Dupa ce ii faci proba, banuiesc ca foarte curand, te rog sa scrii un scurt feedback aici.
SFATURI la pornirea unui motor de barca 4 hp - 4 t
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
Bineinteles ca merge orice ulei cu aceleasi valori , dar de calitate , cum ai spus si tu . De regula toate produsele recomandate de firma producatoare sunt un pic mai scumpe dar asta nu inseamna ca sunt mai bune decat alte uleiuri de la alti producatori .salauldeolt scrie:sau merge orice ulei semisintetic 10w30 mai de calitate
Daca e nou , merita sa-l tratezi cu ceva bun .
-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
da motorul este nou nout. este clar ca la cat ma pricep eu la motoare d'astea o sa mai treaca ceva timp pana il pornesc (nu prea mult maxim 2 saptamani). de felul meu nu sunt un "disperat" - am luat azi il si port de azi. avem tot felul de prioritati. ex. am luat 4 bete in iarne si cum 2 sunt de barca inca nu le-am incercat, pentru ca nu am iesit inca cu barca. va tin la curent. numai bine tuturor.
-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
Foloseste ulei pt motoare in 4 timpi pt barca. Nu pt masina nu pt motocicleta. Ai o baie mica de ulei, cat crezi ca o sa coste un litru de ulei original? Poate nu e cel mai bun ulei din lume cel original dar cu siguranta este unul testat de producator si ai garantia ca motorul o sa mearga asa cum l-au gandit ei. Parerea mea este ca 10-12 euro pt un litru de ulei original in loc de 5 euro pe eu stiu ce ulei auto pt un motor de 650 (super pret) merita.Indian Larry scrie:Bineinteles ca merge orice ulei cu aceleasi valori , dar de calitate , cum ai spus si tu . De regula toate produsele recomandate de firma producatoare sunt un pic mai scumpe dar asta nu inseamna ca sunt mai bune decat alte uleiuri de la alti producatori .salauldeolt scrie:sau merge orice ulei semisintetic 10w30 mai de calitate
Daca e nou , merita sa-l tratezi cu ceva bun .
-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
mersi de sfat si o sa-l urmez. oare este mai bine sa incerc pornirea motorului si respectiv pregatirea lui initiala intr-un centru specializat (apropos cat o costa o astfel de operatie?) sau nu e nicio filozofie.
1. pun bujia,
2. pun ulei de transmisie in cizma (stie cineva ce fel de ulei se pune in cizma si cat intra/ cat costa?)
3. pun ulei yama lube (?) in motor
4. pun benzina (fara plumb? sau nu conteaza)
5. pun motorul in butoi/ pe barca in apa
6. pun cheia de siguranta pornire
7. trag de sfoara pana porneste
daca am gresit ceva in scenariul de mai sus va rog sa completati si eventual sa dati anumite detalii
multumesc
1. pun bujia,
2. pun ulei de transmisie in cizma (stie cineva ce fel de ulei se pune in cizma si cat intra/ cat costa?)
3. pun ulei yama lube (?) in motor
4. pun benzina (fara plumb? sau nu conteaza)
5. pun motorul in butoi/ pe barca in apa
6. pun cheia de siguranta pornire
7. trag de sfoara pana porneste
daca am gresit ceva in scenariul de mai sus va rog sa completati si eventual sa dati anumite detalii
multumesc
edi,edi scrie: Foloseste ulei pt motoare in 4 timpi pt barca. Nu pt masina nu pt motocicleta. Ai o baie mica de ulei, cat crezi ca o sa coste un litru de ulei original? Poate nu e cel mai bun ulei din lume cel original dar cu siguranta este unul testat de producator si ai garantia ca motorul o sa mearga asa cum l-au gandit ei. Parerea mea este ca 10-12 euro pt un litru de ulei original in loc de 5 euro pe eu stiu ce ulei auto pt un motor de 650 (super pret) merita.
te rog argumenteaza mai bine afirmatia ta fiindca eu nu o consider veridica.
atata timp cat constructorul spune in cartea tehnica
motorul este un motor clasic in 4 timpi si un ulei de buna calitate la parametri ceruti de constructorul motorului este undeva la 8 euro/litru (se poate si mai jos, dar am facut o medie).Use only oils which are rated SE, SF, SG, SH ori SJ under the API classification system . The viscosity rating should be SAE 10W-40. If an SAE 10W-40 motor oil is not avaible, select an alternative according to the chart below (si urmeaza un tabel cu temperaturi si vascozitati clasificate SAE)
nu vad absolut nici un motiv logic si argumentat tehnic ca sa folosim anumite uleiuri si consumabile mai scumpe decat este necesar (motoarele de barca si barcile in general sunt considerate un lux in tara noastra si implicit consumabilele si piesele sunt pe masura)
salut
salut vezi daca te ajuta cu ceva http://www.yamaha-motor.com/assets/serv ... 5_1398.pdf
-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
multumesc pt. link. il aveam si eu dar nu strica pentru toti cei care vor sa ne cunoasca motoarele.
pentru T. Adrian da motorul este nou nout, se pare ca este chiar "original" - MADE IN FRANCE, cu cizma scurta, cu factura si garantie de 6 luni acordata de vanzator. mai multe detalii dupa pornire.
legat de obligatiile noastre fata de stat, ca proprietari de astfel de motoare puse pe o barca pneumatica de 2.70 m, care sunt ele (obligatiile) ca sa fi in regula la controalele jandarmilor, politiei de frontiera? ce acte trebuie sa ai la tine ca sa fi in regula?
astept toate raspunsurile "avizate!".
pentru T. Adrian da motorul este nou nout, se pare ca este chiar "original" - MADE IN FRANCE, cu cizma scurta, cu factura si garantie de 6 luni acordata de vanzator. mai multe detalii dupa pornire.
legat de obligatiile noastre fata de stat, ca proprietari de astfel de motoare puse pe o barca pneumatica de 2.70 m, care sunt ele (obligatiile) ca sa fi in regula la controalele jandarmilor, politiei de frontiera? ce acte trebuie sa ai la tine ca sa fi in regula?
astept toate raspunsurile "avizate!".

