suzuki versus mercury

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 08 Aug 2010, 12:00

Poppy scrie: Care este recomandarea/parerea voastra tinand cont de cele de mai sus si de faptul ca preturile in Romania la motoarele de 15 CP (TVA inclus) sunt urmatoarele:
- Honda, 3.078 �;
- Yamaha, 2.897 �;
- Tohatsu, 2.832 �;
- Suzuki, 2.337 �;
- Mercury, 1.949 �.
Din cat am certetat eu problema, posibile explicatii ale diferentei de pret intre Honda (ce m-a tentat) si Suzuki ar urmatoarele:

Producatorii nu prea se obosesc sa faca cu totul alte motoare pentru 10 cp, 15 cp si 20 cp. Sa fim seriosi, diferentele intre puterile astea "consecutive" apar mai mult pe considerente de impozitare sau restrictii impuse prin diverse tari decat din constructia motorului. Asa ca:

La Yamaha, de exemplu, motorul de 15 cp este la fel ca si cel de 20 cp, numai ca are, cred, un fel de limitare in carburator. Stiu ca am cautat si au exact aceeasi greutate. Cu alte cuvinte, la banii aia cumperi un motor de 20 de cp. Cred ca orice mecanic care si-a bagat nasul intr-un motor din asta stie sa ti-l duca la 20, fara sa il strice.

La Suzuki, motorul de 15 cp e la fel cu cel de 9,9 cp. Sau invers :D .
Cred ca doar o limitare in carburator face diferenta. Am cercetat putin si, cu mintea mea (nu prea tehnica), am ajuns la concluzia asta pt ca au aceeasi greutate si difera doar turatia maxima la care poate lucra.

La Mercury nu am studiat pb.

Honda stiu ca are in plus fata de celelalte cel putin trim-ul electric. Poate fi util, daca nu te incadrezi in categoria care poate cara lada de bere de unul singur :D
Serios vb, in conditiile in care mie, la Suzuki, mi-a sarit ceva din clema aia care il blocheaza atunci cand dai in reverse si tre sa il tin cu mana sa nu salte, evident e mai usor cu trim-ul electric. Pe de alta parte, daca s-o strica cilindrul ala hidraulic, habar nu am daca o mai fi vreun service prin Ro sa ti-l repare (si cu ce costuri). Clema aia de la Suzuki cred ca o repar si singur....

Am un Honda de 2,3 cp si a fost o adevarata aventura sa gasesc consumabile pt el. O aventura pe care nu am trait-o pana la capat. :D


S-ar putea sa gresesc, asa ca astept si alte opinii pe tema asta.
near the beer

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 08 Aug 2010, 12:12

costica_fishing scrie: La Yamaha, de exemplu, motorul de 15 cp este la fel ca si cel de 20 cp, numai ca are, cred, un fel de limitare in carburator. Stiu ca am cautat si au exact aceeasi greutate. Cu alte cuvinte, la banii aia cumperi un motor de 20 de cp. Cred ca orice mecanic care si-a bagat nasul intr-un motor din asta stie sa ti-l duca la 20, fara sa il strice.
Motoare 15 CP:
- Honda, 3.078 €, 47,0 kg;
- Yamaha, 2.897 €, 51,7 kg;
- Tohatsu, 2.832 €, 51,5 kg;
- Suzuki, 2.337 €, 48,0 kg;
- Mercury, 1.949 €, 52,0 kg.

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 08 Aug 2010, 13:43

nu inteleg exact ce vrei sa spui, insa eu bateam cam pe aici:

http://www.motoland.ro/snow-marine-yama ... 9-f25.html


cel ed 15 cp si cel de 20 cp au exact aceeasi greutate, si anume 51,7 kg si aceeasi capacitate cilindrica. De unde putem trage concluzia ca sunt, in proportie de +95% unul si acelasi motor.

cel de 9,9 are 45 kg.

Cam asa si cu celelalte.....
near the beer

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 08 Aug 2010, 15:49

costica_fishing scrie:nu inteleg exact ce vrei sa spui, insa eu bateam cam pe aici:

http://www.motoland.ro/snow-marine-yama ... 9-f25.html


cel ed 15 cp si cel de 20 cp au exact aceeasi greutate, si anume 51,7 kg si aceeasi capacitate cilindrica. De unde putem trage concluzia ca sunt, in proportie de +95% unul si acelasi motor.

cel de 9,9 are 45 kg.

Cam asa si cu celelalte.....
Am inteles de la bun inceput insa am vrut sa vin cu greutatile comparative la 15 CP, ca punct de plecare a raspunsurilor ce vor veni la comentariul tau.

La teoria ta m-am gandit si eu dar sunt un necunoscator in motoare asa ca citesc cu placere parerile altora.

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 10 Aug 2010, 08:04

Mercury-Mariner -Tohatsu e una si acelasi model /fabricatie .... sunt identice si toate facute de tohatsu ,primele doua in USA iar Tohatsu in Japonia . Eu am auzit ca suzuki are cam probleme si se strica frecvent , dar parerile sunt impartite Dupa unii honda e cel mai fiabil , insa daca iei nou si ai grija de ei te tine o viata ...daca nu te scapa cineva de el :cry: .

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 10 Aug 2010, 08:33

kzoli scrie: Mercury-Mariner -Tohatsu e una si acelasi model /fabricatie .... sunt identice si toate facute de tohatsu ,primele doua in USA iar Tohatsu in Japonia.
Si totusi de unde vine diferenta mare de 900 € dintre Mercury si Tohatsu ?

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 10 Aug 2010, 09:10

Poppy scrie:
kzoli scrie: Mercury-Mariner -Tohatsu e una si acelasi model /fabricatie .... sunt identice si toate facute de tohatsu ,primele doua in USA iar Tohatsu in Japonia.
Si totusi de unde vine diferenta mare de 900 € dintre Mercury si Tohatsu ?
Probabil brand ul trebuie platit in rest sub carcasa totul e acelasi 99% .... am vorbit cu mecanici care se ocupa cu service si ei m-au lamurit si chiar au aratat in atelier .... acelasi produs se vinde sub alta denumire si "alt " preti .... ah se mai fabrica unele si in Olanda ... Model fiabil ar fi Tohatsu ... cu toate acestea eu posed un Yamaha :wink: .

Avatar utilizator
seve
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 18 Noi 2007, 12:03
Localitate: seattle, wa
Contact:

Mesaj de seve » 13 Aug 2010, 01:01

nu sunt mare expert in motoare dar pescuiesc cu barca de vreo 2-3 ani am cumparat pana acum 2 motoare....un tohashu de 9 cai, second hand dar folosit putin si un mercury 9.9, model 2006, nefolosit cumparat la o oferta. sunt mult mai multumit de tohashu. cu mercury am mereu probleme cand in ridic din apa. nu prea sunt familiar cu limbajul technic al motoarelor dar are pe lateral trei pozitii in care poate fi pus. mereu se blocheaza si foarte greu reusesc sa il pun in pozitia 3( afara din apa). am fost la reprezentanta(unde am facut si prima revizie) si mecanicul mi-a spus ca trebuie sa schimb pozitiile pana cand se blocheaza...acasa reusesc sa il ridic si sa il cobor destul de usor,cand ajung insa pe apa mereu am probleme. in rest e silentios si lucreaza ok, desi are cizma cam lunga si intra repede in iarba sau nisip. un prieten are un honda de 8 cai de mai multi ani si merge fara cusur (e un model mai vechi si are un design destul de rudimentar dar din punct de vedere mecanic nu are nici o problema). daca o sa strang ceva bani ma gandesc serios sa iau o honda

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 15 Aug 2010, 08:17

seve scrie:...sunt mult mai multumit de Tohatsu, cu Mercury am mereu probleme cand il ridic din apa...
Sper sa fie un caz particular ce ti se intampla tie, Tohatsu este semnificativ mai scumpa in Romania.

De motoarele italienesti Hidea a auzit cineva (http://www.nautiline.com/en/product/65/ ... 35625.html) ? Daca exista posesori sunt rugati sa astearna cateva randuri.

Multumesc !

Scrie răspuns