Mesaj
de Musti » 02 Iul 2015, 23:39
Pe scurt, am vrut sa-mi comand un telefon. Greseala mea a fost ca am ales sa cumpar de la un magazin de pe ali care oferea o reducere mare si, in plus, expediere gratuita cu DHL. Ceea ce scurta foarte mult timpul de asteptare fata de calea obisnuita, adica posta chinezeasca. Magazinul nu avea foarte multe referinte (alta greseala!). Avea doar o lista lunga de cumparatori care comandasera produsul in ultimele cateva zile, dar care, dat fiind timpul scurt, nu dadusera inca nici un feedback (alt aspect de urmarit - daca cineva confirma ca a primit produsul, daca-i multumit, etc.)
In fine, plasez comanda, platesc prin alipay si astept. A doua zi primesc confirmarea ca vanzatorul a facut expedierea si imi e furnizat tracking number-ul. Pe care DHL nu l-a recunoscut imediat, dar nu m-am impacientat. Fusesem prevenit ca urmarirea online a pachetului poate sa aiba o intarziere pana devine vizibila. Dupa inca vreo 2 zile, primesc un mesaj din partea vanzatorului care ma anunta ca a facut o mare greseala si, in loc sa imi expedieze coletul cu DHL, l-a expediat cu posta chinezeasca, dar ca, pt. a se revansa fata de mine, e dispus sa-mi faca un discount de 15$. Pt. asta mi-a indicat sa deschid o plangere pe site, si sa cer 15$ despagubire, pe care el ii va plati fara probleme.
Ei, bine, primul gand a fost ceva de genul "uite, dom'le, ce vanzator serios!". A gresit, dar e dispus sa plateasca pt.asta. Norocul e ca de regula nu inghit nimic pe nemestecate, asa ca m-am decis sa citesc mai atent instructiunile de utilizare a site-ului. Ajuns la capitolul "plangeri", m-am luminat brusc: site-ul te lasa sa faci plangere impotriva vanzatorului si ii poti cere despagubiri, banii inapoi, etc. daca esti nemultumit. Atata doar ca poti face treaba asta doar o singura data la o tranzactie. Am inteles instantaneu ce voia chinezul. Eu trebuia sa fac plangere si sa cer 15$ inapoi pt. ca a trimis pachetul cu posta, epuizandu-mi astfel dreptul de a face plangere, dupa care el ar fi incasat plata mea (cca 230$), fara sa-mi trimita de fapt nimic. Profit net 215$!
Bineinteles ca n-am marsat la "discount" si i-am scris chinezului ca ii voi face cererea pt. cei 15$ numai dupa ce imi voi vedea pachetul acasa. N-a mai apucat sa-mi raspunda. La cateva ore am primit un e-mail din partea serviciului de securitate a site-ului care ma anunta ca tranzactia e suspendata momentan pana cand vanzatorul va furniza o dovada incontestabila ca a trimis coletul. Dupa alte cateva ore, buyer protection ma anunta ca a anulat tranzactia din cauza comportamentului fraudulos al vanzatorului, banii urmand a-mi fi returnati in cateva zile. Ceea ce s-a si intamplat. Ca o usoara consolare (sic!), am primit in cont cativa lei in plus fata de cat platisem eu cu cateva zile in urma, datorita cursuui valutar. Dolarul crescuse intre timp, asa ca cei 230$ returnati de chinezi valorau deja mai multi lei.
Asta a fost patania mea cu teparul chinez. De atunci am cumparat multe fleacuri din China (inclusiv telefonul buclucas), fara sa mai am vreo experienta neplacuta. Atata ca acum caut magazinele cu referinte solide...
Astept vremurile cand ne vom lauda cu pestii eliberati, nu cu cei prinsi...