O Stella surprinzatoare!
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: O Stella surprinzatoare!
Eu am folosit vaselina produsa de Balzer, apoi Reel X, apoi Quantum hot sauce.
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: O Stella surprinzatoare!
Asa este. Angrenajele par la fel, difera doar culorile lor la o analiza vizuala. Rew.semlecangheorghe scrie:Ma bucur sa vad ca ati ajuns la aceeasi concluzie ca si mine..diferenta dintre Stella si T.P. nu merita diferenta de bani .
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: O Stella surprinzatoare!
Tipul de angrenaj este la fel, dar, cred ca rulmentii sunt de calitati diferite.
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: O Stella surprinzatoare!
Stimati colegi de forum, am primit pe mesageria privata, de la un coleg de-al nostru, o intrebare care a ajuns prea tarziu si caruia nu am mai putut sa-i ofer un raspuns exact. Asa ca, va rog pe dumneavoastra cei care aveti posibilitatea, sa postati raspunsul care ar putea sa-l ajute, in fond acesta fiind unul din scopurile forumului - schimbul de informatii.
Intrebarea:
Care sunt cotele rulmentilor cu care pot fi inlocuite in scop de upgrade bucsele mulinetei Twin Power C3000 ? (exact tipul de mulineta din ultima poza pe care am postat-o). Am inapoiat mulineta fotografiata in aceeasi zi proprietarului, fiindca era din alt oras si nu era interesat de cotele bucselor, ci doar de gresarea corespunzatoare, asa ca nu le-am mai masurat, deci, nu pot oferi deocamdata un raspuns exact la aceasta intrebare. Poate reusiti dumneavoastra sa-i oferiti informatia de care are nevoie. Multumesc. Rew.
Intrebarea:
Care sunt cotele rulmentilor cu care pot fi inlocuite in scop de upgrade bucsele mulinetei Twin Power C3000 ? (exact tipul de mulineta din ultima poza pe care am postat-o). Am inapoiat mulineta fotografiata in aceeasi zi proprietarului, fiindca era din alt oras si nu era interesat de cotele bucselor, ci doar de gresarea corespunzatoare, asa ca nu le-am mai masurat, deci, nu pot oferi deocamdata un raspuns exact la aceasta intrebare. Poate reusiti dumneavoastra sa-i oferiti informatia de care are nevoie. Multumesc. Rew.
Re: O Stella surprinzatoare!
Si un Shimano Vanquish C3000 nou nout, (nici n-a vazut fir) a venit la mine cu un fasait...
free image hosting
host image
Comparata cu Stella din prima postare, si aceasta mulineta, (ca si Twin Powerul de mai sus) a avut mai multa unsoare in ea. Se observa deasemenea ca atat Vanquishul cat si Twin Powerul, au doua suruburi care fixeaza placuta ce inchide cursorul (pinul) wormshaftului si nu doar unul cum se vede in fotografie ca are Stella!
Dupa verificare si ungere, a devenit si aceasta mulineta mai silentioasa, dar fasaitul nu a disparut, ci doar s-a diminuat considerabil. Acest fasait remanent, provine de la rolele rulmentului de antiretur unisens. Acest lucru poate fi verificat prin eliminarea rolelor din rulmentul de antiretur (doar pt, test) si montarea mulinetei doar pentru aceasta verificare. Desigur, mulineta va trebui desfacuta din nou dupa aceasta testare si remontate rolele la locul lor. Daca sunt unse cu un ulei extrafin, zgomotul se diminueaza dar nu dispare total.
Desi rotorul (plastic/ci4) imi pare fragil pe partea cu bratul galetului, aceasta mulineta, cred ca este ok in linii mari. Totusi, intre Stella, Vanquish si Twin Powerul prezente in acest topic, este lesne de observat ca Twin Power isi merita banii mai mult decat celelalte doua.
Rew.
free image hosting
host image
Comparata cu Stella din prima postare, si aceasta mulineta, (ca si Twin Powerul de mai sus) a avut mai multa unsoare in ea. Se observa deasemenea ca atat Vanquishul cat si Twin Powerul, au doua suruburi care fixeaza placuta ce inchide cursorul (pinul) wormshaftului si nu doar unul cum se vede in fotografie ca are Stella!
Dupa verificare si ungere, a devenit si aceasta mulineta mai silentioasa, dar fasaitul nu a disparut, ci doar s-a diminuat considerabil. Acest fasait remanent, provine de la rolele rulmentului de antiretur unisens. Acest lucru poate fi verificat prin eliminarea rolelor din rulmentul de antiretur (doar pt, test) si montarea mulinetei doar pentru aceasta verificare. Desigur, mulineta va trebui desfacuta din nou dupa aceasta testare si remontate rolele la locul lor. Daca sunt unse cu un ulei extrafin, zgomotul se diminueaza dar nu dispare total.
Desi rotorul (plastic/ci4) imi pare fragil pe partea cu bratul galetului, aceasta mulineta, cred ca este ok in linii mari. Totusi, intre Stella, Vanquish si Twin Powerul prezente in acest topic, este lesne de observat ca Twin Power isi merita banii mai mult decat celelalte doua.
Rew.
Re: O Stella surprinzatoare!
Pentru a ajunge sa vezi curcubeul trebuie mai intai sa suporti ploaia.
- andreisavin
- veteran
- Mesaje: 928
- Membru din: 10 Noi 2013, 18:19
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: O Stella surprinzatoare!
Bravo Domnule!Felicitari si multumim ca impartasiti cu noi aceste descoperiri!
Re: O Stella surprinzatoare!
Multumesc dragi colegi de forum, o fac doar de placere. Schimbul de informatii cu dumneavoastra m-au ajutat si pe mine sa-mi reconsider anumite convingeri nu tocmai corecte si va multumesc si eu la randul meu. Forumul isi atinge astfel unul din scopuri si e util tuturor. Precizez inca odata ca nu fac afaceri cu colegii de forum ci doar schimb de informatii si le multumesc pentru intelegere celor pe care i-am refuzat iarasi pe mesageria privata cu solicitarile de service.
Mai postez aici o fotografie care mi se pare relevanta in legatura cu ceea ce am scris mai sus legat de fragilitatea rotorului la acest Vanquish C3000
imag
Pare a fi incalcat unul din principiile din arhitectura. Sprijinul in trei puncte. Rotorul, strans usor de articulatiile bratelor cu doua degete este suspect de elastic pe partea cu galetul, fiind doar cele doua spite subtiri de sustinere a articulatiei. Cea de-a treia spita in forma de ,,L" pe mijloc care sa uneasca suplimentar dar necesar articulatia cu rotorul si s-o rigidizeze, este lipsa, evident! Ce credeti legat de acest aspect?
Practica ne va dovedi cum sta treaba cu acest rotor, poate chiar mai curand decat ne-am astepta, fiindca amicul meu, proprietarul acestei mulinete pescuieste cu ea din barca pe Dunare, cu frana STRANSA!!! Si abia asteapta s-o pescuiasca (daca a costat atatia bani trebuie sa reziste nu?) Sunt curios de pe acum ce se va intampla la primul somn mai ,,imbracat" Cu siguranta ,,rezultatul" (si rezolvarea pe care o voi gasi la momentul respectiv) va fi postat aici daca e sa fie...
Sa auzim numai de bine! Rew.
Mai postez aici o fotografie care mi se pare relevanta in legatura cu ceea ce am scris mai sus legat de fragilitatea rotorului la acest Vanquish C3000
imag
Pare a fi incalcat unul din principiile din arhitectura. Sprijinul in trei puncte. Rotorul, strans usor de articulatiile bratelor cu doua degete este suspect de elastic pe partea cu galetul, fiind doar cele doua spite subtiri de sustinere a articulatiei. Cea de-a treia spita in forma de ,,L" pe mijloc care sa uneasca suplimentar dar necesar articulatia cu rotorul si s-o rigidizeze, este lipsa, evident! Ce credeti legat de acest aspect?
Practica ne va dovedi cum sta treaba cu acest rotor, poate chiar mai curand decat ne-am astepta, fiindca amicul meu, proprietarul acestei mulinete pescuieste cu ea din barca pe Dunare, cu frana STRANSA!!! Si abia asteapta s-o pescuiasca (daca a costat atatia bani trebuie sa reziste nu?) Sunt curios de pe acum ce se va intampla la primul somn mai ,,imbracat" Cu siguranta ,,rezultatul" (si rezolvarea pe care o voi gasi la momentul respectiv) va fi postat aici daca e sa fie...
Sa auzim numai de bine! Rew.
- andreisavin
- veteran
- Mesaje: 928
- Membru din: 10 Noi 2013, 18:19
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: O Stella surprinzatoare!
Eu nu vad vanquish-ul ca o mulineta de Dunare...mai degraba pentru balti...Eu am un C2000s model 2016 pe care il folosesc la biban.Am avut si modelul anterior un 2500s pe care l-am folosit la salau pe balti...Pe Dunare o astfel de mulineta nu cred ca rezista un sezon.
Re: O Stella surprinzatoare!
Chiar acum ,,jucandu-ma" cu acest Vanquish, am observat ca au modificat o piesa care va proteja rotorul de rupere in dreptul celor doua spite, doar prin faptul ca aceasta piesa are sanse mai mari de a ceda mai repede decat rotorul. Este vorba de bratul pickupului (cel care tine galetul). L-au modificat fata de modelele anterioare si acum este format doar din caneluri/nervuri si o gaura, executate in plastic. L-am si pozat:
image uploader
Revenind la rotor, Shimano a facut niste alegeri ciudate la aceasta mulineta:
Prin faptul ca rotorul are pe o parte (cea cu galetul) doar acele doua spite, nu au mai avut cum sa puna acolo arcul si sistemul de revenire al pickupului, care au fost mutate din aceasta cauza in partea cealalta. Acest lucru a dus insa la dezechilibrarea rotorului, care a necesitat reechilibrarea. Au facut acest lucru montand un lest de echilibrare in partea cu cele doua spite, lest prins cu surub, cum se vede mai jos:
upload pic
Ciudatenii tehnice.... sa fie oare progres ??? Categoric, nu e o mulineta de Dunare, asa cum spune si dl. Andreisavin. Rew.
image uploader
Revenind la rotor, Shimano a facut niste alegeri ciudate la aceasta mulineta:
Prin faptul ca rotorul are pe o parte (cea cu galetul) doar acele doua spite, nu au mai avut cum sa puna acolo arcul si sistemul de revenire al pickupului, care au fost mutate din aceasta cauza in partea cealalta. Acest lucru a dus insa la dezechilibrarea rotorului, care a necesitat reechilibrarea. Au facut acest lucru montand un lest de echilibrare in partea cu cele doua spite, lest prins cu surub, cum se vede mai jos:
upload pic
Ciudatenii tehnice.... sa fie oare progres ??? Categoric, nu e o mulineta de Dunare, asa cum spune si dl. Andreisavin. Rew.