ALEGERE SONAR DE BARCA
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
cita_a vorbim despre side imaging vs. down imaging:...sunt doua lucruri diferite.
Depinde de unghi dar unghiul...mai bine zis conul acela este orientat in lateral si nu in jos..ca stie si down imaging e doar un bonus.
Cosmin,eu zic sa ramai pe 598...care se plangeau de marimea ecranului il foloseau in barci mari si vroiau sa vada ecranul de la distanta mare.. Rezolutia e ok si asta conteaza. Ideal ar fi SI cu 7" dar na ..alti bani.
Asa,ramane sa decizi tu ..ecran mai mare vs. SI( care in plus stie si DI in caz ca vrei sa dai un ochi si sub barca).
Depinde de unghi dar unghiul...mai bine zis conul acela este orientat in lateral si nu in jos..ca stie si down imaging e doar un bonus.
Cosmin,eu zic sa ramai pe 598...care se plangeau de marimea ecranului il foloseau in barci mari si vroiau sa vada ecranul de la distanta mare.. Rezolutia e ok si asta conteaza. Ideal ar fi SI cu 7" dar na ..alti bani.
Asa,ramane sa decizi tu ..ecran mai mare vs. SI( care in plus stie si DI in caz ca vrei sa dai un ochi si sub barca).
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Ce am constat este ca sonda are unghiul de deschidere spre fata si la apa mica se pierde binisor .ULK scrie:cita_a vorbim despre side imaging vs. down imaging:...sunt doua lucruri diferite.
Depinde de unghi dar unghiul...mai bine zis conul acela este orientat in lateral si nu in jos..ca stie si down imaging e doar un bonus.
Cosmin,eu zic sa ramai pe 598...care se plangeau de marimea ecranului il foloseau in barci mari si vroiau sa vada ecranul de la distanta mare.. Rezolutia e ok si asta conteaza. Ideal ar fi SI cu 7" dar na ..alti bani.
Asa,ramane sa decizi tu ..ecran mai mare vs. SI( care in plus stie si DI in caz ca vrei sa dai un ochi si sub barca).
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Eu zic ca ambele firme sunt foarte bune . La Lowrance ai avantajul ca are si unitati europene de masura.mynu_cs scrie:care l-ati alege dintre astea 2 ?
Humminbird® 598ci HD SI Sonar/GPS Combo
Lowrance® Elite-7 HDI Sonar/GPS Combo
Lowrance® Elite-5 HDI Sonar/GPS Combo
- Zoran Wiener
- utilizator constant
- Mesaje: 279
- Membru din: 21 Noi 2011, 12:08
- Localitate: Rastatt, Germania si Deta, Romania
- Contact:
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Va salut prieteni pescari!
Am descoperit acest topic si l-am urmarit cu atentie. Multe din relatarile de aici nu sunt chiar corecte, dupa parerea mea. Si sunt foarte … cum sa ma exprim… surprins, da, asta e cuvantul!!, surprins, ca pe un astfel de forum puternic si mare unde sunt mii de utilizatori, exista si pescari care intradevar cunosc aparatele si stiu sa le citeasca, atata imaginile sonarului, cit si functionalitatea lui DI si SI/SS, dar se abtin sa dea amanunte…
============================================
Adevarata problema a aparatelor cumparate in State este garantia de doar 1 an de zile si complicitatea + cheltuielile ce revin in cazul in care trebuie trimis inapoi la reparat. Intr-o astfel de situatie se poate ajunge la costuri mai mari decit daca ar fi fost cumparat in Europa.
Dar asta fiecare decide pt el ce suma investeste si cu ce riscuri.
============================================
In alta ordine de idei, sonarul de baza este asa numitul sonar, care emite undele sub forma unui con. Acesta primeste semnalele ce sunt emise inapoi, le receptioneaza si le prelucreaza, dupa care ne arata:
- adancimea apei
- pestii din con ca niste linii, mai subtiri sau mai puternice (semnal puternic in centrul conului, mai slab spre exterior)
- copacii, bolovanii sau palcurile de iarba, dar nedefinite si prost differentiate de fundul apei!
- structura fundului (mal, nisip, pietris…in functie de culoarea sau intensitatea stratului pe ecran)
Doar acest system functioneaza cu emisie in con, si functioneaza si stand pe loc. De ex daca stai ancorat si trece un peste prin con, acesta se vede pe ecran.
Sondele difera intre ele prin diferite emisii, de ex in conuri de 16°, 20° sau 60°.
In spatele acestor “grade” ale conului, se ascund kilohertzii, care cu cit sunt mai mari, cu atata acuratetea e mai mare. Cu cit sunt mai mici, pot patrunde mai mai mult in adancime (aici vorbim de sute de metri), dar imaginea nu-i atata de curata. Iar cu cit gradele sunt mai mari, cu atata aria de acoperire al fundului e mai mare.
De ex:
16° cu 455 kHz
20° cu 200 kHz
60° cu 83 kHz
Sondele cu 50 kHz sunt pt adancimi foarte mari si se folosesc pe oceane, noua pe raurile europene nu ne ajuta de loc.
Pt apele noastre cele mai uzuale sunt 20° si 60°.
============================================
Down Imaging
DI nu emite sub forma unui con, ci a unui triunghi. Ganditi-va la un echer ce sta cu varful in sus, varful acestuia atingand barca. Exact asa arata “perdeaua” ce scaneaza apa. Se scaneaza strat cu strat, in intervale de timp definite (de citeva ori pe secunda), iar imaginea scanata vine pusa ca o linie pe ecran. Si tot asa, pina cind linie linga linie formeaza o imagine.
Daca va uitati din lateralul barcii, veti vedea “echerul” ca o …dunga, ca o linie mai groasa. Doar prin deplasare se poate crea imagini noi. Stand pe loc scaneaza tot aceasi “dunga”, perdea subtire de apa, si nu poate forma o imagine reala. Deci, stand pe loc NU functioneaza correct.
Cu DI nu se vad pesti ca si cu sonarul propriuzis, este conceput ptr a reda imagini “fotorealistice” a portiunii de apa peste care ne deplasam, ca o vedere laterala. Aici insa, de exemplu, vedem exact ca este vorba de o coroana de copac si putem define inaltimea acesteia. Dar nu si cit de mult se intinde in stanga sau dreapta barcii.
Si aici, cu cit kilohertzii sunt mai mari, acuratetea e mai mare, dar si unghiul de acoperire e mai mic:
75° - 455 kHz
45° - 800 kHz
Aici atentie, exista sonde care au doar 455 khz
============================================
Side Imaging sau Structure Scan
SI (la Humminbird) si SS (la Lowrance) functioneaza pe acelasi principiu ca si DI, un scan subtire al structurii. Ca la DI functioneaza doar in mers, insa bate stanga si dreapta mai mult decit DI. Imaginea create pe ecran este cea vazuta de sus. Aici insa, luind exemplul de mai sus, vedem exact ca este vorba de o coroana de copac si putem define latimea acesteia, atata in stanga cit si in dreapta barcii. Dar nu si cit de inalta este coroana!
Si aici atentie, exista sonde care au doar 455 khz
Si la DI si la SI imaginea formata nu corespunde 100% realitatii. Impulsurile emise si receptionate trebuie sa corespunda exact cu o viteza anume pt ca imaginea sa fie identica cu realitate. Adica, daca ne deplasam cu 10 km/ora deasupra unui pom cazut in apa, acesta va fi mult mai scurt redat pe ecran decit daca ne-am deplasam cu 4 km/ora.
============================================
Sonarul => pt a vedea adancimea, pestii si a distinge daca fundul e malos sau tare, functioneaza si in mers si stand pe loc
DI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere laterala
SI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere de sus
============================================
Puterea de functionare: W
Cu cit Watzii de functionare al aparatului sunt mai mari, cu atata poate reda mai clar imaginile, mai distincte. La un aparat cu 4000 W, claritatea imaginii e mai mare decit la un aparat cu 2500 W. Dar, se presupune ca cu cit aparatul e mai puternic, cu atata deranjeaza mai mult pestii.
Aici pot recomanda folosirea unui sonar cu Broad Band, care functioneaza doar cu 250 W, dar are puterea unuia de 30.000 de W.
============================================
Intr-o combinatie de Sonar + DI avem avantaje majore fata de unitatile singure, folosite in parte.
Intr-o combinatie de Sonar + DI + SI/SS avem avantajele maxime pt a ne crea o imagine asemanatoare realitatii a ceea ce exista in apa.
============================================
7 tzoli sau 5 tzoli?
La un sonar ecranul nu e niciodata prea mare!
Un ecran de 7 tzoli (format 16:9) are un ecran aproximativ cit 2 ecrane de 5 tzoli (format 4:3). Diferenta este de doar 1 cm.
============================================
GPS-ul este o chestiune extraordinara, atata pt a vedea in permanenta cu ce viteza ne deplasam, cu ce viteza curge apa, ambele f importante la pescuitul la trena, sau pt a localiza locurile fierbinti pe care le putem vizita si zilele urmatoare (nu dupa 1 an, cind se schimba structurile fundului, si nici dupa 3 luni cind pestii migreaza in functie de temp apei sau anotimp…). Deasemenea putem si observa unde stau pestii daca apa curge cu 2 km/h, si unde vor sta cind apa are debit ridicat si curge cu 4 km/h, sau unde stau daca curentul apei e si mai mare.
============================================
Sper ca eceste informatii de baza sa va poata ajuta la alegerea sonarului vostru.
PS: inca ceva, pe un ecran color se distinge totul mult mai bine decit pe unul alb-negru.
Am descoperit acest topic si l-am urmarit cu atentie. Multe din relatarile de aici nu sunt chiar corecte, dupa parerea mea. Si sunt foarte … cum sa ma exprim… surprins, da, asta e cuvantul!!, surprins, ca pe un astfel de forum puternic si mare unde sunt mii de utilizatori, exista si pescari care intradevar cunosc aparatele si stiu sa le citeasca, atata imaginile sonarului, cit si functionalitatea lui DI si SI/SS, dar se abtin sa dea amanunte…
============================================
Adevarata problema a aparatelor cumparate in State este garantia de doar 1 an de zile si complicitatea + cheltuielile ce revin in cazul in care trebuie trimis inapoi la reparat. Intr-o astfel de situatie se poate ajunge la costuri mai mari decit daca ar fi fost cumparat in Europa.
Dar asta fiecare decide pt el ce suma investeste si cu ce riscuri.
============================================
In alta ordine de idei, sonarul de baza este asa numitul sonar, care emite undele sub forma unui con. Acesta primeste semnalele ce sunt emise inapoi, le receptioneaza si le prelucreaza, dupa care ne arata:
- adancimea apei
- pestii din con ca niste linii, mai subtiri sau mai puternice (semnal puternic in centrul conului, mai slab spre exterior)
- copacii, bolovanii sau palcurile de iarba, dar nedefinite si prost differentiate de fundul apei!
- structura fundului (mal, nisip, pietris…in functie de culoarea sau intensitatea stratului pe ecran)
Doar acest system functioneaza cu emisie in con, si functioneaza si stand pe loc. De ex daca stai ancorat si trece un peste prin con, acesta se vede pe ecran.
Sondele difera intre ele prin diferite emisii, de ex in conuri de 16°, 20° sau 60°.
In spatele acestor “grade” ale conului, se ascund kilohertzii, care cu cit sunt mai mari, cu atata acuratetea e mai mare. Cu cit sunt mai mici, pot patrunde mai mai mult in adancime (aici vorbim de sute de metri), dar imaginea nu-i atata de curata. Iar cu cit gradele sunt mai mari, cu atata aria de acoperire al fundului e mai mare.
De ex:
16° cu 455 kHz
20° cu 200 kHz
60° cu 83 kHz
Sondele cu 50 kHz sunt pt adancimi foarte mari si se folosesc pe oceane, noua pe raurile europene nu ne ajuta de loc.
Pt apele noastre cele mai uzuale sunt 20° si 60°.
============================================
Down Imaging
DI nu emite sub forma unui con, ci a unui triunghi. Ganditi-va la un echer ce sta cu varful in sus, varful acestuia atingand barca. Exact asa arata “perdeaua” ce scaneaza apa. Se scaneaza strat cu strat, in intervale de timp definite (de citeva ori pe secunda), iar imaginea scanata vine pusa ca o linie pe ecran. Si tot asa, pina cind linie linga linie formeaza o imagine.
Daca va uitati din lateralul barcii, veti vedea “echerul” ca o …dunga, ca o linie mai groasa. Doar prin deplasare se poate crea imagini noi. Stand pe loc scaneaza tot aceasi “dunga”, perdea subtire de apa, si nu poate forma o imagine reala. Deci, stand pe loc NU functioneaza correct.
Cu DI nu se vad pesti ca si cu sonarul propriuzis, este conceput ptr a reda imagini “fotorealistice” a portiunii de apa peste care ne deplasam, ca o vedere laterala. Aici insa, de exemplu, vedem exact ca este vorba de o coroana de copac si putem define inaltimea acesteia. Dar nu si cit de mult se intinde in stanga sau dreapta barcii.
Si aici, cu cit kilohertzii sunt mai mari, acuratetea e mai mare, dar si unghiul de acoperire e mai mic:
75° - 455 kHz
45° - 800 kHz
Aici atentie, exista sonde care au doar 455 khz
============================================
Side Imaging sau Structure Scan
SI (la Humminbird) si SS (la Lowrance) functioneaza pe acelasi principiu ca si DI, un scan subtire al structurii. Ca la DI functioneaza doar in mers, insa bate stanga si dreapta mai mult decit DI. Imaginea create pe ecran este cea vazuta de sus. Aici insa, luind exemplul de mai sus, vedem exact ca este vorba de o coroana de copac si putem define latimea acesteia, atata in stanga cit si in dreapta barcii. Dar nu si cit de inalta este coroana!
Si aici atentie, exista sonde care au doar 455 khz
Si la DI si la SI imaginea formata nu corespunde 100% realitatii. Impulsurile emise si receptionate trebuie sa corespunda exact cu o viteza anume pt ca imaginea sa fie identica cu realitate. Adica, daca ne deplasam cu 10 km/ora deasupra unui pom cazut in apa, acesta va fi mult mai scurt redat pe ecran decit daca ne-am deplasam cu 4 km/ora.
============================================
Sonarul => pt a vedea adancimea, pestii si a distinge daca fundul e malos sau tare, functioneaza si in mers si stand pe loc
DI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere laterala
SI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere de sus
============================================
Puterea de functionare: W
Cu cit Watzii de functionare al aparatului sunt mai mari, cu atata poate reda mai clar imaginile, mai distincte. La un aparat cu 4000 W, claritatea imaginii e mai mare decit la un aparat cu 2500 W. Dar, se presupune ca cu cit aparatul e mai puternic, cu atata deranjeaza mai mult pestii.
Aici pot recomanda folosirea unui sonar cu Broad Band, care functioneaza doar cu 250 W, dar are puterea unuia de 30.000 de W.
============================================
Intr-o combinatie de Sonar + DI avem avantaje majore fata de unitatile singure, folosite in parte.
Intr-o combinatie de Sonar + DI + SI/SS avem avantajele maxime pt a ne crea o imagine asemanatoare realitatii a ceea ce exista in apa.
============================================
7 tzoli sau 5 tzoli?
La un sonar ecranul nu e niciodata prea mare!
Un ecran de 7 tzoli (format 16:9) are un ecran aproximativ cit 2 ecrane de 5 tzoli (format 4:3). Diferenta este de doar 1 cm.
============================================
GPS-ul este o chestiune extraordinara, atata pt a vedea in permanenta cu ce viteza ne deplasam, cu ce viteza curge apa, ambele f importante la pescuitul la trena, sau pt a localiza locurile fierbinti pe care le putem vizita si zilele urmatoare (nu dupa 1 an, cind se schimba structurile fundului, si nici dupa 3 luni cind pestii migreaza in functie de temp apei sau anotimp…). Deasemenea putem si observa unde stau pestii daca apa curge cu 2 km/h, si unde vor sta cind apa are debit ridicat si curge cu 4 km/h, sau unde stau daca curentul apei e si mai mare.
============================================
Sper ca eceste informatii de baza sa va poata ajuta la alegerea sonarului vostru.
PS: inca ceva, pe un ecran color se distinge totul mult mai bine decit pe unul alb-negru.
Salut si fir intins,
Zoran Wiener
--------------------------------------
http://www.pescuit-la-somn.com/
Zoran Wiener
--------------------------------------
http://www.pescuit-la-somn.com/
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
O mica observatie (nu vreau sa fiu carcotas):
"DI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere laterala
SI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere de sus"
Nu trebuia invers?
SI- side imaging = imagistica laterala
DI - down imaging = imagistica verticala
"DI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere laterala
SI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere de sus"
Nu trebuia invers?
SI- side imaging = imagistica laterala
DI - down imaging = imagistica verticala
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Nu... este corect cum a spus dl.Zoran pentreu ca s-a referit la punctul de vedere din care iti afiseaza imaginea pe ecran...
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Adica la DI iti afiseaza o imagine de parca te-ai uita din plan orizontal si la SI din vertical( de sus in jos), la structuri sau/si substrat.
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Zoran Wiener scrie:Va salut prieteni pescari!
Am descoperit acest topic si l-am urmarit cu atentie. Multe din relatarile de aici nu sunt chiar corecte, dupa parerea mea. Si sunt foarte … cum sa ma exprim… surprins, da, asta e cuvantul!!, surprins, ca pe un astfel de forum puternic si mare unde sunt mii de utilizatori, exista si pescari care intradevar cunosc aparatele si stiu sa le citeasca, atata imaginile sonarului, cit si functionalitatea lui DI si SI/SS, dar se abtin sa dea amanunte…
============================================
Adevarata problema a aparatelor cumparate in State este garantia de doar 1 an de zile si complicitatea + cheltuielile ce revin in cazul in care trebuie trimis inapoi la reparat. Intr-o astfel de situatie se poate ajunge la costuri mai mari decit daca ar fi fost cumparat in Europa.
Dar asta fiecare decide pt el ce suma investeste si cu ce riscuri.
============================================
In alta ordine de idei, sonarul de baza este asa numitul sonar, care emite undele sub forma unui con. Acesta primeste semnalele ce sunt emise inapoi, le receptioneaza si le prelucreaza, dupa care ne arata:
- adancimea apei
- pestii din con ca niste linii, mai subtiri sau mai puternice (semnal puternic in centrul conului, mai slab spre exterior)
- copacii, bolovanii sau palcurile de iarba, dar nedefinite si prost differentiate de fundul apei!
- structura fundului (mal, nisip, pietris…in functie de culoarea sau intensitatea stratului pe ecran)
Doar acest system functioneaza cu emisie in con, si functioneaza si stand pe loc. De ex daca stai ancorat si trece un peste prin con, acesta se vede pe ecran.
Sondele difera intre ele prin diferite emisii, de ex in conuri de 16°, 20° sau 60°.
In spatele acestor “grade” ale conului, se ascund kilohertzii, care cu cit sunt mai mari, cu atata acuratetea e mai mare. Cu cit sunt mai mici, pot patrunde mai mai mult in adancime (aici vorbim de sute de metri), dar imaginea nu-i atata de curata. Iar cu cit gradele sunt mai mari, cu atata aria de acoperire al fundului e mai mare.
De ex:
16° cu 455 kHz
20° cu 200 kHz
60° cu 83 kHz
Sondele cu 50 kHz sunt pt adancimi foarte mari si se folosesc pe oceane, noua pe raurile europene nu ne ajuta de loc.
Pt apele noastre cele mai uzuale sunt 20° si 60°.
============================================
Down Imaging
DI nu emite sub forma unui con, ci a unui triunghi. Ganditi-va la un echer ce sta cu varful in sus, varful acestuia atingand barca. Exact asa arata “perdeaua” ce scaneaza apa. Se scaneaza strat cu strat, in intervale de timp definite (de citeva ori pe secunda), iar imaginea scanata vine pusa ca o linie pe ecran. Si tot asa, pina cind linie linga linie formeaza o imagine.
Daca va uitati din lateralul barcii, veti vedea “echerul” ca o …dunga, ca o linie mai groasa. Doar prin deplasare se poate crea imagini noi. Stand pe loc scaneaza tot aceasi “dunga”, perdea subtire de apa, si nu poate forma o imagine reala. Deci, stand pe loc NU functioneaza correct.
Cu DI nu se vad pesti ca si cu sonarul propriuzis, este conceput ptr a reda imagini “fotorealistice” a portiunii de apa peste care ne deplasam, ca o vedere laterala. Aici insa, de exemplu, vedem exact ca este vorba de o coroana de copac si putem define inaltimea acesteia. Dar nu si cit de mult se intinde in stanga sau dreapta barcii.
Si aici, cu cit kilohertzii sunt mai mari, acuratetea e mai mare, dar si unghiul de acoperire e mai mic:
75° - 455 kHz
45° - 800 kHz
Aici atentie, exista sonde care au doar 455 khz
============================================
Side Imaging sau Structure Scan
SI (la Humminbird) si SS (la Lowrance) functioneaza pe acelasi principiu ca si DI, un scan subtire al structurii. Ca la DI functioneaza doar in mers, insa bate stanga si dreapta mai mult decit DI. Imaginea create pe ecran este cea vazuta de sus. Aici insa, luind exemplul de mai sus, vedem exact ca este vorba de o coroana de copac si putem define latimea acesteia, atata in stanga cit si in dreapta barcii. Dar nu si cit de inalta este coroana!
Si aici atentie, exista sonde care au doar 455 khz
Si la DI si la SI imaginea formata nu corespunde 100% realitatii. Impulsurile emise si receptionate trebuie sa corespunda exact cu o viteza anume pt ca imaginea sa fie identica cu realitate. Adica, daca ne deplasam cu 10 km/ora deasupra unui pom cazut in apa, acesta va fi mult mai scurt redat pe ecran decit daca ne-am deplasam cu 4 km/ora.
============================================
Sonarul => pt a vedea adancimea, pestii si a distinge daca fundul e malos sau tare, functioneaza si in mers si stand pe loc
DI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere laterala
SI => pt a vedea obiectele din apa, NU pestii, si functioneaza doar in mers, vedere de sus
============================================
Puterea de functionare: W
Cu cit Watzii de functionare al aparatului sunt mai mari, cu atata poate reda mai clar imaginile, mai distincte. La un aparat cu 4000 W, claritatea imaginii e mai mare decit la un aparat cu 2500 W. Dar, se presupune ca cu cit aparatul e mai puternic, cu atata deranjeaza mai mult pestii.
Aici pot recomanda folosirea unui sonar cu Broad Band, care functioneaza doar cu 250 W, dar are puterea unuia de 30.000 de W.
============================================
Intr-o combinatie de Sonar + DI avem avantaje majore fata de unitatile singure, folosite in parte.
Intr-o combinatie de Sonar + DI + SI/SS avem avantajele maxime pt a ne crea o imagine asemanatoare realitatii a ceea ce exista in apa.
============================================
7 tzoli sau 5 tzoli?
La un sonar ecranul nu e niciodata prea mare!
Un ecran de 7 tzoli (format 16:9) are un ecran aproximativ cit 2 ecrane de 5 tzoli (format 4:3). Diferenta este de doar 1 cm.
============================================
GPS-ul este o chestiune extraordinara, atata pt a vedea in permanenta cu ce viteza ne deplasam, cu ce viteza curge apa, ambele f importante la pescuitul la trena, sau pt a localiza locurile fierbinti pe care le putem vizita si zilele urmatoare (nu dupa 1 an, cind se schimba structurile fundului, si nici dupa 3 luni cind pestii migreaza in functie de temp apei sau anotimp…). Deasemenea putem si observa unde stau pestii daca apa curge cu 2 km/h, si unde vor sta cind apa are debit ridicat si curge cu 4 km/h, sau unde stau daca curentul apei e si mai mare.
============================================
Sper ca eceste informatii de baza sa va poata ajuta la alegerea sonarului vostru.
PS: inca ceva, pe un ecran color se distinge totul mult mai bine decit pe unul alb-negru.
Multumim pt informatii,am si eu o mica precizare din pct-ul meu de vedere merita sonarele luate din state garantia nu este o problema in caz ca ai probleme tehnice cu unitatea se poate trimite fara probleme la magazinul de peste ocean de unde a fost cumparat iar costul este undeva intre 50-100RON care mi se pare infim tinand cont ca un colet intern expediat cu FanCurierul costa 30RON.
Pretul sonarelor din state este fara concurenta si astfel vanzatorii din europa se leaga de garantie dar nici asa nu se justifica preturile cu 50% mai mari.
Singurele impedimente la achizitionarea unui sonar din state este faptul ca nu se pot comanda direct in Romania,costul transportului plus taxele vamale si TVA.
La sonarele Huminbird din state cam toate au sistem de masurare american adica inch in loc de metri si grade Fahrenheit in loc de celsius.La Lowrance in general unitatile au ambele sisteme si american si anglo-saxon.
Daca nu ai probleme cu masuratorile lor merge si sitemul american daca nu iei Lowrance

Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Si cand ai ocazia sa il aduci direct prin cineva din State personal nu prin coletarie,cum este si cazul de fata din acest topic...nici vorba sa accepti preturile imense din Europa. Parerea mea.
- Zoran Wiener
- utilizator constant
- Mesaje: 279
- Membru din: 21 Noi 2011, 12:08
- Localitate: Rastatt, Germania si Deta, Romania
- Contact:
Re: ALEGERE SONAR DE BARCA
Cu toata stima si respectul, dar sunt putin derutat...
37,32 lei (tarif fix) + (39,53 lei/1 kg)x 5 kg = 234,97 lei
Se poate ca cu alte curierate sa fie mai ieftin, nu contest! Apoi mai vin si costurile de transport din State spre Ro.
Orice colet ce se trimite din Europa in State, intra in vama din State si vine verificat si taxat corespunzator. Statul lor castiga prin aceasta procedura! OK, dar poate ca daca e un produs plecat din America si se intoarce in America... deci sa zicem ca ajunge la magazinul de unde sa cumparat fara necazuri, si acestia dupa ce-l repara... il trimit inapoi? La cine? Daca direct spre Ro, atunci ajunge la taxare de vama si TVA in Romania. Pt ca taxele in Ro nu au fost platite inca, a fost adus de un "prieten". Daca magazinul il trimite in State la "prietenul" care la adus in tara si intre timp s-a intors in State din concediu, acesta ce face cu el cind il primeste?
Iar atata timp cit dureaza toata procedura aceasta, nu se foloseste nimeni de sonar...
Cum am spus, fiecare face cum crede de cuviinta, dar nu e atata de simplu precum pare! Asta doar in caz de probleme si trebuie trimis inapoi.
Dar sa lasam asta sa hotareasca fiecare de cuviinta cum e mai bine.
Si ca sa raspundem si la subiect:
- Elite 5x HDI (sonar + DI, fara GPS, fara posibilitate de up-date de soft)
- poate cu cea de la motor, si se poate si cu baterie separata
- are incorporat; daca barca e pneumatica, atunci un sistem usor de demontat la impachetarea barcii (un suport de sonda)
- nu, sonda vine pusa cit mai departe posibil de motorul termic; pt motorul electric exista suporti de prindere pe acesta.
Un colet de genul acesta cantareste in jur de 5 kg, iar trimis cu Posta Romana in State ar fi undeva la:RYOBI scrie: ... nu este o problema in caz ca ai probleme tehnice cu unitatea se poate trimite fara probleme la magazinul de peste ocean de unde a fost cumparat iar costul este undeva intre 50-100RON care mi se pare infim tinand cont ca un colet intern expediat cu FanCurierul costa 30RON.
Pretul sonarelor din state este fara concurenta si astfel vanzatorii din europa se leaga de garantie dar nici asa nu se justifica preturile cu 50% mai mari.
Singurele impedimente la achizitionarea unui sonar din state este faptul ca nu se pot comanda direct in Romania,costul transportului plus taxele vamale si TVA.
La sonarele Huminbird din state cam toate au sistem de masurare american adica inch in loc de metri si grade Fahrenheit in loc de celsius.La Lowrance in general unitatile au ambele sisteme si american si anglo-saxon.
Daca nu ai probleme cu masuratorile lor merge si sitemul american daca nu iei Lowrance
37,32 lei (tarif fix) + (39,53 lei/1 kg)x 5 kg = 234,97 lei
Se poate ca cu alte curierate sa fie mai ieftin, nu contest! Apoi mai vin si costurile de transport din State spre Ro.
Orice colet ce se trimite din Europa in State, intra in vama din State si vine verificat si taxat corespunzator. Statul lor castiga prin aceasta procedura! OK, dar poate ca daca e un produs plecat din America si se intoarce in America... deci sa zicem ca ajunge la magazinul de unde sa cumparat fara necazuri, si acestia dupa ce-l repara... il trimit inapoi? La cine? Daca direct spre Ro, atunci ajunge la taxare de vama si TVA in Romania. Pt ca taxele in Ro nu au fost platite inca, a fost adus de un "prieten". Daca magazinul il trimite in State la "prietenul" care la adus in tara si intre timp s-a intors in State din concediu, acesta ce face cu el cind il primeste?
Iar atata timp cit dureaza toata procedura aceasta, nu se foloseste nimeni de sonar...
Cum am spus, fiecare face cum crede de cuviinta, dar nu e atata de simplu precum pare! Asta doar in caz de probleme si trebuie trimis inapoi.
Dar sa lasam asta sa hotareasca fiecare de cuviinta cum e mai bine.
Si ca sa raspundem si la subiect:
- Cerintele fiecare trebuie sa stie ce are nevoie! Doar un sonar simplu doar cu DI, sau unul complex cu sonar, DI si SIRYOBI scrie:...
Care sunt cerintele minime ca sa fi multumit de sonar?
Ce imi recomandati?
Poate fi alimentat la bateria de la motor sau trebuie baterie dedicata separat?
Ce sistem de montat pe oglinda sa cumpar?
Sonda se pune pe motor?
Poate sunt deplasate intrebarile dar sunt in faza de documentare.
- Elite 5x HDI (sonar + DI, fara GPS, fara posibilitate de up-date de soft)
- poate cu cea de la motor, si se poate si cu baterie separata
- are incorporat; daca barca e pneumatica, atunci un sistem usor de demontat la impachetarea barcii (un suport de sonda)
- nu, sonda vine pusa cit mai departe posibil de motorul termic; pt motorul electric exista suporti de prindere pe acesta.
Salut si fir intins,
Zoran Wiener
--------------------------------------
http://www.pescuit-la-somn.com/
Zoran Wiener
--------------------------------------
http://www.pescuit-la-somn.com/