
Inele
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Inele
Nu e obligatoriu ... cred ca poti folosi si inele KL
Principalele idei al conceptului KR sunt:
-obligatoriu primele 4 inele(care formeaza „conul” de reductie) sa fie coliniare(sau pastilele lor sa fie concentrice cum te uiti pe lungul blankului) ...
-primele 4 inele sa aiba niste distante de bun simt intre ele(revin la acest „bun simt” ) ...
-primul inel(cel de plecare) poate fi KL-H 25, 20 sau 16 si al patrulea inel poate fi KL-L 7, 6 sau 5.5 sau KB 6, 5.5, 5, 4.5 sau chiar 4
...
-al doilea inel este dictat de inelul de plecare - 25H+12H, 20H+10H si 16H+8H
probabil, la plecare, poti folosi si un KT 30+20H sau un KT 25+10H
insa eu n-am vazut nicio configuratie de genul acesta ...
Al patrulea si al treilea inel sunt problematice
pt runnere KL 5.5 si plecare de tip 25H+12H, in opinia mea, 8M+7L ar fi cea mai buna alegere
... mai ales pt fire textile groase sau mono ... pt textile japoneze subtiri, moi si f matasoase poti folosi si 7M+6L
pt runnere KL 4.5 sau 5 si plecare de tip 25H+12H, in opinia mea, 6M+5.5L ar fi cea mai buna alegere
... mai ales pt fire textile ...
cu alte marimi de runnere/sau plecare sub 25H eu nu m-am jucat ....
Distanta dintre primul inel si al patrulea inel difera in functie de:
-mulineta - diferite modele/marimi genereaza diferite choking point-uri
-lungimea lansetei - o lanseta mai scurta poate avea un choking point prea departat de cotor
-actiunea lansetei - o lanseta moderata ar trebui sa aiba o „concentratie” mai mare de inele pe cotor ...
trebuie gasit un echilibru intre acesti factori
...
Principalele idei al conceptului KR sunt:
-obligatoriu primele 4 inele(care formeaza „conul” de reductie) sa fie coliniare(sau pastilele lor sa fie concentrice cum te uiti pe lungul blankului) ...
-primele 4 inele sa aiba niste distante de bun simt intre ele(revin la acest „bun simt” ) ...
-primul inel(cel de plecare) poate fi KL-H 25, 20 sau 16 si al patrulea inel poate fi KL-L 7, 6 sau 5.5 sau KB 6, 5.5, 5, 4.5 sau chiar 4

-al doilea inel este dictat de inelul de plecare - 25H+12H, 20H+10H si 16H+8H
probabil, la plecare, poti folosi si un KT 30+20H sau un KT 25+10H

Al patrulea si al treilea inel sunt problematice

pt runnere KL 5.5 si plecare de tip 25H+12H, in opinia mea, 8M+7L ar fi cea mai buna alegere

pt runnere KL 4.5 sau 5 si plecare de tip 25H+12H, in opinia mea, 6M+5.5L ar fi cea mai buna alegere

cu alte marimi de runnere/sau plecare sub 25H eu nu m-am jucat ....

Distanta dintre primul inel si al patrulea inel difera in functie de:
-mulineta - diferite modele/marimi genereaza diferite choking point-uri
-lungimea lansetei - o lanseta mai scurta poate avea un choking point prea departat de cotor
-actiunea lansetei - o lanseta moderata ar trebui sa aiba o „concentratie” mai mare de inele pe cotor ...
trebuie gasit un echilibru intre acesti factori

Re: Inele
Pai eu daca ma uit la schemele conceptului K-R vad ca:
- choking point-ul este pe al 4-lea inel, care este intotdeauna un KB
- trenul de reductie este format intotdeauna din 3 inele KL(H?M?L?) - nu stiu care este diferenta intre ele, vad doar ca diametrul este mult mai mic fata de un KL (regular) de aceeasi inaltime
- pozitionarea trenului de reductie nu mai este legat asa de strict de tamburul mulinetei ca la NGC; acolo diametrele inelelor trebuiau sa inscrie fiecare inel din trenul de reductie in triunghiul generat de tambur (diametrul lui) si choking-point; in cazul K-R imi pare ca primul inel face o reductie drastica a firului si celelalte 2 inele sunt croite pe triunghiul dintre primul inel si choking point (KB). Altfel zis, pe conceptul K-R poti sa muti inelele mai spre mulineta sau mai spre varf in functie de lanseta, variind numarul de inele de pe varf; si poti face asta fara sa mai fi legat atat de strict de diametrul mulinetei.
- choking point-ul este pe al 4-lea inel, care este intotdeauna un KB
- trenul de reductie este format intotdeauna din 3 inele KL(H?M?L?) - nu stiu care este diferenta intre ele, vad doar ca diametrul este mult mai mic fata de un KL (regular) de aceeasi inaltime
- pozitionarea trenului de reductie nu mai este legat asa de strict de tamburul mulinetei ca la NGC; acolo diametrele inelelor trebuiau sa inscrie fiecare inel din trenul de reductie in triunghiul generat de tambur (diametrul lui) si choking-point; in cazul K-R imi pare ca primul inel face o reductie drastica a firului si celelalte 2 inele sunt croite pe triunghiul dintre primul inel si choking point (KB). Altfel zis, pe conceptul K-R poti sa muti inelele mai spre mulineta sau mai spre varf in functie de lanseta, variind numarul de inele de pe varf; si poti face asta fara sa mai fi legat atat de strict de diametrul mulinetei.
Re: Inele
Te uiti la schemele vechi
... intre timp s-au introdus doua tipuri noi de inele K - KL-M si KL-L
Schemele 2013 sunt altfel:
http://img856.imageshack.us/img856/1699/hbeo.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/4103/iyge.jpg
http://imageshack.us/a/img812/4918/lans ... iversa.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/1784/qpfg.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/1513/2urs.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/2760/mwpn.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/1/a80h.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/4571/5ow3.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/222/surn.jpg
Acum se folosesc 4 inele de reductie iar al patrulea nu este obligatoriu KB ...
Choking point-ul este influentat de marimea mulinetei(mulinetele mai mari au axul central mai sus, pot avea alta panta a axului ... etc etc )
In cazul KR, choke point-ul este influentat destul de putin de latimea tamburului(in anumite limite)
ai dreptate

Schemele 2013 sunt altfel:
http://img856.imageshack.us/img856/1699/hbeo.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/4103/iyge.jpg
http://imageshack.us/a/img812/4918/lans ... iversa.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/1784/qpfg.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/1513/2urs.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/2760/mwpn.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/1/a80h.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/4571/5ow3.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/222/surn.jpg
Acum se folosesc 4 inele de reductie iar al patrulea nu este obligatoriu KB ...
Choking point-ul este influentat de marimea mulinetei(mulinetele mai mari au axul central mai sus, pot avea alta panta a axului ... etc etc )
In cazul KR, choke point-ul este influentat destul de putin de latimea tamburului(in anumite limite)

- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2873
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
Re: Inele
in principiu da . practic telul KR este coborarea rapida a firului pe blank. ideea e ca , cu cat un inel de plecare e mai inalt cu atat mai mult poti sa-l tragi spre mulineta si cu cat pastila inelului de plecare e mai mica cu atat ai nevoie de mai putine inele intermediare pe trenul de reducere. KL-H-urile au ambele calitati si de asta sunt cele mai indicate . Personal am incercat sa vad cum se comporta scheme KR folosind kl-uri in loc de kl-h-uri si pot sa-ti spun ca se pierde destul de mult din performanta de lansare fie pentru ca inaltimea mica produce o frecare agresiva pe inelul de plecare (atunci cand plecarea in kl se face cu inel avand aceeasi dimensiune a pastileicu kl-h-ul pe care-l inlocuieste), fie pentru ca bucla ce trece de inel are diametru mult prea mare si loveste in blank (atunci cand se incearca pastrarea inaltimii kl-h-ului folosind un kl cu dimnsiunea pastilei mai mare).tavistan scrie:Am o nelamurire (de fapt mai multe dar o sa le iau pe rand): pentru o echipare corecta conform sistemului K-R pentru trenul de reductie se folosesc doar inele KL-H? KL-urile merg doar pe montaje NGC?
Mai exact daca in loc de kl 20 H folosesc un kl 20 J pastrand pozitia pe blank am o frecare mai mare si un lanseu mai scurt fiind astfel nevoit sa urk mult spre varf inelul ca sa-i pastrez performanta de lansare reducand frecarea (dar asta in dauna echilibrului, puterii si senzitivitatii lansetei)
Daca in loc de kl 20 h-ul de mai devreme pun un kl 30 j sau un y de 25 ca sa pastrez cat de cat inaltimea si pozitia pe blank pierd performanta in lansare datorita buclelor care lovesc blankul si sunt obligat sa adaug inele intermediare pentru control (in cazul asta din nou adaug greutate, stric echilibrul s.a.m.d)
Am spus in principiu pentru ca nu doar kl-h-urile de la Fuji pot asigura conditia inaltime mare - pastila mica pe piata existand si alte tipuri de inele si de la alti producatori dar, cel putin pana acum, din cate stiu eu, nu la fel de performante.
Re: Inele
Foarte edificator! Multumesc, oameni buni! Daca bine am inteles, un KL-H stranguleaza zdravan spirala de fir de la plecare, indepartand-o in acelasi timp de blank; cu urmatoarele inele te poti juca in limitele in care poti "desena" cu ele triunghiul ala isoscel dintre primul inel si choke point.
Acuma, choke-point-ul mai este dictat de axul mulinetei? sau poate fi "fortat" prin pozitionarea inelelor oriunde pe blank (intre limite rezonabile, normal)? pentru ca fie vorba intre noi, nici la NGC nu era chiar clara treaba: m-am chinuit sa potrivesc un montaj concept pe un batz de 7 picioare cu o mulineta Shimano Stradic de 1000; conform axului mulinetei choke-point-ul pica bine-mersi undeva intre 15 si 25 de cm de la varf; unde doamne iarta-ma sa mai inghesui 3-4 inele?
Asa ca am fortat choke point-ul mai jos si am montat inelele de rigoare. Si e bine-mersi...
Acuma, choke-point-ul mai este dictat de axul mulinetei? sau poate fi "fortat" prin pozitionarea inelelor oriunde pe blank (intre limite rezonabile, normal)? pentru ca fie vorba intre noi, nici la NGC nu era chiar clara treaba: m-am chinuit sa potrivesc un montaj concept pe un batz de 7 picioare cu o mulineta Shimano Stradic de 1000; conform axului mulinetei choke-point-ul pica bine-mersi undeva intre 15 si 25 de cm de la varf; unde doamne iarta-ma sa mai inghesui 3-4 inele?

- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2873
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
Re: Inele
choke point-ul in KR se calculeaza putin altfel . De fapt choke point-ul in kr e doua choke point-uri
ai pe de o parte choke point-ul normal dat de axul mulinetei (ca punct de plecare) si pe de alta parte choke point-ul "fortat" sau rapid choke-ul . cum se face e explicat foarte bine aici :
http://anglersresource.net/Blog/tabid/6 ... G-ROD.aspx

http://anglersresource.net/Blog/tabid/6 ... G-ROD.aspx
- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2873
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
Re: Inele
normal ca poate fi fortat ca d-aia ii zicem custom la treaba asta cu rodbuildingul totul e sa stii ce vrei sa obtii , cum sa faci sa obtii , cu ce riscuri si cu ce pierderi. Unele calcule matematice sau experimente empirice nu fac altceva sa dezvalue niste pozitii optime sau stasuri. Din pacate , dupa cum ai observat deja, nu orice stas merge pe orice blank sau chiar daca merge nu intotdeauna vrei optimum fiind si situatii cand te multumesti cu mai putin in alt scop (cand vrei un inel pe varful spigotului la imbinare de exemplu sau cand pui mulinete diferite in sezoane diferite pe aceeasi lanseta si esti nevoit sa optezi pentru un choke point mediu sau mai universal daca vrei).tavistan scrie: Acuma, choke-point-ul mai este dictat de axul mulinetei? sau poate fi "fortat" ...
