Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
johnnybravo
Moderator
Moderator
Mesaje: 2364
Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de johnnybravo » 28 Feb 2020, 21:55

nu prea am motive sa le desfac pe ale mele dar suruburile alea sunt foarte scurte si cred ca doar prind capacele deci au rol doar de protectie...

Avatar utilizator
Striper
senior
senior
Mesaje: 413
Membru din: 12 Iun 2007, 12:22
Localitate: Bucuresti

Re: Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de Striper » 28 Feb 2020, 22:01

Davidg are dreptate cu afirmatia mea putin deplasată. Capacele tin rulmentii presați, nu au doar rol estetic si rulmentii, ce-i drept destul de greu, ar iesi daca ai pescui fara capace. Dar sigur prin șuruburi nu se reglează nimic.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1139
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de tdum » 29 Feb 2020, 11:58

Va salut stimati colegi de forum.

Judecand dupa opiniile pe care le-ati exprimat in acest topic, e clar ca fiecare dintre dv. si-a fondat afirmatiile pe argumente bazate pe experienta, logica, informatiile vehiculate in diverse medii sau observatiile personale si din respect pentru dv. nu voi intra in polemici ci doar voi mentiona cateva aspecte, bazate pe observatii personale practice, care pot fi de folos acelora care au incredere in ceea ce afirm si se implica personal in mentenanta mulinetelor.

- Asa cum spune titlul acestui topic, este vorba de cele doua capace circulare, adesea denumite generic ,,ornamentale" care se gasesc pe lateralele corpului mulinetei si care sunt concentrice cu axul manivelei. In opiniea mea, au si o prezenta ornamentala, dar mai importanta este valoarea tehnica, cea de sprijin, ca suport al unor forte si/sau rol de inchidere a unor componente esentiale. In aceasta alcatuire tehnica, mulinetele de acest tip (ex. Real Four)nu pot functiona fara aceste capace. Mi-as fi dorit ca ele sa nu fie identice. In opinia mea, cel din stanga, in functionare, suporta forte mari de apasare si ar fi fost o dovada de chibzuinta sa fie prevazut cu mai mult de trei suruburi mici. Pe filetul acestor suruburi sunt ,,presiuni" mari cand mulineta este in sarcina. Au fost cazuri cand in cadrul mentenantei filetul acestor suruburi a fost afectat (prin strangere excesiva) iar mulinetele respective au cedat in timpul pescuitului.

-Despre cotele de executie ale pieselor de schimb, chiar avand aceleasi repere pot sa afirm (tot ca o constatare personala) ca exista diferente, care pot fi puse in evidenta cu instrumente de masura de precizie (micrometru, comparator, subito, etc.) Prin urmare si la inlocuirea capacului circular de pe stanga, poate fi necesara o recalibrare a pachetului de saibe distantiere.

- Schemele tehnice ,,explodate" nu au o acuratete de 100%. Discutand strict de mulinete cu echipare de fabrica in care nu s-a intervenit din momentul fabricarii, pot iarasi sa afirm cu certitudine ca in mulinete sunt unele componente care nu apar pe scheme sau sunt altele care apar pe scheme dar lipsesc din mulinete. De exemplu, vorbind de Daiwa, (real four) stim ca sub urechile de fixare ale capacului de carter pot fi una, cel mai frecvent doua, trei, sau nici una din saibele de calare/corectie-cote montate de fabrica, dar care nu apar in schema mulinetei. Situatia poate fi la fel si in cazul distantierelor (saibelor de apropiere a angrenajelor) La unele modele de Daiwa pe langa saibele dintre capacelul circular de pe stanga si rulment, mai este prezenta si o saiba mica pe butucul pinionului conducator intre pinion si rulment, care saiba deasemenea nu apare in schema. Si exemplele ar putea continua. De aceea eu nici nu dau importanta schemelor, nici macar in cazul in care vad pentru prima data un tip mulineta. Ma concentrez asupra intelegarii fiecarei piese, a rolului si a alcatuirii. De aceea imi si ,,sare in ochi" cand ceva nu e bine...

- Distantierele, desi pot sa apara in scheme, nu exista in scheme referiri la cotele de grosime ale acestora si de aceea e util sa le montam in aceeasi pozitie daca nu sunt motive sa procedam altfel. Aceste grosimi pot diferi si de la o unitate la alta, daca cel de la montaj si-a batut capul cu calibrarea pachetului de distantiere pentru a obtine un acord de reglaj optim care sa permita o functionare lejera, dar fara jocuri (lucru rar).

- Despre strangerea suruburilor pot sa spun ca ele trebuie stranse, nu se lasa destranse la montaj, ba chiar se asigura cu solutii antidestrangere (filetele metrice) Vorbind despre cele trei suruburi ale capacelelor circulare laterale luate in discutie de acest topic, pot sa afirm ca filetul executat in carcasa nu suporta forte mari de strangere si cei care nu au tinut cont de acest lucru au deteriorat cele cateva spire executate in aluminiul carcasei, creand mari probleme. Deci atentie!

- Mai exista o varianta de inchidere a rulmentului si a distantierelor de pe stanga butucului tot la Daiwa pe care o consider mult mai buna decat varianta cu capacelul circular cu trei surubele si se refera la o piesa care se infileteaza pe filet invers in capacul carterului si inchide eficient si sigur pachetul de distantiere ce preseaza rulmentul si implicit apropie angrenajele. Exemplu, Daiwa Td Sol, Caldia X sau Theory SP, etc. Aceasta solutie tehnica faciliteaza mult si interventia de calibrare a pachetului de distantiere si scade mult riscul de defectare.

Desigur, acestea sunt consideratii personale si nu sunt ,,litera de lege". Sunt doar parerile mele si trebuie luate ca atare. Daca pot sa ofer informatie o fac, fara sa astept reactii. Imi pare rau cand apar situatii in care ,,atmosfera" de pe forum se deterioreaza, asa cum s-a intamplat si de curand si asta nu cred ca da nimanui satisfactie. Haideti sa fim buni si sa discutam prieteneste, sa lasam orgoliile la o parte si sa ne facem viata si socializarea placuta, sa ne ajutam si sa ne bucuram unii de compania celorlalti. Fara ei am fi singuri...

Cu respect, T.D. Rew.

Avatar utilizator
Zamfi
veteran
veteran
Mesaje: 5234
Membru din: 01 Oct 2006, 19:50

Re: Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de Zamfi » 29 Feb 2020, 12:09

Mare domn. Stima tdum !
Pentru a ajunge sa vezi curcubeul trebuie mai intai sa suporti ploaia.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1139
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de tdum » 29 Feb 2020, 14:29

Va multumesc domnule Zamfi. Asemenea. Sa ne revedem sanatosi!

T.D. Rew.

Avatar utilizator
crapmaniacul
veteran
veteran
Mesaje: 4310
Membru din: 19 Iun 2013, 12:20
Localitate: Bucuresti

Re: Rolul capacelor laterale la Certate Hyper Custom 2500 R

Mesaj de crapmaniacul » 29 Feb 2020, 16:34

Si eu țin sa vă mulțumesc ptr că v.ați rupt din timpul dvs și ați împărtășit cu noi detalii tehnice dar si gânduri bune cam rare astăzi.
Toate cele bune vă doresc !
Cristian P.

Scrie răspuns