Conservare/deconservare motor outboard

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Conservare/deconservare motor outboard

Mesaj de Poppy » 21 Oct 2010, 22:58

Am intrat in posesia unui Mariner de 15 CP achizitionat din Irlanda. La demersurile mele pe langa American Nautics de a transfera garantia in Romania am aflat ca in afara de service-urile impuse anual sau de kilometri mai exista si obligativitatea de a conserva si deconserva apoi motorul in unitatile service agreate Mercury.

Intrebari la care am rugamintea sa se raspunda punctual de catre cunoscatorii in domeniu:
- daca nu fac conservarea/deconservarea pierd garantia asa cum mi s-a spus de un personaj important de la sus-numita firma ?
- daca folosesc motorul iarna sau pur si simplu il pornesc saptamanal sunt obligat la aceste demersuri generatoare de costuri ? Cu atat mai putin sezonul asta deoarece pornirea motorului s-a facut pe 06 august a.c., adica am in motor un ulei de 75 zile care a uns vreme de...2 (doua) ore !

Si mai am o rugaminte, poate cineva sa-mi indice link-ul de unde pot procura Manualul de utilizare in limba romana pentru Mercury/Mariner 15 CP ? Din cat am cautat pana acum in cel in engleza n-am gasit obligativitatea aceasta, sau poate mi-a scapat in viteza de a descoperi.

Multumesc anticipat !

BP

(mentionez ca motorul pe timpul iernii hiberneaza pe un trailer intr-un spatiu incalzit cu o medie a temperaturii de +22°C)

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 22 Oct 2010, 08:03

Scuze ca intervin :oops: am si eu o intrebare si sa nu deschid alt topic, intrebarea mea este : in cizma motoarelor ramane suficienta apa sa inghete si aceasta daca se ingeata poate provoca pagube ? daca nu este folosita adica sta be barca in timpul noptii ....si inca una cum se conserveaza motorul de 2 T pe timp de iarna daca nu este folosit deloc ?
Multumesc si scuze de OFF

Avatar utilizator
Stefan Tudose
Moderator
Moderator
Mesaje: 557
Membru din: 19 Apr 2004, 08:02
Localitate: Arad/ Timisoara

Mesaj de Stefan Tudose » 22 Oct 2010, 08:22

Apa din cizma curge in momentul in care ai scos-o din apa.
In general service-urile iti fac urmatoarele operatiuni:
- inlocuiesc uleiul
- inlocuiesc filtrul de ulei
- curata cu presiune galeriile de racire
- greseaza parghiile mansei

La modul ideal, dupa schimbul de ulei si curatarea galeriilor e bine sa rulezi putin motorul intr-un butoi cu apa curata macar jumatate de ora, dupa care sa mai schimbi uleiul inca odata. Uleiul uzat contine diversi acizi, particule si agenti corozivi care ataca suprafetele, atsa fiind motivul pentru care trebuie schimbat inainte de sezonul rece. Rularea in butoi are rolul de a curata peretii motorului, galeriilor si baia de depunerile ramase de la uleiul vechi. In realitate, rarepri service-urile mai fac aceasta rulare.

La doi timpi e mai usor, deoarece nu ai probleme cu uleiul de motor.
WSB Dream Team
www.wsbteam.com

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 22 Oct 2010, 08:27

@ Stefan Tudose
Deci nu pateste nimica motorul daca las pe barca noaptea ? Ma refer nu ingheta nimic in ea ? cineva a zis ca poate ingheta roata impelerului si sa se blocheze este asa ?
Ps. este vorba de un Yamaha de 2 T

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 22 Oct 2010, 08:34

Stefan Tudose scrie:Apa din cizma curge in momentul in care ai scos-o din apa.
In general service-urile iti fac urmatoarele operatiuni:
- inlocuiesc uleiul
- inlocuiesc filtrul de ulei
- curata cu presiune galeriile de racire
- greseaza parghiile mansei

La modul ideal, dupa schimbul de ulei si curatarea galeriilor e bine sa rulezi putin motorul intr-un butoi cu apa curata macar jumatate de ora, dupa care sa mai schimbi uleiul inca odata. Uleiul uzat contine diversi acizi, particule si agenti corozivi care ataca suprafetele, atsa fiind motivul pentru care trebuie schimbat inainte de sezonul rece. Rularea in butoi are rolul de a curata peretii motorului, galeriilor si baia de depunerile ramase de la uleiul vechi. In realitate, rarepri service-urile mai fac aceasta rulare.

La doi timpi e mai usor, deoarece nu ai probleme cu uleiul de motor.
Pentru mine n-ai nici un raspuns ?

Avatar utilizator
Stefan Tudose
Moderator
Moderator
Mesaje: 557
Membru din: 19 Apr 2004, 08:02
Localitate: Arad/ Timisoara

Mesaj de Stefan Tudose » 22 Oct 2010, 08:46

Daca nu sta in apa, probabil va fi ok. Il ridici, curge apa din el si gata.
Poppy, gasesti manuale in engleza pe situl lor oficial.
WSB Dream Team
www.wsbteam.com

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 22 Oct 2010, 08:55

Stefan Tudose scrie:Daca nu sta in apa, probabil va fi ok. Il ridici, curge apa din el si gata.
Poppy, gasesti manuale in engleza pe situl lor oficial.
N-ai citit deloc atent postul meu.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 23 Oct 2010, 21:07

Am citit de cateva ori rugamintile mele catre voi si le gasesc la fel de pertinente ca prima data.
Cum ati procedat voi cu un motor nou aflat in garantie referitor la conservarea si deconservarea acestuia in service-urile autorizate ?

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 23 Oct 2010, 22:42

L-am dus la inceputul iernii la magazinul din care l-am luat. Am si unul pe care nu-l pot scoate de pe barca singur. Il duc cu barca si peridoc cu tot.
Fac aia ce fac si-mi recuperez bunurile dupa o vreme, platind niste bani.

Intrebarile pe care le-ai pus la inceput erau daca este sau nu adevarat ce spune cutare de la firma importatoare cu privinta garantiei.
Ori la asta iar el iti poate raspunde.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 01 Noi 2010, 12:30

In extrasezon este necesar a se goli carburatorul de benzina ? Daca da, cum se face asta la un Mariner 15 CP ? Am inteles ca este un surub pe sub carburator si ca pe acolo s-ar elimina restul de benzina, dar cum sunt un "pafarist" nu vreau sa fac alte traznai asa ca cer ajutorul vostru.

Scrie răspuns