cand mushca cleanul

pescuit cu muste artificiale, flyfishing

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Moderatori

salmo
utilizator nou
utilizator nou

Re: cand mushca cleanul

Mesaj de salmo » 31 Dec 2005, 03:20

alex dan scrie:salut!

sunt incepator in ceea ce priveste muscaritul si de aia vreau sa va intreb care este cea mai buna perioada pentru muscarit la clean, pana in ce luna se poate da la musca (cu rezultate)?
++++ exista intr-adevar o perioada sau mai multe perioade in care se poate prinde clean bine la musca. aceste perioade sunt in functie de vreme dar mai toate se leaga de sezonul cald si se confunda cu perioada in care apar gandacii de colorado, perioada in care sunt invazii de furnici aripate, perioada in care predomina lacustele si cosasii prin fanete, etc.
in general cleanul se poate pescui la musca tot anul, chiar si iarna, pana la inghet. acest peste se hraneste tot sezonul, dar atunci cand apa se raceste este mult mai greu de pacalit, metabolismul pestelui incetineste si nu mai simte senzatia de a consuma prea multe...asa ca vara este cel mai bine, atentie insa, cand este prea cald intervin din nou probleme, pestii nu se hranesc cand lacul sau raul este ca "ceaiul". am postat undeva un raspuns lui mihai vasilescu, cred ca la pescarul.com, unde am descris pe larg cum vad eu pescuitul la musca iarna, cu argumente din anii anteriori de pescuit. ca incepator este mai greu sa ai rezultate iarna, dar asta nu inseamna ca nu poti incerca. oricum, trebuie sa te documentezi, sa faci practica "la apa" si in timp vei putea sa interpretezi apa dupa cunostintele acumulate despre viata pestilor vis-a-vis de observatiile proprii. fir intins!

muscarul
utilizator constant
utilizator constant

Mesaj de muscarul » 31 Dec 2005, 05:22

anul trecut, in luna ianuarie, in ziua de Anu Nou, am prins clean la nimfa grea, lestata, tarata pe fund. Nimfa - o banala ureke...
God Grant that I may live to xxx until my dying day, And when it comes to my last cast