mulinete
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
cosmin81 scrie: Cat despre mulinete...Drachkovitch da si acum cu aceeasi mulineta antica si de demult, un Crack de la Pezon-et-Michel din gama Luxor:
http://perso.wanadoo.fr/pechantic/crack.htm
Citind cele de mai sus mi-am adus aminte de o mulineta mai veche de-a mea ... care se "odihnea" in debara de vreo 7-8 ani.tudor scrie: Faptul ca Drachkovitch pescuieste cu un vechi Crack a dat nastere la o moda locala. Multi tineri vor sa pescuiasca cu astfel de mulinete din pur snobism.
Tudor
Marca CARGEM 11 (MADE IN ITALY) , poate voi reusi sa pun si ceva poze ale ei pe forum.
Caut cu google si uite ce gasesc: http://www.solomulinelli.it/ricercamuli ... =cargem+11
insa nu arata chiar asa (plus ca nu are tambur metalic), parca are ceva si din: http://www.solomulinelli.it/ricercamuli ... =cargem+17
insa si fata de asta difera, uite inca una: http://www.solomulinelli.it/ricercamuli ... it=Ricerca
si asta diferita (a mea nu are manivela rabatabila).
Insa privindu-le pe toate va puteti face o idee cam despre ce este vorba (pina voi reusi eu sa pun niste poze cu ea).
Acum am si eu intrebare ... a mai vazut cineva asa ceva ?
Parca n-as crede sa fie piesa de colectie ... insa poate imi sugera cineva ce as putea face cu ea ?
Referitor la CARGEM, pot spune ca la vremea lor au fost alaturi de abbu si dam shakespeare shimano si daiwa, fruntea mecanicii de specialitate. Poti sa o pastrezi undeva intr-o vitrina pentru ca sigur este piesa de muzeu, asa am si eu 2 shakespeare, care, desi functioneaza perfect si m-au servit o gramada de ani, de citva timp sint pensionate.
Referitor la galet, sint doua situatii. Una fiabila care exclude rulmentul in aceasta zona, si una care admite rulment inox, capsulat perfect si cu bucse de grafit in interiorul rulmentului, deci niste rulmenti foarte costisitori care nu se prea gasesc. Cele fara rulment, care spuneam ca din punctul meu de vedere sint cele mai fiabile, sint concepute in schimb ori cu bucse de grafit ori cu bucse teflon dublata de alte doua de grafit. Se cristalizeaza o singura idee.Eliminarea ungerii acestei zone a mulinetei. Ungerea galetului in faza primara este benefica, in partea a doua, care nu se vede la inceput, este inevitabil ca fractiunile de siliciu pulverulent aduse de fir din apa pe galet sa nu fie preluate de agentul lublefiant si ulterior, la o turatie f mare a galetului, sa nu fie transportate in interiorul galetului .Aici acest abraziv feroce isi face treaba impecabil. Nu mai are rost sa spunem ce rezulta. Asta este principalul motiv pentru care se da o mare atenti acestui detaliu.
Dady
Referitor la galet, sint doua situatii. Una fiabila care exclude rulmentul in aceasta zona, si una care admite rulment inox, capsulat perfect si cu bucse de grafit in interiorul rulmentului, deci niste rulmenti foarte costisitori care nu se prea gasesc. Cele fara rulment, care spuneam ca din punctul meu de vedere sint cele mai fiabile, sint concepute in schimb ori cu bucse de grafit ori cu bucse teflon dublata de alte doua de grafit. Se cristalizeaza o singura idee.Eliminarea ungerii acestei zone a mulinetei. Ungerea galetului in faza primara este benefica, in partea a doua, care nu se vede la inceput, este inevitabil ca fractiunile de siliciu pulverulent aduse de fir din apa pe galet sa nu fie preluate de agentul lublefiant si ulterior, la o turatie f mare a galetului, sa nu fie transportate in interiorul galetului .Aici acest abraziv feroce isi face treaba impecabil. Nu mai are rost sa spunem ce rezulta. Asta este principalul motiv pentru care se da o mare atenti acestui detaliu.
Dady
salut
am si eu o problema cu o mulineta Balzer Match (varianta cu 10 rulmenti) la care de vreo 3 ori s-a dus deja arcul de la pickup(nu stiu cum se scrie corect
) eu cred ca asta este un defect de fabricatie la intreaga serie caci am mai auzit si de la altii, daca este cineva cine ma poate ajuta cu astfel de arcuri (contra cost bineinteles) as fi foarte bucuros
va multumesc
salut
am si eu o problema cu o mulineta Balzer Match (varianta cu 10 rulmenti) la care de vreo 3 ori s-a dus deja arcul de la pickup(nu stiu cum se scrie corect

va multumesc
salut
Eu nu pot sa cred ca in Oradea nu este cineva priceput sa faca un arc. Problema este ca trebuie masurat sa vezi ce diametru avea sirma din care a fost facut cel original, apoi cineva priceput sa reconstitue sa vada cam cum arata arcul cind era intreg apoi sa gaseasca sirma si sa construiasca un alt arc care sa aiba melcul cu citeva zecimi de mm mai mare. Asta inseamna ca efortul de comprimare va solicita mai putin bucla pentru ca Presiunea exercitata asupra buclei arcului, este egala cu Forta (care ramine aceiasi) inpartita la suprafata supusa actiunii acesteia (care va creste ) si deci presiunea pe spira va scade si atunci arcul va rezista mai bine.Nu cred ca la o menghina mica nu te poti descurca chiar singur.Sa ai grija si sa ti cont ca dupa ce ai indoit arcul ca sa faci bucla de care vorbim, dupa ce ai facut indoirea, bucla se va marii in diametru pentru ca otelul are tendinta de a revenii . Alege diametre mai mici ca si diametrul final la care trebuie sa ajungi, si dupa 2-3 incercari vei reusii sa ai un arc nou, capacitiv si vei fi multumit ca e facut de tine.Sirma trebuie sa fie undeva pe la 0,6-0,7 mm sub 1mm. Cam asa cred eu.
Dady
Dady