SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

cyd76
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 6
Membru din: 26 Oct 2016, 10:49

SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de cyd76 » 31 Oct 2016, 11:14

Salut.Cine poate sa ma sfatuiasca in achizitionarea unui motor termic barca:Johnson 4 cai 2 timpi 2 pistoane sau Mariner 4 cai 2 timpi?Fiabilitate, consum, viteza de deplasare cu o barca Navigator AD 250 cu chila gonflabila.Multumesc anticipat.

Avatar utilizator
costi
veteran
veteran
Mesaje: 1492
Membru din: 03 Oct 2004, 16:47
Localitate: Deva

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de costi » 31 Oct 2016, 16:13

Depinde..... 4 timpi - mai silentios, consum mai mic (cu toate ca la motoarele mici e nesemnificativa diferenta), are baie ulei deci nu-l poti transporta decat intr-o pozitie, trebuie schimbat uleiul periodic.... plus ca e mai greu. un 4 CP 4T are apoximativ 26-27 kg. (daca iei de 5 CP are aceeasi greutate)

un 2 T e mai usor, are aporox 20-21 kg. Nu ai baie ulei, poti sa-l pui in orice pozitie vrei, insa trebuie sa faci amestecul in benzina.

Parerea mea daca o sa-l folosesti ocazional sa mergi pe 2 T. Cel putin pe gusturile mele.
Imagine

cyd76
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 6
Membru din: 26 Oct 2016, 10:49

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de cyd76 » 31 Oct 2016, 16:19

Ms. frumos, dar eu am intrebat altceva.Era vorvba de 2 motoare in 2 timpi de 4 cai, nu a fost vorba vreodata de 4 timpi, pt ca stiu lucrurile pe care mi le-ai spus.Ma interesa strict de cele 2 motoare de 4 cai 2 TIMPI, care e mai fiabil si are consumul mai bun.

Avatar utilizator
costi
veteran
veteran
Mesaje: 1492
Membru din: 03 Oct 2004, 16:47
Localitate: Deva

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de costi » 31 Oct 2016, 16:33

Scuze.. din greseala citisem la Johnson 4 T.

In principal cred ca conteaza care e mai nou si mai putin obosit. Si daca ambele sunt tot cu un singur cilindru.... Unele Johnson mai vechi erau in 2 cilindri. Cele in 2 cilindri sunt mai echilibrate, nu trepideaza asa tare in relanti.
Imagine

goodmans
veteran
veteran
Mesaje: 503
Membru din: 04 Mai 2009, 00:19

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de goodmans » 01 Noi 2016, 20:07

Motoarele in 4 timpi,modele mai noi,nu mai au probleme cu transportul.Yamaha al meu de 5 cp il transport culcat si nu are nici o problema.Este insa cu 10kg mai greu decat un 5cp 2 timpi.
Eu cred ca singurul lucru care mai conteaza la un motor in 2 timpi este uzura.As cauta unul cat mai putin utilizat.

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de feugen » 02 Noi 2016, 21:08

cyd76 scrie:Ms. frumos, dar eu am intrebat altceva.Era vorvba de 2 motoare in 2 timpi de 4 cai, nu a fost vorba vreodata de 4 timpi, pt ca stiu lucrurile pe care mi le-ai spus.Ma interesa strict de cele 2 motoare de 4 cai 2 TIMPI, care e mai fiabil si are consumul mai bun.
Daca vrei o Yamaha de 4cp in2 timpi fabricata in 2000 dar care pana in 2010 nu a fost pornit niciodata (era plin de vaselina si evacuarea gazelor era absolut curata), cauta-ma! Drept este ca motorul nu-i la pret de mocangeala insa isi merita valoarea pana la ultimul leutz. Nu are mai mult de 70 ore de functionare si asta se vede uitandu-te la el ca de functionat... nici nu se pune problema unei dezamagiri. Drept este ca are 21Kg si... nu-i extrem de usor, insa din kkt nu poti face bici :bere:

P.S. Il dau insotit de factura cu care l-am cumparat eu in 2010 (in copie ca asa o am).
Bucuresti

pikeman
veteran
veteran
Mesaje: 3980
Membru din: 28 Ian 2006, 23:27
Localitate: Brasov
Contact:

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de pikeman » 06 Noi 2016, 21:06

eu detin 2 mototoare in 2T , un mercury de 3.3 cp 1 piston - 13kg cu rezervor intern si unul de 6cp - 27kg rezervor extern!!! - 2 pistoane ambele le rulez pe 3d tender cu podina gonflabila, nu o sa iti pot raspunde concret a intrebari dar iti dau niste concluzii
Daca nu glisezi nu are rost sa te complici cu motor mai mare, eu am glisat cu cel de 6 avand cam 86kg eu + 7.5ancora, 30kg barca, 27 motorul, 12 rezervor, ~20kg bagaj, truse, sonar, mancare, 8kg baterie sonar deci undeva la 190kg total, calculele zic sa ai maxim 30kg / cal pentru glisaj , de intrat intram usor dar trebuia sa ma las pe fata ca sa glisez in plan ( sa tai apa) altfel glisam cu barca putin ridicata de bot si probabil 22km/h in loc de 27-28
La consum 2T mananca 1kg in plus fata de 4T / ora
Daca merg in 2 si oricum nu glisez cel de 3cp ma duce la 7km/ora in timp ce cel de 6cp duce un fel de 8 km/h dar mananca muuult mai mult gaz
Motorul in 2 pistoane ruleza mai fin, are mai multa vana si face zgomot mult mai mic la viteza mica, trage mai bine dar nu justifica la consum daca nu glisezi pentru ca nu merge mai tarem lasa doar impresia ca nu se chinuie desi ii poti taia un sfert de mansa cand e incarcata barca pt ca nu se schimba viteza prea tare dar arde la consum
Barca mea e si de 3m , sa stii ca se simte valul in glisaj - astea au fost niste observatii orientative, din pacate pentru motoarele tale nu te pot ajuta la subiect dar iti recomand la motorul care il iei sa poti face service la reprezentanta , la Mercury de 6 cp am avut o problema la amestec si baietii de la american nautics l-au corectat bine :wink:

sosoktm
veteran
veteran
Mesaje: 992
Membru din: 13 Aug 2010, 14:39

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de sosoktm » 08 Noi 2016, 11:37

@ colegu pikeman...cum dracu o fi asta ca te arde la consum un motor de 6 cai? :)))) Ne prostim sau ne jucam p`acilea gen sfatuitori avizati?
pentru motoare carburate, "norma" de consum aproximativa la WOT (la blana) este de 250 g/cal/ora la 4 t respectiv 450 g/cal/ora la 2 timpi. Adica ceva mai mult in mililitri, deoarece benzina are densitate sub cea a apei.
@cyd .... barca e scurta si asta e un dezavantaj pt glisare. Desi 2 pistoane e semnificativ mai echilibrat la mers decat un monocilindru, precum si cu o curba de cuplu mai buna, deoarece ambele sunt 2t au cuplu bun jos, deci nu vei sesiza diferente. Evinrude modelul in 2 nu se mai face de ceva vreme si cred ca vei gasi mai greu piese la el decat la mariner. Probabil ca are si 5-7 kile in plus si din ce stiu, nu are rezervor intern. Daca nu esti prea greu, te vor glisa ambele cu ceva bagajel, probabil undeva la maaaxim 25 kmh, desi mai degraba spre 20. Diferentele nu sunt mari pentru ca presupun ca nu vei parcurge distante prea mari.
Dintre cele 2 as alege motorul cu cilindree mai mare, sau un monocilindru de 5 cai 2t (in generale este diferenta de cilindree de la 4 la 5 pe 2t). Am pornit de la ideea ca starea tehnica este similara, oricum ambele motoare sunt "prietenoase" daca nu ai 2 maini stangi.

pikeman
veteran
veteran
Mesaje: 3980
Membru din: 28 Ian 2006, 23:27
Localitate: Brasov
Contact:

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de pikeman » 08 Noi 2016, 14:02

sosoktm scrie:@ colegu pikeman...cum dracu o fi asta ca te arde la consum un motor de 6 cai? :)))) Ne prostim sau ne jucam p`acilea gen sfatuitori avizati?
pentru motoare carburate, "norma" de consum aproximativa la WOT (la blana) este de 250 g/cal/ora la 4 t respectiv 450 g/cal/ora la 2 timpi. Adica ceva mai mult in mililitri, deoarece benzina are densitate sub cea a apei.
@cyd .... barca e scurta si asta e un dezavantaj pt glisare. Desi 2 pistoane e semnificativ mai echilibrat la mers decat un monocilindru, precum si cu o curba de cuplu mai buna, deoarece ambele sunt 2t au cuplu bun jos, deci nu vei sesiza diferente. Evinrude modelul in 2 nu se mai face de ceva vreme si cred ca vei gasi mai greu piese la el decat la mariner. Probabil ca are si 5-7 kile in plus si din ce stiu, nu are rezervor intern. Daca nu esti prea greu, te vor glisa ambele cu ceva bagajel, probabil undeva la maaaxim 25 kmh, desi mai degraba spre 20. Diferentele nu sunt mari pentru ca presupun ca nu vei parcurge distante prea mari.
Dintre cele 2 as alege motorul cu cilindree mai mare, sau un monocilindru de 5 cai 2t (in generale este diferenta de cilindree de la 4 la 5 pe 2t). Am pornit de la ideea ca starea tehnica este similara, oricum ambele motoare sunt "prietenoase" daca nu ai 2 maini stangi.

sosoktm, nu ma pricep prea bine am zis doar constatarile de pe apa, banuiesc ca omul vrea sa gliseze , cel in 2 cilindri e mai greu oricum, trebuie sa ia si asta in considerare, poate mai ales la spinare decat la glisaj :) banuiesc ca iti baga vreo 6kg in plus
Cu 6CP - 2 pers am ars 14L in doua zile fara sa glisam, in timp ce cu 3.3CP aceeasi combinatie/balta am consumat cam 4L si viteza nu a fost semificativa mai mare cu cel de 6 - neglisand, deci m-a "cam ars" :lol:
Multam de calcule, sunt utile, in rest la micile rautati nu raspund :lol: :P

sosoktm
veteran
veteran
Mesaje: 992
Membru din: 13 Aug 2010, 14:39

Re: SFAT ACHIZITIE MOTOR TERMIC

Mesaj de sosoktm » 08 Noi 2016, 16:38

pikeman....diferenta de consum descrisa de tine sigur nu provine doar din diferenta de putere a celor 2 motoare. Poate ai mers mai in graba cu 6 le, poate ai mers mai mult, etc , poate 6 le e dereglat, etc. Cand pescuim ne mai fura peisajul ;) Nu spun cu rautate, dar chiar nu se justifica "arsura" descrisa de tine

Scrie răspuns