Woblere hand made-modele fizico matematice..
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
Exista doua metode,una intuitiva ,si una matematica...incercam sa aflu daca asta din urma poate fi aplicata de unul ca mine..chiar si partial in realizarea woblerelor in serie mica..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
Se poate aplica o modelare cu elemente finite dar nu stiu daca merita la productie mica. In primul rand un soft de proiectare mecanica cum e Solid Works sau Katia costa la modul complet cu librarii de materiale peste 10 000 de oiro. + ca iti trebuie sa fi inginer cu vreo 5 ani de experienta in proiectare aeronautica sau hidrodinamica si sa fi lucrat tot atata timp intr-un program dinasta ca sa modelezi corect ipotezele de test.
Pe urma ar mai fi calibrarea oscilatiei voblerului sau vibratia sonora produse de bila sa corespunda cu frecventa de incitatie a pestelui rapitor. Aici cred ca trebuie investit in primul rand in cercetare biologica. Daca nu cunoastem frecventa optima la care trebuie sa oscileze voblerul in curent, degeaba se aplica modele matematice. Mai sunt o gramada de alte detalii, curentul, suspensiile din apa, viteza apei, viteza voblerului, etc. E o idee interesanta pentru catedra de mecanica a politehnicii dar nu vad cum ar putea un lurebuilder sa ia in calcul toti acesti parametri, acasa in timpul liber. E prea mult de lucru pentru un singur om.
Ca design 3D cred ca merita pentru a tine o librarie cu modelele facute. Pentru asta se poate folosi si AutoCAD 2D sau 3D care este un soft mult mai simplu si nu necesita resurse prea mari fiind folosit doar pentru desen tehnic, nu si pentru calcule de elemente finite cum sunt SW si altele.
Deci se poate dar in anumite conditii.
Spor la cioplit.
Pe urma ar mai fi calibrarea oscilatiei voblerului sau vibratia sonora produse de bila sa corespunda cu frecventa de incitatie a pestelui rapitor. Aici cred ca trebuie investit in primul rand in cercetare biologica. Daca nu cunoastem frecventa optima la care trebuie sa oscileze voblerul in curent, degeaba se aplica modele matematice. Mai sunt o gramada de alte detalii, curentul, suspensiile din apa, viteza apei, viteza voblerului, etc. E o idee interesanta pentru catedra de mecanica a politehnicii dar nu vad cum ar putea un lurebuilder sa ia in calcul toti acesti parametri, acasa in timpul liber. E prea mult de lucru pentru un singur om.
Ca design 3D cred ca merita pentru a tine o librarie cu modelele facute. Pentru asta se poate folosi si AutoCAD 2D sau 3D care este un soft mult mai simplu si nu necesita resurse prea mari fiind folosit doar pentru desen tehnic, nu si pentru calcule de elemente finite cum sunt SW si altele.
Deci se poate dar in anumite conditii.
Spor la cioplit.

there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
trebuie sa recunosc ca ma amuza intr-o oarecare masura atunci cand oamenii isi dau cu parerea despre anumite chestii fara a sti despre ce vorbesc ... doar eventual din auzite.
atata timp cat cineva nu foloseste un soft de genul asta nu prea are de unde sa stie ce se poate face cu el si cate raspunsuri ai putea sa primesti cu referire la ceea ce vrei sa faci fara a fi nevoit sa te pui sa sa construiesti un vobler de la zero. nu vreu sa intru in detalii pentru ca nu isi au locul aici si oricum nu ar face altceva decat sa puna paie pe foc.
dintre cei care fac voblere sunt curios cati dintre ei ar vrea sa stie care poate fi greutatea maxima care o poti avea intr-un vobler de o anumita lungime si cate grame ai putea sa mai adaugi pe un vobler daca lasi putin mai mult lemn intr-un anumit loc avand spatiu mai mare pentru plumb. sunt curios cati ar vrea sa stie ce suprafete se pot scoate in evidenta pe un vobler atunci cand acesta are o anumita miscare si sunt curios cati ar vrea sa stie cum sa aranjeze in interior sarma, plumbul si barbeta fara a fi nevoiti sa faca incercari empirice pe modele din lemn ... motiv pentru care ar pierde mult mai mult timp decat atunci cand ar avea modelul 3D in fata lor si ar putea modela dupa bunul lor plac anumite chestii dand doar cateva click-uri.
cele de sus sunt doar cateva exemple din ceea ce s-ar putea face cu un soft de genul asta ...
daca intram deja in elemente finite si analize atunci ajungi la concluzia ca iti poti face voblerul (cu atentie mai sporita la realizarea lui manuala) exact asa cum vrei ... sunt curios cati si-ar dori chestia asta ...
in privinta achizitionarii unui soft de genul ... nu cred ca ar fi cineva dispus sa plateasca suma ceruta nici macar pentru pachetul minim pe care il ofera unastfel de soft.
pachetul minim al unui soft de genul ar fi arhisuficient pentru modelare pentru ca nu sunt necesare librariile de materiale sau standarde pentru ca respectivele standarde pentru modelare de voblere nu folosesc la nimic iar libraria de materiale ti-o poti creea singur adaugand tu ceea ce ai nevoie fiindu-ti necesara doar densitatea materialului pe care doresti sa il bagi.
ps : Catia, nu Katia si din softul respectiv pentru voblere ai nevoie doar de 5% din ceea ce stie sa faca. mai usor SolidWorks (sau altele) care sunt o joaca de copii cand prinzi 5,6 functii ale acestuia comparandu-l cu Catia.
pps : si da, indiferent de cat de bine e realizat modelul 3D e clar ca la mijloc e intotdeauna eroarea umana care poate fi controlata doar intr-o oarecare masura prin sporirea atentiei la detalii si chiar daca nu reusesti nicodata sa faci voblerul tau sa fie asemeni celui modelat in 3D oricum acesta se poate apropia suficient de mult incat sa isi pastreze caracteristicile intr-o proportie destul de mare.
ppps: incercati si dupa aceea dati-va cu parerea
atata timp cat cineva nu foloseste un soft de genul asta nu prea are de unde sa stie ce se poate face cu el si cate raspunsuri ai putea sa primesti cu referire la ceea ce vrei sa faci fara a fi nevoit sa te pui sa sa construiesti un vobler de la zero. nu vreu sa intru in detalii pentru ca nu isi au locul aici si oricum nu ar face altceva decat sa puna paie pe foc.
dintre cei care fac voblere sunt curios cati dintre ei ar vrea sa stie care poate fi greutatea maxima care o poti avea intr-un vobler de o anumita lungime si cate grame ai putea sa mai adaugi pe un vobler daca lasi putin mai mult lemn intr-un anumit loc avand spatiu mai mare pentru plumb. sunt curios cati ar vrea sa stie ce suprafete se pot scoate in evidenta pe un vobler atunci cand acesta are o anumita miscare si sunt curios cati ar vrea sa stie cum sa aranjeze in interior sarma, plumbul si barbeta fara a fi nevoiti sa faca incercari empirice pe modele din lemn ... motiv pentru care ar pierde mult mai mult timp decat atunci cand ar avea modelul 3D in fata lor si ar putea modela dupa bunul lor plac anumite chestii dand doar cateva click-uri.
cele de sus sunt doar cateva exemple din ceea ce s-ar putea face cu un soft de genul asta ...
daca intram deja in elemente finite si analize atunci ajungi la concluzia ca iti poti face voblerul (cu atentie mai sporita la realizarea lui manuala) exact asa cum vrei ... sunt curios cati si-ar dori chestia asta ...
in privinta achizitionarii unui soft de genul ... nu cred ca ar fi cineva dispus sa plateasca suma ceruta nici macar pentru pachetul minim pe care il ofera unastfel de soft.
pachetul minim al unui soft de genul ar fi arhisuficient pentru modelare pentru ca nu sunt necesare librariile de materiale sau standarde pentru ca respectivele standarde pentru modelare de voblere nu folosesc la nimic iar libraria de materiale ti-o poti creea singur adaugand tu ceea ce ai nevoie fiindu-ti necesara doar densitatea materialului pe care doresti sa il bagi.
ps : Catia, nu Katia si din softul respectiv pentru voblere ai nevoie doar de 5% din ceea ce stie sa faca. mai usor SolidWorks (sau altele) care sunt o joaca de copii cand prinzi 5,6 functii ale acestuia comparandu-l cu Catia.
pps : si da, indiferent de cat de bine e realizat modelul 3D e clar ca la mijloc e intotdeauna eroarea umana care poate fi controlata doar intr-o oarecare masura prin sporirea atentiei la detalii si chiar daca nu reusesti nicodata sa faci voblerul tau sa fie asemeni celui modelat in 3D oricum acesta se poate apropia suficient de mult incat sa isi pastreze caracteristicile intr-o proportie destul de mare.
ppps: incercati si dupa aceea dati-va cu parerea

C&R ... un alt mod de a savura un peste ...
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
daca te referi la mine, pot sa iti spun ca am incercat si am ajuns la concluzia personala ca nu se merita.
prin natura meseriei am avut si am tangenta cu programe de proiectare(dar acuma lucrez doar cu un program dedicat special conceput meseriei mele)
am incercat cu:
- Corel Draw
- Autocad
- Arhicad
- 3D Studio Max
- Solid Works
- Catia
- si a mai fost doua tentative cu niste programele pe care nu le mai tin minte
este cat se poate de adevarat ca la Catia mi-am cam prins urechile si nu am stiut sa lucrez cu el, dar la cat este de complex si la cat costa.......................din partea mea, ducase
am ramas la stadiul de 2D si la batranul Corel Draw ca sa imi fac cate un sablon la scara sau sa copiez o forma, pentru ca la cate voblere mai fac la ora asta, nici macar atata lucru nu s-ar merita, dar...............
asadar, am incercat si mi-am dat cu parerea, doar de asta sunt forumurile, nu'i asa??
prin natura meseriei am avut si am tangenta cu programe de proiectare(dar acuma lucrez doar cu un program dedicat special conceput meseriei mele)
am incercat cu:
- Corel Draw
- Autocad
- Arhicad
- 3D Studio Max
- Solid Works
- Catia
- si a mai fost doua tentative cu niste programele pe care nu le mai tin minte
este cat se poate de adevarat ca la Catia mi-am cam prins urechile si nu am stiut sa lucrez cu el, dar la cat este de complex si la cat costa.......................din partea mea, ducase

am ramas la stadiul de 2D si la batranul Corel Draw ca sa imi fac cate un sablon la scara sau sa copiez o forma, pentru ca la cate voblere mai fac la ora asta, nici macar atata lucru nu s-ar merita, dar...............
asadar, am incercat si mi-am dat cu parerea, doar de asta sunt forumurile, nu'i asa??
Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
Eu am lucrat in 3 programe care fac simulari cu elemente finite. Momentan doar unu mai folosesc. M-am jucat putin si pe SW dar Catia am vazut doar la un coleg de servici care e inginer mecanic. Am inteles ca e cel mai motherfucker. Cand eram student am vazut un proiect la care lucrau 2 asistenti si modelau rotula de la genunchi pentru o analiza a uzurii acesteia in cazul sportivilor. Nebunie curata mai ales ca programul folosit a fost conceput pentru calcul de structuri.
Modelarea comportarii voblerului in apa mi se pare o problema foarte misto dar nu cred ca exista model matematic cat mai exact. Si in industrai aeronautica se folosesc tuneluri de aer si se fac teste pe model la scara. miscarea fluidelor e prea complicata.
Intradevar ca e beneficiul modelarii 3D si analiza densitatii, centru de greutate , etc.
Dar simularea comportarii voblerului intr-o apa cu turbulente, suspensii si curenti mi se pare ca intra in domeniul cercetarii stiintifice. Eu asta inteleg prin model matematic. Restul de design e desen tehnic.
nu am vrut sa ma bag in seama dar fiind pasionat de partea asta din inginerie mi-am expus si eu parerea.
sunteti arhitect dl. wolf?:)
stima is respect!
Modelarea comportarii voblerului in apa mi se pare o problema foarte misto dar nu cred ca exista model matematic cat mai exact. Si in industrai aeronautica se folosesc tuneluri de aer si se fac teste pe model la scara. miscarea fluidelor e prea complicata.
Intradevar ca e beneficiul modelarii 3D si analiza densitatii, centru de greutate , etc.
Dar simularea comportarii voblerului intr-o apa cu turbulente, suspensii si curenti mi se pare ca intra in domeniul cercetarii stiintifice. Eu asta inteleg prin model matematic. Restul de design e desen tehnic.
nu am vrut sa ma bag in seama dar fiind pasionat de partea asta din inginerie mi-am expus si eu parerea.
sunteti arhitect dl. wolf?:)
stima is respect!
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
Interesant...Io ma simteam complexat ca fac woblerele asta mai mult intuitiv si dupa sabloane..Acuma am in lucru vreo 20 de glidere de 12cm.Forma finala i-am dat-o doar unuia,si i-am pus un ochet de forma si un lest la care sa pot umbla,si ieri l-am incercat la Mures..Surpriza..l-am nimerit din prima,merge foarte bine si are acea evolutie eratica atit de apreciata de stiuca..O sa vedem daca o sa si prinda..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
nu.Spring scrie:................
sunteti arhitect dl. wolf?:)
stima is respect!
sunt producator de mobila, defapt am un mic atelier de productie mobilier, dar pe langa pescuit ma pasioneaza tot ce este legat de IT, softuri si tehnica noua
Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
si laso naiba de domnie, aici suntem ori prieteni, ori amici, ori dusmani, domni..................poate in alta viata sau pentru cine conteaza, pentru mine, nu. 

Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
Da Adiwolf, evident ca de asta sunt forumurile, pentru a ne da fiecare cu parerea si sincer imi cer scuze daca mesajul precedent a fost usor acid ... nu a fost nici cea mai mica intentie dar recitind-ul am vazut ca pare ca si cum m-as fi “oparit” putin .. deci imi cer scuze ...
Ceea ce voiam sa zic in privinta modelarii am cam zis-o ... cine vrea sa incerce sa o faca si nu va avea nimic de pierdut (din contra) si cine nu vrea din diferite motive nu are decat sa continue sa faca voblere dupa intuitie sau cum o vrea.
E clar ca dupa o oarecare experiente si un oarecare numar de voblere facute iti iasa voblere foarte OK doar folosind respectiva experienta dar poate ar fi o surpriza placut sa vezi ca poti sa faci ceva in plus fata de intuitia respectiva care la un moment dat te poate constrange la o usoara plafonare facand aceleasi chestii.
Da, se pot face voblere care pot fi testate odata facut modelul 3D ... la un moment dat ma interesa chiar mult de tot intreaga poveste dar ulterior am lasat-o moarta din cauza timpului si dificultatii de a gasi respectivele softuri.
Pentru cei interesati si care au timp va pot spune ca in Catia se gasesc anumite module care pot face niste simulari basice la o chestie de genul asta si la fel si ProE-ul are niste chestii asemanatoare. Evident ca aceste simulari de pot face pe o “apa” cu o densitate fixa si tragand voblerul constant, adica nu stiu daca se pot pune la mijloc si curenti, mizerii, varteje si alte minuni de genul asta ... dar hai sa fim seriosi, cati ar fi in stare sa puna la punct un astfel de mediu ...
... eu unul cu siguranta nu si nici timp pentru asa ceva nu as avea ... Iar pentru cei care vor sa puna toate variabilele respective cred ca ar trebui sa isi caute un alt soft pentru ca nicicare dintre cele 2 pomenite mai sus nu fac treaba asta, pentru aia e necesar un soft dedicat pentru astfel de analize.
salutari
Ps : Gigi, vezi ce am scris mai sus cu intuitia ... din experienta nimeresti sa faci voblerul functional dar poate se pot face niste chestii in plus pentru a il face cat mai atractiv.
Ceea ce voiam sa zic in privinta modelarii am cam zis-o ... cine vrea sa incerce sa o faca si nu va avea nimic de pierdut (din contra) si cine nu vrea din diferite motive nu are decat sa continue sa faca voblere dupa intuitie sau cum o vrea.
E clar ca dupa o oarecare experiente si un oarecare numar de voblere facute iti iasa voblere foarte OK doar folosind respectiva experienta dar poate ar fi o surpriza placut sa vezi ca poti sa faci ceva in plus fata de intuitia respectiva care la un moment dat te poate constrange la o usoara plafonare facand aceleasi chestii.
Da, se pot face voblere care pot fi testate odata facut modelul 3D ... la un moment dat ma interesa chiar mult de tot intreaga poveste dar ulterior am lasat-o moarta din cauza timpului si dificultatii de a gasi respectivele softuri.
Pentru cei interesati si care au timp va pot spune ca in Catia se gasesc anumite module care pot face niste simulari basice la o chestie de genul asta si la fel si ProE-ul are niste chestii asemanatoare. Evident ca aceste simulari de pot face pe o “apa” cu o densitate fixa si tragand voblerul constant, adica nu stiu daca se pot pune la mijloc si curenti, mizerii, varteje si alte minuni de genul asta ... dar hai sa fim seriosi, cati ar fi in stare sa puna la punct un astfel de mediu ...

salutari

Ps : Gigi, vezi ce am scris mai sus cu intuitia ... din experienta nimeresti sa faci voblerul functional dar poate se pot face niste chestii in plus pentru a il face cat mai atractiv.
C&R ... un alt mod de a savura un peste ...
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Woblere hand made-modele fizico matematice..
Interesant,oricum vreau sa aprofundez chestia cu soft-urile,nu cred ca poate sa-mi strice la ceva..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.