Woblere hand made-modele fizico matematice..

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de semlecangheorghe » 02 Mar 2012, 13:32

Am intilnit pe unele forumuri afirmatii din partea unor lure builderi care spuneau ca apeleaza la modele fizico matematice ,pentru a proiecta un wobler care sa mearga..

Aveti idee cum se face modelul asta, fizico matematic??
Adica din calcule,poti determina,cit trebuie sa fie lestul de greu ,si cum o sa bata woblerul??La fel si dimensiunile acestuia,si cit se va scufunda in caz ca este floating??
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
anem
veteran
veteran
Mesaje: 3046
Membru din: 30 Mar 2006, 11:54
Localitate: carpi

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de anem » 02 Mar 2012, 14:04

exista softuri de proiectare 3D unde iti poti tu modela un vobler sa zic asa din bucati, adica modelezi forma din lemn, plumbul din interior, armatura si daca neaparat vrei sa fi si mai exact ii poti modela inclusiv rasina pe care o pui deasupra.

ulterior, avand toate componentele modelate e suficient sa aplici materiale pe ele (cele care nu exista le faci tu introducand densitatea) dupa care poti sa ii vezi greutatea totala, centrul de greutate si care ar fi pozitia lui in apa.

sunt niste alte softuri care iti pot si simula in anumite medii (in cazul nostru in apa) obiectele pe care le vrei tu dar sunt niste softuri greu de obtinut si greu de lucrat in ele ... ceva basic exista cam in toate softurile de modelare 3D dar nu sunt suficient de bine facute incat sa vezi ce se intampla cu voblerul la o anumita viteza de recuperare.

uite aici de exemplu 2 modele :

Minnow 80
Vibe 82
C&R ... un alt mod de a savura un peste ...

Avatar utilizator
ULK
veteran
veteran
Mesaje: 4163
Membru din: 26 Sep 2009, 23:41
Localitate: Cluj Napoca

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de ULK » 02 Mar 2012, 14:07

Pare un titlu de pe .....halalalt.info :)
http://ulkustom.wblog.ro/
UlKustom Rods
Live,breathe,build,f.i.s.h.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de semlecangheorghe » 02 Mar 2012, 14:15

Brae ,sa nu mai vorbim de nosferatu,da-l incolo...
Anem ,foarte interesanta treaba cu softurile astea..
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
ULK
veteran
veteran
Mesaje: 4163
Membru din: 26 Sep 2009, 23:41
Localitate: Cluj Napoca

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de ULK » 02 Mar 2012, 14:33

N-am zis nimic de Nosferatu..Thoamne feri :)... dar titlul aduce a "Materiale teoretice de rodbuilding" sau cum era :) :)...sorry.

Cum zice si anem..in softurile acelea se pot face minuni daca te pricepi...nu sunt chiar user friendly.. defapt nici nu au fost priectate sa fie friendly cu tota lumea :).
Ar fii interesant sa fie vre-un soft din asta , simplificat si cu interfata usoara...
http://ulkustom.wblog.ro/
UlKustom Rods
Live,breathe,build,f.i.s.h.

Avatar utilizator
anem
veteran
veteran
Mesaje: 3046
Membru din: 30 Mar 2006, 11:54
Localitate: carpi

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de anem » 02 Mar 2012, 15:25

Softurile de modelare 3D nu sunt neaparat niste chestii foarte dificile si cred ca sunt destul de intuitive cat sa o scoti la capat cu un vobler care pana la urma are o forma destul de simpla …

Mie mi se par de real ajutor pentru ca in felul asta poti stii de dinainte ce vrei sa faci si iti poti da seama de dinainte cum va arata si cum va functiona (intr-o oarecare masura) un vobler. Ca sa faci un model de genul celor de mai jos iti ia maxim 30 de minute ... in schimb pentru a face unul real imi ia cu mult mai mult timp.

Imagine

Imagine

Imagine

In schimb softurile cu care sa analizezi obiectul tau in anumite medii si sa simulezi anumite conditii sunt mult mai greoaie de folosit plus ca sunt putine cele care iti dau “rezultatul” sub forma de filmulet (sau ceva in care sa vezi efectiv ce se intampla) majoritatea oferindu-ti numere si grafice de unde trebuie sa studiezi tu ce se intampla de fapt.
C&R ... un alt mod de a savura un peste ...

Avatar utilizator
KiD Vicious
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 125
Membru din: 17 Sep 2010, 16:28
Localitate: Cluj - Campia Turzii
Contact:

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de KiD Vicious » 02 Mar 2012, 15:38

Spune-mi te rog ce soft ai folosit...si eu am incercat in SW2005 ...dar pe mine ma limiteaza hardware-ul din fata mea :D ...oricum ...ai ridicat stafeta cu un nivel...bravo!!!

Avatar utilizator
Adrian SB
veteran
veteran
Mesaje: 1157
Membru din: 15 Dec 2007, 19:44
Localitate: Sibiu

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de Adrian SB » 02 Mar 2012, 20:52

As gasi pe undeva vreun fisier in 3D compatibil Artcam, sa pot face ceva probe de frezare cu CNC ul?
Nu sta degeaba, ca degeaba stai!

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4640
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de adiwolf » 03 Mar 2012, 00:44

cu sinceritate va spun ca nu inteleg cu ce va ajuta proiectarea 3D in fabricarea sau bricolarea nalucilor de tip vobler.
ca il vezi cum arata in final? da, si? cu ce te ajuta asta?
ca poti sa pozitionezi lestul sub diferite forme si in diverse locuri? da, si? ce ai rezolvat cu asta?
daca detii insa un soft care poate face simulari de functionalitate ale modelului ales si desenat de tine 3D si poate fi sensibil la pozitionarea lestului, poate fi sensibil la forma, etc...............ehhhh, atuncea este cu totul altceva
ma indoiesc sincer ca exista un lurebuilder care poate detine un astfel de soft (de regula nu sunt free, ba din contra astfel de programe sunt o caciula de bani si pe deasupra au si cerinte de sitem foarte mari) si chiar daca depasesti toate aceste lucruri, mai ramane simularea vitezei de recuperare si a curentului apei
sunt atatea variabile care pot influenta evolutia unui vobler incat nu cred ca le poti determina cu o simpla proiectare 3D.
au mai fost pe net niste lurebuilderi "fermecati" care pretindeau ca detin formule magice si calcule savante descoperite de ei, dar pe langa gargara goala si stearpa, nu faceau altceva decat sa incerce sa isi protejeze un segment de piata destul de virgin la acea vreme, sa crezee si sa mentina o faima si o aura de "lurebuilderi consacrati"
sincer, proiectarea 3D nu face nimic altceva decat sa iti arate designul modelului final, dar atat si nimic mai mult
cine vrea mai mult are de investit bani, extrem de multi bani si pe langa asta extraordinar de mult timp (daca nu este familiarizat cu astfel de programe)
pentru confectionarea unor sabloane la scara, pentru copierea unor modele consacrate sau pentru crearea unor modele unicat, este suficient orice program de proiectare 2D
restul................practica, practica, practica(si o gramada de esecuri pana reusesti sa determini o evolutie anume si sa o poti reproduce mereu)
nu dati cu pietre, dar asta este parerea mea. :)
Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.

pikeman
veteran
veteran
Mesaje: 3982
Membru din: 28 Ian 2006, 23:27
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..

Mesaj de pikeman » 03 Mar 2012, 02:10

exista pe tackleunderground un user al carui nume nu il voi divulga care are instincte de inginer si care nu accepta usor si pe buna dreptate metoda "trial and error" , in conditiile limitarii de echipamente este mai usor sa o aplici, insa, proiectarea 3D are avantajele ei, si da, poti simula medii cu diverse densitati si aplica o viteza de evolutie a nalucii, insa e mult prea complex si probabil ar trebui sa stai cu profu de fizica langa tine. Nu stiu daca programele astea se pot adapta la 70% din realitate fara mici/majore modificari in diverse functii de calcul, si atata timp cat cioplesti, adica dai din mana, forma voblerului, esti pe langa subiect, sa nu uitam ca o deviere a formei, de 1mm pe o distanta de 10 metri( ca exemplu numai) te duce departe oricum sa iei in calcul varteje , anafore, fluctuatii ale vitezei de deplasare a apei(pe un rau), obstacole, ma indoiesc ca te poti apropia prea mult de o forma ideala in proiectare, chiar si daca ar fi sa zicem la o fabrica - consacrata utilizarea unor astfel de softuri, reglajul si definitivarea pozitiei barbetei (sa o consideram element final) se face manual prin diverse teste reale

my point of view

Scrie răspuns