discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
Mesaj
de salauldeolt » 28 Mar 2011, 14:43
Salutare tuturor.
Va rog pe toti cei care sunt cunoscatori sa-mi dea cele mai importante sfaturi la pornirea unui motor nou Yamaha 4t - 4 hp. Daca se poate astept o succesiune logica a pasilor de pregatire inainte de pornirea motorului. Precizez ca nu are nici macar bujia montata si nu are ulei. Daca se poate sa-mi spuneti si ce consumabile (ulei motor) sa folosesc si de unde se pot cumpara (in Bucuresti). Este nevoie si de ulei de transmisie (daca e o prostie, zambiti va rog si atat - fara bascalie - prea mare

). Astept sfaturi de la "meseriasi". Si dupa pornire mai trebuie facut ceva tip rodaj? schimburi de ulei la o anumita perioada de folosire (dupa 10 ore?).
Multumesc tuturor care se implica in acest topic.
-
adiwolf
- veteran

- Mesaje: 4638
- Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
- Localitate: Rm.Valcea
Mesaj
de adiwolf » 28 Mar 2011, 16:47
ce model este motorul??
inteleg ca nu are carte tehnica??
-
romica
- utilizator constant

- Mesaje: 247
- Membru din: 24 Mar 2005, 10:47
Mesaj
de romica » 28 Mar 2011, 17:28
pai nu ti-a explicat vanzatorul cum se face? sau e din ala cumparat noaptea?
-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
Mesaj
de salauldeolt » 28 Mar 2011, 18:56
romica scrie:pai nu ti-a explicat vanzatorul cum se face? sau e din ala cumparat noaptea?
Da, luat in amurg, de coada.

-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
Mesaj
de salauldeolt » 28 Mar 2011, 19:05
model F4A am gasit o carte pe net dar ma gandesc ca sunt ceva triks ce merita stiute inainte de a porni. ziceau unii ca se porneste in galeata, etc. multumesc pentru raspunsuri.
-
keymaker
- senior

- Mesaje: 421
- Membru din: 26 Dec 2005, 13:57
- Localitate: GALATI
Mesaj
de keymaker » 28 Mar 2011, 19:53
Da, sa nu il pornesti fara apa.Deci intr-un butoi ceva sa aiba apa pompa de racire ca altfel se strica presetupa...ulei in cisma cu siguranta;are 2 suruburi cu cap inecat pe unde bagi si iese ulei(bagi pe jos cu o spritziera si cand iese pe sus pui surubul,in felul asta iese cu siguranta tot aerul de acolo...ulei de motor daca e in garantie ar trebui sa iei de la ei sau daca nu de la o firma care recomanda asa ceva(la fel si uleiul de cisma) dar nu cred ca ar porni fara asa ceva ptr ca s-ar putea sa aiba senzor de nivel .....pune bujia si ...sfoara!...din prima nu cred ca o ia dar la a treia.....Eu am un johnson de 4,5 in 2 timpi si l-am tratat ca atare(torace ca un pisoi cu toate ca are ani in spate)...nu am avut in 4 timpi dar daca iti mai raspund cativa cunoscatori vei afla toate detaliile...rodajul e de 10 ore stiam eu pe care poti sa nu le faci consecutiv...nici la ralanti dar nici turat.....sa auzim de bine
"I love not man the less, but Nature more"....lord George G.Byron
-
keymaker
- senior

- Mesaje: 421
- Membru din: 26 Dec 2005, 13:57
- Localitate: GALATI
Mesaj
de keymaker » 28 Mar 2011, 20:17
in galeata cu siguranta nu e de ajuns(eu am un butoi de 60 taiat la gura si un suport special facut sa stea motorul comod in el)...il scoti pe liber,pui maneta pe start(in felul asta intra shocul in actiune) si dai sfoara...dupa ce porneste, primul lucru:te uit sa vezi daca pisa apa la spate in felul asta stii sigur ca pompa de apa functioneaza...vant din pupa!
"I love not man the less, but Nature more"....lord George G.Byron
-
salauldeolt
- senior

- Mesaje: 326
- Membru din: 16 Sep 2010, 20:57
- Localitate: Bucuresti
Mesaj
de salauldeolt » 29 Mar 2011, 07:25
pentru keymaker
multumesc pentru informatii si urari de bine. acelasi lucru va doresc si eu tuturor care se implica in acest subiect. ar mai fi o problema la care vreau un raspuns simplu. in carte zice de ulei de motor 10w30 de la yamaha. intrebarea ar fi daca este un ulei special pentru motor barca sau merge orice ulei semisintetic 10w30 mai de calitate, ca doar nu este ulei de amestec (ca la ala de 2 timpi). o alta intrebare la care nu sunt lamurit este daca necesita ulei de transmisie (al doilea ulei) sau nu e cazul?
-
keymaker
- senior

- Mesaje: 421
- Membru din: 26 Dec 2005, 13:57
- Localitate: GALATI
Mesaj
de keymaker » 29 Mar 2011, 07:43
sigur ca de transmisie in cisma...de motor eu as pune de yamaha original(poate e mai scump) ca are ungerea prin stropire(nu pompa de ulei) ia doar juma de litru
http://www.warsashmarine.com/yamaha_4a. ... nicalSpecs macar acum la inceput sa-l tratezi cum trebuie
"I love not man the less, but Nature more"....lord George G.Byron