suzuki versus mercury
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Mi se pare normal sa conditionezi garantia de efectuarea la timp a reviziilor la agenti autorizati. Ca astia nu-s multi si numai in cateva locatii e intradevar o problema, dar asta tine cred de marimea pietei si suprafata de apa - nu prea suntem o natie cu vocatie navala nu-i asa?
La Mercury nu-i asa?
La Mercury nu-i asa?
- kuin tauti
- veteran
- Mesaje: 1851
- Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
- Localitate: Renolandia
si mie mi se pare oarecum normal sa conectezi garantia de service dar nu musai de reprezentanta
ce ? alti sint habarnagii ?
la alti nu se scurje uleiu sau mai sti io ?
astia au **** meciu cu servisul la masini si te obliga ( adica se joaca cu tine... daca nu vrei sa pierzi garantia ) sa o faci la ei ca apoi sa ia pt un service un pret de 4-5 ori mai mare decit daca ai face in alta parte... deh... reprezentanta...
pe deasupra reprezentanta insasi face treaba in graba si ca din ***... deci nu mai reprezinta calitate si iexpertiza ci doar scumpete si santaj
era ok daca erau scorurile competitive... dar asa e doar santaj
ca sa nu mai rezolve omu de rind cu cheia reglabila au inventat tot felu de suruburi cu capuri kashuki pt care iti tre o suu de chei si alea costa cit un garaj...
pe scurt... au **** meciu !
ce ? alti sint habarnagii ?
la alti nu se scurje uleiu sau mai sti io ?
astia au **** meciu cu servisul la masini si te obliga ( adica se joaca cu tine... daca nu vrei sa pierzi garantia ) sa o faci la ei ca apoi sa ia pt un service un pret de 4-5 ori mai mare decit daca ai face in alta parte... deh... reprezentanta...
pe deasupra reprezentanta insasi face treaba in graba si ca din ***... deci nu mai reprezinta calitate si iexpertiza ci doar scumpete si santaj
era ok daca erau scorurile competitive... dar asa e doar santaj
ca sa nu mai rezolve omu de rind cu cheia reglabila au inventat tot felu de suruburi cu capuri kashuki pt care iti tre o suu de chei si alea costa cit un garaj...
pe scurt... au **** meciu !
Da si mie mi se pare normal sa impui niste conditii de utilizare pentru asigurarea garantiei, vroiam doar sa atrag atentia cand se face calculul bugetului alocat necesar cumparari unui motor.
Cei ce se pricep sa faca un rodaj conform cartii tehnice si sunt obisnuiti cu motarele, nu cred ca se justifica sa cheltuiasca 50% din valoarea achizitiei, in cazul in care au motoare mari costisitoare ca service cred ca merita investitia in revizii, din cate am citit pe net pe siteurile de afara si in tara problemele apar dupa ani buni de utilizare.
Mi se pare exagerat ca pt un schimb de ulei si o inspectie vizuala si ascultatul motorului cu urechea sa platesc in jur de 300lei si ce mai include timp, transport, etc.
Vant la pupa.
Cei ce se pricep sa faca un rodaj conform cartii tehnice si sunt obisnuiti cu motarele, nu cred ca se justifica sa cheltuiasca 50% din valoarea achizitiei, in cazul in care au motoare mari costisitoare ca service cred ca merita investitia in revizii, din cate am citit pe net pe siteurile de afara si in tara problemele apar dupa ani buni de utilizare.
Mi se pare exagerat ca pt un schimb de ulei si o inspectie vizuala si ascultatul motorului cu urechea sa platesc in jur de 300lei si ce mai include timp, transport, etc.
Vant la pupa.
Pai hai sa calculez cat m-ar costa o revizie tzinand cont ca sunt la 600km de service: filtru + ulei motor +ulei cutie+ drum Bucuresti +manopera + o ciorba pe drum= 1200 ron...asta la un motor de 20 de calutzi Mercury, banuiesc ca pt 200 de cai se plateste mult mai mult. 

Când crezi ca sti pescuit apare ceva si iti da peste cap toate teoriile...
WSB CLUB
WSB CLUB
am dus eu motorul unui client (Mercury 5 cp) la service la Tulcea pentru prima revizie. cost total 138 lei si au ramas uneiuri pentru inca o revizie (bidonul are 1 lt, dar in motor se pune jumate, asa ca restul il iei frumos acasa si la urmatoarea revizie platesti doar manopera).
pe de alta parte mi se pare normal sa fie conditionata acordarea garantiei de efectuarea reviziilor in service-uri autorizate. habar n-aveti cati "meseriasi" isi baga nasul si cate motoare se defecteaza datorita unor reglaje aiurea sau folosirii unor bujii cu valori termice diferite (ca sa dau doar doua exemple mai uzuale).
pe de alta parte mi se pare normal sa fie conditionata acordarea garantiei de efectuarea reviziilor in service-uri autorizate. habar n-aveti cati "meseriasi" isi baga nasul si cate motoare se defecteaza datorita unor reglaje aiurea sau folosirii unor bujii cu valori termice diferite (ca sa dau doar doua exemple mai uzuale).
Un dealer de motoare sustine:
"...Din mesajul dumneavoastra precedent, observ ca v-ati documentat in privinta preturilor, insa dumneavoastra luati in calcul doar pretul de achizitie, ceea ce in Romania este o foarte mare greseala.
In primul rand Mercury, care pare la prima vedere a fi cel mai avantajos pret de achizitie, are cea mai scumpa intretinere de pe piata (exemplu caz concret: prima revizie Yamaha 50CP: 400 RON, prima revizie Mercury 50CP: 1000 RON), singurul service autorizat este la Tulcea (orice interventie trebuie facuta acolo pentru pastrarea garantiei), timp de raspuns piese de schimb si consumabile de minim 3 ori mai mare decat Yamaha. Am enumerate cateva dintre dezavantajele de a fi “tentat” de un pret mai mic.
Celalat competitor, respectiv Suzuki, nu este altceva decat un Johnson rebranduit, la care din 4 motoare noi livrate, unul are defecte din fabricatie.
In ceea ce priveste Tohatsu, o defectiune minora ar putea insemna imobilizarea motorului pe o perioada nedeterminata, avand in vedere timpul de livrare al pieselor."
Care este recomandarea/parerea voastra tinand cont de cele de mai sus si de faptul ca preturile in Romania la motoarele de 15 CP (TVA inclus) sunt urmatoarele:
- Honda, 3.078 €;
- Yamaha, 2.897 €;
- Tohatsu, 2.832 €;
- Suzuki, 2.337 €;
- Mercury, 1.949 €.
"...Din mesajul dumneavoastra precedent, observ ca v-ati documentat in privinta preturilor, insa dumneavoastra luati in calcul doar pretul de achizitie, ceea ce in Romania este o foarte mare greseala.
In primul rand Mercury, care pare la prima vedere a fi cel mai avantajos pret de achizitie, are cea mai scumpa intretinere de pe piata (exemplu caz concret: prima revizie Yamaha 50CP: 400 RON, prima revizie Mercury 50CP: 1000 RON), singurul service autorizat este la Tulcea (orice interventie trebuie facuta acolo pentru pastrarea garantiei), timp de raspuns piese de schimb si consumabile de minim 3 ori mai mare decat Yamaha. Am enumerate cateva dintre dezavantajele de a fi “tentat” de un pret mai mic.
Celalat competitor, respectiv Suzuki, nu este altceva decat un Johnson rebranduit, la care din 4 motoare noi livrate, unul are defecte din fabricatie.
In ceea ce priveste Tohatsu, o defectiune minora ar putea insemna imobilizarea motorului pe o perioada nedeterminata, avand in vedere timpul de livrare al pieselor."
Care este recomandarea/parerea voastra tinand cont de cele de mai sus si de faptul ca preturile in Romania la motoarele de 15 CP (TVA inclus) sunt urmatoarele:
- Honda, 3.078 €;
- Yamaha, 2.897 €;
- Tohatsu, 2.832 €;
- Suzuki, 2.337 €;
- Mercury, 1.949 €.
inteleg din mesajul tau ca dealerul respectiv vinde Yamaha si cred ca stiu si cine este dupa limbaj
daca vrei o parere obiectiva da un telefon la Mercury (pentru ca vad ca pe astia ii injura cel mai mult) si intreaba cat costa o revizie. o sa ai o surpriza. au si service la Bucuresti daca-ti este mai aproape.
vis-a-vis de motoarele Suzuki, pot sa-ti spun ca-i exact pe dos. Johnson era (ca acum nu mai exista) un Suzuki "rebranduit". Johnson nu a facut motoare in 4 timpi (cu 2-3 exceptii), preferand sa le ia de la Suzuki si sa le vanda sub nume propriu.
indiferent ce motor iti alegi daca il intretii corespunzator te va tine o viatza si crede-ma ca stiu ce spun. lucrez in domeniu de vreo 11 ani, am fost director la EuroNautica (Johnson, Evinrude, Selva - pe vremea mea nu aduceau Suzuki), apoi director de vanzari la Mercury, iar acum vand Mercury si Yamaha, dar nu o sa spun niciodata despre motoarele concurentei ca-s proaste, iar ale mele-s cele mai bune. eu cred ca m-as descalifica in ochii clientilor si n-as avea credibilitate.
incearca sa te documentezi bine inainte de a lua o decizie; fa o vizita la service-uri (o sa ai surpriza sa constati ca dealerul care-ti facea capul mare le repara pe genunchi intr-un garaj, iar ceilalti sunt la standardele cerute de producator), intreaba de garantie, pretul pentru piesele uzuale (bujii, filtre, ulei, turbina de la pompa de apa), cate dintre piese sunt pe stoc sau in ce timp vin.

daca vrei o parere obiectiva da un telefon la Mercury (pentru ca vad ca pe astia ii injura cel mai mult) si intreaba cat costa o revizie. o sa ai o surpriza. au si service la Bucuresti daca-ti este mai aproape.
vis-a-vis de motoarele Suzuki, pot sa-ti spun ca-i exact pe dos. Johnson era (ca acum nu mai exista) un Suzuki "rebranduit". Johnson nu a facut motoare in 4 timpi (cu 2-3 exceptii), preferand sa le ia de la Suzuki si sa le vanda sub nume propriu.
indiferent ce motor iti alegi daca il intretii corespunzator te va tine o viatza si crede-ma ca stiu ce spun. lucrez in domeniu de vreo 11 ani, am fost director la EuroNautica (Johnson, Evinrude, Selva - pe vremea mea nu aduceau Suzuki), apoi director de vanzari la Mercury, iar acum vand Mercury si Yamaha, dar nu o sa spun niciodata despre motoarele concurentei ca-s proaste, iar ale mele-s cele mai bune. eu cred ca m-as descalifica in ochii clientilor si n-as avea credibilitate.
incearca sa te documentezi bine inainte de a lua o decizie; fa o vizita la service-uri (o sa ai surpriza sa constati ca dealerul care-ti facea capul mare le repara pe genunchi intr-un garaj, iar ceilalti sunt la standardele cerute de producator), intreaba de garantie, pretul pentru piesele uzuale (bujii, filtre, ulei, turbina de la pompa de apa), cate dintre piese sunt pe stoc sau in ce timp vin.