Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de tdum » 12 Ian 2017, 14:36

La intrebarea colegului
Spring scrie:Dar numarul dintilor de pe pinioane e acelas? un dinte in plus pe pinionul central poate schimba foarte mult forta de tractare a mulinetei.
daca e sa dau un raspuns, as spune ca un dinte in plus sau in minus conteaza doar daca se modifica si diametrul pinionului, altfel la acelasi diametru, doua pinioane cu numere diferite de dinti vor dezvolta aceeasi forta. Poate e doar ceva mai silentios cel cu dinti mai multi. Asa zic eu. Iar ca discutie generala legata de forta de tractare a mulinetei cu tambur fix, consider ca forta dezvoltata de mulineta la nivelul galetului in recuperare, este DIRECT PROPORTIONALA cu urmatoarele:
1) Cu lungimea manivelei.
2) Cu diametrul angrenajului ,,melc" - hipoid care se misca solidar cu rotorul si prin care trece axul tamburului.
Si INVERS PROPORTIONALA cu urmatoarele:
1) Cu diametrul pinionului conducator, deci cel conectat cu manivela.
2) Cu dimensiunea rotorului. Mai exact, distanta dintre galet si axul tamburului.
3) Cu raportul de recuperare.
4) Cu fortele de frecare.

Raportul de recuperare, este generat de dimensiunile pinionului conducator si ale pinionul condus, in legatura cu acesta, dar si de inclinatia dintilor. Cu cat muchia dintilor pinionului conducator formeaza un unghi mai mare cu raza pinionului respectiv, cu atat creste si raportul de recuperare.
Fortele de frecare sunt diminuate prin utilizarea de rulmenti, o alcatuire tehnica adecvata si desigur lubrefianti. Rew.

Avatar utilizator
timex
veteran
veteran
Mesaje: 1271
Membru din: 26 Oct 2010, 10:39

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de timex » 12 Ian 2017, 20:11

daiwa certate 2000 modelul 2004 cod piesa:

Body-166889
Body cover-168909
Pinion + drive gear set-138432
Main shaft (ball bearing)-171320
Oscillating gear-106071
Handle-1 H 2643



daiwa certate 2500 modelul 2004 cod piesa:

Body -166890
Body cover-168909
Pinion + drive gear set-138432
Main shaft (ball bearing)-171321
Oscillating gear -106072
Handle-1 H 2644

:roll: :roll: :roll: ....deci ....concluzii???

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de semlecangheorghe » 13 Ian 2017, 08:30

@Tdum.............Raportul de transmitere al unui angrenaj este raportul dintre viteza unghiulară a rotii conducatoare si viteza unghiulara a rotii conduse si nu are nici o legatura cu ....
dar si de inclinatia dintilor.
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de tdum » 13 Ian 2017, 10:09

timex scrie:daiwa certate 2000 modelul 2004 cod piesa:
Body-166889
Body cover-168909
Pinion + drive gear set-138432
Main shaft (ball bearing)-171320
Oscillating gear-106071
Handle-1 H 2643

daiwa certate 2500 modelul 2004 cod piesa:
Body -166890
Body cover-168909
Pinion + drive gear set-138432
Main shaft (ball bearing)-171321
Oscillating gear -106072
Handle-1 H 2644
:roll: :roll: :roll: ....deci ....concluzii???

@ timex. Salut. Ai oferit informatii edificatoare pentru subiect.
Corpurile sunt usor diferite intre 2000 si 2500, se pare ca doar pe interior, pentru a face loc oscillating gear-ului adica pinionul de oscilatie, ceva mai mare pt 2500 pentru o oscilatie mai ampla conforma cu tamburul mai lat decat cel de 2000. Capacele care acopera corpurile fiind identice. Apoi, axul tamburului este mai lung la 2500 decat la 2000 pentru a face loc fustei mai lungi a tamburului de 2500. Intre manivele e clar o diferenta de 5mm. Si da!!! Pinion + drive gear IDENTICE!!! Adica atat pinionul antrenat de manivela si care transmite forta la pinionul pe care sta rotorul cat si acesta din urma, deci pinion conducator plus pinion condus sunt identice la marimea 2000 si 2500.
Daca sunteti de acord, putem anula semnul intrebarii din titlul topicului si putem concluziona ca echipand de exemplu Certate2000, Bradia2000, dar poate si altele, cu manivela de 50mm obtinem fara alte modificari modelul 2000 R, exact dupa aceeasi ,,reteta"/analogie, doar pastrand proportiile, dupa care au fost concepute modelele Certate 2500R sau Bradia 2500R. Multumesc colegului timex pentru date. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de tdum » 13 Ian 2017, 10:54

Domnule Semlecam Gheorghe, de dragul contrei, ai ajuns sa combini definitii din mecanica aplicata:
semlecangheorghe scrie:Raportul de transmitere al unui angrenaj este raportul dintre viteza unghiulară a rotii conducatoare si viteza unghiulara a rotii conduse
cu concluziile tale:
semlecangheorghe scrie:si nu are nici o legatura cu ....

dar si de inclinatia dintilor.
Am sperat ca 2017 sa te gaseasca altfel. Nu voi intra in polemici cu tine, ii las pe colegii de pe forum care inteleg chestiunea si au observat ce spui aici, sa-ti arate cum sta treaba cu inclinatia danturii si raportul de recuperare. De la tine astept doar o postare cu ceea ce ar fi corect sa faci in momentul in care vei intelege... Doar atunci vom mai avea un dialog. Crede-ma ca iti doresc bine si sa fii altfel daca poti... Sa ai un an bun. Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de semlecangheorghe » 13 Ian 2017, 14:01

Asculta domnule, de ce bagi aici colegii de forum??

Eu ti-am adresat dumitale problema asta pentru ca dumneata ai afirmat faptul ca raportul de recuperare este inflentat de inclinatia dintilor, si nu colegii de forum, deci corect ar fi sa ma lamuresti dumneata in ce fel inclinatia dintilor are efect asupra raportului de recupere avand in vedere ce inseamna raportul de recuperare dintre doua roti dintate.

Si te rog sa te opresti din tot felul de insinuari pentru ca eu nu mi-am permis nici o insinuare la adresa dumitale..vorbim aici despre mecanica sau despre ce??

Daca nu esti capabil sa oferi un raspuns rational, care sa raspuna ne-lamuririi mele, atunci las-o balta, dar nu baga pe altii la inaintare ca nu altii au facut afirmatiile respective.
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 856
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de Spring » 13 Ian 2017, 17:21

Cred ca Tdum a vrut sa spuna ca dintii dispusi dupa un unghi hiperbolic mai mare duce la un raport mai mic la acelas nr de dinti. Eu, din ce am vazut in mulinete, unghiul e cam acelas, un unghi optim pentru ca pinionul central sa nu fie impins inapoi si sa se piarda din forta.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de tdum » 13 Ian 2017, 19:34

@ Spring:
Salut. Daca crezi ca este cazul, spune-mi si cu un mic efort, pot sa postez foto cu angrenaje 6.2:1 comparativ cu 4,5;1. Unul langa celalalt. Eu unul pot sa deosebesc cu ochiul liber diferentele de inclinare ale danturii de pe pinion, respectiv ale canalelor spiralate de pe angrenajul pereche si sunt sigur ca poti si tu. Daca crezi ca e necesar... spune-mi. Eventual, ne mutam pe topicul cu angrenajele... cum crezi...
Despre inclinatia danturii, confirm inca odata ca este in relatie cu raportul de recuperare in cazul angrenarii hipoide. Pentru a clarifica acest aspect, am sa evit termenii tehnici din tribologie si voi incerca o prezentare cat mai simpla. In primul rand, trebuie sa ne scoatem din minte angrenarea dintre doua roti dintate cu axe paralele. In mulinetele cu tambur fix, avem un angrenaj de tip hipod combinat. Rotorul este solidar cu un angrenaj ca un cilindru pe suprafata caruia sunt executate prin aschiere canale spiralate, care par ,,infasurate" pe acest cilindru, de sus pana jos. In aceste canale, evolueaza de sus pana jos, circular, urmand canalele, dintii pinionului conducator, danturat pe fata dinspre cilindrul/angrenaj mai sus amintit. Cu cat aceasta evolutie a unui dinte intr-unul din canalele spiralate este mai lunga, cu atat miscarea de rotatie generata si imprimata rotorului va fi mai ampla din momentul contactului pana in momentul desprinderii dintelui din canalul respectiv. Deci cu cat un canal este mai inclinat, mai lung, ,,infasurat"/executat pe o lungime mai mare pe suprafata cilindrului, cu atat raportul de recuperare al mulinetei va fi mai mare. Desigur ca in aceasta situatie si dintii de pe pinionul conducator vor avea inclinatia adaptata pentru a urma cu precizie canalele. La mulinetele de generatie foarte veche dantura era dreapta, adica muchia dintelui se alinia cu raza pinionului si executata identic si pe elementul conducator si pe cel condus. Erau cu raport de rec. mic, deci erau lente, puternice si zgomotoase. Fara sa vreau, discutia s-a indepartat de subiectul topicului, asa ca revin la topic si multumesc inca o data colegilor de forum care m-au ajutat cu date sa formulez concluzia la intrebarea din titlul topicului. Multumesc. Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de semlecangheorghe » 13 Ian 2017, 21:38

Spring scrie:Cred ca Tdum a vrut sa spuna ca dintii dispusi dupa un unghi hiperbolic mai mare duce la un raport mai mic la acelas nr de dinti. Eu, din ce am vazut in mulinete, unghiul e cam acelas, un unghi optim pentru ca pinionul central sa nu fie impins inapoi si sa se piarda din forta.

Domnul tdum confunda grav raportul rotilor dintate cu faptul ca dantura angrenajului unei mulinete este proiectata in asa fel incat contactul intre dinti sa se faca progresiv si nu brusc.

Vorbim de mulinete de forta si mulinete de viteza.Raportul de recuperare mic face ca pescarul sa recupereze o naluca portanta fara sa simta ca trebuie sa se opinteasca prea mult in manivela.Numim astfel de mulinete, mulinete de forta..Cu cat raportul de recuperare e mai mic cu atat ''forta'' mulinetei este mai mare.

Acest raport de recuperare este de fapt raportul dintre cele doua roti dintate.Acesta reprezinta raportul dintre viteza unghiulara a rotii conducatoare si viteza unghiulara a rotii conduse.In aceasta formula nu exista nici o valoare care sa exprime inclinatia dintilor, deci raportul de recuperare nu depinde de inclinatia dintilor.La fel cum nu depinde de orientarea axelor rotilor dintate si care constituie un anume criteriu de clasificare si atat.Restul sint povesti si impresii la fel ca si asa zisul centru de greutate al mulinetei deplasat nu stiu cum..in fine..

Am mai citit aici , cum ca poti mari forta mulinetei prin marirea manivelei..La fel de fals..forta mulinetei porneste de la raportul de recuperare, sigur ca acesta este in legatura si cu distanta de la centrul axului mulinetei pina la centrul galetului.

Daca maresti manivela maresti de fapt forta pe care o aplici angrenajului, si atat..sau daca vreti, utilizatorul depune un eforta mai mic si aplica o forta mai mare..daca se scurteaza manivela efectul este invers..utilizatorul trebuie sa depuna un efort ceva mai mare , deoarece forta aplicata asupra angrenajului scade proportional cu lungimea manivelei..Indiferent de caz forta mulinetei ramane aceeasi..

In traducere libera inseamna ca nu poti face din rahat bici si sa mai si pocneasca..

In privinta mulinetelor fiti siguri ca inginerii care le-au proiectat au tinut cont de toate aceste lucruri si de lungimea manivelei si de diametrul tamburului si de raportul rotilor dintate..de nr. de dinti, de forma lor de asezarea si unghiul lor..Numai unul care nu intelege acest lucrui crede ca poate sa faca o mulineta ''mai puternica''..la o mulineta poti imbunatati cu rulmenti acolo unde sint bucse, cu discuri de frana, cu o curatare -gresare corespunzatoare si cam atat..si eventual pentru amatorii de senzatii tari poti polisha angrenajele extrem de rugoase si pline de grad produse de o firma al carui nume mai bine nu il zic ...
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 856
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: Transformare Daiwa 2000 in 2000R ?

Mesaj de Spring » 13 Ian 2017, 21:47

Tdum, panta aia unghiulara eliptica schimba raportul de recuperare la mecanismele melcate, la cele hypoide panta e aleasa astfel incat sa se transmita forta si uzura sa fie minima. Raportul e dat tot de viteza unghiulara sau nr. dintilor cum zice nea Gigi.
Daca vrei sa o dam in ecuatii diferentiale si suprafete hiperboloide de contact intre dinti la mecanismele astea as fi in stare. Dar nu are rost pentru ca au facut altii lucrari de doctorat din ele.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Scrie răspuns