motor termic

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

MBRO
junior
junior
Mesaje: 36
Membru din: 18 Apr 2013, 14:41
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: motor termic

Mesaj de MBRO » 10 Iul 2013, 17:03

Adi G scrie:si eu tzi-as recomanda mai degraba un motor de 4cp, pentru ca e mult mai bine sa ai totusi o rezerva de putere....
parerea mea - uita de chinezarii ieftine de genul "parsun" si ia mai bine ceva second-hand de la producatori cu traditzie cum ar fi: yamaha (nr.1 pe piatza), mercury, tohatsu, honda, johnson, evinrude, suzuki....
motoarele in 2 timpi sunt mai usoare si mai simplu de intretzinut, nu se mai produc (sau nu se mai vand noi in UE, nu stiu exact cum e treaba), insa nu am auzit pana acum de probleme cu piese de schimb... in afara de asta, eu cel putzin, sunt innebunit dupa "galagia" aia de 2 timpi... :D

io itzi zic toate astea ca si coleg pescar, nu ca si vanzator de motoare si elicii... :wink:
Era normal sa existe si critica asta, eu cel putin o apreciez :D

Noi vindem piese pentru motoarele de barca si iti zic din experienta ca se gasesc foarte greu piese pentru Tohatsu, Suzuki si Honda in 2 timpi. La Mercury, Yamaha si Johnson/Evinrude mai ai sanse dar motorul in 2 timpi nu este o investitie buna pe termen lung (ce faci cand ajungi sa gasesti piese doar SH?).

De Parsun vorbesc nu ca le vand eu (cumpara-le de la concurenta) ci ca isi fac treaba bine cu costuri minime pe termen lung. Imi dau seama ca fara sa va iau de manuta si sa va plimb cu barca trasa de un Parsun vechi de 3 ani forjat aproape zilnic prin Delta nu am cum sa va demonstrez ca is niste chinezarii eficiente.

Depinde foarte mult cum privesti problema, din punctul meu de vedere investitia in motor se amortizeaza pana incep sa se strice chestii la el, oricum ai garantie. Cand (si daca) incep sa se strice chestii la motor parca e altceva sa dai de 3 ori mai putin pe piese, daca vrei sa eviti "chinezariile ieftine" ia-ti piese originale Yamaha in 4 timpi de aceasi putere, 80% din ele is compatibile cu Parsun si is "de firma".

Daca dai cu motorul intr-o piatra vrei sa dai 600$ pe un ax de Yamaha sau 200% pe un ax de Parsun? Chestii d'astea se intampla oricui si trebuie sa ti cont de ele cand vrei sa investesti intr-un motor.
Distribuitor national de elice si piese pentru motoarele de barca

Adi G
veteran
veteran
Mesaje: 2190
Membru din: 21 Sep 2010, 13:44
Localitate: Malu Garlei

Re: motor termic

Mesaj de Adi G » 10 Iul 2013, 18:22

mda... oi fi avand io piticii mei pe creier (cum obisnuia sa zica un coleg de-a meu p-aici :lol: ) in ceea ce priveste motoarele in 2 timpi si sincer, chiar nu stiu care e situatzia in romania cu piese de schimb....

DAR! spune sincer.... am dreptate la faza asta?
motoarele "parsun" sunt tentative de replici ieftine yamaha si tohatsu... diferentza o fac materialele inferioare folosite de chinezi...
or ba???

3 ani "vechime" la un motor outboard??? asta e un nimic.... imi pare rau. motorul meu suzuki e fabricat pe la inceputul anilor 90, a fost folosit numai in apa salmastra si merge inca impecabil (bine, a fost si intretzinut "nemtzeste"), un prieten de-al meu spre exemplu, are motor mercury de prin anii 60 (!!!) cu "capac" de tabla inca... care deasemenea merge inca impecabil... :lol:
3 ani sunt o clipire de ochi pentru un motor bun outboard.... si tot la fel de sincer, te cred pe cuvant ca gasesti fara probleme toate piesele de schimb parsun.... altfel ar fi chiar bataie de joc.... :lol: :lol: :lol:

Adi G
veteran
veteran
Mesaje: 2190
Membru din: 21 Sep 2010, 13:44
Localitate: Malu Garlei

Re: motor termic

Mesaj de Adi G » 10 Iul 2013, 18:41

aaaa... mi-a venit in minte un proverb, sau ce o fi el... :lol: si anume:

"sunt prea sarac ca sa-mi cumpar pantofi ieftini"

8) :wink: :!:

rine
veteran
veteran
Mesaje: 2820
Membru din: 25 Apr 2009, 21:29

Re: motor termic

Mesaj de rine » 10 Iul 2013, 18:42

MBRO scrie:
Daca dai cu motorul intr-o piatra vrei sa dai 600$ pe un ax de Yamaha sau 200% pe un ax de Parsun? Chestii d'astea se intampla oricui si trebuie sa ti cont de ele cand vrei sa investesti intr-un motor.
foarte probabil ca axul ala de 600 de $ sa n-aiba nici pe dracu daca dai cu motorul in piatra. ca d'aia-i si atatia bani :wink:

on topic.parerea mea; este mic un motor de 2,5 cai pentru o barca asa "burtoasa" si de 80kg numai ea.

MBRO
junior
junior
Mesaje: 36
Membru din: 18 Apr 2013, 14:41
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: motor termic

Mesaj de MBRO » 10 Iul 2013, 19:09

Adi G scrie:
DAR! spune sincer.... am dreptate la faza asta?
motoarele "parsun" sunt tentative de replici ieftine yamaha si tohatsu... diferentza o fac materialele inferioare folosite de chinezi...
or ba???
Mai mult Yamaha! Cat despre materialele "inferioare" nu am acces la date tehnice ca sa-ti raspund argumentat, tu vorbesti din experienta sau din auzite? Trebuie insa sa ti cont si de valoarea brandului care se adauga la pretul pieselor de schimb (si te asigur ca nu-i vorba de 10% din pret), pe langa asta tu crezi ca cei de la Yamaha produc fiecare surubel de la 0 sau cumpara si ei din alte parti? Ideea e aceasi, daca lovesti ceva ti se pare ok sa platesti de 3 ori mai mult cand stii ca exista o alternativa?
Adi G scrie: 3 ani "vechime" la un motor outboard??? asta e un nimic.... imi pare rau. motorul meu suzuki e fabricat pe la inceputul anilor 90, a fost folosit numai in apa salmastra si merge inca impecabil (bine, a fost si intretzinut "nemtzeste"), un prieten de-al meu spre exemplu, are motor mercury de prin anii 60 (!!!) cu "capac" de tabla inca... care deasemenea merge inca impecabil... :lol:
3 ani sunt o clipire de ochi pentru un motor bun outboard.... si tot la fel de sincer, te cred pe cuvant ca gasesti fara probleme toate piesele de schimb parsun.... altfel ar fi chiar bataie de joc.... :lol: :lol: :lol:
Stiu ca 3 ani nu inseamna nimic pentru un motor, insa motoarele despre care vorbesc sunt folosite aproape zilnic cate 3-4 ore (spre deosebire de un motor care este exploatat sa zicem 100 de ore pe an), le-am dat ca exemplu in ideea ca Parsun nu sunt niste chinezarii de unica folosinta. Ele is fac treaba bine si daca sunt intretinute cum trebuie nu are ce sa se strice la ele.

Stiu si eu motoare vechi de 40 de ani, problema e ca s-au mai schimbat din piese, nu cred ca Mercury prietenului tau are inca aceleasi piese cu care a iesit din fabrica.

Stiu ca produsele chinezesti au o reputatie proasta, stiu ca produsele ieftine au o reputatie proasta, motoarele Parsun sunt o exceptie si nu spun asta ca le vand.

Ca sa nu o prelungim in offtopic, eu am venit cu o sugestie, mai departe fiecare face cum vrea. Ideea e ca una e sa vorbesti din auzite si prejudecati (chiar si fondate) si alta e sa vorbesti dupa ce ai incercat.
Distribuitor national de elice si piese pentru motoarele de barca

Avatar utilizator
viorel.
veteran
veteran
Mesaje: 1123
Membru din: 30 Dec 2010, 02:32
Localitate: SNAGOV

Re: motor termic

Mesaj de viorel. » 10 Iul 2013, 23:32

5 cai. 2 timpi daca gasesti unul bun
5cp 4 timpi e putin mai greu dar nu cred ca te deranjeaza asta. E si mai silentios
Stii bine motorul meu si trag de el de 4 ani si nu a cedat nimik
Cu 5 cai pe barca ta te descurci onorabil. Daca trebuie sa faci naveta de la garaj la locurile cu stiuca cu 2,5 o sa fii exact cum erai cu electricul
Suna-ma sa-ti dau morisca mea pt proba si ai sa te convingi
pescar particular

Avatar utilizator
MatrixVR5
veteran
veteran
Mesaje: 741
Membru din: 01 Noi 2004, 16:53
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: motor termic

Mesaj de MatrixVR5 » 11 Iul 2013, 07:18

oby 1 scrie:
MatrixVR5 scrie:
snagoveanu scrie:am si eu o intrebare destinata posesorilor de motoare termice. am o barca de fibra de sticla 3.5m lungime 1.5 latime 70-80 de kg si intentionez sa mi cumpar un motor tohatsu 2.5 cp 4 timpi puteti sa mi spuneti daca este o alegere inspirata? barca o folosesc doar pe snagov pe distante destul de mici 2-3 km nu vreau viteza sau sa car sute de kg
Eu iti propun sa alegi pentru 3,5m un motor 5 cp / 4 timpi . Motorul 2.5 cp 4 timpi are putere mica pentru barci grele 3,5 ; 4.00 ; 5.00 m . Gandestete ca vrei sa mergi intr-o zi cu el la dunae si vrei sa-l pui pe o lotca de 7m , ce faci?
Incearca sa echilibrezi motorul cu barca.
Barca mica = motor mic
Barca mare =motor mare
Eu am echilibrat barca mea AS Samba 265 Allroundmarin cu Motor Suzuki DF5 S ( cea mai mare viteza 23km/h dupa GPS , dar pentru viitor doresc sa imi achizitionez o barca de aluminiu Starcraft 410m.
:respekt:
cate kile tu+bagaj in samba?
90 eu , si bagaj 15 - 20 kg
FISHING IS LIFE.
The rest just details!

nasolu
veteran
veteran
Mesaje: 1279
Membru din: 25 Mar 2009, 19:54

Re: motor termic

Mesaj de nasolu » 12 Iul 2013, 14:08

Motorul indicat pentru barca ta e ala cu care reusesti sa glisezi,daca iei un 5 cai si nu glisezi,vei merge la fel ca cu cel de 2.5!

danone
veteran
veteran
Mesaje: 901
Membru din: 19 Mai 2006, 13:04
Localitate: Cluj si Belis

Re: motor termic

Mesaj de danone » 08 Mar 2015, 10:34

Stie cineva cam ce distanta este intre axul elicei si luciul apei in cazul unui motor termic cu cizma scurta (suzuki df 2.5s) montat pe o barca gonflabila? Adica cam pana la ce adncime este scufundata elicea fata de fundul barcii? Eventual ceva schite, linkuri.

Avatar utilizator
Radu_
veteran
veteran
Mesaje: 1177
Membru din: 23 Feb 2007, 22:02
Localitate: cluj

Re: motor termic

Mesaj de Radu_ » 08 Mar 2015, 19:14

distanta dintre axul elicei si placa anticavitatie este de 11cm, am masurat la suzuki meu 2.5 df cu cizma scurta. placa anticavitatie ar trebui sa fie la nivelul chilei la pneumatica.

Scrie răspuns