Cisma lunga... Cisma scurta

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de feugen » 02 Oct 2010, 14:59

Ovidiu MS scrie:4T NU A INLOCUIT 2T! Pur si simplu UE a interzis importurile de 2T,din cauza poluarii! In tarile extracomunitare si acum se pot cumpara motoare 2t.Bineinteles ca 4t este mai bun,mai silentios consum mic si mult mai ecologic! DAR daca conteza mult greutatea motorului,am inteles ca colegul are probleme cu spatele,nu vad de ce ar fii o alegere atat de proasta un 2t?La 4-5 cai nu cred ca ar conta prea mult consumul,in schimb la greutate este chiar jumate! Eu am avut cateva motoare in 2t sh si noi,niciodata nu faceam probleme cu benzina de la statiile din delta,de cand am motoare in 4t SI PE INJECTIE car benzina dupa mine, sa nu am problema cu injectoarele!
Ovidiu, ai pun punctul pe I. Pana acum si eu am avut motoare in 2T exceptie facand cel de 2,5cp pe care i l-am dau lui Adi (si acum imi pare rau :(). Faptul ca am acasa o sticla cu ulei pentru amestec nu este degradant. Faptul ca trebuie sa fiu atent la concentratie de asemenea nu-i degradant. Faptul ca-i la jumatate din greutate, din . meu de vdr este esential. Si mai ar fi unele aspecte:
- la un motor in 4T trebuie schimbat periodic uleiul din carter.
- la un motor in 4T trebue inlocuit filtrul de ulei periodic (sa nu va aud ca merge mult si bine cu cel existent!)
- cu riscul de a ma repeta, un motor in 4T cantareste dublu fata ce unul in 2T la aceiasi putere.
- un motor in 4T face mai putin zgomot decat unul in 2T. Oare in alegerea locului de pescuit chiar conteaza? Acum 2 saptamani am fost in DD cu un prieten care abia ce si-a achizitionat o "barca" cu motor de 115cp. Tipul s-a dotat cu un super sonar 3D (scump cu nabadai). Cu sonarul ala am "vizualizat" pesti in timp ce ne deplasam in apa de 1,5m adancime si... pestii nu erau stresati de nicio culoare de zgomot sau de dihania ce trece pe deasupra lor.
Revin la intrebarea care-i diferenta dintre un motor cu cisma lunga raportat la unul cu cisma scurta pentru o ambarcatiune ce este facuta pentru cisma scurta? Nu ma intereseaza avantajele unui 4T fata de 2T. Ma intereseaza doar cum se comporta ambarcatiunea. Daca va face placere renunt la ideea de motor in 2T :) Am primit un raspuns raportat la virajele care se iau in conditiile astea. Astept si alte neajunsuri.

Facem abstractie de putirinta mea de a cara (manevra) un motor in 4T raportat la unul in 2T. Nu are nicio importanta ca m-as cara cu un bidon cu ulei de amestec dupa mine cu care m-as murdari pe maini. Ma refer stict la dimensiunea piciorului (cismei) motorului.
La un motor cu cisma scurta montat pe o barca pentru cisma scurta... stiu din proprie experienta ca te chinuiesti => nu merge. Reciproca este valabila?

P.S. Am platit avans 50 euroi dar asta nu inseamna ca nu ma pot suci (conform modului in care am pus problema cu vanzatorul). Cu exceptia DD nu prognozez sa fac mai mult de 10km dus - intors. M-a lovit pasiunea pescuitului la salau (grav de tot) cu artificiale pe Dunare si practic doar pentru asta imi trebuie. Pentru "plantat" la somn ma pot folosi doar de rame.
Bucuresti

Avatar utilizator
mihai izbiceni
veteran
veteran
Mesaje: 580
Membru din: 29 Ian 2007, 14:43
Localitate: Izbiceni Olt

Mesaj de mihai izbiceni » 02 Oct 2010, 18:19

Eu tocmai mi-am achizitionat un jhonson 4cp,2t ,are cizma de 72cm(masurat de la baza cizmei pana la blocul motor) si il folosesc pe un kingfisher de 2,7m fara chila gonflabila,intradevar daca merg singur in barca cu motorul turat la 90% o ridica rau de bot dar cu 2 persoane merge perfect ,motorul este un model mai vechi in 2 pistoane ,chiar azi am facut aproximativ 10km si nu are nici o problema.
Daca stie cineva cat ulei merge la amestec ,pe el scrie1/50 asta insemanad 20ml/l ,eu am pus25ml/l si vad ca e ok.
Referitor la greutate are 13kg.

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 02 Oct 2010, 19:41

feugen scrie:.......... cel de 2,5cp pe care i l-am dau lui Adi (si acum imi pare rau :()...................
aoleuuuuu,
nu te mai jeli atat ca ma faci sa ma simt prost ca l-am cumparat
si nu vad de ce ti-ar parea rau, pana la urma l-ai vandut unui pescar care si-a facut un cadou de mos craciun :D

p.s. si astazi am venit de pe apa, iar maine mergem iarasi sa ne plimbam - eu, motorasul si barcuta mea :wink:

on topic.
cumpara naiba motorul ala si gata.
nu o sa ai probleme cu el daca suprainalti oglinda barcii, iar chestia asta se face f usor, iar pt pescuitul la salau pe Dunare, care de regula se face pe apa adanca, nu vad ce ar incomoda cizma lunga a motorului.

Avatar utilizator
Adelin
Moderator
Moderator
Mesaje: 5271
Membru din: 14 Apr 2004, 22:53
Localitate: ARAD

Mesaj de Adelin » 02 Oct 2010, 20:13

Tre sa recunosc ca la consum nu m-am gandit cand am zis ca e mai avantajos un 4T. Al meu de 20HP nu consuma mai mult de 2,5-3 litri/ora, ma intreb cat consuma un 2T la aceeasi cai + oloi :roll: :shock: .
Mai cei ce sunt romantici la motoae in 2T ii intele si e norma...cunosc destui care circula pe sosele cu VW Broscuta modelul vechi si sunt foarte mandri de masina lor.Colectionari au fost intotdeauna si nu cred ca ii putem judeca.
Eu personal am avut experiente eplacute cu 2T si nu mi-as mai lua niciodata...atata tot.
feugen scrie: - un motor in 4T face mai putin zgomot decat unul in 2T. Oare in alegerea locului de pescuit chiar conteaza? Acum 2 saptamani am fost in DD cu un prieten care abia ce si-a achizitionat o "barca" cu motor de 115cp. Tipul s-a dotat cu un super sonar 3D (scump cu nabadai). Cu sonarul ala am "vizualizat" pesti in timp ce ne deplasam in apa de 1,5m adancime si... pestii nu erau stresati de nicio culoare de zgomot sau de dihania ce trece pe deasupra lor.
.
Mai la otoare nu ma pricep prea bine, dar treaba cu super sonaru 3D nu pot sa o halesc pe nemestecate.Tu chiar crezi ca ce va arata sonarul acela super scump era adevarat?!...si pestii aia se plimbau asa nestingheriti pe sub motorul turat?! :roll: :shock:

:lol: :lol: :lol:
Când crezi ca sti pescuit apare ceva si iti da peste cap toate teoriile...
WSB CLUB

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de feugen » 02 Oct 2010, 20:57

Motorul nu era turat (ne deplasam cu vreo 10km/h). La viteza mai mare nu mai ai timp sa vezi pestii, doar niste dare care nu-ti spun mai nimic raportat la marime sau daca este pe fund pestele sau intre ape, umbra pestelui fiind inexistenta indiferent de pozitionarea acestuia.
Referitor la chestia cu nostalgia... discutam cu alta ocazie. :)
Bucuresti

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de feugen » 04 Oct 2010, 11:02

Si uite unde au ajuns discutiile pornite de la banala intrebare: care-i diferenta untre un motor cu cisma scurta fata de unul cu cisma lunga montat pe o barca pentru motor cu cisma scurta? :lol:
Am primit o opinie privitoare la viraje si prezinta logica. Altceva?

Putem vorbi ore in sir despre diferentele dintre motoarele 4T si 2T. NU MA INTERESEAZA ASTA! Stie cineva sa raspunda, concret, la intrebare?

Adelin, nu-i asa ca sunt capos? :lol:
Bucuresti

iulian_cioclin
junior
junior
Mesaje: 98
Membru din: 24 Feb 2012, 17:27
Localitate: Onesti - Bacau
Contact:

Re: Cisma lunga... Cisma scurta

Mesaj de iulian_cioclin » 19 Feb 2013, 12:13

Si eu astept acelasi raspuns ca si tine Eugen! sunt in aceasi situatie ca si tine!

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cisma lunga... Cisma scurta

Mesaj de feugen » 19 Feb 2013, 13:21

Din constatarile mele in cazul cismei lungi (am cu cisma lunga si nu mi-as cumpara nicio data cu cisma scurta):
1. pierzi din viteza cam 10% (mie nu-mi pasa ca am rezerva de putere).
2. esti dependent de adancimea apei (trebuie sa fi mai precaut si cu ochii pe sonar)
3. glisezi o idee mai greu (nu-mi pasa ca nu am nevoie de demaraje)
4. mai incomoda la transport (este mai lung ansamblul motor) (asta ma cam doare, cu toate ca-mi incape super bine in masina)
5. il poti pune atat pe barca pentru cisma scurta cat si pe barca pentru cisma lunga. Invers nu se poate => nu esti dependent doar de barca ta. Pus pe o barca pentru cisma scurta, stropeste mai putin, iar la oprire, daca o faci lent, nu-ti baga apa in barca deoarece valul lasat in spatele barcii este ceva mai indepartat (nu stiu daca m-am exprimat corect). Astea sunt singurele avantaje reale.
Bucuresti

Scrie răspuns