Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
Pe majoritatea baltilor e interzis cu motor termic, alt avantaj ar fi ca e mult mai silentios un motor electric. Nu fac deplasari lungi, cred ca un motor de 40lbs si o baterie de 80Ah imi sunt suficiente. Asta pare interesanta din specificatii https://www.....ro/oferta/baterie-acumu ... 27a77fad1e 112Ah la "doar" 19kg.
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
la decathlon un DL110 e 540 lei dar in poza apare un DC110 iar la specificatii are 29kg,probabil cineva a gresit undeva cu ceva
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
Eu stiu ce zici, insa termicul nu il ai in barca. Daca ai nevoie de deplasari mai lungi ( adica gen VA/Sarulesti etc) nu prea vad ce sa faci cu electricul. Daca e si vant mai tare....se strica fengshui ul:))goodmans scrie:pai soso,aia care nu vor termicsosoktm scrie:plm, alea clasice consuma la fel (adica maxim) indiferent de treapta de viteza iar cele "digitale" /"cu maximizer" consuma fix in functie de treapta de viteza aleasa.Diferenta se simte la o zi lunga de pescuit la electric. Totusi, cati vor lua in gonflabila o baterie de 30 kile?
bateria 30kg dar motorul are 5kg poate nici atat
un termic de 5-6cp are tot 30kg,daca folosesti rezervorul intern,daca iei unul extern care are minim 12l.....tot aia e
Cat despre diferenta de zgomot, eu consider electricul mut, comparatia cu termicul nu are sens.
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
Eu folosesc Storm 3.30m și electric Jarvis Venom de 44lb pentru spinning la știucă. Bateria e de 115Ah și are vreo 27kg, dar mă tine toată ziua fără probleme. Nici nu le folosesc pe lacuri imense, însă acopăr câțiva km buni intr-o zi. Pe vânt mare e mai dificil cu electricul, dar faci fata dacă nu te deplasezi prea departe de mal. Deocamdată sunt foarte mulțumit de barca, raportul calitate/preț e imbatabil. Motorul e super, fiabil, rezistent, silențios și destul de puternic pentru pneumatica, însă nu știu cum s-ar comporta pe râu, în curent puternic. Personal, ador electricul la spinning sau trolling, pe lacurile mici. Pentru deplasament însă, electricul sare din schema.
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
sosoktm scrie:Eu stiu ce zici, insa termicul nu il ai in barca. Daca ai nevoie de deplasari mai lungi ( adica gen VA/Sarulesti etc) nu prea vad ce sa faci cu electricul. Daca e si vant mai tare....se strica fengshui ul:))goodmans scrie:pai soso,aia care nu vor termicsosoktm scrie:plm, alea clasice consuma la fel (adica maxim) indiferent de treapta de viteza iar cele "digitale" /"cu maximizer" consuma fix in functie de treapta de viteza aleasa.Diferenta se simte la o zi lunga de pescuit la electric. Totusi, cati vor lua in gonflabila o baterie de 30 kile?
bateria 30kg dar motorul are 5kg poate nici atat
un termic de 5-6cp are tot 30kg,daca folosesti rezervorul intern,daca iei unul extern care are minim 12l.....tot aia e
Cat despre diferenta de zgomot, eu consider electricul mut, comparatia cu termicul nu are sens.
Pe VA,Sarulesti,Gostilele deja fengshuiul e mort din fasa cu motor electric.
De zgomot ce sa zic,normal ca termicul face tam-tam mai ales daca e in 2 timpi dar nu te impiedica nimeni sa te apropii cu viteza redusa de locul de pescuit.Asta daca stii unde e.
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
sosoktm scrie:plm, alea clasice consuma la fel (adica maxim) indiferent de treapta de viteza iar cele "digitale" /"cu maximizer" consuma fix in functie de treapta de viteza aleasa.Diferenta se simte la o zi lunga de pescuit la electric. Totusi, cati vor lua in gonflabila o baterie de 30 kile?
Te inseli ! In motor sunt mai multe infasurari si in functie de cate sunt alimentate cu curent se obtine treapta de viteza si puterea motorului .
Pentru cine nu crede sa introduca un ampermetru in circuit si sa verifice ! Sa ia in calcul ca ampermetrul sa poata masura macar 35 A daca masoara un motor de 30lb sau minim 60 A pt un motor de 50/55 lb altfel va arde ampermetrul .
Multi poarta in gonflabile baterii de 30 kg + motor electric + termic . Printre ei si eu
un locuitor la mia de km² ! pamintul ne va suporta mai usor !
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
@ grey wolf....in link ai sa intelegi ce se intampla in motoarele electrice "clasice" , prin comparatie cu cele "digitale"
http://www.fishwhatcom.com/forum/index.php?topic=1653.0
P.s. Eu sunt ala care merge la ghionder sau la rame din barca rigida, deci...fiecare avem preferinte.
Spor!
http://www.fishwhatcom.com/forum/index.php?topic=1653.0
P.s. Eu sunt ala care merge la ghionder sau la rame din barca rigida, deci...fiecare avem preferinte.
Spor!
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
Imi pare rau sa constat dar asta este un bun exemplu de ce nu trebuie sa crezi orice citesti pe internet.
Un motor electric de barca uzual are asa cum s-a spus mai multe infasurari care pot fi conectate in diverse configuratii serie/paralel pt. a obtine un cuplu mai mare sau mai mic, cu consumul ("amperajul") corespunzator.
NU EXISTA motoare de curent continuu DIGITALE (poate cele fara perii dar acolo nu motorul este "digital" ci comanda lui - vezi motoarele brushless din aeromodelism) dupa cum nu exista acei rezistori la care face referire autorul postarii si in care s-ar disipa caldura pierzandu-se astfel inutil energie.
Exista un avantaj major in folosirea alimentarii motoarelor de curent continuu in impulsuri cu factor de umplere variabl (PWM) in faptul ca n-ar mai fi nevoie de infasurari multiple cu pretul adaugarii electronicii care sa faca acest lucru... si cum electronica se ieftineste pe zi ce trece, probabil asta-i viitoru`.
Un motor electric de barca uzual are asa cum s-a spus mai multe infasurari care pot fi conectate in diverse configuratii serie/paralel pt. a obtine un cuplu mai mare sau mai mic, cu consumul ("amperajul") corespunzator.
NU EXISTA motoare de curent continuu DIGITALE (poate cele fara perii dar acolo nu motorul este "digital" ci comanda lui - vezi motoarele brushless din aeromodelism) dupa cum nu exista acei rezistori la care face referire autorul postarii si in care s-ar disipa caldura pierzandu-se astfel inutil energie.
Exista un avantaj major in folosirea alimentarii motoarelor de curent continuu in impulsuri cu factor de umplere variabl (PWM) in faptul ca n-ar mai fi nevoie de infasurari multiple cu pretul adaugarii electronicii care sa faca acest lucru... si cum electronica se ieftineste pe zi ce trece, probabil asta-i viitoru`.
----
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
Re: Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
@sosoktm
Eu nu tin sa te conving de nimic . Poti baga un ampermetru in circuit si vezi singur diferenta de consum intre treapta 1 si treapta 5 a unui motor electric clasic fara maximizer , PWM si alte cele . Pot sa o faca si altii ca sa nu mai creada tot ce scrie pe net .
Asta era afirmatia ta la care am raspuns
Nu conteaza .
Sa auzim de bine
Eu nu tin sa te conving de nimic . Poti baga un ampermetru in circuit si vezi singur diferenta de consum intre treapta 1 si treapta 5 a unui motor electric clasic fara maximizer , PWM si alte cele . Pot sa o faca si altii ca sa nu mai creada tot ce scrie pe net .
Asta era afirmatia ta la care am raspuns
iar ce vorbeste ,, nenea " ala acolo arata ca nu prea stie ce motor are si cum functioneaza ,,This works because speed coil motors basically use a resistor to bleed off electricty and turn that into waste heat, " unde e acel ,, resistor " ? dupa ce a introdus in circuit PWM -ul acel ,, resistor " o crepat de rusine si nu a mai transformat curentul electric in caldura ? O fugit afara pe linga elice ?plm, alea clasice consuma la fel (adica maxim) indiferent de treapta de viteza
Nu conteaza .
Sa auzim de bine
un locuitor la mia de km² ! pamintul ne va suporta mai usor !