Mesaj
de tdum » 27 Dec 2017, 20:10
Va salut cu respect domnule Semlecan. Inca de cand am postat despre chestiunea in discutie, am banuit ca va fac o bucurie. Scopul meu era insa acela de a obtine raspunsuri de la multimea de utilizatori de Daiwe de pe forum la intrebarea pe care am adresat-o si astfel sa-mi fac o idee clara daca este vreo problema in conceptia acestui sistem cu doua bare stabilizatoare sau nu este. Inainte de ,,a da cu piatra" trebuie sa ma asigur ca am motive sa o fac.
In cele doua mulinete despre care v-am spus, s-a mai umblat. In Legalis au umblat doi, iar in Freams unul, inainte de a ajunge la mine. Vazand efecte asemanatoare, deformari/bavuri pe marginile orificiului racordului si marcaje/zgarieturi pe ax la ambele, mi s-a parut ciudat, asa ca am intrebat daca mai are si altcineva cunostinta de cazuri asemanatoare. Daca nu, atunci defectele acestea pot fi puse si in seama celor care au intervenit anterior in ele. Ambele au plecat de la mine functionale. La una a fost suficient sa-i indrept ,,urechea deformata" , sa-i ajustez orificiul pe ambele fete si sa-i finisez axul pentru a elimina zgarieturile. La cealalta, nu am avut de ales decat sa elimin ,,urechea rupta" si de acum va functiona cu un singur ax antitorsiune, ca si Exist, Steez, etc...
Sunt persoane care nu se documenteaza deloc inainte de ,,a se lua de o mulineta", desi sunt atatea informatii disponibile. Chiar azi am luat cunostinta de o situatie in care proprietarul a rupt axul tamburului (sistem real four) fiindca nu a stiut ca platoul+ferodoul+bucsa pe care se aseaza tamburul, sunt prinse de axul tamburului printr-un stift care este sub bucsa sau sub rulment. A tras pana a rupt axul in dreptul orificiului pt. stiftul de blocare. La fel, cineva a stricat o Daiwa incercand sa scoata surubul din axul tamburului cu care este fixat racordul de oscilatie antitorsiune... surub care era lipit din fabrica, iar piesele se scoteau impreuna si nu se separau niciodata, avand chiar si pe schema cod unic...
Astept in continuare eventualele raspunsuri ale colegilor de forum. Am dubii si chiar ma intereseaza incidenta acestei probleme, fiindca mi se pare prea cota in cota orificiul si axul, fara tolerante si un minim joc pe care eu il consider ,,de siguranta". Oricum, voi acorda atentie acestei chestiuni de cate ori voi avea ocazia si voi rectifica putin acel orificiu, pe raspunderea mea, fie ca va fi nevoie, fie ca nu.
Domnule Semlecan, va multumesc pentru postare, fiindca, desi indirect, mi-ati raspuns totusi la intrebarea pe care am pus-o. Astfel, daca abia acum ati aflat de aceasta problema pe care eu am semnalat-o, atunci e clar ca in zona dumneavoastra nu sunt astfel de incidente cu Daiwele, de care dumneavoastra sa fi aflat, altfel cred ca ne-ati fi spus.
Cat despre cealalta firma pe care ati adus-o in discutie, fiindca nu-si are locul aici, n-am sa spun nimic nici de bine nici de rau. Pentru mine nu inseamna ca firma e rea daca un proprietar a infiletat rau manivela si a distrus angrenajul celei mai prestigioase mulinete sau daca am vazut cateva wormshafturi defecte sau mai stiu eu ce. Fiecare are mulineta pe care o merita, o alege, o ingrijeste si o exploateaza mai mult sau mai putin corect...
Sa vedem daca ne parvin informatii sub forma de raspunsuri la intrebarea mea, ca sa avem o concluzie si sa stim daca e cazul sa ne facem griji sau nu, noi, utilizatorii de Daiwe.
Rew.