motoare - garantia si reviziile impuse

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

motoare - garantia si reviziile impuse

Mesaj de danr » 04 Oct 2005, 13:18

salutare,

am si eu o intrebare si anume daca este normal ca daca vrei sa beneficiezi de garantie, sa ti se impuna un anumit numar de revizii, platite integral de catre cumparator, inclusiv MANOPERA

adica, de fapt costul motorului este x, ai garantie 2 ani, dar daca vrei sa ai garantie mai baga tu inca 2 revizii care te mai costa inca y lei, cu manopera/ora, cosumabile de la ei, etc...

Avatar utilizator
Sorin
Moderator
Moderator
Mesaje: 4694
Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Sorin » 04 Oct 2005, 13:26

la auto nu e cumva la fel?
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.

danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

Mesaj de danr » 04 Oct 2005, 13:33

nu stiu, de asta intreb

si daca ara fi la fel, sa zicem ca ar fi normal, corect ar fi in oferta, cand iti anunta pompos anii de garantie, sa te si informeze ca garantia te costa x reprezentand 2 sau 3 revizii obligatorii

altfel, cand iti vinde un produs si nu primesti toate informatiile, ti se anunta un termen de garantie dar ai un cost ascuns, obligatoriu, este infractiunea de inselaciune mi se pare mie, nu ?

Avatar utilizator
Sorin
Moderator
Moderator
Mesaje: 4694
Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Sorin » 04 Oct 2005, 13:45

eu zic ca e normal sa fie asa , adica cu revizii periodice impuse .
Insa, corect ar fi sa-ti spuna toate costurile .
Inselaciune, ....cam mult spus .....insa e clar lipsa de fair-play
cam acelasi lucru s-a intamplat si cu bancile ....care isi atrageau clientii cu dobanzi mici dar impuneau comisioane mai ridicate ( scrise cu litere mici)
BNR i-a obligat apoi sa scrie toate costurile explicit
Probabil ca in cazu de fata OPC ar trebui sa impuna lucrul asta , dar.....suntem la Rumania
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.

Avatar utilizator
dr.pike
Moderator
Moderator
Mesaje: 707
Membru din: 25 Aug 2005, 19:04
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de dr.pike » 04 Oct 2005, 14:26

Cred ca adevarul e undeva la mijloc. Pe de o parte e aberant sa ai costuri (uneori destul de ridicate) cu un motor in garantie, dar pe de alta parte cred ca e normal ca producatorului (in cazul da fata importatorului) sa nu ii convina sa lucreze altcineva la motor. Cred ca la orice produs care implica service garantia e conditionata de efectuarea reviziilor, reparatiilor, etc la firma respectiva, fara interventii "neautorizate". Oricum eu m-am batut de problema asta cu masina (o Solenza) si daca am facut scandal m-au tratat cu indiferenta (am stat si cate 5 ore la coada la revizie, in timp ce altii veneau, faceau revizia si plecau). Vorba lui Sorin : suntem in Rumunia :D

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 04 Oct 2005, 14:28

In mod sigur asa sta treaba si la masini. Dar reviziile sun in functie de numarul de km. La motorul tau de barca in functie de ce sunt?
Teortic, unitatea de masura e nr de ore, dar nu stiu cum se contabilizeaza!


Daca insa stai cu el pe bara si nu il folosesti, nu mai ai nici un cost cu reviziile sau .....din 6 in 6 luni..... :D


Stai linstit, nu e inselaciune, e doar marketing! :lol:
near the beer

Avatar utilizator
Sorin
Moderator
Moderator
Mesaje: 4694
Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Sorin » 04 Oct 2005, 15:22

marketing e la cabinetele de avocatura :D
In mod normal e cam cioara vacsita... :D
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.

danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

Mesaj de danr » 04 Oct 2005, 15:28

nu aveam o problema daca in oferta scriau: motorul costa x, garantia este 2 ani daca faci cele 2 revizii obligatorii care te mai costa inca y
asa, acel y il descoperi dupa ce cumperi snu ai o surpriza prea placuta cand este 20 euro ora de manopera.... pentru o chestie care este impusa

da, unitatea de masura e la ora de functionare
prima revizie e la 10 ore, urmatoarea e la 50 ore


concluzia, cand cumparati ceva calculati costul total pentru perioada de garantie si nu va uitati doar la pretul initial

Avatar utilizator
dr.pike
Moderator
Moderator
Mesaje: 707
Membru din: 25 Aug 2005, 19:04
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de dr.pike » 04 Oct 2005, 18:17

Vorba romanului: "Tot patitu-i priceput" :D. Din pacate nici nu avem pe cine injura ca toti fac la fel:). Banuiesc ca rationamentul e ceva de genul - Unde a mers mie de euro mai merg inca 50 :)

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 04 Oct 2005, 21:21

Ma bag si io :?
Undeva, in hartiile cu care s-a livrat motorul respectiv trebuia sa scrie care-i treaba cu reviziile si garantia. Daca nu scrie nicaieri atunci e chiar nasol.
Nu intotdeauna e vorba de lipsa de fair-play daca in oferta nu sunt trecute toate costurile, conditiile, clauzele si ce-o mai fi. Pentru asta sunt contractele, certificatele de garantie, manuale de utilizare etc.
Puneti-va un pic in locul vanzatorilor. Ce ati scrie intr-o oferta: avantajele sau dezavantajele? Mai ales ca ofertele "nu au valoare contractuala" :)
Am vazut destui oameni care reclamau tot felul de chestii dar, daca vanzatorul isi facuse treaba, scotea frumos contractul sau orice hartie pe care clientul semnase FARA SA CITEASCA, si unde, binenteles, erau scrise toate detaliile.
Asa se vopseste cioara legal :lol:

Scrie răspuns