Alternative la ungerea mulinetelor.

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 13 Iun 2011, 09:10

nu stiu, nu am folosit pe mulineta, exista alternativa, nu stiu cauciucul cum se comporta la W-40, aia cu aderenta vaselinei dupa W-40 e teoretica, nu am incercat
la nivel micro nu stiu ce inseamna

stefi oprea
veteran
veteran
Mesaje: 540
Membru din: 24 Sep 2007, 15:43
Localitate: Resita

Mesaj de stefi oprea » 13 Iun 2011, 09:49

wd 40 e bun pt destepenit suruburi si alte chestii!
dar dupa el e greu sa faci sa adere pe angrenaj altceva,cel mai bun e petrolul.
nu benzina ,diluant si alte cele
"Diplomatia este arta de a spune cutu-cutu,pana pui mana pe o piatra sanatoasa"

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 13 Iun 2011, 09:59

si acetona, asta doar pe metal (rulmenti), nu plastice, nu vopsite

Avatar utilizator
Jedi
veteran
veteran
Mesaje: 1230
Membru din: 04 Apr 2007, 03:15
Localitate: Morealu de Jos

Mesaj de Jedi » 13 Iun 2011, 12:28

Pentru piesele metalice diluantul de vopsea e foarte bun.Eu am curatat si piesele de plastic din mulineta si nu au patit nimic.Pe site de rulmenti am citit despre el deci nu-i babeasca.
La degresari in solventi puternici apare ulterior un fenomen .Dupa ce am desfacut din nou, peste luni de zile, am vazut ca vaselina pusa de mine e mult mai urita decit la prima desfacere, punindu-mi semne de intrebare cu privire la calitatea unsorii folosite de mine, sau calitatea curatarii. Dar aparuse o oxidare puternica a pieselor degresate de mine.Din rotile dintate de aluminiu iesea oxid negru ce colora vaselina.

Avatar utilizator
KiD Vicious
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 125
Membru din: 17 Sep 2010, 16:28
Localitate: Cluj - Campia Turzii
Contact:

Mesaj de KiD Vicious » 13 Iun 2011, 13:30

semlecangheorghe scrie:Edi ce parere ai despre WD-40,spray,cica se foloseste pentru contacte dar si la degesarea sau desfiletarea suruburilor "sudate"de rugina...Ala este bun sa cureti mulineta pe mecanism inainte sa aplici vaselina??
Am fost curios sa vad cum merge acest WD-40 spray, si am uns piesa din teflon ce tine loc de rulment la galet...dupa o partida de pescuit,galetul a inceput sa scoata sunete si vibratii ciudate...cand l-am desfacut am observat ca piesa de teflon era acoperita cu o pelicula metalica....dau piesa jos si observ cum axul pe care se invarte piesa de teflon prezinta semne vizibile de uzura si stratul de crom a disparul pe o suprafata . Cel putin eu nu vreau sa mai aud de WD-40 spray la galet. :D:D:D

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 13 Iun 2011, 13:48

KiD Vicious scrie:
semlecangheorghe scrie:Edi ce parere ai despre WD-40,spray,cica se foloseste pentru contacte dar si la degesarea sau desfiletarea suruburilor "sudate"de rugina...Ala este bun sa cureti mulineta pe mecanism inainte sa aplici vaselina??
Am fost curios sa vad cum merge acest WD-40 spray, si am uns piesa din teflon ce tine loc de rulment la galet...dupa o partida de pescuit,galetul a inceput sa scoata sunete si vibratii ciudate...cand l-am desfacut am observat ca piesa de teflon era acoperita cu o pelicula metalica....dau piesa jos si observ cum axul pe care se invarte piesa de teflon prezinta semne vizibile de uzura si stratul de crom a disparul pe o suprafata . Cel putin eu nu vreau sa mai aud de WD-40 spray la galet. :D:D:D
ia-ti un rulment in loc de piesa aia, gasesti sigur dimensiunea:

http://phoenixmodels.ro/shop/accesorii- ... 5_137.html

http://www.sierra.ro/Rulmenti-c291c.html

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 13 Iun 2011, 13:53

Jedi scrie:Pentru piesele metalice diluantul de vopsea e foarte bun.Eu am curatat si piesele de plastic din mulineta si nu au patit nimic.Pe site de rulmenti am citit despre el deci nu-i babeasca.
La degresari in solventi puternici apare ulterior un fenomen .Dupa ce am desfacut din nou, peste luni de zile, am vazut ca vaselina pusa de mine e mult mai urita decit la prima desfacere, punindu-mi semne de intrebare cu privire la calitatea unsorii folosite de mine, sau calitatea curatarii. Dar aparuse o oxidare puternica a pieselor degresate de mine.Din rotile dintate de aluminiu iesea oxid negru ce colora vaselina.
de multe ori nu merita sa experimentam, intradevar conteaza si cat tinem piesele la "inmuiat", prea mult le poate deteriora stratul moleculat superior...

fsandor
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 192
Membru din: 11 Iun 2007, 12:02
Localitate: Cluj/Mures

Mesaj de fsandor » 13 Iun 2011, 15:35

Sa va spun cum fac eu, poate ajuta:


Trei lucruri sunt esentiale: benzina pentru spalare, vaselina, ulei pt. mecanisme fine.

Vaselinele speciale pentru mulinete sunt bune, dar sunt extrem de scumpe (marketing, tot felul de denumiri sci-fi, ca sa le cumpere lumea) Poti folosi vaselina obisnuita pentru rulmenti, se gaseste la orice magazin de piese auto/Praktiker/Dedeman etc. Su ulei se gaseste la tot pasul, nu conteaza marca.

Daca vezi ca vaselina e prea groasa, o poti indoi cu ulei, dar nu foarte mult, ca sa ramana acolo unde trebuie sa isi faca efectul, dar sa nu ingreuneze miscarea pieselor. Vaselina grafitata nu e indicata. Nici sprayurile nu prea sunt indicate deoarece nu sunt destul de vascoase. De ex. WD40 va merge foarte bine la inceput, dar intre timp va deveni lipicios.

Deci:

1. Desfaci mulineta, demontezi toate piesele. La frana nu prea trebuie umblat, doar daca sunt probleme sesizabile.

2. Baita cu benzina. :) Bagi toate piesele intrun bol/cutie/borcan si torni benzina curata peste ei. Le speli cu o pensula fina si le pui la uscat. Vei fi mirat cata mizerie va ramine in benzina si cat de curata poate fi o roata dintata. Rulmentii fara protectie vor fi spalate si ele in benzina. Rulmentii cu protectie NU trebuie spalati.

3. Incepi sa montezi la loc toate piesele. E bine daca ai un desen, o schema la indemana. Atentie la distantierii facuti parca din folie de aluminiu, sunt foarte importanti!!

4. Ungi cu vaselina indoita toate piesele care se misca si se freaca intre ele (roti dintate, wormshaft etc.). Dar ATENTIE: nimic nu trebuie inecat in vaselina! Ungerea trebuie sa fie SUBTIRE sin uniforma. Vezi sa ajunga vaselina pe toate partile pieselor.

ATENTIE: axul pe care sta tamburul NU trebuie uns cu vaselina, doar cu cateva picaturi de ulei, inainte sa montezi tamburul.

ATENTIE: Instant antireversul nu se greseaza deloc!!!!

5. Galetul. E foarte important ca galetul sa fie curat. Daca pescuiesti intens, la fiecare 3-4 partide trebuie demontat, curatat si uns cu ulei. Mai ales daca pescuiesti in ape nu tocmai curate. Aproape toata mizeria adusa de fir din apa se depune la galet.

Merita sa arunci o privire chiar si in interiorul mulinetei nou-noute, unii producatori sunt zgarciti la capitolul ungere.

Tips&Tricks:

Jocul radial la manivela poate fi tratat cu imbunatatirea fixarii rulmentilor. Lacul de unghii e destul de bun, daca rulmentul nu sta fix in locas. Aplici un strat SUBTIRE de lac in locas, si dupa ce se usuca, bagi rulmentul, care trebuie sa stea teapan. Poti aplica metoda si la axul rotii dintate, care intra in gaura rulmentului.

Jocul transversal poate fi micsorat prin adaugirea unor saibe, distantiere foarte subtiri. Pot fi confectionate din cutii de bere sau folie mai groasa de aluminiu.


Astea sunt desteptaciunile mele. :)

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 13 Iun 2011, 15:51

-saibele alea se fac mai usor din plastic, unse rezista

-unisensul nepicurat cu ulei fin iarna de la condens mai da rateuri (ryobi)

-aia cu vaselinele scumpe nu o s-o inteleg niciodata (dc e scumpa daca dintr-un tub faci minim 5aplicari?) adica 3lei aplicarea

-si frana se greseaza

-aia cu fixarea rulmentului nu am incercat-o

-atentie, daca desfaceti surubul galetului prea des o sa-l pierdeti o data (se desface singur) daca nu aplicati un adeziv de filete (iar o sa spuneti ca scum)

-dc nu se greseaza axul suport-tambur (danseaza sus-jos in axul melcat)?

- :D

fsandor
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 192
Membru din: 11 Iun 2007, 12:02
Localitate: Cluj/Mures

Mesaj de fsandor » 13 Iun 2011, 16:32

Antirevers: la unele modele (Shimano) chiar este scris acolo: no grease!

http://i1009.photobucket.com/albums/af2 ... 0H/028.jpg

Referitor la pretul vaselinei pt. mulinete. De curand am facut revizia la 6 mulinete. Vaselina Cormoran (15 gr) a costat 14 lei. Sa stii ca nu prea a ramas multa vaselina in tub. Ok, tot nu e scump, dar daca la 15 lei poti cumpara 250 gr de vaselina buna... :)

Axul tamburului nu se greseaza cu VASELINA. Doar cu ulei.

Un site excelent: http://alantani.com/index.php

Scrie răspuns