Ajutor!!! Probleme motor in 2 timpi...
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Ajutor!!! Probleme motor in 2 timpi...
Salutare!
De curand mi-am luat un motor Tohatsu de 9,8 cai in 2 timpi.
Ultima data cand am iesit pe balta cu el, mi-a facut niste probleme, in sensul ca moare la relanti. Cat timp il tin turat si in cuplu, merge de rupe insa cum reduc viteza moare.
De asemenea a facut destul de multe probleme la pornire, adica a trebuit sa ii trag shocul desi e cald afara...
OK...cam astea ar fi problemele.
Rugamintea si intrebarea este...stie cineva un mester de motoare in 2 timpi in Bucuresti sau Calarasi?!
Am nevoie sa imi faca o revizie totala, sa mi-l pregateasca de iarna si sa mi-l regleze putin.
De curand mi-am luat un motor Tohatsu de 9,8 cai in 2 timpi.
Ultima data cand am iesit pe balta cu el, mi-a facut niste probleme, in sensul ca moare la relanti. Cat timp il tin turat si in cuplu, merge de rupe insa cum reduc viteza moare.
De asemenea a facut destul de multe probleme la pornire, adica a trebuit sa ii trag shocul desi e cald afara...
OK...cam astea ar fi problemele.
Rugamintea si intrebarea este...stie cineva un mester de motoare in 2 timpi in Bucuresti sau Calarasi?!
Am nevoie sa imi faca o revizie totala, sa mi-l pregateasca de iarna si sa mi-l regleze putin.
Spining....Prea bun ca sa fie light...
Pare o problema de carburatie. Simptomul e ca si cum ai avea jiglerul de relanti infundat. Orice carburator se poate infunda. Cand lasi benzina cu lunile pune un fuel stabilizer in ea, altfel se formeaza cristale. Si nu uita sa golesti carburatoarul cand pui motorul la pastrare.
Eu i-as demionta carburatorul ( sau poate are doua) si i-as curata toate jiglerele cu o solutie de curatat carburatoare. Foloseste un spray.
Daca il dai cuiva, ai grija cui il dai sa nu ii vina ideea sa bage vreo sarma sau ceva, trebuie sa fie cineva de incredere, verificat.
Eu mi-am curatat blocul de 3 carburatoare la un Yamaha de 40 cp (4 timpi) Avea doua jiglere de relanti si o pompa de spritz complet blocate cu cristale. Normal, daca te duci la dealer, treaba costa 5- 600 $ iar oamenii care au platit (am verificat si eu pe net) se plang ca nu tzine, pt ca deh nimeni nu vrea sa faca munca de bijutier. Mi-a luat juma de zi, dar a meritat.
Eu i-as demionta carburatorul ( sau poate are doua) si i-as curata toate jiglerele cu o solutie de curatat carburatoare. Foloseste un spray.
Daca il dai cuiva, ai grija cui il dai sa nu ii vina ideea sa bage vreo sarma sau ceva, trebuie sa fie cineva de incredere, verificat.
Eu mi-am curatat blocul de 3 carburatoare la un Yamaha de 40 cp (4 timpi) Avea doua jiglere de relanti si o pompa de spritz complet blocate cu cristale. Normal, daca te duci la dealer, treaba costa 5- 600 $ iar oamenii care au platit (am verificat si eu pe net) se plang ca nu tzine, pt ca deh nimeni nu vrea sa faca munca de bijutier. Mi-a luat juma de zi, dar a meritat.
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
Poi eu am dat 400 de EUR pe motor cu totu...
Daca nu gasesc pe nimeni care sa se priceapa, o sa il mesteresc eu insa in general nu imi place sa ma bag in chestii pe care nu le stapanesc deplin.
Sunt de parere ca specialistii ar trebui lasati sa isi faca treaba...Din pacate in Romania nu prea avem specialisti!

Daca nu gasesc pe nimeni care sa se priceapa, o sa il mesteresc eu insa in general nu imi place sa ma bag in chestii pe care nu le stapanesc deplin.
Sunt de parere ca specialistii ar trebui lasati sa isi faca treaba...Din pacate in Romania nu prea avem specialisti!
Spining....Prea bun ca sa fie light...
Fii linistit multi "specialisti" nu isi fac treaba cum trebuie nici in Canada.
Dupa ce il desfunda cu ultrasunete, sau mai stiu eu ce, nimeni nu sta sa ii bage q-tips pe galerii si apoi sa il sufle invers ca sa se asigure ca a iesit tot.
E greu sa gasesti pe cineva sa faca asta.
Dupa ce il desfunda cu ultrasunete, sau mai stiu eu ce, nimeni nu sta sa ii bage q-tips pe galerii si apoi sa il sufle invers ca sa se asigure ca a iesit tot.
E greu sa gasesti pe cineva sa faca asta.
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
Demonteaza carbelitorul si sufla jigloarele . Nu baga sarme sau alte chestii ca il decalibrezi si pa puiu . Este suficient sa sufli in ele . Daca au mizerie grosiera si nu se desfunda prin suflare , foloseste un spray special . Totusi , inainte sa-l demontezi , incearca sa strangi jiglorul de relanti , in timp ce motorul functioneaza . S-ar putea sa fie dereglat si de aceea nu functioneaza in parametrii normali . Nu-l strangi ca pe un surub normal , ci foarte putin , un sfert sau o jumatate de tura , pana observi ca incepe sa mearga normal .
Spor !
Spor !
vad ca pina acum nu ti-a recomandat nimeni un mecanic in locatiile dorite de tine . daca te ajuta cu ceva un mecanic (de 2 timpi) bun in sibiu, da de veste si te ajut.
@Indian Larry
vezi ca nu stringi ,,jiglorul de relanti" stringi surubul de reglaj al relantiului. ( surubul actioneaza asupra unui canal din corpul carburatorului si foarte rar direct asupra jiglerului) in rest e ok
jigloarele se pot desfunda si cu sirma de cupru ! sunt facute in general din alama care este mai dura decit cuprul .
@Indian Larry
vezi ca nu stringi ,,jiglorul de relanti" stringi surubul de reglaj al relantiului. ( surubul actioneaza asupra unui canal din corpul carburatorului si foarte rar direct asupra jiglerului) in rest e ok
jigloarele se pot desfunda si cu sirma de cupru ! sunt facute in general din alama care este mai dura decit cuprul .
Corect ! Scuzele mele .grey-wolf scrie:
@Indian Larry
vezi ca nu stringi ,,jiglorul de relanti" stringi surubul de reglaj al relantiului
Inca un sfat Armand. Cand te duci(daca te duci) cu motorul la un specialist , intreaba-l ce si cum si de ce . Incearca sa inveti cauzele principale ale defectarii motorului . Sau intreaba fara rusine , ca mecanica nu este o materie de studiu obligatorie in scoala primara. Nu de alta , dar s-ar putea sa o patesti pe undeva departe de casa , exact cand ti-e lumea mai draga . Intotdeauna ,o surubelnita si un patent in trusa , nu strica !
- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2873
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
ia legatura cu motociclistii (daca nu sti nici unul intra pe forumurile lor) ei sigur te pot indruma spre un mecanic bun pentru motoare in 2 timpi.Armand scrie:Poi eu am dat 400 de EUR pe motor cu totu...![]()
Daca nu gasesc pe nimeni care sa se priceapa, o sa il mesteresc eu insa in general nu imi place sa ma bag in chestii pe care nu le stapanesc deplin.
Sunt de parere ca specialistii ar trebui lasati sa isi faca treaba...Din pacate in Romania nu prea avem specialisti!
Daca te duci pe un "drum" mai lung ,nu uita sa ai la tine:Indian Larry scrie:grey-wolf scrie:
Intotdeauna ,o surubelnita si un patent in trusa , nu strica !
Bujie de schimb, cheie ptr. bujie , perie de sarma, patent, surubelnita, o bucata de sarma mai groasa si una mai subtire, eventual un set de chei de 8-10-13 si cu astea te cam descurci in orice situatie. Pare cam mult, dar bine impachetat ocupa un spatiu mic. ... si nu uita sa verifici rezervorul sa ai benzina destula.

..... sa mai te mai uiti cateodata spre motor sa vezi daca curge apa (tasneste) cu presiune la gaura de evacuare, altfel mai ales daca zona e cu apa mica si nisipoasa impellerul se uzeaza si motorul se supraincalzeste ...
La motoare de 2 T mare grija la proportia, cantitatea uleiului de amestec in benzina, daca e putin e bai, ca nu are ungere, daca e mai mult scote fum si astupa orificiile si intr-un timp scurt o sa ai probleme iarasi ....