Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Mai sunt: balistic, tatula și saltist back bay.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Asa este..Tatula vine si in varianta sterling silver..
http://www.daiwa.com/us/contents/reels/ ... index.html
http://www.daiwa.com/us/contents/reels/ ... index.html
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Am sa fac un scurt comentariu la filmuletul cu demontarea noii Daiwa Saltist fiindca se potriveste in ,,peisajul" acestui topic cu si despre reparatii. Si eu am desfacut si v-am prezentat Saltistul anterior acestuia si daca imi amintesc bine, am expus si rulmentii din galet (fiindca avea). Cu voia dumneavoastra, va fi un comentariu de genul: ,,Ce sa nu faceti!" atunci cand demontati o mulineta, altele decat eroarea pe care a recunoscut-o singur protagonistul, aceea ca a uitat sa demonteze manivela de la bun inceput. Omul, oricum si-a atins limitele, in momentul in care pinionul de oscilatie s-a dovedeit mai ambitios decat el. Bine ca a renuntat, bine ca era o mulineta cu corp metalic. Daca ar fi fost din zaion si insista in maniera respectiva, scotea pinionul cu tot cu butucul central.Spring scrie:Mai sunt: balistic, tatula și saltist back bay.
https://youtu.be/1GRM4iwgZtg
Deci:
* Pentru demontarea piulitei de fixare a rotorului nu sunt indicate utilizarea altor chei in afara de cele tubulare. Asta, daca tinem la integritatea piulitei si a rotorului. Filmul a fost editat si filmarea a avut duble. Se vede o zgarietura pe rotor de la cheia lui fixa, inca inainte de a apropia cheia de piulita. Din fabrica nu vine cu zgarieturi! Deci... dubla la filmare...
* In momentul demontarii rotorului, marcarea unui mic reper e utila pentru a repozitiona ulterior rotorul exact in aceeasi pozitie fata de angrenaj si astfel surubul acela micut care asigura antidestrangere piulita, se va potrivi la locul sau perfect iar piulita nu va trebui stransa sau destransa, miscata ca sa-i faca loc surubelului.
* Suruburile nu trebuie amestecate, chiar daca par identice. Fiecare trebuie reintrodus in filetul din care a fost extras. Sunt urme subtile de vopsea Locktite pe filete, care nu sunt uniforme nici pe suruburi nici in gauri. Pe unele suruburi ramane mai mult pe altele mai putin, la fel in gauri, formand perechi complementare. Daca nu tinem cont, putem nimeri la montare un surub cu mai multa vopsea si o gaura cu mai multa vopsea pe filet si va face dificila infiletarea, riscand daune.
* Teoretic, trebuie evitate surubelnitele cu cap magnetic atunci cand se lucreaza la ansamblul magnetic.
* Nu trebuie remontate suruburile fara a le reasigura cu vopsea, asa cum a remontat tehnicianul din film surubul galetului. Poate chiar a contaminat cu unsoare filetul acela, care nu mai are nici vopsea de siguranta si e susceptibil de a se destrange in timpul utilizarii.
* Daca ajungem intr-un impas ca cel in care s-a aflat tehnicianul din film si pinionul nu iese usor, atunci, sunt doua variante, din care trebuie identificata una: Ori componentele sunt cota in cota, ori s-a strecurat Loctite la asamblare intre butuc si camasa interioara a rulmentului. E de folos o lupa cu magnificare mare. Daca e Loctite in planul de separare, se poate incerca curatarea zonei cu un instrument ascutit, sau incalzirea controlata. De regula, precizia prelucrarii e destul de mare si sunt cota in cota butucul si camasa rulmentului, deci nu cred ca era altceva nici la el. Deci, se putea extrage cu putina grija. In nici un caz nu trebuie facuta parghie, asa cum am vazut, intr-o singura parte pe pinion ci in doua parti diametral opuse. Altfel, exista riscul forfecarii butucului.
Acestea sunt erorile pe care le-am retinut. Poate mai sunt si altele. Daca revedeti acum filmul, veti observa ca sunt comise pe un fond de usor amuzament...
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Domnu tdum ,cand si unde pute vedea filmul?Cu stima!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
@ HENRICH
Am facut referire in postarea mea de mai sus, la filmuletul din linkul indicat de dl. ,,Spring". De aceea mi-am si inceput postarea cu citatul dansului. Puteti sa-l vizionati oricand doriti, daca dati un clic pe linkul (adresa indicata cu albastru) din postarea de mai sus a colegului nostru de forum, respectabilul domn ,,Spring", sau clic pe aceeasi adresa, pe care o regasiti suplimentar in citatul din postarea mea. Vizionare placuta!
Rew.
Am facut referire in postarea mea de mai sus, la filmuletul din linkul indicat de dl. ,,Spring". De aceea mi-am si inceput postarea cu citatul dansului. Puteti sa-l vizionati oricand doriti, daca dati un clic pe linkul (adresa indicata cu albastru) din postarea de mai sus a colegului nostru de forum, respectabilul domn ,,Spring", sau clic pe aceeasi adresa, pe care o regasiti suplimentar in citatul din postarea mea. Vizionare placuta!
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Din neatentie eu am inteles gresit,cer scuze!Dar cu toata placerea a-si viziona filmulete in acest domeniu facute de dumeavoastra domnu -tdum.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Mai nou, nu doar portgaletul cedeaza in fata firului, dar nici galetii nu mai rezista, nici macar la firul monofilament. Shimano:

In contrast cu solutia clasica, cu portgalet fullmetal. Cea mai ieftina mulineta de la Daiwa:
screen shot tool
Shimano Ultegra:

Contine asa ceva:
hosting img
Bucsele trebuiesc inlocuite cu rulmenti, inainte de a apuca sa erodeze butucul angrenajului. Cotele sunt: 17*9*5mm. In cazul de fata au fost folositi rulmenti SKF (Japan) capsulati.
Sa vedem cat rezista pozele. Cat vrea gazda lor (postimage.org) nu?
Rew.

In contrast cu solutia clasica, cu portgalet fullmetal. Cea mai ieftina mulineta de la Daiwa:

Shimano Ultegra:

Contine asa ceva:

Bucsele trebuiesc inlocuite cu rulmenti, inainte de a apuca sa erodeze butucul angrenajului. Cotele sunt: 17*9*5mm. In cazul de fata au fost folositi rulmenti SKF (Japan) capsulati.
Sa vedem cat rezista pozele. Cat vrea gazda lor (postimage.org) nu?
Rew.
-
- utilizator nou
- Mesaje: 9
- Membru din: 07 Oct 2010, 08:25
- Localitate: Turda
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Să ne bucurăm de poze cât putem!Mulțumim maestre!!!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Sunteti prea bun. Multumesc. Sanatate maxima!
Rew.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Pinion de antrenare din plastic rupt / wormshaft defect --- remediere:
Mai rar, dar pinionul de antrenare din capatul de sus al axului Worm, se poate deteriora. In cazul urmator, este vorba de un pinion din plastic, insa nu materialul a fost cel care a generat defectul, ci asa cum vom vedea, o asamblare nepotrivita a mulinetei.
Asa am gasit-o, (worshaft murdar, care se rotea infranat) cand am deschis-o:
screenshot program windows
Se vede pinionul spart, bucatica rupta si ,,VINOVATUUL" - saiba din stanga!

Am lipit bucatica la loc si am strans totul (tare de tot) sub un matisaj cu fir multifilament, pe care apoi l-am impregnat cu superglue:

Am inlocuit saiba cu una mai subtire, ca sa se roteasca in voie axul worm, sa nu mai fie strans la capete.

Dupa teste, am curatat-o, i-am pus unsoarea de final, si am inchis-o. Garantat va rezista mult si bine!
Deci, este important sa dam atentie miscarii fluide a acestui ax, altfel, asa cum a fost asamblata initial aceasta mulineta, cu axul aproape intepenit, sunt necesare de forte mari pentru a-l pune in miscare, iar mai tarziu, apar deteriorari ale pieselor, asa cum am vazut. Fiecare piesa pe care o montam in mulineta, de la zero, trebuie verificata ca sa se miste foarte usor. Astfel, la final, rezultatul va fi unul bun.
Rew.
Mai rar, dar pinionul de antrenare din capatul de sus al axului Worm, se poate deteriora. In cazul urmator, este vorba de un pinion din plastic, insa nu materialul a fost cel care a generat defectul, ci asa cum vom vedea, o asamblare nepotrivita a mulinetei.
Asa am gasit-o, (worshaft murdar, care se rotea infranat) cand am deschis-o:

Se vede pinionul spart, bucatica rupta si ,,VINOVATUUL" - saiba din stanga!

Am lipit bucatica la loc si am strans totul (tare de tot) sub un matisaj cu fir multifilament, pe care apoi l-am impregnat cu superglue:

Am inlocuit saiba cu una mai subtire, ca sa se roteasca in voie axul worm, sa nu mai fie strans la capete.

Dupa teste, am curatat-o, i-am pus unsoarea de final, si am inchis-o. Garantat va rezista mult si bine!
Deci, este important sa dam atentie miscarii fluide a acestui ax, altfel, asa cum a fost asamblata initial aceasta mulineta, cu axul aproape intepenit, sunt necesare de forte mari pentru a-l pune in miscare, iar mai tarziu, apar deteriorari ale pieselor, asa cum am vazut. Fiecare piesa pe care o montam in mulineta, de la zero, trebuie verificata ca sa se miste foarte usor. Astfel, la final, rezultatul va fi unul bun.
Rew.