Pike scrie:mihaif99, la ce foloseste schimbatorul N-F,cat de fiabil e Suzuky fata de Honda, care porneste mai usor?
1-schimbatorul N-F = ai un schimbator pe lateral care iti permite sa il pui in neutru sau inainte (forward). Pt mers inapui il invarti 180 grade (ca shi pe Honda) Honda vine ori cu ambreiaj centrifugal ori pleaca direct in viteza. Ala cu centrifugat trebuie turat o idee ca sa prinda. Turatul asta impinge o barca mica un pic prea repede pentru trolling.
2-Suzuki porneste mult mai usor decat Honda. Honda nu poate fi pornit de o femeie punct! . Trebuie tras ZDRAVAN, pt ca altfel o ia din loc INVERS si suge apa in cilindru. Cel putin al meu facea asta. Am un yamaha de 25CP care pleaca mai usor decat Honda!
3- fiabilitate:
* Honda in mod traditional a fiabil, eu am avut unul din 2000 pina in 2006 shi mergea perfect. Suzuki nu stiu, il am doar de un an shi l-am folosit cel putin 150 ore fara probleme. A luat oricum premiul de cei mai bun motor mic in 2005.
* eu prefer racire pe apa decat cu aer. Asta il face mai putin zgomotos, shi pot sa ii pun si "caciula" daca vreau!
Alte considerente
*Nu stiu cum e ungerea la Suzuki, dar la Honda era splash (fara pompa) shi trebuia pus ulei foarte PUTZIN vascos 5W20, sau 5W30(pe calduri), si in nici un caz mai mult decat indicatorul.
*Cand al asezam culcat, Honda avea prostul obicei sa inunde cilindrul cu ulei. Sa vezi atunci tres la atza! Suzuki nu a facut asta niciodata. In pluc, daca nu goleam carburatorul, curgea ceva benzina din el
*Suzuki trebuie asezat culcat intr-o pozitie ciudata, oblica... oricum se pare ca merge. Nici nu ma obosesc sa golesc carburatorul.
Asta e experienta mea. Cred ca amandoua sunt motoare excelente. Si isi pastreaza valoarea in timp.