Dubbing
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Moderatori
[quote="Paul"]Ahhh... ce rau imi pare... ca tocmai in articolul dvs. citisem, parca (o musca pas cu pas din Info Pescar pe decembrie) asta daca dvs. sunteti Mihai Vasilescu :)[/quote]
Iaca ajung si eu pe forum dupa vreo saptamana nebuna!
Eu sunt acel Mihai Vasilescu. Si sunt la o varsta la care oricine imi poate spune linistit "esti" in loc de "sunteti".
Ce anume ati citit in articolul respectiv? Ati descris urmatoarele:
"Ma gandeam sa realizez asa ceva cu ajutorul unui fir de matase, trecut printr-un clei, sau ceva special de lipit (sa nu se intareasca apoi, sa-l pot mula dupa carlig) apoi, astfel uns, sa-l acopar cu par de iepure marunf. Lasat sa se usuce apoi si... folosit"
Am scris eu asa ceva? Mai gresesc si eu, nu zic nu, dar nu cred ca am scris asta. In primul rand ca nu pun niciodata dubbing pe firul de matase. E pacat de el. E mai scump decat ata de legat. Asa ca dubbingul il pun intotdeauna pe ata de legat. In al doilea rand, dupa aplicarea dubbingului pe ata de legat nu se asteapta uscarea. Ar dura prea mult legarea mustei. Se folosesc doua metode de baza:
1) rotirea dubbingului pe ata, cu doua degete;
2) se da ata in doua, de pune dubbing la mijloc, se roteste tot sistemul in jurul unei axe logitudinale.
P.S. In numarul din decembrie cred ca era streamerul de biban, care nu cred ca avea dubbing.
Iaca ajung si eu pe forum dupa vreo saptamana nebuna!
Eu sunt acel Mihai Vasilescu. Si sunt la o varsta la care oricine imi poate spune linistit "esti" in loc de "sunteti".
Ce anume ati citit in articolul respectiv? Ati descris urmatoarele:
"Ma gandeam sa realizez asa ceva cu ajutorul unui fir de matase, trecut printr-un clei, sau ceva special de lipit (sa nu se intareasca apoi, sa-l pot mula dupa carlig) apoi, astfel uns, sa-l acopar cu par de iepure marunf. Lasat sa se usuce apoi si... folosit"
Am scris eu asa ceva? Mai gresesc si eu, nu zic nu, dar nu cred ca am scris asta. In primul rand ca nu pun niciodata dubbing pe firul de matase. E pacat de el. E mai scump decat ata de legat. Asa ca dubbingul il pun intotdeauna pe ata de legat. In al doilea rand, dupa aplicarea dubbingului pe ata de legat nu se asteapta uscarea. Ar dura prea mult legarea mustei. Se folosesc doua metode de baza:
1) rotirea dubbingului pe ata, cu doua degete;
2) se da ata in doua, de pune dubbing la mijloc, se roteste tot sistemul in jurul unei axe logitudinale.
P.S. In numarul din decembrie cred ca era streamerul de biban, care nu cred ca avea dubbing.
Acum raspunzand la intrebarea initiala a topicului:
Ai o blana de iepure. Bun. Daca o privesti cu atentie, blana are doua tipuri de par: unele fire sunt tari, detul de rigide si de lungi; restul este un puf fin. Daca vrei sa obtii o musca cu corp fin atunci folosesti doar puful. Daca vrei o musca mai tzepoasa atunci folosesti tot.
Variante:
1) smulgi un smoc din blana. Separi sau nu perii cei lungi si tari, apoi tai smocul cu forfecuta pentru a scurta firele. Il amesteci putin si e bun de folosit.
2) mai bine e sa smulgi sau tai o cantitate mai mare si s-o bagi in rasnita de cafea. Amestecul va fi mult mai uniform.
Pentru a obtine diferite nuante poti combina bucati de blana din diferite zone ale animalului.
Ai o blana de iepure. Bun. Daca o privesti cu atentie, blana are doua tipuri de par: unele fire sunt tari, detul de rigide si de lungi; restul este un puf fin. Daca vrei sa obtii o musca cu corp fin atunci folosesti doar puful. Daca vrei o musca mai tzepoasa atunci folosesti tot.
Variante:
1) smulgi un smoc din blana. Separi sau nu perii cei lungi si tari, apoi tai smocul cu forfecuta pentru a scurta firele. Il amesteci putin si e bun de folosit.
2) mai bine e sa smulgi sau tai o cantitate mai mare si s-o bagi in rasnita de cafea. Amestecul va fi mult mai uniform.
Pentru a obtine diferite nuante poti combina bucati de blana din diferite zone ale animalului.
OK... nu am zis ca am vazut scris ca s-ar face dubbing-ul cu ajutorul unui fir, doar am vazut dubbing si ma gandeam ca firele (de ce or fi fost ele, par, scame etc) sunt lipite intr-un fel pe un fir axial, care apoi vine rasucit.MihaiV scrie:Eu sunt acel Mihai Vasilescu. Si sunt la o varsta la care oricine imi poate spune linistit "esti" in loc de "sunteti".
Ce anume ati citit in articolul respectiv? Ati descris urmatoarele:
"Ma gandeam sa realizez asa ceva cu ajutorul unui fir de matase, trecut printr-un clei, sau ceva special de lipit (sa nu se intareasca apoi, sa-l pot mula dupa carlig) apoi, astfel uns, sa-l acopar cu par de iepure marunt. Lasat sa se usuce apoi si... folosit"
Din ce am aflat in ultimul timp se pare ca este de ajuns sa "torci" scamele adunate si sa formezi un fir, pentru a face dubbing.
In numarul din decembrie era prezentata nimfa din dubbing... parca se numea: "O musca pas cu pas"
eugen, e interesant ce spui tu dar nu cred ca e bun materialul. De ce fac afirmatia asta? Pt ca englezii si americanii au zeci de ani de experienta in materiale si mai ales in dubbinguri. Practic ei au inventat chibritul in domeniul asta. Daca era bun, atunci ar fi realizat demult lucrul acesta.
Dubbingurile cele mai bune sunt cele naturale din muskrat, oposum, castor, veverita si iepure. Apoi au aparut cele sintetice asa numite super fine dubbing-uri, sunt suficient de fine ( nu chiar ca si subparul unui muskrat sau oposum) incat sa se lege pe carlige #24 plus ca au o tonalitati de culoare foarte mare. Mai sunt dubbingurile din matase, si aceastea foarte fine dar au dezavantajul ca sub influenta apei isi modifica nuanta culorii sau tonul sau chiar culoarea insasi. Dar dubbingul de matase, fiind translucid, e foarte bun pt constructia de corpuri de nimfe, le da un aspect realistic ( asa zic unii legatori). Dubbinguri se mai fac, dar in cantitate mica , fiind foarte scump, din pene, nu orice pene ci din puf (CDC de exemplu)-acesta avand anumite prorpietati :flotabilitate, culoare, vibratie usoara sub actiunea celui mai simplu si fin curent, etc.
Apropo, vad ca vorbesti de bizam, daca te referi la cel din magazine, cel cehesc , nu e bizam, e iepure de casa de o rasa ce are parul foarte fin. Bizamul e scump si nu orice firma isi permite sa vopseasca bizam (Cabels sau Orvis), si la ei gasesti rar pt ca are cea mai buna culoare in forma naturala fiind folosit pt cea mai buna musca americana -si cea mai populara - Adams.
Chestiile astea le-am aflat prin documentarile mele si incercarile mele de a imi face propriul meu dubbing.
Dubbingurile cele mai bune sunt cele naturale din muskrat, oposum, castor, veverita si iepure. Apoi au aparut cele sintetice asa numite super fine dubbing-uri, sunt suficient de fine ( nu chiar ca si subparul unui muskrat sau oposum) incat sa se lege pe carlige #24 plus ca au o tonalitati de culoare foarte mare. Mai sunt dubbingurile din matase, si aceastea foarte fine dar au dezavantajul ca sub influenta apei isi modifica nuanta culorii sau tonul sau chiar culoarea insasi. Dar dubbingul de matase, fiind translucid, e foarte bun pt constructia de corpuri de nimfe, le da un aspect realistic ( asa zic unii legatori). Dubbinguri se mai fac, dar in cantitate mica , fiind foarte scump, din pene, nu orice pene ci din puf (CDC de exemplu)-acesta avand anumite prorpietati :flotabilitate, culoare, vibratie usoara sub actiunea celui mai simplu si fin curent, etc.
Apropo, vad ca vorbesti de bizam, daca te referi la cel din magazine, cel cehesc , nu e bizam, e iepure de casa de o rasa ce are parul foarte fin. Bizamul e scump si nu orice firma isi permite sa vopseasca bizam (Cabels sau Orvis), si la ei gasesti rar pt ca are cea mai buna culoare in forma naturala fiind folosit pt cea mai buna musca americana -si cea mai populara - Adams.
Chestiile astea le-am aflat prin documentarile mele si incercarile mele de a imi face propriul meu dubbing.