Greu de inteles ce este cu acest proiect de lege. Desi abroga OG 23, nu vine sa puna aproape nimic in loc lasand o gramada de lucruri nelamurite.
Oricum, raportat la subiectul topicului, capitolul 7 vine si ucide orice speranta a cooperativei cu privire la posibilitatea de a ciupi si ea o farama din banii marei mase de pescari, complet dezinteresata de latura competitionala a pescuitului. Asta apropo de:
FRPS a preluat sub autoritatea sa tot pescuitul sportiv din România; agrement, recreere și competiție. Nu știai? Afli acum!
Se pare ca l-a preluat de l-a rupt nu alta, iar celor de la minister le tremura izmenele pe ei de frica lui nea fane
In rest, cateva observatii la o prima lectura:
- apar noi documente necesare cumulativ, ceea ce inseamna noi costuri suplimentare - permis, tichet teritorial, carnet de capturi;
- inregimentarea in asociatii redevine obligatorie, documentele de mai sus fiind eliberate exclusiv de catre asociatii de pescari autorizate;
- se introduce carnetul de capturi - se foloseste expresia de specia capturata, notata imediat dupa capturare, fara sa precizeze daca este vorba de exemplarul capturat sau de cel capturat si retinut - ce se intampla in cazul C&R?
- se introduce examenul pentru obtinerea permisului;
- pentru prima data se foloseste notiunea de concesiune in pescuitul sportiv;
- sunt scoase complet din ecuatia pescuitului sportiv AN Apele Romane si Hidroelectrica - ANPA subrogandu-se acestora in contractele incheiate (sunt curios ce sa va intampla cu Tautul in acest caz);
- la art.88 alineatele (3) si (4) e ceva a carei logica imi scapa: pe de o parte ARBDD se substituie ANPA in ceea ce priveste contractele deconcesiune incheiate pentru Delta Dunarii si, pe de alta parte, aceiasi ARBDD preda pe baza de protocol catre ANPA contractele de concesiune incheiate tot pentru Delta Dunarii - nu inteleg logica, astea fac schimb de contracte, una se subtituie alteia pt a i le preda inapoi dupa aia???
Si probabil mai sunt si altele, daca se ia textul la puricat in amanunt.