Benzina 5 lei/litru?
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
S-ar parea ca exista asa ceva.Bodnar scrie:http://forum.softpedia.com/lofiversion/ ... 54891.html
Priviti aici oameni buni....motoare cu apa. Pentru barci nici nu tre sa mai treci in veci pe la Peco. E prea mare Mafia asta mondiala pentru a intra in productie asa ceva![]()
![]()
![]()
Nu e prea clar acolo ... insa cred ca e vorba de motor in 6 timpi. (4 timpi normali ca la orice motor actual + inca 2 timpi cind in motor se injecteaza apa care in motorul incalzit se vaporizeaza/dilata si produce lucru mecanic. Practic se utilizeaza si o parte din incalzirea motorului ... adica acea caldura care pina acum era "extrasa" din motor prin instalatia de racire.) Cred ca un astfel de motor consuma cu pina la 35-40% mai putina benzina.
Ma indoiesc insa ca actualele motoare (euro 4) sunt construite din materiale care ar permite utilizarea apei pentru cei 2 timpi suplimentari. Posibil ca la vechile motoare (non-euro) treaba sa fie mult mai simpla ... dar astea nu conteaza ... cred ca ar trebui sa apara o noua generatie de motoare.
Problema e ca exista prea multe astfel de tehnologii alternative .costica_fishing scrie:ai vreo retinere ca exista deja tehnologie pentru a misca ceva fara petrol? .................................
Cum ar fi sa faci o masina care sa mearga cu hidrogen?
Cine va reusi sa generalizeze o astfel de tehnologie va cistiga imens. Cred ca acum lupta se duce in acest sens (mai ales ca fiecare din cei care au investit pina acum in astfel de cercetari nu vor sa-si arunce propriile rezultate pentru a merge pe cele ale concurentei). Nu toti competitorii au resursele si puterea de convingere sa generalizeze la scara mondiala o astfel de solutie (statii de realimentare la intervale rezonabile ... in paralel cu actualele benzinarii). Plus ca pe actualele benzinarii nu cred ca se pot baza ... ele fiind usor de "convins" sa faca politica producatorilor si procesatorilor de petrol.
Una peste alta cred ca exista (sau va exista) un prag al pretului petrolului dincolo de care solutiile alternative devin deosebit de rentabile si atractive.
Din pacate acel pret va trebui sa-l platim noi.

Da , cind se termina petrolu trecem pe alternativIoan S. scrie:
Una peste alta cred ca exista (sau va exista) un prag al pretului petrolului dincolo de care solutiile alternative devin deosebit de rentabile si atractive.


Nu mie clar nici cu teoria conspiratiei lui Costica , la o adica masini se vor produce ,deci fabricantii nu au de ce sa se plinga , deci fabricile nu vor fi afectate , la urma urmei petrolu nu-i cea mai mare afacere , vinzarile de arme si traficu de droguri , prin volumu de bani care-l misca depasesc orice industrie , fiind vorba de bani reali ar trebui inclus in ranking-uri , la fel si prostitutia , paradoxal treburile astea nefiind legale is trecute cu vederea , insa banii generati is cit se poate de reali .
Pe de alta parte asta cu energiile alternative nu-i prea clara inca , io inca nu am auzit de un avion care sa mearga cu apa


Cel putin pe aici pe la mine ,teoretic merge treaba , practic , real , automobilele circula cu 1,7 persoane , iar avioanele zboara cu 66% din capacitatea normala , si atunci nu facem mare brinza in economie de combustibil , trenurile cu vreo 21% si din astea .
Nici la nivel de uniune nu cred sa fie mari diferente , tradus asta ar fi ca si cum ai avea un apartament cu 4 camere , tu ai sta in una singura da ai tine lumina aprinsa in doua camere , din comoditate . Si din comoditatea asta te-ai gindi cum ai putea lumina camerele alea doua cu ceva alternativ , fara sa cheltui curent electric


Evident in teoria de mai sus nu-s bagate numerele pe care le au avioanele de lupta , tancurile , portavioanele , si alte chestii heavy , ce misto ar fi un tanc cu combustibil alternativ


Istoria o sa se schimbe cind o sa vedem primu avion pe combustibil alternativ inclus intr-o linie comerciala puternica ( prin Africa poate is linii comerciale care au planoare in dotare

Deci fabricile de masini nu vad de ce sa se cace pe ele daca le-ar lipsi petrolu , le este cel mai usor sa schimbe macazu si sa treaca pe alternativ , altii insa nu .
Fir Intins!!!
- costica_fishing
- veteran
- Mesaje: 2092
- Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
- Localitate: Constanta
- Contact:
cred ca tancuri, ace, brice si carice poa sa maerga inca mult si bine pe motorina.
Oricum, se achita de la buget, unde intra si banii din accizele de pe motorina consumata de toti. Cu alte cuvinte, bugetul o duce bine, scoate dintr-un buzunar un meleon de eur pt motorina si baga in celalalt buzunar zeci de meleoane din acciza de pe motorina fraierilor.
Acu' am auzit ca si GPL'u e accizat! Sa-i f**!
Oricum, din pretul motorinei, mai mult e acciza decat pretul petrolului + costuri tehnologige. de ce e taxata asa de tare? pt ca se poate! pt ca cererea nu e elastica. Imi aduc aminte, acu vreo 10-12 ani. toata lumea zicea ca daca trece benzina de 10.000 (sau 15.000) nu o sa mai mearga nimeni cu masina. Acu e 2 USD litru si nu mai ai loc de atatea masini.
Dar sa ne intoarcem la tehnologii! Ai dreptate cu aveoanili. Merge cu cherosen. Pana una-alta, e cel mai eficient (dintre combustibilii care se cara cu plosca, sticluta sau alti asemenea recipienti primitivi. Desi eu am alte preferinte!). Sa nu uitam ca industria asta bazata pe derivati din petrol are totusi peste 100 de ani de experienta, experimente, resurse financiare infinite & stuff.
Pana acu vreo 30-40 de ani, respectiv pana au coborat din palmier toti ....in fine, aia,
, nu s-a gandit nimeni ce purcoi de bani poti face cu petrolu'. De cand a pus OPEC piciorul in prag a inceput sa se strice jucaria.
Cred ca daca nu punea Putin piciorul in prag si nu inchidea robinetul + daca nu exista razboiul din Irak, nu trecea de 100 USD (asa, amarati cum sunt acum) barilu; Sau puneau altii piciorul in prag!
Incet-incet, o sa iasa din combinatie petrolul, in domenii care presupun o oarecare autonome, respectiv in care nu ai nevoie de o statie de alimentare din 5 in 5 km.
Cum ar fi pe la chestiile serioase, gen portavioane, submarine, trenuri de mare viteza CARE NU MAI SUNT NICI UNUL PE GAZ!
Centralele nucleare le substituie pe alea pe pacura....nu-i problema.
Problema e, cum zice Ioan, cine generalizeaza sistemul alternativ brevetat, ala pune mana pe cascaval. Care e foarte mare.
Si sistemul problema e ca odata cu noul sistem, sa pui in functiune si o retea rezonabila de statii de combustibil (care o fi ala).
Vad un fel de dilema....nimeni nu o sa cumpere masina-care-merge-cu-kkt-de-capra, pt ca nu exista statii de reumplere cu kkt de capra. Si vicevarza, nimeni nu o sa deschida statie de alimentare cu kkt de capra pt unu-doi visatori care si-au luat Maybach de stana. Pur si simplu nu se merita PANA CAND ajunge benzina 3 EUR. Atunci o sa ne batem pe caprele lu' Jiji
si mai face Jiji un meleard!
Iar daca nu e industria auto (cu anexele rafinarii, statii peco, investitii in concesiuni petroliere, uleiuri, etc, etc) cea mai mare industrie din lume, nu prea stiu care ar fi.....Pur si simplu cred ca pe asta baza industriei mondiale.
Parerea mea!
Oricum, se achita de la buget, unde intra si banii din accizele de pe motorina consumata de toti. Cu alte cuvinte, bugetul o duce bine, scoate dintr-un buzunar un meleon de eur pt motorina si baga in celalalt buzunar zeci de meleoane din acciza de pe motorina fraierilor.
Acu' am auzit ca si GPL'u e accizat! Sa-i f**!
Oricum, din pretul motorinei, mai mult e acciza decat pretul petrolului + costuri tehnologige. de ce e taxata asa de tare? pt ca se poate! pt ca cererea nu e elastica. Imi aduc aminte, acu vreo 10-12 ani. toata lumea zicea ca daca trece benzina de 10.000 (sau 15.000) nu o sa mai mearga nimeni cu masina. Acu e 2 USD litru si nu mai ai loc de atatea masini.
Dar sa ne intoarcem la tehnologii! Ai dreptate cu aveoanili. Merge cu cherosen. Pana una-alta, e cel mai eficient (dintre combustibilii care se cara cu plosca, sticluta sau alti asemenea recipienti primitivi. Desi eu am alte preferinte!). Sa nu uitam ca industria asta bazata pe derivati din petrol are totusi peste 100 de ani de experienta, experimente, resurse financiare infinite & stuff.
Pana acu vreo 30-40 de ani, respectiv pana au coborat din palmier toti ....in fine, aia,

Cred ca daca nu punea Putin piciorul in prag si nu inchidea robinetul + daca nu exista razboiul din Irak, nu trecea de 100 USD (asa, amarati cum sunt acum) barilu; Sau puneau altii piciorul in prag!

Incet-incet, o sa iasa din combinatie petrolul, in domenii care presupun o oarecare autonome, respectiv in care nu ai nevoie de o statie de alimentare din 5 in 5 km.
Cum ar fi pe la chestiile serioase, gen portavioane, submarine, trenuri de mare viteza CARE NU MAI SUNT NICI UNUL PE GAZ!

Centralele nucleare le substituie pe alea pe pacura....nu-i problema.
Problema e, cum zice Ioan, cine generalizeaza sistemul alternativ brevetat, ala pune mana pe cascaval. Care e foarte mare.
Si sistemul problema e ca odata cu noul sistem, sa pui in functiune si o retea rezonabila de statii de combustibil (care o fi ala).
Vad un fel de dilema....nimeni nu o sa cumpere masina-care-merge-cu-kkt-de-capra, pt ca nu exista statii de reumplere cu kkt de capra. Si vicevarza, nimeni nu o sa deschida statie de alimentare cu kkt de capra pt unu-doi visatori care si-au luat Maybach de stana. Pur si simplu nu se merita PANA CAND ajunge benzina 3 EUR. Atunci o sa ne batem pe caprele lu' Jiji

Iar daca nu e industria auto (cu anexele rafinarii, statii peco, investitii in concesiuni petroliere, uleiuri, etc, etc) cea mai mare industrie din lume, nu prea stiu care ar fi.....Pur si simplu cred ca pe asta baza industriei mondiale.
Parerea mea!

near the beer
Ne intelegem gresit Costicacostica_fishing scrie:
Iar daca nu e industria auto (cu anexele rafinarii, statii peco, investitii in concesiuni petroliere, uleiuri, etc, etc) cea mai mare industrie din lume, nu prea stiu care ar fi.....Pur si simplu cred ca pe asta baza industriei mondiale.
Parerea mea!

Fir Intins!!!
Sint deja de citiva ani buni introdus combustibilul alternativ de exemplu biogas,care se obtine din resturile menajere o retea bine pusa la punct pungi speciale ,se colecteaza in tomberoane speciale si uite asa merg cam 80 la suta din autobuzele din oras pe asa ceva plus alta masini ale institutiilor statului.Tot mai multe firme particulare au trecut la acest combustibil cit si persoane fizice!!!Fenomenul ia amploare,sper sa ajunga si in Ro!
-
- veteran
- Mesaje: 2592
- Membru din: 08 Iun 2005, 19:57
- Localitate: Bucuresti