motor ???
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
motor ???
am un motor de 3,5 cai putere jonsson pe care asta iarna nu am avut unde sa-l tin in alta parte decit intr-o masina parcata
la noi iarna a fost relativ blinda , cel mai frig a fost doar minus 15 pt doar 2-3 zile iar in rest asa intre plus 2 si minus 5-6 grade celsius
azi m-am uitat la el , l-am ridicat in picioare si pe linga orificiul de linga elice a curs apa si apoi si ulei sau vaselina fluida care parca ar vrea sa curga continu
eu nu ma pricep la motoare deloc , poate cineva sa-mi zica ce pot patii motoarele de tipul asta in cazuri de astea ?
multumesc !
la noi iarna a fost relativ blinda , cel mai frig a fost doar minus 15 pt doar 2-3 zile iar in rest asa intre plus 2 si minus 5-6 grade celsius
azi m-am uitat la el , l-am ridicat in picioare si pe linga orificiul de linga elice a curs apa si apoi si ulei sau vaselina fluida care parca ar vrea sa curga continu
eu nu ma pricep la motoare deloc , poate cineva sa-mi zica ce pot patii motoarele de tipul asta in cazuri de astea ?
multumesc !
Frigul nu conteaza. Dar daca motorul este de 4 timpi si l-ai pus culcat pe partea opusa manerului de acceleratie poti sa-l duci la mecanic ca nu-ti mai porneste nici daca te rogi de el. Daca motorul este in doi timpi ai uitat sa inchizi ceva pe el. Dar normal va demara. Mai mult nu pot spune caci motoarele mele (am trei) nu stiu sa le intretin asa ca le duc acolo unde le-am cumparat.
Circuitul de racire este separat hidraulic prin garnitura de chiuloasa. Daca o ai fisurata... atunci ai o problema. deteriorarea garniturii de chiuloasa de regula se produce datorita racirii defectuase cu apa (pompa defecta, mizerie acumulata, depuneri in conducta de recire). Asta nu s-a produs datorita depozitarii motorului in pozitia mentionata de tine si nici datorita gerului. Ce ti-am scris este doar o posibilitate teoretica (nu te speria!!!). Pe de alta parte,sunt motoare unde priza de admisie a apei de racire este situata in imediata apropiere a esapamentului. Motorul fiind culcat se poate sa fi ramas apa in cizma motorului pe traseul evacuarii gazelor de esapament. In acea zona reziduurile sunt grase si in combinatie cu apa poate rezulta o mizerie vascoasa care sa te fi speriat asa de tare. Eu sunt de aceiasi parere cu Armand sa-ti pornesti mororul linistit pentru ca probabil este ok.
dupa discutia asta am mai studiat un pic problema si m-am gindit sa-l ridic din nou in picioare sa vad daca mai curge din el si cit mai curge
a curs doar citeva picaturi de data asta si sa oprit
dar am facut o confuzie ! orificiul pe unde a curs nu este cel de absortie al apei pt racirea motorului ci e cel "de nivel" din asa zisa cutie de viteze, adica gilma aia unde este elicia
asta ce inseamna ? a avut prea mult ulei ?
a curs doar citeva picaturi de data asta si sa oprit
dar am facut o confuzie ! orificiul pe unde a curs nu este cel de absortie al apei pt racirea motorului ci e cel "de nivel" din asa zisa cutie de viteze, adica gilma aia unde este elicia
asta ce inseamna ? a avut prea mult ulei ?
Nu cred ca are nimic.
Doua posibilitati
1 curge ceva negru printr-o gaurica de vreo 3 mm aflata chiar la imbinarea dintre "cutia de viteze" si cizma. Sunt depunerile de ulei de pe esapament, si e normal.
2 curge pe la suruburi: atunci ai probleme cu garniturile de la cutia de viteze. In orice caz (mai ales daca ai indoituri pe elice), te sfatuiesc sa schimbi uleiul din cutia de viteze. Intai ruleaza motorul cateva mioute intr-un butoi. Vezi sa fie bagat in viteza (sa se invarta elicea) si apoi vezi daca uleiul vechi vechi e laptos. Se scot ambele suruburi, iar uleiul nou se introduce prin orificiul de dedesubt pina iese pe cel de deasupra. Daca e laptos, atunci probabil trebuie schimbata garnitura de la elice.
Doua posibilitati
1 curge ceva negru printr-o gaurica de vreo 3 mm aflata chiar la imbinarea dintre "cutia de viteze" si cizma. Sunt depunerile de ulei de pe esapament, si e normal.
2 curge pe la suruburi: atunci ai probleme cu garniturile de la cutia de viteze. In orice caz (mai ales daca ai indoituri pe elice), te sfatuiesc sa schimbi uleiul din cutia de viteze. Intai ruleaza motorul cateva mioute intr-un butoi. Vezi sa fie bagat in viteza (sa se invarta elicea) si apoi vezi daca uleiul vechi vechi e laptos. Se scot ambele suruburi, iar uleiul nou se introduce prin orificiul de dedesubt pina iese pe cel de deasupra. Daca e laptos, atunci probabil trebuie schimbata garnitura de la elice.