Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
crapmaniacul
veteran
veteran
Mesaje: 4344
Membru din: 19 Iun 2013, 12:20
Localitate: Bucuresti

Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de crapmaniacul » 28 Feb 2020, 13:19

Nu este treaba ta sa intri pe topicurile oamenilor cu minciuni, presupuneri rautacioase fara nici un fundament si cu scorneli !
Lumea a inteles ce trebuia sa inteleaga in ceea ce te priveste !

Avatar utilizator
Striper
senior
senior
Mesaje: 424
Membru din: 12 Iun 2007, 12:22
Localitate: Bucuresti

Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de Striper » 28 Feb 2020, 15:54

Pe mine nu ma intereseaza ce aveti voi de impartit, ci doar vreau sa lamuresc un lucru referitor la reglajele de Daiwa, pesemne intelese gresit ce putin de Andrei.

Una la mana, dreptacii ca mine si ca altii au manivela pe stanga, corect? Adica asa cum da romanul, nu cum da americanu'. Tu zici ca manivela e pe dreapta. Trecem peste si daca ne uitam atent in poza asta, ca sunt cam aceleasi capace indiferent ca e vorba de Certate simplu, Morethan, Infinity-Q sau HC, vedem ca ambele capace, stanga dreapta, sunt identice.

Capacele alea nu pot fi montate cu suruburi stranse mai putin sau mai mult. Ele NU fixeaza axul rotii de bronz, ci doar rulmentii laterali. Tu daca vrei sa umbli la felul in care calca dintii pe pinion, trebuie sa umbli la saibele dintre roata si rulment. Si nicidecum doar intr-o parte!!! La fel de bine poti scapa de marait daca apropii dintii intre ei sau daca ii departezi foarte putin, cu combinatia optima de grosime a saibelor. Mai pe romaneste, ai nevoie de vreo 3 seturi de saibe originale Daiwa si sa te pui pe facut teste si incercari pana nu mai maraie nimic, scoti una, pui alta, scoti din dreapta, pui in stanga, pui la ambele si tot asa. Nu e usor, dar la un moment dat se asterne linistea si zici ca ai o mulineta complet noua.

Repet: vreau doar sa subliniez ca schimbarea capacelor laterale cu alte capace compatibile NU POATE INFLUENTA SUB NICIO FORMA MARAITUL SAU FUNCTIONAREA MULINETEI, asa cum s-a spus pe aici.

In rest, bafta la ce aveti voi de impartit cu Vanquish-uri si alte cotoroante :respekt:

Imagine

Avatar utilizator
crapmaniacul
veteran
veteran
Mesaje: 4344
Membru din: 19 Iun 2013, 12:20
Localitate: Bucuresti

Rolul capacelor la Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de crapmaniacul » 28 Feb 2020, 18:15

Striper, desi nu ne stim personal iti multumesc ptr amabilitatea si rabdarea pe care ai avut-o cand ai mentionat in topic atatea aspecte tehnice interesante si utile ptr multi dintre noi, si practic ai facut efortul sa treci dincolo de scandal. Nu ma pricep la mosmondit la mulinete si nici n-am rabdare sa invat sa le desfac, insa oricand asemenea prezentari tehnice de detaliu atrag atentia si novicilor dar si pasionatilor.

Daca oricum s-au ales praful si pulberea de topicul de vanzare macar am retinut aspectele tehnice deja mentionate de tine mai sus. Spor si numai bine iti doresc.

[editat de jb]

Avatar utilizator
andreisavin
veteran
veteran
Mesaje: 678
Membru din: 10 Noi 2013, 18:19
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de andreisavin » 28 Feb 2020, 20:04

Conform pozei de mai sus, sub capacelul din stânga sunt cele 3 șaibe.Prin strângerea celor 3 șuruburi de fixare a capacului, pinionul central se apropie de axul melcat.Reglajul se face fix din șaibe.Cine a vrut sa înțeleagă, a înțeles. Eu ma opresc aici. Voi continua discuția cu domnul popa personal.

Avatar utilizator
Striper
senior
senior
Mesaje: 424
Membru din: 12 Iun 2007, 12:22
Localitate: Bucuresti

Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de Striper » 28 Feb 2020, 20:07

M-am lămurit:) Te pricepi la mulinete. Baftă!

Avatar utilizator
crapmaniacul
veteran
veteran
Mesaje: 4344
Membru din: 19 Iun 2013, 12:20
Localitate: Bucuresti

Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de crapmaniacul » 28 Feb 2020, 20:23

Îmi era limpede de la inceput, ce.ar mai fi putut sa spună ... ?!? Știe ca așa a facut el la Zaubere si Okume, e titi priceputu' ... neamuri proaste, e plin de ei ...

Avatar utilizator
johnnybravo
Moderator
Moderator
Mesaje: 2420
Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de johnnybravo » 28 Feb 2020, 21:04

ok, mi-ati dat de lucru...
puteti continua cu argumente pro si contra subiectul dar evitati va rog jignirile
multumesc

davidg
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 17
Membru din: 31 Oct 2018, 15:34

Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de davidg » 28 Feb 2020, 21:19

Striper scrie:
28 Feb 2020, 09:37
Odata ce ai scos acele mici si scurte 3 surubele, capacele ies imediat si, teoretic, poti da si fara ele la peste. Saibele de reglaj se pun sub carcasa, nu sub capacele laterale. Deci faptul ca acele capace sunt sau nu originale, schimbate sau de fabrica, teoretic, nu ar trebui sa influenteze DELOC functionarea mulinetei.
Nu am indraznit sa spun ceva in topicul de vanzare al omului, dar acum, ca e vb doar despre acest aspect tehnic, nu ma pot abtine sa nu intervin.
Afirmatia citata mai sus este total gresita si ar putea cauza neplaceri pt cine o ia de buna. In momentul in care scoti capacele acelea laterale fixate cu cate 3 suruburi scurte, rulmentii care sustin pinionul principal nu mai sunt tinuti de nimic in locasurile lor si se pot extrage. A afirma ca poti folosi mulineta fara acele capace e o gogomanie. Rulmentii vor cadea si angrenajul va sari de pe pozitie si se va bloca.
Saibele de calare pt pinionul principal nu se pun sub carcasa. Se pun sub capacul de pe partea stanga. Intre capac si rulment. In momentul in care ai scos capacul din stanga, poti da afara saibele de calare, precum si rulmentul. Fara sa desfaci carcasa. Cineva care spune ca a umblat intr o astfel de mulineta nu poate face afirmatii atat de eronate.
Legat de subiectul initial - schimbarea capacelor se poate face in principiu usor, fara sa afectezi starea mulinetei. Dar daca atunci cand schimbi capacele umblii voit sau nu la saibele de calare ale pinionului principal atunci da, vei afecta functionarea mulinetei.
Numai bine!

davidg
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 17
Membru din: 31 Oct 2018, 15:34

Re: Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de davidg » 28 Feb 2020, 21:49

PS: m am uitat mai atent la niste capace. Par sa fie strunjite. Exista astfel posibilitatea sa fie diferente minore intre aceste capace. Astfel, schimbarea lor ar putea necesita si o recalibrare a calarii pinionului principal.
Seara buna!

Avatar utilizator
Striper
senior
senior
Mesaje: 424
Membru din: 12 Iun 2007, 12:22
Localitate: Bucuresti

Re: Re: Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de Striper » 28 Feb 2020, 21:51

Problema in Romania e ca toti "specialiștii" sunt obișnuiți cu mulinete umblate si iar umblate. Nu sunt multe originale, nedesfacute, de fabrica. Dar pentru asta exista schemele originale.

Sa le luam pe rand. Stiti ce inseamna saiba de calare? Ii intreb pe cei mai murdari de tehnică. In al doilea rand, daca ne uitam pe schema originala japoneza a mulinetei, ghici ce: acolo e o saiba unică, nu saibe, UNA SINGURA doar pe partea stângă (nu dreapta, atentie). Daca tu vorbesti de saibe, de 3, 4 sau mai multe, poti arunca la gunoi acea mulineta ca are uzura prea mare in angrenaj.

Acea saiba se scoate cand mulineta incepe sa maraie. Si se pune alta sau altele, in stânga sau dreapta, sa apropie sau sa departeze pinionul principal de cel secundar. Nu stiu cine a găsit 4 saibe "de calare" într-o mulineta umblata si a zis ca asa sunt toate. Nu e asa. Ba mai mult, exista si mulinete de fabrica, sigilate, cu saiba doar in dreapta. De ce sa pui in stânga, daca tu vrei sa departezi putin dinții intre ei???

Eu am zis doar de saibele de reglaje ca se pun sub rulment, nu de saiba asta care e unica si e acolo ca sa fie scoasă practic, mutată in dreapta la nevoie sau schimbată cu una mai groasă sau mai subțire, cand apare uzura sau cand mulineta maraie de nouă si e nevoie de un reglaje custom.

Revin maine cu poze pentru tot românul.

Scrie răspuns