La Daiwele de generație nouă, cele cu ulei magnetic și corp din zaion se întâmplă destul de des să se descentreze ansamblul magnetic, uneori chiar la montarea din fabrică, lucru care duce la apariția de frecări între platoul magnetic și cămașa rotativă. Acest lucru ar fi putut fi prevenit dacă în faza de proiectare se prevedeau orificii de ghidaj în platoul magnetic și știfturi de ghidaj pe suportul acestuia. Așa... Zaionul se deformează ușor în zona orificiilor șurulurilor:
Orificiile pentru șuruburi din platoul magnetic sunt prea largi și apar probleme de centrare a acestuia:
Pentru un reglaj de precizie al fixării și centrării platoului magnetic, vă recomand următoarea rezolvare pe care găsit-o și am aplicat-o cu succes.
Tăiați o fâșie din tablă subțire și introduceți-o între platou și cămașă, pe post de ghidaj temporar. Eu am folosit tablă din cupru:
Ungeți cu ulei extrafin partea de cămașă care pătrunde în rulmentul de antiretur și așezați ansamblul magnetic în poziția de montaj:
Montați și strângeți bine șuruburule ce fixează platoul. În cazul de față eu am avut probleme cu șuruburile, ele fiind deteriorate de intervenții anterioare, așa cum se vede, dar m-am descurcat. Se extrage apoi tăblița de ghidare din ansamblul magnetic și se poate observa o centrare bună (parțială, fiindcă se va desăvârși prin fixarea rotorului) :
Apoi urmează adăugarea uleiului magnetic pentru etanșare:
După aceasta, se montează rotorul, centrarea va fi finalizată și se fac testele de rotație și de antiretur. Rezultatul ar trebui să fie excelent. O rotație fluidă, silențioasă și un stop antirevers instant.
În cazul de față, a fost vorba de un Luvias de generație nouă. La modelele vechi, nu existau astfel de neajunsuri...
T. D. Rew.