ca au si restul pieselor
partea prosta e ca e carburatorul e mai scump ca nou si accepta doar carte de credit pe care io o am dar sint olea paranoia si nu prea dau cu ea in stinga si-n dreapta... prefer paypal money order etc

paypal e mishto !

si ar trebui zis ca prin net e possibil sa-ti trimita o piesa gresita care nu se potriveste... si apoi e circul de pe lume...dureaza ... trece vara... si pt greseala lor platesti de 3 ori transportul... care si al e de luat in consideratie...

deci cam asta e dilema... :lol:

motorul asta promitea la 165 euro... dar n-ah cind l-am luat o fo iarna si la pornit in butoi...
o pornit relativ usor... o mers toate manetele ... in gindul meu zic ... ce mai vrei ? si ieftin... :lol:

numa ca acu jucinduma cu el imi dau seama ca a fo olea de pacaleala...

cu carburatorul asta il mai nimeresti si il pornesti ghine dar citeodata tragi de sfoara ca posedatul si nu o vrea chiar asa din cauza carburatorului ...

io imi cam dau seama ce a facut asta de mi-lo vindut de o pornit asa usor atunci...
banuiesc ca o desurubat bujiile si io dat un strop de bezina de 98 cu seringa... si vrummm :lol:

tine vrajeala... testat io ! :lol:
mihaif99 scrie: Eu zic sa reconstruiesti carburatorul deocamdata cu un kit si sa te uiti pe piata cand apare un Nissan/Tohatsu de 9.8CP la pret acceptabil (1000-1200 EUR), si sa il inhati, ca e bun. Daca esti dispus sa il cumperi nou $$$, asta e motorul: Tohatsu/Nissan 9.8. O sa iti placa, si merge frumos.

Cand lansezi barca, pune dom-le motorul de la mal. O pui cu varful in apa si fundul pe mal, mai inainte inclini motorul si il montezi asa inclinat (il misti stinga-dreapta ca sa poti accesa suruburile). Il stringi bine pe placa, si o impingi in larg tinand de bratul motorului si eventul saltind de sub placa sau de un con, Cand e suficient de adinc, NU intrii inca in barca, il bagi in in apa, te duci in DREAPTA barcii, il pornesti in neutru (cu bratara de la lanyard pe mina STINGA) si apoi sari in barca si te-ai dus. Ai grija sa iei in calcul ca se mai scufunda un pic cand te urci tu. Altfel e greu sa "nimeresti gaura" cand joaca pe valuri.
nu merge ce zici tu... crezi ca nu am incercat ?
e apa de o palma.... motorul nu zic il pot prinde... si nu atinge daca e rasucit... dar cine il tine asa si cine da la visle ca sa ies din birlog ? :lol:

daca am fi in doi da ! sau s-al leg cu ceva sa stea in sus rasucit...

of ! e o graaama de treaba numa sa ies la apa domle :lol:

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 09 Mai 2009, 17:29

mihaif99 scrie: Daca ai compresie, o sa mearga ca nou. Are eprindere electronica? Daca e mecanica eu as cumpara si kit distribuitor care si ala e ieftin.
Compresie are !

se pare ca nu prea a fo folosit caci nu da semne de uzura....

problema e ca sa jucat cineva la carburator si la mutilat

si din cauza asta citeodata porneste greu si nu merge la turatii mici...

cum ii dau slow moare...

am incercat io s-al reglez in fel si chip dar fara succes

nu stiu daca are aprindere ielectronica si nici nu stiu ce face aia...
pre mare mecanic ti-ai dat seama ca nu sint... :lol: aghia acu ma lovesc si io cu capul de praguri si incerc sa invat din mers... :lol:

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 09 Mai 2009, 21:09

kuintautti scrie: Compresie are !

se pare ca nu prea a fo folosit caci nu da semne de uzura....

problema e ca sa jucat cineva la carburator si la mutilat
E clar, fostul proprietar a incercat sa il faca mai puternic. Daca e asa cum zici, si ai dat jos si lower unit-ul (3 suruburi) si nu are coroziune excesiva merita sa repari motorul si sa bagi 200$ in el

Daca are distribuitor cu platine inseamna ca are aprindere mecanica.

Impeller-ul trebuie si el schimbat tot la doi trei ani, il schimbi cand dai jos lower unit-ul, iti explic eu procedura pe privat daca nu o stii deja pentru ca are o cama mica de plastic care nu trebuie pierduta. Eu l-am schibat azi dimineata.

Ma mira ca nu are clema sa stea inclinat. Al meu are un mecanism de tabla care il retine in pozitia inclinat.

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 19 Mai 2009, 18:41

no... azi mi-am luat motor nou ca m-am saturat sa stau pi sub " tractor " ... si l-am vindut cu 225 euro...

si la ista nou de 5 cai ... Alex e sef ... :lol:

Imagine

de 4 , 5 si 6 cai cica e tot cela...

aista are priza pt rezervor detasabil si e ieftin comparativ cu altele... doar 850 euro :lol: si sper sa impinga barca ceia de 3,3 m Brig :lol:

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 19 Mai 2009, 21:45

Cred ca-i bun Dumitre. Hai du-te sa-l incerci si cu niste poze ! :lol:

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 20 Mai 2009, 07:04

m-as duce io Nea Tudore... dar nu mi-o vinit barca... :evil:

trebuia sa vina acu o lunajuma... dar no vinit... :evil:

ultima data cind am vorghit cu iei o zis ca so rupt axul la camion prin rusia... si pin lo reparat cica io iexpirat permisul de T:I:R si nu io mai lasat rusi sa treaca in renolandia asa ca o trebuit sa se reintoraca in Ucraina sa ia altul... :D

am auzit pina acu tot felul de scuze... dar asta mi so parut cea mai gogonata :lol:

m-as duce io aici in golfurile Balticii din " fundul curtii " cu barca de fibra care o avem la dispozitie... dar so desprins un suport de visla si pe vinturile astea... in caz de sheva... e belea sa dai doar cu una ca la caiac / canoe :evil: :oops: :lol:
..................

apropo.... poa sa-mi zica cineva cum il pot transforma pi ista in 6 cai ?

cica ... ca motor e tot ala... dar are ceva mic ( poate la carburator ) deosebit fata de ala de 6 cai...

la altele cica era doar un surub limitator...

la asta ce dracu o fi ?

byteworks
junior
junior
Mesaje: 83
Membru din: 24 Sep 2008, 16:37

Mesaj de byteworks » 20 Mai 2009, 07:36

Tocmai am intrebat la Euronautica saptamana trecuta cand am fost cu Suzuki la revizia de 20 de ore - tipul ori nu voia sa spuna ori chiar nu stia, mi-a spus pe la sfarsit sa schimb carburatorul cu unul de la 6 CP. Eu tind sa cred ca e vorba de ceva limitari gen surub plus poate alte jeturi.

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 20 Mai 2009, 08:07

Nea Tudor o avut si are multe motoare... poate stie iel din iexperinta...

Mihaif99 pare a fi om bazat si stie despre ce vorgheste...

parca mai era unu Romica care lucra in domeniu si era prisheput...

sau stiu io ? or mai fi si alti care ar putea sa ne milostivesca pi noi bieti inshepatori cu vo doo sfaturi di ghinii :lol:

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 20 Mai 2009, 11:57

Motoarele in doi timpi sunt relativ usor de modificat. Dar eu nu stiu sa o fac. Si motorul meu de pe Carolina skiff, un Tohatsu TLDI 40, e de fapt acelasi lucru cu cel de 50 de cai. Este o piesa care te impedica sa accelerezi la maximum. E de ajuns sa o scoti si ai un 50 de cai. :wink: Dar motorul meu e un doi timpi low pressure. Pana acuma nu am vazut motoare in 4 timpi modificate.
Nu sunt de loc specialist in mecanica asa ca la orice mica problema ma reped la service unde ma stie mecanicul de acolo. Deci el imi explica cum stau treburile.

Scrie răspuns