Conservare/deconservare motor outboard
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Conservare/deconservare motor outboard
Am intrat in posesia unui Mariner de 15 CP achizitionat din Irlanda. La demersurile mele pe langa American Nautics de a transfera garantia in Romania am aflat ca in afara de service-urile impuse anual sau de kilometri mai exista si obligativitatea de a conserva si deconserva apoi motorul in unitatile service agreate Mercury.
Intrebari la care am rugamintea sa se raspunda punctual de catre cunoscatorii in domeniu:
- daca nu fac conservarea/deconservarea pierd garantia asa cum mi s-a spus de un personaj important de la sus-numita firma ?
- daca folosesc motorul iarna sau pur si simplu il pornesc saptamanal sunt obligat la aceste demersuri generatoare de costuri ? Cu atat mai putin sezonul asta deoarece pornirea motorului s-a facut pe 06 august a.c., adica am in motor un ulei de 75 zile care a uns vreme de...2 (doua) ore !
Si mai am o rugaminte, poate cineva sa-mi indice link-ul de unde pot procura Manualul de utilizare in limba romana pentru Mercury/Mariner 15 CP ? Din cat am cautat pana acum in cel in engleza n-am gasit obligativitatea aceasta, sau poate mi-a scapat in viteza de a descoperi.
Multumesc anticipat !
BP
(mentionez ca motorul pe timpul iernii hiberneaza pe un trailer intr-un spatiu incalzit cu o medie a temperaturii de +22°C)
Intrebari la care am rugamintea sa se raspunda punctual de catre cunoscatorii in domeniu:
- daca nu fac conservarea/deconservarea pierd garantia asa cum mi s-a spus de un personaj important de la sus-numita firma ?
- daca folosesc motorul iarna sau pur si simplu il pornesc saptamanal sunt obligat la aceste demersuri generatoare de costuri ? Cu atat mai putin sezonul asta deoarece pornirea motorului s-a facut pe 06 august a.c., adica am in motor un ulei de 75 zile care a uns vreme de...2 (doua) ore !
Si mai am o rugaminte, poate cineva sa-mi indice link-ul de unde pot procura Manualul de utilizare in limba romana pentru Mercury/Mariner 15 CP ? Din cat am cautat pana acum in cel in engleza n-am gasit obligativitatea aceasta, sau poate mi-a scapat in viteza de a descoperi.
Multumesc anticipat !
BP
(mentionez ca motorul pe timpul iernii hiberneaza pe un trailer intr-un spatiu incalzit cu o medie a temperaturii de +22°C)
Scuze ca intervin
am si eu o intrebare si sa nu deschid alt topic, intrebarea mea este : in cizma motoarelor ramane suficienta apa sa inghete si aceasta daca se ingeata poate provoca pagube ? daca nu este folosita adica sta be barca in timpul noptii ....si inca una cum se conserveaza motorul de 2 T pe timp de iarna daca nu este folosit deloc ?
Multumesc si scuze de OFF

Multumesc si scuze de OFF
- Stefan Tudose
- Moderator
- Mesaje: 557
- Membru din: 19 Apr 2004, 08:02
- Localitate: Arad/ Timisoara
Apa din cizma curge in momentul in care ai scos-o din apa.
In general service-urile iti fac urmatoarele operatiuni:
- inlocuiesc uleiul
- inlocuiesc filtrul de ulei
- curata cu presiune galeriile de racire
- greseaza parghiile mansei
La modul ideal, dupa schimbul de ulei si curatarea galeriilor e bine sa rulezi putin motorul intr-un butoi cu apa curata macar jumatate de ora, dupa care sa mai schimbi uleiul inca odata. Uleiul uzat contine diversi acizi, particule si agenti corozivi care ataca suprafetele, atsa fiind motivul pentru care trebuie schimbat inainte de sezonul rece. Rularea in butoi are rolul de a curata peretii motorului, galeriilor si baia de depunerile ramase de la uleiul vechi. In realitate, rarepri service-urile mai fac aceasta rulare.
La doi timpi e mai usor, deoarece nu ai probleme cu uleiul de motor.
In general service-urile iti fac urmatoarele operatiuni:
- inlocuiesc uleiul
- inlocuiesc filtrul de ulei
- curata cu presiune galeriile de racire
- greseaza parghiile mansei
La modul ideal, dupa schimbul de ulei si curatarea galeriilor e bine sa rulezi putin motorul intr-un butoi cu apa curata macar jumatate de ora, dupa care sa mai schimbi uleiul inca odata. Uleiul uzat contine diversi acizi, particule si agenti corozivi care ataca suprafetele, atsa fiind motivul pentru care trebuie schimbat inainte de sezonul rece. Rularea in butoi are rolul de a curata peretii motorului, galeriilor si baia de depunerile ramase de la uleiul vechi. In realitate, rarepri service-urile mai fac aceasta rulare.
La doi timpi e mai usor, deoarece nu ai probleme cu uleiul de motor.
WSB Dream Team
www.wsbteam.com
www.wsbteam.com
Pentru mine n-ai nici un raspuns ?Stefan Tudose scrie:Apa din cizma curge in momentul in care ai scos-o din apa.
In general service-urile iti fac urmatoarele operatiuni:
- inlocuiesc uleiul
- inlocuiesc filtrul de ulei
- curata cu presiune galeriile de racire
- greseaza parghiile mansei
La modul ideal, dupa schimbul de ulei si curatarea galeriilor e bine sa rulezi putin motorul intr-un butoi cu apa curata macar jumatate de ora, dupa care sa mai schimbi uleiul inca odata. Uleiul uzat contine diversi acizi, particule si agenti corozivi care ataca suprafetele, atsa fiind motivul pentru care trebuie schimbat inainte de sezonul rece. Rularea in butoi are rolul de a curata peretii motorului, galeriilor si baia de depunerile ramase de la uleiul vechi. In realitate, rarepri service-urile mai fac aceasta rulare.
La doi timpi e mai usor, deoarece nu ai probleme cu uleiul de motor.
- Stefan Tudose
- Moderator
- Mesaje: 557
- Membru din: 19 Apr 2004, 08:02
- Localitate: Arad/ Timisoara
Daca nu sta in apa, probabil va fi ok. Il ridici, curge apa din el si gata.
Poppy, gasesti manuale in engleza pe situl lor oficial.
Poppy, gasesti manuale in engleza pe situl lor oficial.
WSB Dream Team
www.wsbteam.com
www.wsbteam.com
L-am dus la inceputul iernii la magazinul din care l-am luat. Am si unul pe care nu-l pot scoate de pe barca singur. Il duc cu barca si peridoc cu tot.
Fac aia ce fac si-mi recuperez bunurile dupa o vreme, platind niste bani.
Intrebarile pe care le-ai pus la inceput erau daca este sau nu adevarat ce spune cutare de la firma importatoare cu privinta garantiei.
Ori la asta iar el iti poate raspunde.
Fac aia ce fac si-mi recuperez bunurile dupa o vreme, platind niste bani.
Intrebarile pe care le-ai pus la inceput erau daca este sau nu adevarat ce spune cutare de la firma importatoare cu privinta garantiei.
Ori la asta iar el iti poate raspunde.