lazarini scrie:
Nu ai raspuns la intrebare: te multumeste forma proiectului de lege?
În buna tradiție ANPA, proiectul este în mare măsură o tâmpenie. Să explic de ce. Interesele AGVPSR (să nu o mai dăm după cireș) sunt pentru a controla eliberarea de permise de pescuit sportiv. De ce este o tâmpenie? Simplu.
Să plecăm de la temeiul de drept în baza căruia este emis acest ordin. El este art. 23 alin. 2 din OUG 23/2008. Iată textul:
(2) În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale se vor stabili
condiţiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, precum şi
modelele permiselor de pescuit sportiv, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură, după consultarea cu
forurile de reprezentare ale asociaţiilor de pescari sportivi legal constituite, la nivel naţional.
Deci ordinul trebuie să reglementeze cele trei domenii pe care OUG 23/2008 le prevede. Atât și nimic mai mult. Nici măcar registrul de evidentă al asociațiilor nu trebuie să intre în cuprinsul acestei legi, întrucât luarea în evidență a asociațiilor de pescari sportivi este reglementată de art. 25(1) din OUG 23/2008 și nu se face prin ordin al ministrului privind pescuitul recreativ sportiv.
ANPA nu este abilitată să definească pescuitul sportiv și nici să reglementeze practicarea lui, ea fiind administratorul resursei acvatice vii. Singurul lucru care îl poate face este să stabilească condițiile în care se face accesul la resursa acvatică vie în vederea practicării pescuitului sportiv. Aceste condiții sunt cuprinse în art. 24 din OUG 23/2008, ordinul nefăcând altceva decât să detalieze aceste condiții. Organizarea, conducerea, supravegherea și controlul pescuitului sportiv la nivel național revine FRPS, conf. art. 37 alin. 1 lit b) din legea nr. 69/2000, în baza statutului și regulamentelor proprii.
Ce nu s-a luat in considerare este proiectul de modificare al HG 1016/2008, de pe același web site, care prevede mărirea taxelor de eliberare a permiselor de pescuit sportiv.
Ce poate face federația? Să pledeze pentru eliminarea acestei taxe, întrucât este ilegală și de natură a îngrădi un drept al persoanei, întrucât pescuitul sportiv fiind recunoscut ca sport, este activitate de interes național, sprijinită de stat, nu taxată de stat. Iată textul de lege:
L.69/2000
Art. 1
(1) Prezenta lege reglementeaza organizarea si functionarea sistemului national de educatie fizica si sport in Romania.
(2) In sensul prezentei legi, prin educatie fizica si sport se intelege toate formele de activitate fizica menite, printr-o participare organizata sau independenta,
sa exprime sau sa amelioreze conditia fizica si confortul spiritual, sa stabileasca relatii sociale civilizate si sa conduca la obtinerea de rezultate in competitii de orice nivel.
(3) Termenii folositi in textul legii au semnificatia stabilita
in anexa care face parte integranta din prezenta lege.
Art. 2
(1) Educatia fizica si
sportul sunt activitati de interes national sprijinite de stat.
Și ca să-l lămuresc și pe gigi cum este cu recreativul și sportivul (pentru că eu cred că face voit o confuzie între sport și competiție) îi postez definiția dată de legea sportului:
Anexa L.69/2000
e) oficiali sportivi - persoanele a caror activitate conduce la organizarea si administrarea
activitatii sportive de agrement, recreative si competitionale, aflate in relatie cu structura sportiva pe baza de contract de munca, conventie civila de prestari de servicii sau voluntariat.
Te-ai prins gigi? Nu ești tu așa naiv cum încerci să pari!
Vezi și proiectul de modificare al HG 1016/2008:
http://www.anpa.ro/images/stories/docum ... %20var.pdf