Vreau motor!

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

byteworks
junior
junior
Mesaje: 83
Membru din: 24 Sep 2008, 16:37

Mesaj de byteworks » 25 Feb 2010, 13:46

E simplu, Vlad, pentru cei care au scoala aproape, in acelasi oras. Pentru ceilalti (restul tarii adicatelea) e muuult mai greu, deplasari etc.

fanelul
veteran
veteran
Mesaje: 674
Membru din: 20 Aug 2009, 00:49

Mesaj de fanelul » 25 Feb 2010, 15:17

Scurt briefing despre ce am vazut la targ si ce am aflat. Astept in continuare sfaturi...
Modele prezente la targ: Mercury-Mariner, Yamaha si Suzuki in aceasta ordine de pret.
5HP de la Mercury este singurul inscriptionat cu 3,68kw, toate celelalte sunt marcate 3,7kW, asta apropo de legislatie.
Modelele de 4HP si 5hp Suzuki au toate rezevor incorporat cu posibilitatea atasarii unui rezervor exterior pt un pret aprox de 200euro.
5HP de la Mercury NU are rezervor incorporat avand in schimb rezervorul extern inclus in pret.
Rodajul se face la 10-20 ore, apoi revizii la 50 ore si apoi 100 ore la preturi intre 150-200ron pt pastrarea garantiei(5 ani toate modelele). Elicii de rezerva/inlocuire cam la 200-400 ron, cizma cu angrenajele si axul cam 2500 ron (ma intreb totusi la cat ajunge un motor cumparat pe bucati!?).
Preturi intre 700euro (3,5HP Mercury) si 1000 (5HP Suzuki). Honda a lipsit si lipseste fiindca nu au cica reprezentanta in Ro, de aici si preturile prohibitive. Reduceri pe perioada targului.....aproape inexistente la acest capitol
Acu, la ce m-am oprit....cred....
4HP de la Mercury. Nu vreau sa ma complic cu rezervor extern, amorsare, samd. Din pacate se pierde 1 calut si rezervorul care altfel este destul de scump.
Mai adaug si pozitionarea mea aproape de dealer-ul Jilava.
Astept impresii si alte sfaturi
RX6 & Daiwa SS owner!

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 25 Feb 2010, 16:09

Nu vad ce e complicat cu rezervorul extern si cu amorsarea. E mai complicat sa faci tot timpul plinul rezervorului incorporat. Mai ales ca se intampla sa cazi in pana de benzina cand ti-e lumea mai draga sau exact cand trebuie sa fugi repede ca vine spre tine un convoi de barje de 1km lungime. Dupa aia incearca sa faci plinul motorului incorporat cand sunt valuri de 1m si bate vantul cu 70km/h. Pui jumate in rezervor si trei sferturi in barca si pe apa. :lol:
Toate motoarele merg bine, de la orice marca, din moment ce sunt intretinute si stocate corect.
Totul e sa gasesti piesele alaturi de locuinta ta, service-ul la fel. Si sa fie cat mai usor posibil ca tu te spetesti carand-ul.

fanelul
veteran
veteran
Mesaje: 674
Membru din: 20 Aug 2009, 00:49

Mesaj de fanelul » 25 Feb 2010, 17:14

Nu sunt sigur ca voi folosi motorul in conditiile acestea. Rezervorul extern trebuie amorsat des in cazul opririlor/pornirilor dese?
RX6 & Daiwa SS owner!

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 25 Feb 2010, 17:55

Nu trebuie reamorsat des. Numai cand montezi motorul la inceputul zilei de pescuit. Apesi de trei ori pe para aia si gata.

Cum poti fi sigur ca nu vei utiliza barca si motorul in conditii mai vitrege ?
Cand mergi pe Dunare ai cumva posibilitatea de a interzice traficul naval cat timp esti tu la pescuit ?
Daca se schimba vremea brusc te poti teleporta instant cu material cu tot acasa ? :lol:

vlad21

Mesaj de vlad21 » 25 Feb 2010, 18:33

@byteworks: nu este asa...
stiu 2 persoane din Cluj (unul chiar fotbalist cunoscut).. care a facut scoala la distanta (a primit cd-urile)... de la intstructori.. a venit a dat examen teoretic si practica pe mare

@fanelul.. asculta-l pe Tudor.. chiar e de folos experienta lui.. si are dreptate..
eu unul si daca merg pe lac.. merg tot cu rezervorul extern si zookul pleaca la prima sfoara...

fanelul
veteran
veteran
Mesaje: 674
Membru din: 20 Aug 2009, 00:49

Mesaj de fanelul » 25 Feb 2010, 19:27

...sau cobor la 3,5hp pentru portabilitate
RX6 & Daiwa SS owner!

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4649
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 25 Feb 2010, 19:45

sau 2.5cp pt portabilitate/ pret
diferentele de 1-2cp pe o barca pneumatica sunt cam insesizabile la viteza, insa sunt foarte vizibile la greutate si costuri :wink:

byteworks
junior
junior
Mesaje: 83
Membru din: 24 Sep 2008, 16:37

Mesaj de byteworks » 25 Feb 2010, 20:45

vlad21 scrie:@byteworks: nu este asa...
stiu 2 persoane din Cluj (unul chiar fotbalist cunoscut).. care a facut scoala la distanta (a primit cd-urile)... de la intstructori.. a venit a dat examen teoretic si practica pe mare
Cu invatatul asta la distanta, nu vad pentru ce sa mai platesc scoala. Teorie este destula pe net, pot invata si singur, si cu practica rezolv separat, intr-o singura tura la mare. Asa am facut pentru D, si nici mare hartogaraie nu e, un simplu dosarel cu cateva acte, nimic de speriat fata de ce se cere la alte cele.

vlad21

Mesaj de vlad21 » 25 Feb 2010, 20:54

@byteworks de principiu asa este..
eu am vrut sailing.. si implica si practica de aceea am facut cursul

cat priveste examenul asa este cum bine ai zis este cam acelasi lucru.. ca si intrebari.. diferenta este ca din pdv al legislatiei faci si Colreg si RND... ca deh e 6 mile marine:)

numai bine.. si sa ne vedem poate si pe apa odata...
vlad

Scrie răspuns