motor ???

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

bradypus
veteran
veteran
Mesaje: 1643
Membru din: 15 Noi 2007, 18:27

motor ???

Mesaj de bradypus » 04 Feb 2009, 19:48

am un motor de 3,5 cai putere jonsson pe care asta iarna nu am avut unde sa-l tin in alta parte decit intr-o masina parcata
la noi iarna a fost relativ blinda , cel mai frig a fost doar minus 15 pt doar 2-3 zile iar in rest asa intre plus 2 si minus 5-6 grade celsius

azi m-am uitat la el , l-am ridicat in picioare si pe linga orificiul de linga elice a curs apa si apoi si ulei sau vaselina fluida care parca ar vrea sa curga continu

eu nu ma pricep la motoare deloc , poate cineva sa-mi zica ce pot patii motoarele de tipul asta in cazuri de astea ?

multumesc !

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 04 Feb 2009, 23:45

Frigul nu conteaza. Dar daca motorul este de 4 timpi si l-ai pus culcat pe partea opusa manerului de acceleratie poti sa-l duci la mecanic ca nu-ti mai porneste nici daca te rogi de el. Daca motorul este in doi timpi ai uitat sa inchizi ceva pe el. Dar normal va demara. Mai mult nu pot spune caci motoarele mele (am trei) nu stiu sa le intretin asa ca le duc acolo unde le-am cumparat.

bradypus
veteran
veteran
Mesaje: 1643
Membru din: 15 Noi 2007, 18:27

Mesaj de bradypus » 05 Feb 2009, 08:42

motorul este in 2 timpi si a stat culcat pe partea cu manerul

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 05 Feb 2009, 09:14

Daca motorul este in doi timpi il poti culca cum vrei.
Nu prea vad ce poate curge din el in afara de amestecul benzina/ulei.

Avatar utilizator
Armand
veteran
veteran
Mesaje: 807
Membru din: 20 Apr 2005, 10:20
Contact:

Mesaj de Armand » 05 Feb 2009, 10:32

Nu cred sa aiba nimik. Probabil ti-au mai ramas niste reziduri in cizma de cand ai iesit ultima data pe blata.

Baga-l intr-un butoi si da-i o sfoara...cel mai probabil o sa mearga bine merci...

Daca nu merge, inseamna ca s-a stricat ceva :twisted: :lol: :lol:
Spining....Prea bun ca sa fie light...

bradypus
veteran
veteran
Mesaje: 1643
Membru din: 15 Noi 2007, 18:27

Mesaj de bradypus » 05 Feb 2009, 11:22

bine ar fi daca n-a patit nimic !

pe mine ma intrigat faptul ca pe acolo se scurge ulei sau vaselina pt ca stiam ca pe orificiul ala absoarbe apa necesara racirii motorului si acolo nu credeam sa fie asa ceva

m-am speriat ca o fi inghetat conductele si a pocnit ceva in interior

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de feugen » 05 Feb 2009, 11:42

Circuitul de racire este separat hidraulic prin garnitura de chiuloasa. Daca o ai fisurata... atunci ai o problema. deteriorarea garniturii de chiuloasa de regula se produce datorita racirii defectuase cu apa (pompa defecta, mizerie acumulata, depuneri in conducta de recire). Asta nu s-a produs datorita depozitarii motorului in pozitia mentionata de tine si nici datorita gerului. Ce ti-am scris este doar o posibilitate teoretica (nu te speria!!!). Pe de alta parte,sunt motoare unde priza de admisie a apei de racire este situata in imediata apropiere a esapamentului. Motorul fiind culcat se poate sa fi ramas apa in cizma motorului pe traseul evacuarii gazelor de esapament. In acea zona reziduurile sunt grase si in combinatie cu apa poate rezulta o mizerie vascoasa care sa te fi speriat asa de tare. Eu sunt de aceiasi parere cu Armand sa-ti pornesti mororul linistit pentru ca probabil este ok.

bradypus
veteran
veteran
Mesaje: 1643
Membru din: 15 Noi 2007, 18:27

Mesaj de bradypus » 05 Feb 2009, 11:49

intradevar uleiu ala sau ce era el ... era un pic murdar !

poate am scapat doar cu sperietura :lol:

multumesc tuturor pt raspunsuri !

bradypus
veteran
veteran
Mesaje: 1643
Membru din: 15 Noi 2007, 18:27

Mesaj de bradypus » 05 Feb 2009, 15:10

dupa discutia asta am mai studiat un pic problema si m-am gindit sa-l ridic din nou in picioare sa vad daca mai curge din el si cit mai curge

a curs doar citeva picaturi de data asta si sa oprit

dar am facut o confuzie ! orificiul pe unde a curs nu este cel de absortie al apei pt racirea motorului ci e cel "de nivel" din asa zisa cutie de viteze, adica gilma aia unde este elicia

asta ce inseamna ? a avut prea mult ulei ?

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 05 Feb 2009, 15:53

Nu cred ca are nimic.

Doua posibilitati

1 curge ceva negru printr-o gaurica de vreo 3 mm aflata chiar la imbinarea dintre "cutia de viteze" si cizma. Sunt depunerile de ulei de pe esapament, si e normal.

2 curge pe la suruburi: atunci ai probleme cu garniturile de la cutia de viteze. In orice caz (mai ales daca ai indoituri pe elice), te sfatuiesc sa schimbi uleiul din cutia de viteze. Intai ruleaza motorul cateva mioute intr-un butoi. Vezi sa fie bagat in viteza (sa se invarta elicea) si apoi vezi daca uleiul vechi vechi e laptos. Se scot ambele suruburi, iar uleiul nou se introduce prin orificiul de dedesubt pina iese pe cel de deasupra. Daca e laptos, atunci probabil trebuie schimbata garnitura de la elice.

Scrie răspuns