
curatat si uns mulineta
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- mihaimircea
- veteran
- Mesaje: 825
- Membru din: 03 Aug 2005, 09:30
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
nu vreau sa te contrazic dar parerea e FIX INVERS . Adica grease (adica vaselina siliconica in cazul meu) pe rotatie si ulei pe translatie.Cristi E scrie:@sir.JONES,
pt angrenajele interioare se foloseste "grease"rezista cel mai bine pe angrenaje,ulei se foloseste pe rulmentzi,galet.
de obicei pt miscari de alunecare-grease,pt miscari de rostogolire si viteze mari,gen rulmetzi-ulei.
De ce? Simplu datorita fortei centrifuge ulei are tendinta sa fie expulzat la viteze mari asta daca nu poti sa ii asiguri o ungere gen ''baie de ulei'' adica prin barbotare. O solutie de gresare de calitate in schimb nu este expulzata la viteze mari si nici nu se lichefiaza la viteze mari.
Detergentul e cel mai la indemana pentru degresare mi nu imi place ca spumeaza si e destul de greu de indepartat.
Dar benzina mi se pare cea mai buna solutie (nu ataca plasticul cel putin dupa cunostintele mele sau cel putin nu la expunere de scurta durata-eventual diluata cu apa) sau se poate folosi motorina. Cea mai adevarata solutie e un spray cu solutie de degresat (exista pentru aplicatii industriale mai ales la investigatii nedestructive) e solutie pe baza de alcool etilic-metilic si alte chestii.
CATEGORIC NU AS FOLOSI NICI ACETONA SAU TETRACLORURA (diluant)astea sunt mult prea agresive si trebuie tratate cu precautie pentru distrug plasticul si vatama si unele acoperiri (eventual cu a scris Cristi pentru rulmenti dar m-as uita de mai multe ori inainte sa ii dau cu acetona sa nu aiba garnituri din plexic etc.
the angler is catching xxx, not by the lure
depinde foarte mult de rulmentzi cum sunt de obicei,cei de pe mulineta nu ating viteze asa mari,eu prefer sa-i dau cu ulei mai ales pe cei care pot sa-i ung des,cum sunt cei care sustzin roata principala cei de o parte si alta de axul manivelei,imi place mai mult cum se invarte mulineta.sir.JONES scrie:
nu vreau sa te contrazic dar parerea e FIX INVERS . Adica grease (adica vaselina siliconica in cazul meu) pe rotatie si ulei pe translatie.
pe interior prefer grease,pt ca rezista foarte mult,pe piese si nu e nevoie sa tot desfact mulineta.
pai asta am spus si eu,numai la rulmentzi si grija mare sa nu aiba cauciuc,plastic,de obicei nu au.CATEGORIC NU AS FOLOSI NICI ACETONA SAU TETRACLORURA (diluant)astea sunt mult prea agresive si trebuie tratate cu precautie pentru distrug plasticul si vatama si unele acoperiri (eventual cu a scris Cristi pentru rulmenti dar m-as uita de mai multe ori inainte sa ii dau cu acetona sa nu aiba garnituri din plexic etc.
-
- utilizator constant
- Mesaje: 226
- Membru din: 21 Ian 2005, 17:36
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
pai d'aia cei mai multi copii se nasc toamnamihaimircea scrie:bai eu am facut-o fara probleme asta iarna...

hades,
iti spun eu cum se curata o mulineta: iei o bere rece, o pui pe masa in partea dreapta (nu se stie cand ai nevoie), tigara aprinsa cu scrumiera in partea stanga. in fata ta carpa pe care desfaci mulineta. asezi mulineta usor pe carpa. mai tragi un fum. in caz ca n-ai facut-o deja e momentul sa iei un gat zdravan de bere. daca e prima oara cand desfaci o mulineta e bine sa iei un gat de tarie inainte de a te aseza la masa. de aici incolo lucrurile vin de la sine. in caz ca nu iese totul cum ti-ai planificat, n-are de ce sa-ti fie rusine. au si altii pungi cu mulinete

daca te duci la senzor sa-ti iei spray ia si mulineta cu tine si roaga-l ori pe coco ori pe marian sa arunce o privire. s-ar putea sa ti-o curete pe loc si o sa vezi ca e o treaba de nici mai mult, nici mai putin de zece minute.
Carping Club
Mircea tu lucrezi pe la Senzor cumva??mirceaef scrie:pai d'aia cei mai multi copii se nasc toamnamihaimircea scrie:bai eu am facut-o fara probleme asta iarna...![]()
hades,
iti spun eu cum se curata o mulineta: iei o bere rece, o pui pe masa in partea dreapta (nu se stie cand ai nevoie), tigara aprinsa cu scrumiera in partea stanga. in fata ta carpa pe care desfaci mulineta. asezi mulineta usor pe carpa. mai tragi un fum. in caz ca n-ai facut-o deja e momentul sa iei un gat zdravan de bere. daca e prima oara cand desfaci o mulineta e bine sa iei un gat de tarie inainte de a te aseza la masa. de aici incolo lucrurile vin de la sine. in caz ca nu iese totul cum ti-ai planificat, n-are de ce sa-ti fie rusine. au si altii pungi cu mulinete
daca te duci la senzor sa-ti iei spray ia si mulineta cu tine si roaga-l ori pe coco ori pe marian sa arunce o privire. s-ar putea sa ti-o curete pe loc si o sa vezi ca e o treaba de nici mai mult, nici mai putin de zece minute.

Scuze de offtopic.
Daca ai vointa poti sa muti si muntii din loc.Daca ai creier, il lasi acolo, ca nu te deranjeaza.
- mihaimircea
- veteran
- Mesaje: 825
- Membru din: 03 Aug 2005, 09:30
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Eu pt curatat folosesc sprayurile de intretinere de la motocicleta
Cel de curatat lantul e un solvent eficient si nu ataca o-ringurile sau alte piese de cauciuc/plastic. Sprayul de degresat frane dupa aia lasa piesele metalice uscate si fara nici o urma de jeg. WD 40 e bun pt protejat rulmenti, penetreaza,unge si indeparteaza umezeala. La asamblare innec mai tot in vaselina cu MoS2 ( un agent antifrictiune)... e rosie si vine intr-un tub albastru de la Valvoline.
Nu mi s-a intamplat pana acum sa-mi ramana piese in plus la asamblare, deci e ok

Nu mi s-a intamplat pana acum sa-mi ramana piese in plus la asamblare, deci e ok

daca ai auzit d eea , existamirceaef scrie:cea mai buna vaselina pt mulinete de care am auzit pana acum este una folosita pt aparatura electrocasnica. nici n-am stat sa caut dar sunt convins ca pe undeva exista de vanzare.



Always C&R
http://www.bscteam.ro
http://www.bscteam.ro