discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
Jedi
- veteran

N-o sparge.Cu un monofilament moale si ceva naluci compacte de 14-18 grame trebuie sa mearga mult mai mult.Firul de 10-12 lbs sau 0.28-0.33 . Pe linga reglajul magnetic , atentie mare si la reglajul presiunii pe axul tamburului (de care n-ai pomenit).Poate l-ai strins prea tare.E capacelul amplasat linga axul manivelei (asta doar in cazul in care nu stiai ).
Unde-s multi putoarea creste.....Pestisorii se rareste.
-
Cristi E
- senior

pt inceput eu zic ca e bine 20m,cu timpul vei ajunge sa lansezi mai mult,necesita ceva practica,nu e usor sa inveti biomecanica lanseului,conteza foarte mult si sa intelegi sistemele de franare pe care le are mulineta cum functioneza.
citeste si articolul asta
http://pages.infinit.net/fishing/bait101.htm
-
koss
- utilizator nou

salutare
si eu sunt incepator la baitcast, incerc un mic sfat

depinde nu numai de fir, cat si de momeala pe care o lansezi. vezi ce scrie pe bat, ce putere de aruncare are si incearca sa arunci momeli care au greutati cuprinse intre limite. si un fir textil subtire ar trebui sa ajute
fire intinse.
-
tudor
- Moderator

-
koss scrie:salutare
si eu sunt incepator la baitcast, incerc un mic sfat

depinde nu numai de fir, cat si de momeala pe care o lansezi. vezi ce scrie pe bat, ce putere de aruncare are si incearca sa arunci momeli care au greutati cuprinse intre limite. si un fir textil subtire ar trebui sa ajute
Tocmai ca la baitcast grosimea firului nu prea are influenta pentru ca nu freaca de nimic. De aceea trebuie inceput cu un mono de 0,28 sau 0,30 pana-ti faci mana. In felul asta descurci perucile mai usor. Dupa aia schimbi pe ce vrei. La inceput trebuie lansat cu naluci cat mai grele si putin cate putin scazuta greutatea nalucilor cu cat te obisnuesti mai bine. La un moment dat iti vei da seama ca sub o anumita greutate trebuie totusi spinning.