Cisma lunga... Cisma scurta
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Cisma lunga... Cisma scurta
Cum influenteaza performantele un motor cu cisma lunga montat pe o barca pentru cisma scurta?
Cuplul trasmis barcii este mai mare datorita bratului fortei (piciorului mai lung). Asta ar trebui sa faca ca o barca care gliseaza cu un motor sa zicem de 15cp cu cisma scurta sa poata glisa cu o putere mai mica de 15cp?
Influenta frecarii cu apa a piciorului motorului datorita lungimii suplimentare este semnificativa?
Alt dezavantaj in afara de acela ca va creste riscul lovirii a unui obiect scufundat?
Am pus aceste intrebari deoarece vreu sa-mi echipez barca pneumatica (este vb de cea ucrainiana de 3,1m) cu un motoras de 5cp in 2 timpi. Puterea maxima pentru acea barca este de 10cp. Un motor de 10cm in 4T cantareste vreo 45kg. Sa-l plimb de acasa pana in masina, apoi de la masina pana la barca, sa-l montez pe barca... mi se pare o munca de sisif + hernia de disc nu-mi prea da de ales. Motorasul in 2T de 5cp cantareste sub 1/3 din greutatea celui de 10cp in 4T. Asta de 5cp are cisma lunga dar este absolut nou (nepornit) cu toate ca are o "varsta" de 3 ani.
Cuplul trasmis barcii este mai mare datorita bratului fortei (piciorului mai lung). Asta ar trebui sa faca ca o barca care gliseaza cu un motor sa zicem de 15cp cu cisma scurta sa poata glisa cu o putere mai mica de 15cp?
Influenta frecarii cu apa a piciorului motorului datorita lungimii suplimentare este semnificativa?
Alt dezavantaj in afara de acela ca va creste riscul lovirii a unui obiect scufundat?
Am pus aceste intrebari deoarece vreu sa-mi echipez barca pneumatica (este vb de cea ucrainiana de 3,1m) cu un motoras de 5cp in 2 timpi. Puterea maxima pentru acea barca este de 10cp. Un motor de 10cm in 4T cantareste vreo 45kg. Sa-l plimb de acasa pana in masina, apoi de la masina pana la barca, sa-l montez pe barca... mi se pare o munca de sisif + hernia de disc nu-mi prea da de ales. Motorasul in 2T de 5cp cantareste sub 1/3 din greutatea celui de 10cp in 4T. Asta de 5cp are cisma lunga dar este absolut nou (nepornit) cu toate ca are o "varsta" de 3 ani.
Bucuresti
Re: Cisma lunga... Cisma scurta
Teoretic nu stiu cum e ...practic (testat) la un motor de 10 cp si o barca de 4 m, nu se observa diferenta de cizma, doar la apa mica e mai riscant... din cate am observat cu cizma scurta face valuri mult mai mari decat cu lunga.feugen scrie:Cum influenteaza performantele un motor cu cisma lunga montat pe o barca pentru cisma scurta?
Cuplul trasmis barcii este mai mare datorita bratului fortei (piciorului mai lung). Asta ar trebui sa faca ca o barca care gliseaza cu un motor sa zicem de 15cp cu cisma scurta sa poata glisa cu o putere mai mica de 15cp?
Influenta frecarii cu apa a piciorului motorului datorita lungimii suplimentare este semnificativa?
Alt dezavantaj in afara de acela ca va creste riscul lovirii a unui obiect scufundat?
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Eugene , vorbesc din experienta . La o gonflabila ( ca a ta , de 3,1 m ) n-are ce cauta o cizma lunga .
Gonflabilele nu-s concepute pentru cizme lungi . Au oglinda joasa si dimensionata in asa fel incat aripioara anticavitatie a oricarui motor cu cizma scurta sa se afle ori in linie cu chila ori maxim 3 - 4 cm mai jos de aceasta . Micile interventii le poti face din trim .
O cizma lunga la o gonflabila va impinge apa in mod defectuos in spatele acesteia si-o va ridica de prova . Cu minim bagaj si doar cu tine la bord risti sa ti-o faca ,, palarie " .
Stii bine , la a mea am suprainaltat oglinda cu 17,5 cm ( dif calculata dintre ,, scurta " si ,, lunga " ) si am reusit sa ating o conduita a barcii ,, aproape de adevar " insa nu ideala . Inca am probleme la intrarea-n glisaj .
Un alt aspect este greutatea motorului ( pe care-o pui in discutie , si care , in afara de hernia ta , se resimte inclusiv la incarcatura ambarcatiunii ) . Un motor cu cizma lunga este clar mai greu decat unul similar cu cizma scurta ( + dezavantajul transportului in masina . Este evident mai greu de amplasat printre bagaje )
....................................
Cand vrei facem o demonstratie cu motorul meu :
Barca ta + motorul meu ,
Barca mea + motorul meu ,
Barca mea ( fara supra piesa de pe oglinda ) + un motor cu cizma scurta , etc .
Gonflabilele nu-s concepute pentru cizme lungi . Au oglinda joasa si dimensionata in asa fel incat aripioara anticavitatie a oricarui motor cu cizma scurta sa se afle ori in linie cu chila ori maxim 3 - 4 cm mai jos de aceasta . Micile interventii le poti face din trim .
O cizma lunga la o gonflabila va impinge apa in mod defectuos in spatele acesteia si-o va ridica de prova . Cu minim bagaj si doar cu tine la bord risti sa ti-o faca ,, palarie " .
Stii bine , la a mea am suprainaltat oglinda cu 17,5 cm ( dif calculata dintre ,, scurta " si ,, lunga " ) si am reusit sa ating o conduita a barcii ,, aproape de adevar " insa nu ideala . Inca am probleme la intrarea-n glisaj .
Un alt aspect este greutatea motorului ( pe care-o pui in discutie , si care , in afara de hernia ta , se resimte inclusiv la incarcatura ambarcatiunii ) . Un motor cu cizma lunga este clar mai greu decat unul similar cu cizma scurta ( + dezavantajul transportului in masina . Este evident mai greu de amplasat printre bagaje )
....................................
Cand vrei facem o demonstratie cu motorul meu :
Barca ta + motorul meu ,
Barca mea + motorul meu ,
Barca mea ( fara supra piesa de pe oglinda ) + un motor cu cizma scurta , etc .
Grasane, stiu povestea ta. Am gasit motorasul asta in 2T nou si tind sa trec peste problema cu cisma lunga numai si numai datorita faptului ca este la jumatate din greutatea unuia in 4T la aceiasi putere. Ala de la care iau motorul imi da si o placa care se ataseaza la oglinga pentru inaltare. In alta ordine de idei pentru Delta imi este necesar motor cu cisma lunga deoarece barca la care am acolo este pentru asa ceva. La sfarsitul saptamanii viitoare poate facem o iesire la Ara unde sa probam barcile in ambele variante... asta daca tipul de la care iau motorul il tine rezervat (i-am platit 50 euroi avans).
Bucuresti
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Oricand cu placere , mai putin weekend-ul viitor . Oricand altadata .
Faptul ca 2T e mai usor decat 4T se constituie intr-un avantaj , dar repet , un dezavantaj este gabaritul acestuia . Banuiesc ca te-ai gandit bine deja la ambele .
Iar faptul ca-n Delta ai nevoie ( pentru o alta ambarcatiune inteleg ) de cizma lunga , balanta se inclina sensibil pentru acest motor . ..... Ia-l !
Faptul ca 2T e mai usor decat 4T se constituie intr-un avantaj , dar repet , un dezavantaj este gabaritul acestuia . Banuiesc ca te-ai gandit bine deja la ambele .
Iar faptul ca-n Delta ai nevoie ( pentru o alta ambarcatiune inteleg ) de cizma lunga , balanta se inclina sensibil pentru acest motor . ..... Ia-l !
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Degeaba incercam noi sa te convingem sa nu iti iei cu cizma lunga cand tu esti convins deja ca o sa cumperi motorul.Ar trebui ca sa dai peste cineva cu o putere de convingere uriasa si cu niste cunostinte zdrobitoare in motoare ca sa mai te poata intoarce din drumul tau. Acuma io iti spun si punctul meu de vedere cu toate ca sunt constient ca imi risipesc energia degeaba.
In primul rand am o intrebare cat se poate de simpla: de ce in 2 timpi?!
...ca sa umbli cu sticla de ulei in geanta si sa te ungi de fiecare data cand alimentezi?!...Stai, nu mai vorbim ca tre' sa faci amestecul cat de cat corect cu o seringa.Daca e prea uns porneste mai greu, daca e prea ucat fu.tzi motoru....deci noa, probleme care le rezolvi platind un 4 timpi cinstit pe care il alimentezi, dai sfoara si gata...fara mizerie, fara uleiuri si alte batai de cap....pt ca sa sti cand nu iti poneste motorul la pescuit, ai o problema! 
Acuma sa revenim la problema cu scula lunga. De ce sa faci improvizatii care clar nu se potrivesc?!
E singurul motor din lume si te obliga cineva sa il cumperi?! Io de obicei cand imi caut o scula plec de la ceea e imi doresc si caut sa imi gasesc ceva care sa se potriveasca, sa se muleze cat mai bine pe cerintele mele.Niciodata nu gasesc ceva, il cumpar si pe urma ii caut circumstante atenuante, incercand sa ii gasesc intrebuintarea, sau sa fac cumva sa se potriveasa pe o scula pe care o am deja.
Eu zic sa te orientezi spre un motor de 5-6 cai cizma scurta, care sa cantareasca pana in 38 de kile si crede-ma nu e mult p barca pe care o ai si o sa fi cel mai multumit cumparator din lume....asta daca nu alegi un motor cu probleme.
In primul rand am o intrebare cat se poate de simpla: de ce in 2 timpi?!


Acuma sa revenim la problema cu scula lunga. De ce sa faci improvizatii care clar nu se potrivesc?!


Eu zic sa te orientezi spre un motor de 5-6 cai cizma scurta, care sa cantareasca pana in 38 de kile si crede-ma nu e mult p barca pe care o ai si o sa fi cel mai multumit cumparator din lume....asta daca nu alegi un motor cu probleme.

Când crezi ca sti pescuit apare ceva si iti da peste cap toate teoriile...
WSB CLUB
WSB CLUB