Rod Building
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
- veteran
- Mesaje: 2912
- Membru din: 05 Ian 2005, 18:32
- Localitate: Bucuresti
Rodbuilding la vedere
Franko,
daca ai nevoie de ceva sfaturi pot sa te ajut cu recomandari in alegera rasinilor(Flex Coat Lite , ata de matisaj - Gudebrod si PAcific BAy, inele Recoil. H&H sau Pacific Bay componente ca maner si mandrina gasesti la Cabela`s cam tot ce vrei.
O problema care nu o cunosc e tipul de rasina folosita pentru a acoperii blank-ul dupa ce il ,,cureti,, de rasinile vechi care sunt probabil imbatranite. Bunul simt imi spune ca rasinile astea trebuie sa fie extrem de fluide pentru ca stratul depus sa fie foarte subtire si uniform cu o greutate minima. Si cred eu suficient de specializat incat sa fie greu de gasit. Daca blank-urile sintetice pot sa nu fie acoperite bambusul e sensibil la mediul umed asa ca e obligatoriu sa-l acoperi cu rasina sau lac.
Cristian Ene
daca ai nevoie de ceva sfaturi pot sa te ajut cu recomandari in alegera rasinilor(Flex Coat Lite , ata de matisaj - Gudebrod si PAcific BAy, inele Recoil. H&H sau Pacific Bay componente ca maner si mandrina gasesti la Cabela`s cam tot ce vrei.
O problema care nu o cunosc e tipul de rasina folosita pentru a acoperii blank-ul dupa ce il ,,cureti,, de rasinile vechi care sunt probabil imbatranite. Bunul simt imi spune ca rasinile astea trebuie sa fie extrem de fluide pentru ca stratul depus sa fie foarte subtire si uniform cu o greutate minima. Si cred eu suficient de specializat incat sa fie greu de gasit. Daca blank-urile sintetice pot sa nu fie acoperite bambusul e sensibil la mediul umed asa ca e obligatoriu sa-l acoperi cu rasina sau lac.
Cristian Ene
Ai dreptate, lacul vechi se duce jos si daca dai cu unghia.
Eu m-am gandit ca Flex Coat ar fi cel mai indicat , pe alte forumuri mai mult de el se vorbeste.
Eu nu as schimba inele par a fi cele originale.
Ca ata de matisaj , m-am gandit la ata de matase ce se gaseste la drogherie dar cred ca ar merge si cea sintetica cu care se cos pantofii.
Daca te uiti atent la mandrina vezi ca este mai groasa decat blancul.
Eugen zice ca ar fi intre blank si ea un matisaj de canepa ???
Eu m-am gandit ca Flex Coat ar fi cel mai indicat , pe alte forumuri mai mult de el se vorbeste.
Eu nu as schimba inele par a fi cele originale.
Ca ata de matisaj , m-am gandit la ata de matase ce se gaseste la drogherie dar cred ca ar merge si cea sintetica cu care se cos pantofii.
Daca te uiti atent la mandrina vezi ca este mai groasa decat blancul.
Eugen zice ca ar fi intre blank si ea un matisaj de canepa ???
la bambus se folosesc lacuri de lemn, poliuretanice sau flattin (pentru barci). inclusiv lac poliuretanic pentru parchet din cel disponibil la galeata prin magazinele de constructii. se dilueaza si se aplica prin imersiune in straturi succesive, pe masura ce lemnul trage si pana ce se astupa porii si se ajunge la un strat uniform. rasini epoxidice bicomponente doar la interior si asta abia de curand. inainte se folosea clei de tamplarie intre fasiile de lemn.
Nu se folosesc lacuri epoxidice pe betele de bamus hexagonale. Niciodata nu s-au folosit. Rasinile epoxidice au o proprietata...selfleveling ii zice, care il face sa "se taie" unde sunt mukii ascutite, in sensul ca se aduna unde e nivelat, si se "sustrage" de unde sunt mukiile, asta cand il aplici....
Eu am lucrat peste 5-6 ani cu tot felul de rasini epoxidice, aproximativ 6-7 diferite branduri...toate au aceeasi proprietate. eu am lucrat cu ele in fel si kip. Multi rodbuilderi nu prea au de unde sa stie aceste caracteristici, pentru ca nu au folosit rasini decat pe blankuri cilindrice, si pe nimic altceva in rest, nu e un lucru rau, pentru ca stiu sa faca ce fac ei mai bine....sa construiasca bete...nu avea de ce sa-i intereseze aceste lucruri...eu ca noroc ca am lucrat cu ele pe tot felul de suprafete, de la voblere pana la alte minuni, si de fiecare data citeam manualul tehnic, inainte sa-mi iau un rand de rasini sa le mai incerc.
Se face exact cum zicea eugen. Se dilueaza mai tare lacul.....lac de lemn...acum nush ce specificatii are lacul de lemn ce-l folosesc cei ce construiesc bete de bambus, dar se da in straturi foarte subtiri, pana pe la 6-10 straturi, poate si mai mult.
Deci in nici un caz sa nu ajungi sa folosesti rasni epoxidice bicomponente pe un astfel de blank. Lacuri urethanice pe baza de apa daca gasesti...sunt si rezistente la UV sa nu ti se ingalbeneasca in timp, doar ca se gasesc ceva mai greu, si nu sunt cele mai ieftine dintre lacuri, sau cele pentru ambarcatiuni, care ar trebui sa fie rezistente la UV si la intemperii...nu sunt prea scumpe.
Eu am lucrat peste 5-6 ani cu tot felul de rasini epoxidice, aproximativ 6-7 diferite branduri...toate au aceeasi proprietate. eu am lucrat cu ele in fel si kip. Multi rodbuilderi nu prea au de unde sa stie aceste caracteristici, pentru ca nu au folosit rasini decat pe blankuri cilindrice, si pe nimic altceva in rest, nu e un lucru rau, pentru ca stiu sa faca ce fac ei mai bine....sa construiasca bete...nu avea de ce sa-i intereseze aceste lucruri...eu ca noroc ca am lucrat cu ele pe tot felul de suprafete, de la voblere pana la alte minuni, si de fiecare data citeam manualul tehnic, inainte sa-mi iau un rand de rasini sa le mai incerc.
Se face exact cum zicea eugen. Se dilueaza mai tare lacul.....lac de lemn...acum nush ce specificatii are lacul de lemn ce-l folosesc cei ce construiesc bete de bambus, dar se da in straturi foarte subtiri, pana pe la 6-10 straturi, poate si mai mult.
Deci in nici un caz sa nu ajungi sa folosesti rasni epoxidice bicomponente pe un astfel de blank. Lacuri urethanice pe baza de apa daca gasesti...sunt si rezistente la UV sa nu ti se ingalbeneasca in timp, doar ca se gasesc ceva mai greu, si nu sunt cele mai ieftine dintre lacuri, sau cele pentru ambarcatiuni, care ar trebui sa fie rezistente la UV si la intemperii...nu sunt prea scumpe.