cum intretinem mulinetele!

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
p5ih0
veteran
veteran
Mesaje: 742
Membru din: 03 Dec 2005, 16:01
Contact:

Mesaj de p5ih0 » 11 Feb 2008, 00:08

ok , acu am si eu o problema cu una din mulinete :? atata m-am uitat pe topicu asta si ma pedepsit al de sus ca nu am postat :?
e vorba de un Spro Passion, m-am atasat de ea in urma drilurilor de care am avut parte pescuid cu ea.
face un zgomot puternic numai cand recupereaza firul(nu si cand o mulinez in gol) , dupa ceva cercetari am realizat ca e de la galet. am desfact galetul bucatele,l-am sters, l-am uns, l-am pus la loc si .... degaba! tot asa face...
am desfacut-o de 10 ori si am pus shaibele si rulmentu intr-o mie si una pozitii si tot degaba! am luat o lanterna si m-am uitat mai atent la rulmentu respectiv , are niste fisuri extrem de micim, aproape insesizabile , iar cand il invart, are momente cand se aude ceva dinuntru... sunt mai mult ca sigur ca are ceva nisip in el... acu ma intreb ce pot sa ii fac , de reparat banuiesc ca nu se mai repara, da pot sa fac rost de un rulment de schimb si daca da de unde :?:
astept pareri... sunt numai ochi :shock: ( ca urechi as fi degaba )

Avatar utilizator
JONES
veteran
veteran
Mesaje: 1072
Membru din: 16 Iun 2005, 10:54
Localitate: TG MURES
Contact:

Mesaj de JONES » 11 Feb 2008, 07:30

deci iti suna numai cand recuperezi sub sarcina. Aia cred ca e de la rulmenti. Poate ai spart niste bile. Oricum cea mai buna metoda de a verifica rulmenti (o gasesti pe cam toate siteurile) este sa il asezi pe un varf de creion (conic sa fie) si apoi il invarti si tragi de el ca sa vezi daca exista jocuri sau agatari.
Rulmenti gasesti sau la rusi sau intreaba la magazinul de piese de schimb de masina unde este un magazin de rulmenti la tine in zona (ei trebuie sa stie). Oricum daca ai un rulment defect scoate-l afara si du-te cu el in punga la magazin.
Rulmentul se poate desface si curata si eventual se pot schimba bilele (dar eu nu m-as baga la asa ceva).
Succes
the angler is catching xxx, not by the lure

Avatar utilizator
p5ih0
veteran
veteran
Mesaje: 742
Membru din: 03 Dec 2005, 16:01
Contact:

Mesaj de p5ih0 » 11 Feb 2008, 18:34

si cum se poate desface rulmentu ala ?? e mic al naibii ... nush cum as putea sa il desfac , nu cred ca are sparta vreo bila , sunt mai mult ca sigur ca are nisip in el :?

Ionut the carp
veteran
veteran
Mesaje: 2592
Membru din: 08 Iun 2005, 19:57
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Ionut the carp » 11 Feb 2008, 18:44

e capsulat? daca da...nu stiu ce ai putea sa'i faci...daca nu e capsulat baga'l sub un jet puternic de apa calduta, sterge'l si dupa unge'l la loc :D

Avatar utilizator
Jedi
veteran
veteran
Mesaje: 1230
Membru din: 04 Apr 2007, 03:15
Localitate: Morealu de Jos

Mesaj de Jedi » 12 Feb 2008, 02:48

Pe site-ul companiei Boca bearings se rcomanda o baie a rulmentilor in diluant de vopsea.Se poate face asta chiar in apartament fara sa se imputa totul, cu ajutorul unui borcan cu capac.Poti lasa o zi intreaga rulmentul in diluant iar din cind in cind il mai agiti.La urma il lasi sa se usuce si-l ungi .Daca zgomotul persista se poate repeta operatiunea pina incepe sezonul.Dupa aia iei Pagini Aurii si cauti sectiunea "rulmenti ".Apropos,firmele care comercializeaza rulmenti pun in vinzare si vaseline pentru ei , care se potrivesc excelent la mulinete,de ex: SKF si Loctite

Avatar utilizator
JONES
veteran
veteran
Mesaje: 1072
Membru din: 16 Iun 2005, 10:54
Localitate: TG MURES
Contact:

Mesaj de JONES » 12 Feb 2008, 07:30

Confirm chestia cu capsulatul adica are o saiba de plastic peste colivie (dar asta insemna ca nu vezi bile).
Eu mi-am spalat rulmenti in diluant cum a spus cineva si i-am lasat cate ore acolo. Asta ar trebui sa dizolve praful si vaselina din ei. Dupa acea i-am lasat in apa chioara ca dispara diluantul. Apoi l-am dat cu WD 40 (water displacement) si dupa aia cu ulei spray pentru angrenaje, mi se pare ca intra mai bine cu sprayul cel putin pentru rulmenti. Cred ca pare complicat dar nu este. Oricum la ingrijirea mulinetelor mai bine dureaza mai mult decat sa ai probleme dupa aia si sa repeti operatia dupa 2-3 luni.
Inainte de inchide carcasa mulinetei iti sugerez sa pui vaselina siliconica (sau grafitata) pe conturul de inchidere in incercarea de a etansa carcasa (cred ca e o idee buna).
La firmele de rulmenti, la hipermarketuri de bricolaj (vaselina grease pentru scule electromecanice adica plastic si metal), la piese auto am gasit tot felul de vaseline dar aveam numai de la flacoane de 200 de grame in sus (adica la unul care are 4-5 mulinete ii ajunge 450 de ani). Firme de profil Skf, Locktite, Riconh, si alte asemenea.
the angler is catching xxx, not by the lure

Avatar utilizator
p5ih0
veteran
veteran
Mesaje: 742
Membru din: 03 Dec 2005, 16:01
Contact:

Mesaj de p5ih0 » 12 Feb 2008, 12:45

o sa fac o cautare pe net sa vad pe unde gasesc un rulment nou. daca nu gasesc nici cum trec la curatatu cu diluant :wink:
thx

razvan cristescu
veteran
veteran
Mesaje: 773
Membru din: 15 Feb 2006, 22:28
Localitate: Timisoara

Mesaj de razvan cristescu » 01 Mar 2008, 12:14

Am si eu o problema,am desfascut o mulineta Daiwa mai veche,un Emblem S 2000iA,si am spalat piesele de plastic cu detergent de vase,iar apoi am lasat piesele metalice cam 1 zi tot in apa cu detergent de vase.Dupa asta,pe roata conducatoare care e din duraluminiu,au aparut niste pete negre,probabil s-a oxidat cum se oxidau canile alea de campanie care erau facute din aluminiu.Petele sunt in zone ce nu cred sa afecteze rotatia angrenajului,adica nu la nivelul dintilor,dar sunt curios daca s-ar putea scoate aceste pete.

Avatar utilizator
Mugurstefan
veteran
veteran
Mesaje: 1025
Membru din: 23 Noi 2004, 22:52
Localitate: Timisoara

Mesaj de Mugurstefan » 01 Mar 2008, 15:02

razvan cristescu scrie:Am si eu o problema,am desfascut o mulineta Daiwa mai veche,un Emblem S 2000iA,si am spalat piesele de plastic cu detergent de vase,iar apoi am lasat piesele metalice cam 1 zi tot in apa cu detergent de vase.Dupa asta,pe roata conducatoare care e din duraluminiu,au aparut niste pete negre,probabil s-a oxidat cum se oxidau canile alea de campanie care erau facute din aluminiu.Petele sunt in zone ce nu cred sa afecteze rotatia angrenajului,adica nu la nivelul dintilor,dar sunt curios daca s-ar putea scoate aceste pete.
Cu Noul Ariel ai incercat ?? :lol: :lol:
Daca nu afecteaza eu zic ca n-are rost sa te stresezi.
Eu am deschis din cele 2 Daiwe doar una... si nu le mai deschid o perioada...
nisip nu a intrat , ungerea este... nu merita efortul anual... paote bianual...
doar sub tamburi sila prindere acolo le curat des.. acolo sub rotor...in rest inaiuntru mecanismului o sa le deschid mai rar.
Se spune ca SISTEMUL e bun dar Poporul e rau. Ganditi altfel: poporul e asa cum e ganditi un sistem pentru el !
Mugur Dixit !

Avatar utilizator
old_radu
veteran
veteran
Mesaje: 3682
Membru din: 23 Feb 2007, 22:13
Localitate: Baia Mare

Mesaj de old_radu » 01 Mar 2008, 15:37

Mugurstefan scrie:

Eu am deschis din cele 2 Daiwe doar una... si nu le mai deschid o perioada...
nisip nu a intrat , ungerea este... nu merita efortul anual... paote bianual...
...scuze,dar "bianual"inseamna de doua (2) ori pe an...cred ca ai vrut sa zici altceva...nu?
No offence !

Fir intins ! tuturor. :wink:

Scrie răspuns