
pornire si reglaj motor barca
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
- andriipopa75
- veteran
- Mesaje: 733
- Membru din: 08 Iul 2008, 00:45
- Localitate: Craiova
elice barca
va multumesc pentru raspunsuri
acum alta intrebare. Poate merge mai repede ?
Am inteles cum este cu diametrul si pasul (pitch) elicei, dar neavand turometru nu stiu ce turatie are motorul meu la acceleratie maxima si daca este elicea potrivita pentru barca pe care e montat.
Ca idee, mi se pare ciudat ca dicolo de jumatate din acceleratie nu mai ia cine stie ce viteza . (de ex la jumatate merge cu 10 si la maxim cu 12, ca sa ma intelegeti).
Inca nu sunt lamurit in ce pozitie (trim) trebuie tinut motorul, momentan am mers cu el doar in gaura din mijloc(3 din 5), axul fiind blocat . (motorul are cizma scurta )
Avand in vedere ca doresc sa cumpar inca o elice, astept pareri, elicea montata acum pe motor fiind 7,5 x 7.
Barca este un rib de 285 cm, incarcatura tipica +barca+motor ~ 300 kg
acum alta intrebare. Poate merge mai repede ?
Am inteles cum este cu diametrul si pasul (pitch) elicei, dar neavand turometru nu stiu ce turatie are motorul meu la acceleratie maxima si daca este elicea potrivita pentru barca pe care e montat.
Ca idee, mi se pare ciudat ca dicolo de jumatate din acceleratie nu mai ia cine stie ce viteza . (de ex la jumatate merge cu 10 si la maxim cu 12, ca sa ma intelegeti).
Inca nu sunt lamurit in ce pozitie (trim) trebuie tinut motorul, momentan am mers cu el doar in gaura din mijloc(3 din 5), axul fiind blocat . (motorul are cizma scurta )
Avand in vedere ca doresc sa cumpar inca o elice, astept pareri, elicea montata acum pe motor fiind 7,5 x 7.
Barca este un rib de 285 cm, incarcatura tipica +barca+motor ~ 300 kg
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
prima intrebare...ai reusit s-o glisezi? cred ca nu, dar cine stie...
a doua intrebare, ce intelegi prin RIB? cumva cea cu chila din fibra si exterior gonflabil? sau, in totalitate rigida?
despre elice, ar trebui sa cauti specificatiile producatorului pentru respectivul motor. e de evitat sa iei o elice dupa ureche si nici iei vreo elice, chipurile, pentru viteza sau tractiune. la puteri mici si ambarcatiuni mici, e irelevant.

a doua intrebare, ce intelegi prin RIB? cumva cea cu chila din fibra si exterior gonflabil? sau, in totalitate rigida?
despre elice, ar trebui sa cauti specificatiile producatorului pentru respectivul motor. e de evitat sa iei o elice dupa ureche si nici iei vreo elice, chipurile, pentru viteza sau tractiune. la puteri mici si ambarcatiuni mici, e irelevant.

in 1923/ s-a nascut un mit/ nu existau stelishti shi nici catzei/ dar exista Rapid
- andriipopa75
- veteran
- Mesaje: 733
- Membru din: 08 Iul 2008, 00:45
- Localitate: Craiova
barca este un Rib Lomac, chila din fibra si baloane gonflabile;
inca nu am reusit sa o glisez si nu cred ca va glisa cu mine, am 0,12 tone.
la elice, e mai complicat
pt acelasi motor, daca e vandut sub numele de mariner are elici de 8 3/8 x (6-9) iar daca are sigla yamaha are elici 7 1/2 x (7-
.
Al meu, desi e mariner, are elicea standard de yamaha, 7 1/2x7 .
inca nu am reusit sa o glisez si nu cred ca va glisa cu mine, am 0,12 tone.
la elice, e mai complicat
pt acelasi motor, daca e vandut sub numele de mariner are elici de 8 3/8 x (6-9) iar daca are sigla yamaha are elici 7 1/2 x (7-

Al meu, desi e mariner, are elicea standard de yamaha, 7 1/2x7 .
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
la naiba! stiam ca marinerul e cu mercury, yamaha cu alt brand, nu-mi vine acum. totusi, daca zici ca e mariner, baga elicea recomandata de mariner. cit despre greutatea ta, nu-ti face probleme...daca echilibrezi bine barca, poti glisa...cu atit mai mult cu cit e RIB.
in 1923/ s-a nascut un mit/ nu existau stelishti shi nici catzei/ dar exista Rapid
In cele din urma nu m-am mai dus in Otopeni ci in... balcon. Am demontat carburatorul si am scos mama gunoaielor de sub cuiul pontou care nu mai inchidea nici cu militia la usamelculbeat scrie:daca te duci in otopeni, te duci direct in spate, la service si insisti pentru ca primul raspuns va fi: nuse poate. si incearca sa eviti sa stai de vorba cu cei din magazin

Pe langa carburator am curatat tot traseul banzinei pana la filtre (filtrele sunt noi).
Dupa reasamblare i-am dat la sfoara si surpriza: FUNCTIONEAZAAA!!!
Bucuresti
Barca va glisa ci tine fara probleme daca in timpul deplasarii guvernezi motorul cat mai de la jumatatea barcii. Trimul il reglezi astfel incat sa poti intra cat mai usor in glisaj. Spre exemplu, daca barca are tendinta de a se ridica de bot atunci trebuie sa-l reglezi astfel incat elicea sa vina cat mai mult sub barca. De aici poti sa o mai salti daca consideri ca este cazul, repet pentru a intra in glisaj cat mai repede. Eu am motorul de 5cp cu cisma lunga, iar barca mea are 3,30m Greutatea mea este nitel peste 100kg si glisez cu el fara probleme chiar si cu ceva bagaj.andriipopa75 scrie:barca este un Rib Lomac, chila din fibra si baloane gonflabile;
inca nu am reusit sa o glisez si nu cred ca va glisa cu mine, am 0,12 tone.
la elice, e mai complicat
pt acelasi motor, daca e vandut sub numele de mariner are elici de 8 3/8 x (6-9) iar daca are sigla yamaha are elici 7 1/2 x (7-.
Al meu, desi e mariner, are elicea standard de yamaha, 7 1/2x7 .
Privitor la turatie si viteza, daca nu esti cu el in glisaj, intr-adevar de la jumatatea acceleratiei sporul in viteza scade si consumul creste. Nu este nimic anormal. Vei observa ca atunci cand glisezi poti reduce acceleratia pana la limita mentinerii glisajului. In momentul asta si consumul de combustibil scade simtitor.
Privitor la elice, nu stiu ce sa te sfatuiesc. Stiu doar ca exista elice pentru tractiune (motorul are cuplu) si elice de viteza (cuplul redus).
Bucuresti
- andriipopa75
- veteran
- Mesaje: 733
- Membru din: 08 Iul 2008, 00:45
- Localitate: Craiova
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59