Conservare/deconservare motor outboard

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 01 Noi 2010, 17:06

Sau i-l pornesti intr-un butoi (caldare) cu apa si lasi motorul sa merga pana se termina toata benzina.
In legatura cu conservarea/deconservarea motorului si eu sunt in dubii pentru ca si al meu e nou. In cartea tehnica scria ceva de pus ulei in capul pistonului pentru perioada de pastrare (acum am auzit ceva de un spray). In rest nu cred ca mai fac ceva la el. Pana la urma am sa ma duc cu el la service anul asta sa vad ce-i fac, dar cred ca este prima si ultima oara cand fac asta. In rest am sa-i schimb consumabilele singur ca nu am sa fac 600 km pentru un service, dar am sa comand consumabilele de la ei.

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4651
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 01 Noi 2010, 18:19

mdascalu scrie:...........In rest am sa-i schimb consumabilele singur ca nu am sa fac 600 km pentru un service, dar am sa comand consumabilele de la ei.
cam acelai lucru intentionez sa fac si eu, numai ca nu gasesc pe net, acele consumabile sau firma care le comercializeza - e vorba de Suzuki DF2.5
ba chiar as dori sa umblu cumva la carburator fiindca se pare ca la ralanti nu are o stabilitate asa cum imi doresc eu, cred ca ceva gunoaie din benzina sau chiar apa, imi face figuri la ralanty.
stie cineva cum se face sau a mai desfacut carburator de Suzuki DF2.5??
cum pot curata si rezervorul de impuritati si apa fara sa intorc motorul invers??

ANDREI RIGA
veteran
veteran
Mesaje: 1653
Membru din: 05 Oct 2006, 11:40
Contact:

Mesaj de ANDREI RIGA » 01 Noi 2010, 20:39

adiwolf scrie:
mdascalu scrie:...........In rest am sa-i schimb consumabilele singur ca nu am sa fac 600 km pentru un service, dar am sa comand consumabilele de la ei.
cam acelai lucru intentionez sa fac si eu, numai ca nu gasesc pe net, acele consumabile sau firma care le comercializeza - e vorba de Suzuki DF2.5
ba chiar as dori sa umblu cumva la carburator fiindca se pare ca la ralanti nu are o stabilitate asa cum imi doresc eu, cred ca ceva gunoaie din benzina sau chiar apa, imi face figuri la ralanty.
stie cineva cum se face sau a mai desfacut carburator de Suzuki DF2.5??
cum pot curata si rezervorul de impuritati si apa fara sa intorc motorul invers??
Relanti-ul slab iti face probleme si la pornire, adica tre sa ti motorul un picutz turat ca sa poti cupla ?

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4651
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 01 Noi 2010, 20:50

la pornire, trebuie sa trag socul, asta cand este motorul rece.
totusi si dupa ce se incalzste relantyul este inconstant, uneori chiar se opreste in mers, insa uneori merge dumnezeieste, de ma minunez si eu.
din cauza asta tind sa cred ca este vorba de carburatie, impuritati, apa, reglaj aer, etc.
un manual de service ar fi superb, am tot cautat pe net, dar nu am gasit nimic, poate ceilalti utilizatori de motoare suzuki df2.5 sa spuna ceva in acest sens???
ovidiu, vali, etc, ce ziceti??sfaturi??

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 02 Noi 2010, 05:36

@adiwolf - nmmarine are ulei pentru motor si cizma. Cel mai bine e sa-i intrebi la service daca-ti trimit colet.
La fel pateam si eu la DF 2.5, dar s-a rezolvat folosind solutie de curatat carburatoare si injectoare pusa in canistra din care puneam benzina (1 flacon la 20 l benzina). Dupa 2 drumuri Uzlina - Mahmudia (cca. 3 ore/drum), tinea bine relanti-ul (la unul din acele drumuri am reusit sa-l si inec si am dar la sfoara cca. o jumate de ora pana am reusit sa-l pornesc - ma si speriasem avand experienta cu motocositoarele la care pica sistemul electric si nu mai da curent la bujie). Ma rog, in fine, a pornit si de atunci nu a mai facut probleme.
Aaaa ..... si mers cu el turat bine, chiar si la WOT (mai ales dupa ce l-am inecat).
La Mercury (5HP) nu am avut astfel de probleme inca, dar e prea nou abia 15 ore de functionare. La el nu prea este nevoie sa mai trag socul ca sa porneasca cu toate ca l-am folosit si pe vreme rece (3 grade).

byteworks
junior
junior
Mesaje: 83
Membru din: 24 Sep 2008, 16:37

Mesaj de byteworks » 02 Noi 2010, 08:48

Si DF-ul meu 2.5 face la fel, de nou, folosit doar cu benzina buna. Relanti deficitar, dificultati la cuplare in viteza, inecare la acceleratie de la relanti.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 02 Noi 2010, 10:13

Pentru cei interesati gasiti mai jos raspunsuri avizate la intrebarile mele din topic:

"...Nu cred ca iti pot impune sa faci pregatirea de iarna. Tu poti folosi motorul tot timpul iernii, sa zicem, si atunci nu ai obligatia de a face pregatirea, care se face pentru un motor care sta mai mult timp neutilizat.
Nu trebuie sa golesti carburatorul de benzina, dar este foarte indicat sa cumperi un aditiv de benzina, sa pui cantitatea recomandata in rezervor si sa pui in functiune motorul pentru 10-15 minute 1-2 ori pe luna. Ai grija mare cu racirea - in butoi sau cu casti si furtun
."

"...Uleiul este recomandat sa se schimbe la pregatirea pentru iarna, deoarece datorita utilizarii in timpul anului formeaza acizi care dauneaza componentelor cu care vine in contact."

"...Motorul trebuie sa il pornesti pentru ungere, nu pentru carburator. Aditivul este pentru carburator si ti-l recomand din experienta, altfel vor fi depuneri de benzina si vei avea probleme in primavara.
La 2,5 ore functionare nu trebuie sa schimbi uleiul
."

"...Un lucru este cert, tot ce tine de ambarcatiuni si motoarele acestora este scump. Intretinerea motoarelor este scumpa, dar trebuie facuta dupa carte daca vrei sa tii motorul cat mai mult timp. Motoarele in general sunt foarte scumpe, dar daca tot l-ai cumparat, ai grija de el."

In concluzie soarta acestui motor are de ales intre doua posibilitati:
1. conservare acum si deconservare in primavara la Marina Braila (cheltuieli de 500-600 RON si carabaneala pe drumuri);
2. completare cu aditiv si pornire lunara intr-un butoi (necesita pornirea la domiciliu intr-un butoi sau prin casti cu furtun).

In ce priveste "obligatia" impusa de importator de a face conservarea/deconservarea motorului la service-ul autorizat este un abuz usor de contracarat prin motivul intrebuintarii acestuia si pe timp de iarna. In rest tine de grija fiecaruia pentru propriul motor.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 02 Noi 2010, 10:15

Dati-mi va rog link-uri sau fotografii cu aceste casti cu furtun. De unde cumpar si cat costa asa ceva ? Google-ul nu ma ajuta.

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4651
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 02 Noi 2010, 11:41

mdascalu scrie:@adiwolf - nmmarine are ulei pentru motor si cizma. Cel mai bine e sa-i intrebi la service daca-ti trimit colet.
La fel pateam si eu la DF 2.5, dar s-a rezolvat folosind solutie de curatat carburatoare si injectoare pusa in canistra din care puneam benzina (1 flacon la 20 l benzina). Dupa 2 drumuri Uzlina - Mahmudia (cca. 3 ore/drum), tinea bine relanti-ul (la unul din acele drumuri am reusit sa-l si inec si am dar la sfoara cca. o jumate de ora pana am reusit sa-l pornesc - ma si speriasem avand experienta cu motocositoarele la care pica sistemul electric si nu mai da curent la bujie). Ma rog, in fine, a pornit si de atunci nu a mai facut probleme.
Aaaa ..... si mers cu el turat bine, chiar si la WOT (mai ales dupa ce l-am inecat).
La Mercury (5HP) nu am avut astfel de probleme inca, dar e prea nou abia 15 ore de functionare. La el nu prea este nevoie sa mai trag socul ca sa porneasca cu toate ca l-am folosit si pe vreme rece (3 grade).

mircea,
te rog detaliaza putin.
ce fel de solutie ai bagat??
nu de alta dar tocmai sunt pe punctul de a desface acel carburator.
dupa ce ai bagat acea solutie ai mai avut relanty inconstant??
ma refer la turatii mici

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 02 Noi 2010, 12:59

@poppy - Sorry, eu nu te pot ajuta. La mine este un surub care se desface in partea din spatele motorului si unde se conecteaza mufa pentru apa.
@ - adiwolf - ai scris in timp ce postam si eu pe forum. Foloseam aditivul pe care in utilizez si la masina, dar mai concentrat pentru ca motorul statea mult timp. E vorba de 2+2(MM) Fuel injector & intake valve cleaner. Motorul la relanti mai avea fluctuatii, dar nu se mai oprea. L-am folosit tocmai ca sa nu fiu nevoit sa desfac carburatorul. Nu vroiam sa ma leg la cap daca nu ma durea prea tare :lol: .

Scrie răspuns