mirror left/pitching
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
de forma capacului lateral ziceam ca e in v. sper ca n-am zis ca manerul in sine e in v.
nu era vorba de palmarea din timpul recuperarii. e vorba de lansat. imi tin altfel mana.
mai "elocvent" decat am fost nu pot fi, dar sunt oarecum obisnuit cu asta.
poate fac niste poze la un moment dat.
sau mai incerc cu niste poze de pe net?
aici se vede "v"-ul: http://www.tackletour.com/images/picdaiwasol6.jpg
aproximativ in pozitia asta http://www.tackletour.com/images/picdaiwasol3.jpg o muchie a "v"-ului se sprijina pe degetul aratator.
chestia asta mi se pare mie mama confortului. poate e prea subiectiv asa ca nu merge decat pe incercatelea.
nu era vorba de palmarea din timpul recuperarii. e vorba de lansat. imi tin altfel mana.
mai "elocvent" decat am fost nu pot fi, dar sunt oarecum obisnuit cu asta.
poate fac niste poze la un moment dat.
sau mai incerc cu niste poze de pe net?
aici se vede "v"-ul: http://www.tackletour.com/images/picdaiwasol6.jpg
aproximativ in pozitia asta http://www.tackletour.com/images/picdaiwasol3.jpg o muchie a "v"-ului se sprijina pe degetul aratator.
chestia asta mi se pare mie mama confortului. poate e prea subiectiv asa ca nu merge decat pe incercatelea.
OK... ei bine, sa stii ca nu conteaza prea mult. Altfel s-ar plange toata lumea de dureri de mana... Uita-te la Shimano, n-au asa ceva... iar mulinetele lor sunt cat se poate de confortabil de palmat. Am doua Antares-uri LH si le gasesc la fel de confortabile chiar si dupa o zi intreaga de pescuit. Diferenta mare in cazul TD-Z este corpul din magneziu si greutatea redusa, care, in opinia mea, conteaza mai mult decat forma, in ergonomia unei mulinete de casting... deoarece, spre deosebire de spinning, la casting tu sustii tot ansamblul, greutatea fiind deasupra... iar la spinning tii ansamblul.
Cand lansez, schimb putin pozitionarea palmei pe mulineta, insa nu schimb deloc modul in care palmez - adica, tragaciul lansetei se afla tot intre mijlociu si inelar. Parca TD-Z HL-ul era ceva mai placut de palmat si de lansat cu el, deoarece butonul fiind amplasat in stanga-sus, nu trebuia sa schimb mai deloc pozitia mainii pe mulineta. La modelele normale, butonul se afla in spate si mai jos.
Daca poti, ia-ti un TD-X 103HSDL... eu am fost foarte multumit de el, la lingura si vobler... Lansa fara probleme linguri de 5 grame, iar la distanta sta foarte bine, destul de aproape de TD-Z.
Cand lansez, schimb putin pozitionarea palmei pe mulineta, insa nu schimb deloc modul in care palmez - adica, tragaciul lansetei se afla tot intre mijlociu si inelar. Parca TD-Z HL-ul era ceva mai placut de palmat si de lansat cu el, deoarece butonul fiind amplasat in stanga-sus, nu trebuia sa schimb mai deloc pozitia mainii pe mulineta. La modelele normale, butonul se afla in spate si mai jos.
Daca poti, ia-ti un TD-X 103HSDL... eu am fost foarte multumit de el, la lingura si vobler... Lansa fara probleme linguri de 5 grame, iar la distanta sta foarte bine, destul de aproape de TD-Z.
mersi,
mai trebuie sa ma hotarasc. td sol as vrea, dar n-au cu maner pe stanga. td fuego ar merge si de-un timp a intrat in calcul si td-x-ul.
td-x-ul pare totusi pe cale de a fi pensionat. adica mi se pare ca e prea concurat de fuego. in japonia td-x-ul parca e un td-z din aluminiu. singurul atu pare a fi folosirea si in apa sarata.
poate apare un td fuego cu constructie speciala
e timp...
mai trebuie sa ma hotarasc. td sol as vrea, dar n-au cu maner pe stanga. td fuego ar merge si de-un timp a intrat in calcul si td-x-ul.
td-x-ul pare totusi pe cale de a fi pensionat. adica mi se pare ca e prea concurat de fuego. in japonia td-x-ul parca e un td-z din aluminiu. singurul atu pare a fi folosirea si in apa sarata.
poate apare un td fuego cu constructie speciala

e timp...
- Wavedancer
- veteran
- Mesaje: 1129
- Membru din: 25 Mai 2004, 11:07
- Localitate: Constanta
- Contact:
Uita-te pe http://www.japantackle.com/Daiwa_reels/ ... stings.htm la modelul Alphas. S-ar putea sa ai o surpriza.
P.S. Fac livrari si in Romania!

P.S. Fac livrari si in Romania!
You can run, you can hide! But... you'll die tired!
De la Japan Tackle (Jun Sonoda) mi-am comandat o mare parte din mulinetele si lansetele japoneze. E de incredere... Il stiu mai demult, de cand vindea mulinete japoneze pe e-bay (acum vreo 3-4 ani).
Alpha-Ito e versiunea "tuned" a lui Alpha - nu stiu daca are rost sa te arunci. Alpha a fost creata sa ofere o varianta mai ieftina la TD-X-urile japoneze... pe segmentul medium-light. Ofera performante inalte...
Vezi ca TD-Fuego sau cealalta nu are Magforce-V, ci Magforce-Z... adica un sistem de franare similar, dar pentru tamburi de capacitate mai mare, special pt. piata nord americana. Pentru performante maxime cu o plaja mai larga de naluci, Magforce-V-ul este mai bun.
Acum, vreau sa-mi comand un kit de tunning pentru Antares de la Office ZPI... le are Jun in stock. Vreau sa inlocuiesc sistemul centrifugal cu unul magnetic, mi-a zis Jun ca adauga mai mult control si ceva distanta... stiut fiind faptul ca Antaresurile sunt cele mai greu de controlat mulinete de cast... tamburul lor atinge 20.000 rpm in momentul startului, si face peruci mai usor decat Daiwele.
Adevarul e ca, daca vrei sa sari capra, adica sa-ti iei ceva peste 200 USD, merita sa-ti iei o mulineta facuta pt. piata japoneza.
Poti sa-i platesti lui Jun cu Western Union, daca n-ai card... Shipping-ul pt. o mulineta, prin EMS, costa cam 25 USD, ai mulineta in 4-5 zile.
Alpha-Ito e versiunea "tuned" a lui Alpha - nu stiu daca are rost sa te arunci. Alpha a fost creata sa ofere o varianta mai ieftina la TD-X-urile japoneze... pe segmentul medium-light. Ofera performante inalte...
Vezi ca TD-Fuego sau cealalta nu are Magforce-V, ci Magforce-Z... adica un sistem de franare similar, dar pentru tamburi de capacitate mai mare, special pt. piata nord americana. Pentru performante maxime cu o plaja mai larga de naluci, Magforce-V-ul este mai bun.
Acum, vreau sa-mi comand un kit de tunning pentru Antares de la Office ZPI... le are Jun in stock. Vreau sa inlocuiesc sistemul centrifugal cu unul magnetic, mi-a zis Jun ca adauga mai mult control si ceva distanta... stiut fiind faptul ca Antaresurile sunt cele mai greu de controlat mulinete de cast... tamburul lor atinge 20.000 rpm in momentul startului, si face peruci mai usor decat Daiwele.
Adevarul e ca, daca vrei sa sari capra, adica sa-ti iei ceva peste 200 USD, merita sa-ti iei o mulineta facuta pt. piata japoneza.
Poti sa-i platesti lui Jun cu Western Union, daca n-ai card... Shipping-ul pt. o mulineta, prin EMS, costa cam 25 USD, ai mulineta in 4-5 zile.
mersi de info.
cred ca tot pe japan tackle am citit mai demult un mic studiu despre sisteme de franare.
nu mai gasesc linkul, dar trebuie sa am un bookmark pe undeva. poate-l gasesc mai tarziu.
chestii tehnice despre magforce-v si z nu prea am gasit. stiti voi?
eu stiam ca ar fi doar diferente constructive pentru adaptarea la tambururi in U (fata de cele in V).
pe tackletour au facut review-uri la mulinetele noi si de exemplu la sol trecea magforce v-ul la minusuri.
cred ca tot pe japan tackle am citit mai demult un mic studiu despre sisteme de franare.
nu mai gasesc linkul, dar trebuie sa am un bookmark pe undeva. poate-l gasesc mai tarziu.
chestii tehnice despre magforce-v si z nu prea am gasit. stiti voi?
eu stiam ca ar fi doar diferente constructive pentru adaptarea la tambururi in U (fata de cele in V).
pe tackletour au facut review-uri la mulinetele noi si de exemplu la sol trecea magforce v-ul la minusuri.
Am primit acum niste cataloage Cabela's noi... si am vazut ca au Team Daiwa Advantage Super Tuned si left hand... nu stiam ca il au si LH... La 139 USd, merita toti banii! Te scoti mai ieftin. Din cate stiu au un review la tackletour despre TDA ST. Asta-i valoare sigura! Modelul normal costa 100 USD... insa pentru inca $40 ai performante ca lumea... plus ca ai 8+1 rulmenti fata de 5+1...
Chiar si review-urile de la tackletour trebuie luate cu un gram de sare... adica trebuie sa traiasca si ei, sa le sponsorizeze cineva siteul. De ce crezi ca n-au introdus sistemul Magforce-Z si la mulinetele de pe piata japoneza si au pastrat in continuare Magforce-V?
La americani, dicteaza mentalitatea diferita si conditiile de pescuit - ei folosesc fire mai groase si au nevoie de tamburi cu capacitati marite. Iar Daiwa a adaptat modelele la piata americana, a simplificat sistemul de franare... care nu e in nici un caz rau. Americanii considerau mereu ca modelele japoneze tin prea putin fir... Asta-i tot.
Am avut niste link-uri despre sistemul de franare Magforce-Z magnetico-centrifugal. Dar vad ca link-urile nu mai functioneaza. Oricum, este cel mai avansat sistem de franare si cel mai sigur (antiperuci). Daca vrei detalii, iti pot furniza eu. De exemplu, cu acelasi Magforce-V, care a primit un tunning special de la Yuki Ito (Megabass & Ito Engineering), tamburul unei TD-Ito atinge viteze de peste 30.000 rpm, la fel ca Shimano Conquest Digital Control. Si asta pentru ca s-a folosit un alt aliaj metalic pentru cupa inductorului (care se afla pe laterala tamburului). La TD-Z Type R+ au folosit acelasi sistem de tunning, insa au modificat putin capacitatea de inductie... si ca sa am si performantele unui TD-Ito, mi-am cumparat un tambur de rezerva de TD-Ito...
Sistemul de franare functioneaza simplu si eficient - cele doua greutati centrifugale imping cupa inductorului intre cei doi magneti aflati pe capacul lateral, atunci cand tamburul atinge viteze mari... asta se intampla de obicei in prima jumatate a lanseului, atunci cand exista pericolul aparitiei cariilor... adica al perucilor. Dupa punctul asta, o data ce viteza scade, greutatile se retrag (scade forta centrifugala), inductorul se retrage si el... iar tamburul continua sa se invarta liber si nestingherit. Nu exista frecare intre vreo parte a tamburului si capacul lateral, cum se intampla in cazul sistemelor de franare centrifugale cu greutati (Shimano SVS). Astia de la Daiwa sunt geniali.
Chiar si review-urile de la tackletour trebuie luate cu un gram de sare... adica trebuie sa traiasca si ei, sa le sponsorizeze cineva siteul. De ce crezi ca n-au introdus sistemul Magforce-Z si la mulinetele de pe piata japoneza si au pastrat in continuare Magforce-V?
La americani, dicteaza mentalitatea diferita si conditiile de pescuit - ei folosesc fire mai groase si au nevoie de tamburi cu capacitati marite. Iar Daiwa a adaptat modelele la piata americana, a simplificat sistemul de franare... care nu e in nici un caz rau. Americanii considerau mereu ca modelele japoneze tin prea putin fir... Asta-i tot.
Am avut niste link-uri despre sistemul de franare Magforce-Z magnetico-centrifugal. Dar vad ca link-urile nu mai functioneaza. Oricum, este cel mai avansat sistem de franare si cel mai sigur (antiperuci). Daca vrei detalii, iti pot furniza eu. De exemplu, cu acelasi Magforce-V, care a primit un tunning special de la Yuki Ito (Megabass & Ito Engineering), tamburul unei TD-Ito atinge viteze de peste 30.000 rpm, la fel ca Shimano Conquest Digital Control. Si asta pentru ca s-a folosit un alt aliaj metalic pentru cupa inductorului (care se afla pe laterala tamburului). La TD-Z Type R+ au folosit acelasi sistem de tunning, insa au modificat putin capacitatea de inductie... si ca sa am si performantele unui TD-Ito, mi-am cumparat un tambur de rezerva de TD-Ito...
Sistemul de franare functioneaza simplu si eficient - cele doua greutati centrifugale imping cupa inductorului intre cei doi magneti aflati pe capacul lateral, atunci cand tamburul atinge viteze mari... asta se intampla de obicei in prima jumatate a lanseului, atunci cand exista pericolul aparitiei cariilor... adica al perucilor. Dupa punctul asta, o data ce viteza scade, greutatile se retrag (scade forta centrifugala), inductorul se retrage si el... iar tamburul continua sa se invarta liber si nestingherit. Nu exista frecare intre vreo parte a tamburului si capacul lateral, cum se intampla in cazul sistemelor de franare centrifugale cu greutati (Shimano SVS). Astia de la Daiwa sunt geniali.
am gasit linkul despre siteme de franare.
http://www.japantackle.com/brake_system.htm
uite si versiunea japoneza a td-a-ului.
http://www.plat.co.jp/english/bass/daiwa/us/us.htm
se pare ca anul trecut a fost prima data cand si shimano si daiwa au lansat modele noi mai intai in us si apoi in japonia. trebuie sa apara si omologul fuego-ului.
tamburii de tunning/rezerva vin cu tot cu ax, rulmenti, inductor si ce o mai fi pe acolo?
http://www.japantackle.com/brake_system.htm
uite si versiunea japoneza a td-a-ului.
http://www.plat.co.jp/english/bass/daiwa/us/us.htm
se pare ca anul trecut a fost prima data cand si shimano si daiwa au lansat modele noi mai intai in us si apoi in japonia. trebuie sa apara si omologul fuego-ului.
tamburii de tunning/rezerva vin cu tot cu ax, rulmenti, inductor si ce o mai fi pe acolo?
Eu aveam un alt link, cu informatii mult mai detaliate, apartinand unui tip care posta pe http://www.wmi.org/bassfish/bassboard/rods_reels/, Dorge era nick-ul.
Daca vreti informatii prima-mana despre lansete/mulinete atat din USA cat si Japoni, asta-i un site f. bun, pe care-l frecventez de vreo 6-7 ani.
Tamburii de tunning/rezerva de la Daiwa includ inductorul, axul si un rulment pe ax. Dar un tambur de tunning costa de la 100 USD in sus.
Exista si tamburi de la anumite modele care se potrivesc la altele. Adica: poti folosi un tambur Gigas-R de TD-Z pe un TD-X japonez sau pe un TD-X HSDL american. La primul TD-Z (105HL) mi-am luat si un tambur de TD-Z 103 (capacitate ceva mai mare), pe care l-am folosit si pe TD-X HSDL de cateva ori.
Cele mai importante componente la o mulineta de cast, cele care dau masura performantei, sunt tamburul si cei doi rulmenti de la capetele axului tamburului. Tamburii vin cu un rulment montat pe ax, in spatele unui pin... iar celalalt rulment se afla in peretele lateral, in centrul celor doi magneti circulari care alcatuiesc o parte din sistemul Magforce-V.
Apoi, uleiul folosit este important. Am folosit vreme de trei ani numai Rocket Fuel Yellow Label, ulei pt. multiplicatoare de mare viteza , cu vascozitate variabila. Am folosit si la TD-Z, pana am vazut un tabel comparativ in care uleiul Daiwa pt. TD-Z avea caracteristici mai bune decat RF YL (vascozitate redusa la aceeasi protectie la coroziune)... Singura chestie cu astfel de lubrifianti este ca rulmentii de pe tambur trebuie unsi o data la 3-4 iesiri, daca vrei sa pastrezi durata de viata si sa ai performante constante. Daiwa oricum recomanda ungerea celor doi rulmenti dupa fiecare partida de pescuit.
Cu cat sunt mai fine si mai performante, mulinetele astea de cast trebuie ingrijite mult mai des... altfel, se transforma in niste rasnite.
Daca vreti informatii prima-mana despre lansete/mulinete atat din USA cat si Japoni, asta-i un site f. bun, pe care-l frecventez de vreo 6-7 ani.
Tamburii de tunning/rezerva de la Daiwa includ inductorul, axul si un rulment pe ax. Dar un tambur de tunning costa de la 100 USD in sus.
Exista si tamburi de la anumite modele care se potrivesc la altele. Adica: poti folosi un tambur Gigas-R de TD-Z pe un TD-X japonez sau pe un TD-X HSDL american. La primul TD-Z (105HL) mi-am luat si un tambur de TD-Z 103 (capacitate ceva mai mare), pe care l-am folosit si pe TD-X HSDL de cateva ori.
Cele mai importante componente la o mulineta de cast, cele care dau masura performantei, sunt tamburul si cei doi rulmenti de la capetele axului tamburului. Tamburii vin cu un rulment montat pe ax, in spatele unui pin... iar celalalt rulment se afla in peretele lateral, in centrul celor doi magneti circulari care alcatuiesc o parte din sistemul Magforce-V.
Apoi, uleiul folosit este important. Am folosit vreme de trei ani numai Rocket Fuel Yellow Label, ulei pt. multiplicatoare de mare viteza , cu vascozitate variabila. Am folosit si la TD-Z, pana am vazut un tabel comparativ in care uleiul Daiwa pt. TD-Z avea caracteristici mai bune decat RF YL (vascozitate redusa la aceeasi protectie la coroziune)... Singura chestie cu astfel de lubrifianti este ca rulmentii de pe tambur trebuie unsi o data la 3-4 iesiri, daca vrei sa pastrezi durata de viata si sa ai performante constante. Daiwa oricum recomanda ungerea celor doi rulmenti dupa fiecare partida de pescuit.
Cu cat sunt mai fine si mai performante, mulinetele astea de cast trebuie ingrijite mult mai des... altfel, se transforma in niste rasnite.