Motor electic vs. termic

orice subiect de discutie pe orice tema, mai putin pescuitul rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori

Avatar utilizator
kingofbeasts
veteran
veteran
Mesaje: 2873
Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
Localitate: sibiu
Contact:

Mesaj de kingofbeasts » 21 Iun 2010, 10:47

kzoli scrie:daca ai si si te-ai scos. oricum pescuitul din barca e mai mult o corvoada la cate ai de carat cu tine :cry:


Eu folosesc ptr. spinnig max 2 lansete o gentuta cu naluci ,mincioc ,sticla cu apa si atat ... am uitat de vasle ( am patit odata am ramas fara benzina)si de ancora :wink:
[/quote]
la mine e cam asa: barca (toata valiza are vreo 23 de kg cu pompa manuala si electrica,vasle etc) , gentuta de spinn+ vesta de spinn(vreo 10 kg) baterie (20 kg) si eventual baterie de rezerva, motor (9kg), suport motor, ancora (7kg), pelerine , 2 bete de spin, apa, ceva mancare, rucsacelul cu haine de schimb si husa cu bete de stationar (cand raman si pe noapte) + eventual momeli.

Avatar utilizator
kingofbeasts
veteran
veteran
Mesaje: 2873
Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
Localitate: sibiu
Contact:

Mesaj de kingofbeasts » 21 Iun 2010, 10:51

kzoli scrie:Folosesc diferite baterii( si de auto si speciale ) cam de 2 ani ,dar n-am carcasa .... de unde se poate procura ? Protectia pe timp de ploaie era o punga sau un sac menajer ....
am vazut cateva modele prin germania dar costa cam mult (20-40 de euro) si nu m-au atras. si eu tot punga folosesc si pe ploaie si pe soare (asta dupa ce mi-am ars vesta cu acid - noroc ca pvcul de la barca e rezistent la accidul de baterie :) -)
la un moment dat intentionam sa iau o cutie de pvc de la real (dintraia pentru alimente ) dar am renuntat intre timp pentru ca voi face upgrade la baterie (iau una pe tehnologie AGM, fara risc de scurgere)

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 21 Iun 2010, 11:06

kingofbeasts scrie:
kzoli scrie:Folosesc diferite baterii( si de auto si speciale ) cam de 2 ani ,dar n-am carcasa .... de unde se poate procura ? Protectia pe timp de ploaie era o punga sau un sac menajer ....
am vazut cateva modele prin germania dar costa cam mult (20-40 de euro) si nu m-au atras. si eu tot punga folosesc si pe ploaie si pe soare (asta dupa ce mi-am ars vesta cu acid - noroc ca pvcul de la barca e rezistent la accidul de baterie :) -)
la un moment dat intentionam sa iau o cutie de pvc de la real (dintraia pentru alimente ) dar am renuntat intre timp pentru ca voi face upgrade la baterie (iau una pe tehnologie AGM, fara risc de scurgere)
Eu n-am avut probleme de "scurgere" cu ceea de masina din fericire ...trebuia sa parchez doar la deal sau in panta sa porneasca si fara baterie in caz ca ramane fara curent ... :lol: . Am patit cu un Varta de 110 Ah ca a luat foc nailonul , fugeam de o furtuna la viteza maxima ...... De un an am si un Exide gel care e tot asa de grea ,dar rezista mai bine ... Am vrut sa adaptez o cutie pe care sa folosesc si pe post de scaun ...dar a ramas doar idee . Am avut cateva pneumatice ,dar am gaurit-o de mai multe ori ori prin trestie ori prin pietre si am scapat de ele ,acum daca sparg pe ceea din fibra trebuie sa trec pe la service ca nu se poate peteci acasa :( .

Avatar utilizator
kingofbeasts
veteran
veteran
Mesaje: 2873
Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
Localitate: sibiu
Contact:

Mesaj de kingofbeasts » 21 Iun 2010, 14:48

zoli am 2 intrebari pentru tine:
1. cam cat iti papa motorul termic?
2. cam caresunt diferentele in utilizare intre bateria pe gel si cea auto? se simte diferenta de autonomie intre ele(preferabil la acelasi amperaj)? eu pana acum am folosit doar auto .
ps. poate raspunde oricine care a probat ambele tipuri de baterii. :roll:

Avatar utilizator
grey-wolf
veteran
veteran
Mesaje: 1525
Membru din: 14 Noi 2009, 21:49
Localitate: SIBIU

Mesaj de grey-wolf » 21 Iun 2010, 15:12

kzoli scrie: acum daca sparg pe ceea din fibra trebuie sa trec pe la service ca nu se poate peteci acasa :( .
:D se poate peteci si acasa :D vad ca esti din tg mures si te plingi ca nu poti ? pai noi de la voi cumparam fibra si rasina ! hai ca daca o spargi iti explic eu tot ce ai de facut . iar daca vrei sa i faci alte modificari tot asa iti explic (daca vrei sa o faci mai lunga mai lata bancute in plus sau ce iti mai trece prin cap )

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 21 Iun 2010, 17:47

am si electric, un minnkota 30lb cu baterie 100ah Zapp energy plus si un Suzuky 2.5cp
termicul are 13kg, un rezervor de 1l si am consumat un rezervor (1l benzina) urcand in amonte pe Olt peste 3km - mentionez ca era un curent destul de puternic, la vasle nu se putea inainta deloc, erai luat taras la vale
barca = Baracuda 2.7m
electricul merge foarte bine pe lacuri si acolo unde nu ai de mers mult sau ai nevoie de liniste, dar ca bagaj este net inferior termicului iar ca putere..........nu mai vorbim.
idealul este sa le ai pe amandoua exact cum spune Toni F, insa de cand am luat termicul, motorul electric a fost doar o singura data folosit cand am fost pe un lac de munte
faptul ca nu mai car bagaje multe dupa mine este primordial.
barca = 50kg + motor termic 13kg + benzina 5L + bagaje 10-12kg + ancora ~9kg , se strang al naibi de multe si uite asa, iesirea cu barca de unul singur devine un chin, iar daca mai adaug si electricul cu cele 8.5kg si bateria cu peste 20kg.............. :datz:

Avatar utilizator
grey-wolf
veteran
veteran
Mesaje: 1525
Membru din: 14 Noi 2009, 21:49
Localitate: SIBIU

Mesaj de grey-wolf » 21 Iun 2010, 20:14

adiwolf
cum se prezinta bateria de la zapp? e pe gel? de cit timp o folosesti? cit te tine ? poti sa dai niste detalii pt ca am gasit si eu ceva de la zapp pe gel si parerile ,,cunoscatorilor" sunt foarte impartite nici unul din ei nu au si nu au avut .vreau o parere de la cit mai multi posesori ai acestei baterii.
astept multam in avans :lol:

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 21 Iun 2010, 21:44

grey-wolf scrie:adiwolf
cum se prezinta bateria de la zapp? e pe gel? de cit timp o folosesti? cit te tine ? poti sa dai niste detalii pt ca am gasit si eu ceva de la zapp pe gel si parerile ,,cunoscatorilor" sunt foarte impartite nici unul din ei nu au si nu au avut .vreau o parere de la cit mai multi posesori ai acestei baterii.
astept multam in avans :lol:
sper sa nu se supere autorul topicului, dar prefer sa raspund aici decat pe privat, poate asa mai are si altcineva nevoie de info.

am vrut sa cumpar aceasta baterie http://www.baterii-sorgeti.ro/item/show ... 1251360240,
dar cum la momentul acela nu mai aveau in stoc decat cu amperaj mic, am renuntat si am luat asta
http://www.baterii-sorgeti.ro/item/show ... 1251728644
defapt este una si aceeasi baterie cu amendamentul ca ultima se poate folosi si ca starter, adica da si curent puternic la pornire fata de prima varianta.
la inceput am fost foarte incantat de alegerea mea insa la un moment dat cred ca am supraincarcat (sau am descarcat prea mult) bateria fiindca oricat de mult as fi tinuto pe redresor nu mai avea putere suficienta.
fiind in garantie am duso la reprezentata de unde am luato, in Bucuresti pe Plevnei, iar cei de acolo au zis ca au rezolvato (nu mi-au dat mai multe detalii) cert este ca acuma tine curent si nu mai este problema, dar totusi am senzatia ca nu mai este ca la inceput.
este posibil sa fiu subiectiv sau sa nu apreciez cum trebuie (totusi ma indoiesc), insa la banii astia nu cred ca vei avea o alta optiune
am un prieten care are una din primul exemplu de 2ani fara nici un fel de problema (el chiar a tinuto in frig si nici la incarcat nu a puso)
ce sa zic, daca ar fi sa o iau de la capat, tot bateria asta as cumparao, insa probabil ca as investi intr-un redresor mai bun.
intre gel si aceasta baterie este diferenta de pret enorma, insa cum spuneam mai sus , tot termicul este baza :wink:

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 22 Iun 2010, 06:44

kingofbeasts scrie:zoli am 2 intrebari pentru tine:
1. cam cat iti papa motorul termic?
2. cam caresunt diferentele in utilizare intre bateria pe gel si cea auto? se simte diferenta de autonomie intre ele(preferabil la acelasi amperaj)? eu pana acum am folosit doar auto .
ps. poate raspunde oricine care a probat ambele tipuri de baterii. :roll:
Buna
1. yamaha de 3 cp /2t consuma cam 1 l /h depinde de turatie ....
La viteza medie. Bateria cu gel tine mult mai mult timp curentul si puterea motorului nu scada simtitor cu bateria semidescarcata .... cu ceea de masina puterea scade brusc mult mai repede ,si atunci e vremea vaslelor :wink: .
2.Prima data am folosit baterie de 66 Ah Rombat (din masina) pe balta era bun pana la viteza a 3. de acolo se consuma foarte repede ( in cateva minute la viteza maxima ). Am luat un varta silver de 110 era bunicel dar greu de tot :( o zi puteam sa ma plimb de a lungul si latul ) Exide gel am din vara trecuta cu o singura incarcare in functie de viteza (valuri/curent) rezista un weekend cu viteza 2-3 (sambata -duminica pana dupamasa )
Dezavantaj bat. cu gel necesita incarcator special si se incarca cu maxim 14,4 v altfel se distruge ....Daca pe balta iau ambele baterii Varta si Exide gel la viteza maxima se inrosesc cablurile ,si tine bateria cam 3 ore . Cu un motor ET 44 lbs care e cam puternic ptr barca respectiva si treapta 3 e suficient cand sunt singur in barca .
Ca putere nici nu se compara electric cu cel termic ... dupa mine singurul avantaj a celui electric este ca e silentios in rest termic e net superior .
La pescuit de obicei pe rau folosesc termic ptr a urca la "deal " si ma las purtat de apa 1-2 km dupa care inapoi .... Electricul mai are un avantaj se poate regla distanta cizmei ceea ce la termic e "imposibil" si in apa mica e dezavantaj . In orice caz in toate cazurile (termic/electric) am vaslele in barca ca nu se stie niciodata ....
La greutate Yamaha are cam 17 kg + combustibil , electricul undeva pe la 10 kg + bateria aproape 30 kg (27.5) barca are vreo 50 kg deci se aduna ... barca cum e din fibra o duc pe portbagaj ,singur e un pic greu de manevrat ,ca nu are"priza " dar se poate descurca .
In orice caz nici nu se compara pescuitl dn barca tras la vasle si una impinsa de motor . E mult mai relaxat ....

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 22 Iun 2010, 06:53

grey-wolf scrie:
kzoli scrie: acum daca sparg pe ceea din fibra trebuie sa trec pe la service ca nu se poate peteci acasa :( .
:D se poate peteci si acasa :D vad ca esti din tg mures si te plingi ca nu poti ? pai noi de la voi cumparam fibra si rasina ! hai ca daca o spargi iti explic eu tot ce ai de facut . iar daca vrei sa i faci alte modificari tot asa iti explic (daca vrei sa o faci mai lunga mai lata bancute in plus sau ce iti mai trece prin cap )
Am gasit un service auto unde la un preti modest o carpesc ,dupa care eu vopsesc . De "carpit" se poate si acasa , dar nu e ca la gonflabila pun un petec si peste 30 min sunt pe apa .... :( .
Poti sa trimiti si pe Mp ,nu ma supar ... la una de 2.50 nu prea am ce modificari sa fac ,dar daca imi dai niste idei ,poate ma apuc ... spre disperarea vecinilor :lol: .
Deocamdata singura modificare a fost intarirea spatelui (pupa) ptr . o ridigizare mai buna si am fixat 2 placi de lemn ptr suport motor .

Scrie răspuns