PROBLEM MOTOR !!! idei si sugestii ...

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

PROBLEM MOTOR !!! idei si sugestii ...

Mesaj de ovidiu » 27 Aug 2009, 16:42

salut prieteni, cum zicea candva cineva...

mi se intampla o dracie cand vreau sa pornesc motorelul suzuki de 2.5cp si 4timpi si anume dimineata trag de sfoara aia de fac intindere de ligamente sindrom de tunel carpian si alte asemenea si sfoara NU se clinteste... zici ca o tine cineva cu mana... e blocata nush cum....
dupa multe incercari, porneste adica in sfarsit face cursa si o ia.... dar pana sa porneasca efectiv sfoara iese doar 10cm si de acolo nu se mai misca..
cand s-a miscat a si luat-o si scoate ceva fum... cam in genul ciupercii atomice ...
CE SA FIE ? :roll:

ati intalnit situatia?

am mai incercat altceva, bag motorul in viteza si misc usor elicea cu mana si aud pistonul ala pleoscaind... dar tot blocata ramane tre sa ma rog 10-15 minute de motor sa porneasca dimineata...

astept idei salvatoare.
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

vali stratonov
veteran
veteran
Mesaje: 4640
Membru din: 19 Sep 2006, 13:26
Localitate: cluj-napoca

Mesaj de vali stratonov » 27 Aug 2009, 17:44

ovidiu mi-ai dat fiori...si eu detin asa ceva dar nu am patit...
la treaba cu sfoara nu stiu sa te ajut ,poate a sarit de pe fulie si de aia e blocata ...
incearca sa deschizi capacul unde e sfoara si ai sa-ti dai seama ...
in ceea ce priveste bagatu in viteza ,in mod normal nu vei putea roti paleta decit daca splitul e rupt ...daca e rupt se invirte in gol si daca e in viteza si daca nu ...
in cel mai rau caz du-l la "doctor" ca-i pacat de bijuteria aia sa se strice ...
pescuitul nu e tir cu arcul...asa ca insistati!

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 27 Aug 2009, 17:53

Nu are nici pe naiba motorul, o ia si merge bine merci.
odata am tras mai tare si am scapat sfoara din mana si da a sarit de pe fulie, aveam trusa la mine, lucru providential ca era curent srrios si nu cred ca ajungeam lavasle la masina, am desfacut fulia am pus sfoara la loc si a mers la fel dupa cateva incercari.

L-amintrebat pe baiatul cu motorul el mi-a zis ceva despre manipulare, ca s-ar putea sa se inece sa se blocheze pistonul, bla-bla... si sa o iau cu usurelul...ceea ce si fac....

Cand in sfarsit o ia , adica se deblocheaza, o ia la prima sfoara.
Cam o data la 2 din 3 iesiri patesc chestia asta... De regula o ia la prima sau a2a sfoara.

De mentionat cand ies la mal, las sa mearga motorul pana arde gazul din carburator.
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Vlad S.
veteran
veteran
Mesaje: 1589
Membru din: 02 Apr 2008, 15:05
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Vlad S. » 27 Aug 2009, 21:57

Salutare.
Am si eu acelasi motor cumparat in mai anul acesta. La ultima iesire am patit si eu acelasi lucru, dar dupa doua incercari de pornire a luat-o. Cauza este transportul. Uleiul din baia de ulei se duce spre bujie si se gripeaza sau nu stiu cum se numeste tehnic vorbind. Mie in schimb mi s-a stricat butonul de oprire dupa prima iesire, dar s-a rezolvat pe garantie. Dupa prima partida am vrut sa scot benzina din rezervor si l-am rasturnat cu elicea in sus (dupa aia mi-am adus aminte ca nu este voie ca se duce uleiul la bujie si nu o sa mai porneasca). Aceasta problema s-a rezolvat tot mergand la service unde un mecanic mi-a scos bujia , a sters-o si dupa inca o incercare a pornit. In rest sunt foarte multumit de motor : consuma foarte putin si e foarte usor de transportat dpdv al greutatii proprii.

Pt Ovidiu.
Eu am un allround marine de 2,7m. Cu barca asta si cu suzuki de 2,5 ma descurc la dunare?

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 28 Aug 2009, 06:42

SILAEV VLAD scrie:Salutare.
Am si eu acelasi motor cumparat in mai anul acesta. La ultima iesire am patit si eu acelasi lucru, dar dupa doua incercari de pornire a luat-o. Cauza este transportul. Uleiul din baia de ulei se duce spre bujie si se gripeaza sau nu stiu cum se numeste tehnic vorbind. Mie in schimb mi s-a stricat butonul de oprire dupa prima iesire, dar s-a rezolvat pe garantie. Dupa prima partida am vrut sa scot benzina din rezervor si l-am rasturnat cu elicea in sus (dupa aia mi-am adus aminte ca nu este voie ca se duce uleiul la bujie si nu o sa mai porneasca). Aceasta problema s-a rezolvat tot mergand la service unde un mecanic mi-a scos bujia , a sters-o si dupa inca o incercare a pornit. In rest sunt foarte multumit de motor : consuma foarte putin si e foarte usor de transportat dpdv al greutatii proprii.

Pt Ovidiu.


Eu am un allround marine de 2,7m. Cu barca asta si cu suzuki de 2,5 ma descurc la dunare?
Adevarul e ca eu frichinesc mult motorul, il scot din portbagaj il bag in casa, iar mai tarziu in beci operatiune la care-l tin vertical pe timpul coborarii si apoi tot culcat il pun, iar la plecare la pescuit operatiunea se repeta invers, il iau din beci, vertical apoi il culc in portbagaj...
m-am gandit si eu ca e treaba cu uleiul ca prea scoate fum cand o ia.

Spre exemplu cand merg 2 zile la rand si motorul sta in portbagaj, o ia la prima sfoara fara nicio ezitare ;)

Mie mi-au zis la service sa dau pe off alimentarea si sa ard benzina din carburator si gata, nu golesc rezervorul, tu de ce-l goleai, te duceai la meci faceai vreo torta? :D


Cat despre daca te vei descurca pe Dunare, sunt sigur ca da, motorul impinge binisor barca impotriva curentului cu barca mea impinge cu 10km/h, totusi nu ti0as recomanda idei de genul sa mergi 2-3h pana la un loc de pescuit, pentru ca daca se schimba vremea/vantul s-ar putea sa ai probleme , eu de regula pescuiesc la 1 - 5km de masina, dar am avut si exceptii de 7-8km, unde e preferabil sa faci drumul in amonte, pt ca la intoarcere sa te ajute si curentul.

uite un link cu barcuta mea : http://www.youtube.com/watch?v=GB_vLelT ... annel_page
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

marian olteanu
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 23 Dec 2004, 11:56

problem motor

Mesaj de marian olteanu » 28 Aug 2009, 09:14

trebuie sa fii foarte atent cum il tii in casa,eu il tineam pe un rastel in pozitie verticala...daca il tii inclinat tine-l pe partea cu maneta si motorul putin in sus,bagi ceva sub el...se duce ulei in capul pistonului si din cauza asta numai poti porni motorul...este bine sa ai o cheie de bujii la tine si niste carpe...scoti bujia si tragi usor de sfoara ca sa arunce uleiul afara si cureti acolo cu carpaa eventual si cu un spray....stiu ca este complicat dar altvecva nu ai ce face...in orice caz mie nu mi se pare normal sa se intample asa ceva...bafta

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 28 Aug 2009, 10:33

valistrati scrie:in ceea ce priveste bagatu in viteza ,in mod normal nu vei putea roti paleta decit daca splitul e rupt ...daca e rupt se invirte in gol si daca e in viteza si daca nu ...

Vali, se misca , nu prea usor dar se misca si auzi pistonul ala facand zgomot... dupa ce-i fac 3-4 manevre inainte inapoi, se clinteste sfoara un pic si-si da drumul din catevaincercari.
nu merge totusi prea mult adica elicea nu face 360' se opreste de tot dar o dau inainte inapoi si parca isi revine...
problema e ca vertical in masina nu pot sa-l car, il culc pe eche cum zice si in carte dar nah se mai intampla...
cand o ia...este spectaculos iese fum nu gluma timp de 5-10 secunde :D

Mi-am luat un bidon de ulei de la dealer sa mai completez ca e clar ca procedeul papa ulei :)
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 28 Aug 2009, 10:43

Ar mai fi ceva de adaugat: peste zi pornesc motorul de 5-6 ori si o ia la "sfert" de sfoara fara nicio ezitare de cele mai multe ori fara sa trag socul... deci probabil e problema cu transportul. :roll:
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

liviu_v
senior
senior
Mesaje: 313
Membru din: 18 Aug 2004, 10:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de liviu_v » 28 Aug 2009, 13:25

Eu cred ca e problema de la carburator! Daca inchizi alimentarea cu benzina si consumi benzina din carburator, la o urmatoare pornire carburatorul este uscat si dureaza ceva timp pana se degaja vapori de benzina. Eu am patit acelasi lucru si am rezolvat problema astfel : deschid alimentarea , trag socul, trag de sfoara de doua trei ori fara intentia de al porni,.......astept pret de o jumatate de tigare (3-4 min), dupa care porneste fara probleme la prima sfoara!

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 28 Aug 2009, 13:34

liviu_v scrie:Eu cred ca e problema de la carburator! Daca inchizi alimentarea cu benzina si consumi benzina din carburator, la o urmatoare pornire carburatorul este uscat si dureaza ceva timp pana se degaja vapori de benzina. Eu am patit acelasi lucru si am rezolvat problema astfel : deschid alimentarea , trag socul, trag de sfoara de doua trei ori fara intentia de al porni,.......astept pret de o jumatate de tigare (3-4 min), dupa care porneste fara probleme la prima sfoara!
Si de asta nu se clinteste sfoara? ca este carburatorul uscat?
Problema nu e ca nu o ia sau ca trag 30 de sfori, problema e ca incerc sa trag de 30 de ori si nu se clinteste.

Ce ma fac, nu fumez... :roll: :D
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Scrie răspuns