materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
- veteran
- Mesaje: 1653
- Membru din: 05 Oct 2006, 11:40
- Contact:
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Oricum, din aceasta cautare a ta eu trag concluzia ca esti pregatit sa faci un efort financiar ptr a lua ceea ce este cel mai bun. Daca-i asa , fa efortul si cumpara hypalon, sau un PVC de 1600dtex sau mai mult.
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
cred ca abordarea acestei alegeri este gresita.
mai degraba ar trebui plecat de la bugetul alocat, de la cati bani iti permiti sa cheltuiesti pt aceasta barca si nu de la a cauta cel mai bun material sau cea mai buna barca la cel mai bun pret
intodeauna sunt mari diferente intre ceea ce ne dorim si ceea ce putem.
asadar, care este bugetul alocat si maxim permis?
mai degraba ar trebui plecat de la bugetul alocat, de la cati bani iti permiti sa cheltuiesti pt aceasta barca si nu de la a cauta cel mai bun material sau cea mai buna barca la cel mai bun pret
intodeauna sunt mari diferente intre ceea ce ne dorim si ceea ce putem.
asadar, care este bugetul alocat si maxim permis?
Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Exact asta incerc sa caut: ,, cea mai buna barca la cel mai bun pret". De altfel cred ca toti cei care achizitoneaza o barca se gandesc la lucrul acesta si nu aleg la intamplare.adiwolf scrie:cred ca abordarea acestei alegeri este gresita.
mai degraba ar trebui plecat de la bugetul alocat, de la cati bani iti permiti sa cheltuiesti pt aceasta barca si nu de la a cauta cel mai bun material sau cea mai buna barca la cel mai bun pret
intodeauna sunt mari diferente intre ceea ce ne dorim si ceea ce putem.
asadar, care este bugetul alocat si maxim permis?
Exemplu: asa cum am citit pe anumite site-uri barca Kolibri KM -280 si BARK BT-290 au aproape aceleasi caracteristici(PVC - 950 gr/m2, sudare termică la lipire-probabil in anumite puncte?!


Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Se pare ca dupa mari sapaturi am reusit sa rezolv misterul materialelor, cred
Deci in ordinea rezistentei cel mai bun ar fi:
Valmex, apoi Plastel, apoi Heytex, alte materiale nu am mai cautat...
Va dau si cateva link-uri in acest sens unde se poate vedea pentru o aceeasi greutate 700-750 g/m ca modulul tensil(rezistenta la rupere) difera:
Valmex-3000/3000 N/50 mm
Plastel 3000/2800 N/50 mm(aici se precizeaza doar pt greutatea de 750 g/m )
Hey tex 2200/2200 N/50 mm.
http://www.valmatex.ru/userfiles/file/P ... 0_6340.pdf
http://www.heytex.com/db/docs/120904-he ... -en-A4.pdf
http://www.mehler-texnologies.com/EN/do ... ure_lr.pdf
Daca se mai pot adauga si alte materiale ar fi binevenite, oricum sper sa va fie de folos

Valmex, apoi Plastel, apoi Heytex, alte materiale nu am mai cautat...
Va dau si cateva link-uri in acest sens unde se poate vedea pentru o aceeasi greutate 700-750 g/m ca modulul tensil(rezistenta la rupere) difera:
Valmex-3000/3000 N/50 mm
Plastel 3000/2800 N/50 mm(aici se precizeaza doar pt greutatea de 750 g/m )
Hey tex 2200/2200 N/50 mm.
http://www.valmatex.ru/userfiles/file/P ... 0_6340.pdf
http://www.heytex.com/db/docs/120904-he ... -en-A4.pdf
http://www.mehler-texnologies.com/EN/do ... ure_lr.pdf
Daca se mai pot adauga si alte materiale ar fi binevenite, oricum sper sa va fie de folos

Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Rezistenta la rupere... barcilor astea nu prea li se rupe materialul eventual o intepi si se sparge, acolo rezistenta la rupere nu mai prea conteaza ca se inteapa intr-un obiect contondent si alt mod in care se pot strica se dezlipesc asa ca nu stiu cat sunt de relevante concluziie tale.
Eu zic ca mai important ca materialul este modul de lipire adica termosudarea vs lipirea pe genunchi.
Din cat am sapat eu stiu sa-ti zic ca Quiksilver sunt termosudate,renumita AS.Samba ALLROUNDMARIN este lipita iar de Honda sau Honwave nu am reusit sa aflu.
Ti-am dat exemple 3 barcii care sunt de top pe piata din Romania.
Eu zic ca podina e iarasi f importanta rigida vs gonflabila si apoi urmeaza chila cu si fara chiar daca acum nu vrei motor un electric o sa-ti iei 100% posibil si un termic astea dupa ce o sa ai barca.
Eu zic ca mai important ca materialul este modul de lipire adica termosudarea vs lipirea pe genunchi.
Din cat am sapat eu stiu sa-ti zic ca Quiksilver sunt termosudate,renumita AS.Samba ALLROUNDMARIN este lipita iar de Honda sau Honwave nu am reusit sa aflu.
Ti-am dat exemple 3 barcii care sunt de top pe piata din Romania.
Eu zic ca podina e iarasi f importanta rigida vs gonflabila si apoi urmeaza chila cu si fara chiar daca acum nu vrei motor un electric o sa-ti iei 100% posibil si un termic astea dupa ce o sa ai barca.
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
mihai,
eu ma refeream la cea mai buna barca la cel mai bun pret nu la cea mai buna barca la pretul pe care il poti plati.
asa cum banuiam bugetul nu este deloc mare si din aceasta cauza pot sa te asigur ca stradaniile tale sunt aproape nule deoarece la suma respectiva nu prea poti sa faci diferente majore intre barcile noi (nu vorbim de SH)
la suma asta mai toate sunt din acelasi material si aproape toate sunt lipite - chiar daca vei gasi mici diferente, nu sunt de luat in seama
asa cum spunea si ryobi, ar trebui sa cauti cu totul alte caracteristici importante pt o barca si sa nu te cramponezi de un material care este cam la fel la toate barcile dintr-o anume categorie de pret.
si vezi ca si masinile se schimba la un anumit interval de timp asa ca si barca asta va avea aceeasi soarta
eu ma refeream la cea mai buna barca la cel mai bun pret nu la cea mai buna barca la pretul pe care il poti plati.
asa cum banuiam bugetul nu este deloc mare si din aceasta cauza pot sa te asigur ca stradaniile tale sunt aproape nule deoarece la suma respectiva nu prea poti sa faci diferente majore intre barcile noi (nu vorbim de SH)
la suma asta mai toate sunt din acelasi material si aproape toate sunt lipite - chiar daca vei gasi mici diferente, nu sunt de luat in seama
asa cum spunea si ryobi, ar trebui sa cauti cu totul alte caracteristici importante pt o barca si sa nu te cramponezi de un material care este cam la fel la toate barcile dintr-o anume categorie de pret.
si vezi ca si masinile se schimba la un anumit interval de timp asa ca si barca asta va avea aceeasi soarta

Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Parerea mea este ca lipiturile sunt mai importante decit materialul din care este facuta barca am avut un intex si dupa 3 ani a cedat la lipituri, materialul cu toate ca am tras de ea nu avea nimic in afara de mici zgirieturi .Eu cred ca important la o barca sunt baloanele cit mai mari si fundul sa fie rigid adica podina din aluminiu sau tego marin .
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
RYOBI scrie:Rezistenta la rupere... barcilor astea nu prea li se rupe materialul eventual o intepi si se sparge, acolo rezistenta la rupere nu mai prea conteaza ca se inteapa intr-un obiect contondent si alt mod in care se pot strica se dezlipesc asa ca nu stiu cat sunt de relevante concluziie tale.
Eu zic ca mai important ca materialul este modul de lipire adica termosudarea vs lipirea pe genunchi.
Din cat am sapat eu stiu sa-ti zic ca Quiksilver sunt termosudate,renumita AS.Samba ALLROUNDMARIN este lipita iar de Honda sau Honwave nu am reusit sa aflu.
Ti-am dat exemple 3 barcii care sunt de top pe piata din Romania.
Eu zic ca podina e iarasi f importanta rigida vs gonflabila si apoi urmeaza chila cu si fara chiar daca acum nu vrei motor un electric o sa-ti iei 100% posibil si un termic astea dupa ce o sa ai barca.
La aceste barci m-am uitat si eu, dar destul de scumpe cele de la Quiksilver pentru bugetul meu, in special cele de 260 si mai mari. In plus mi-a placut si ALLROUNDMARIN AirStar 260 (http://www.marine-shop.ro/airstar-260-69551.p.html) despre care nu am reusit sa aflu prea multe lucruri despre lipituri. Daca ar fi sa alegeti intre urmatoarele barci pe care ati alege-o, eventual imi puteti recomanda altele care sa fie mai bune decat cele prezentate, dar sa nu depaseasca 2800 lei ca valoare:
1.http://www.marine-shop.ro/airstar-260-69551.p.html
2.http://www.kolibriboats.ro/barci-cu-chi ... 80-dl.html
3. http://goldfish.ro/index.php?page=shop. ... &Itemid=29
4.http://goldfish.ro/index.php?page=shop. ... &Itemid=29
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Kolibri ,conteaza mult podina pe tot fundul barci plus e o barca de calitate.Ce pot sa spun de material este ca are grosimea de 0,8.
Re: materiale de confectionat barci cu aceleasi proprietati?
Am citit destul de mult aici pe forum si poate am ratat postarea explicita. Care sunt diferentele Hypalon vs PVC si ma refer nu la durata de viata cat si la:
- rezistenta la intepaturi
- comportament la temperaturi joase respectiv ridicate (iarna - vara). Aici ma refer la rigiditatea materialului (am vazut ca PVC-ul la temperaturi apropiate de 0 grade devine foarte scortos, iar vara devine "balega".
- greutate la aceiasi lungime a barcii (evident fara a lua in consideratie podina)
- intretinere (pastrare peste iarna etc)
- reparatia in caz de "avarie" (intepatura)
- etc
- rezistenta la intepaturi
- comportament la temperaturi joase respectiv ridicate (iarna - vara). Aici ma refer la rigiditatea materialului (am vazut ca PVC-ul la temperaturi apropiate de 0 grade devine foarte scortos, iar vara devine "balega".
- greutate la aceiasi lungime a barcii (evident fara a lua in consideratie podina)
- intretinere (pastrare peste iarna etc)
- reparatia in caz de "avarie" (intepatura)
- etc
Bucuresti