upgrade la elice motor 6 cai

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Pubertfester
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 15 Noi 2007, 10:52

upgrade la elice motor 6 cai

Mesaj de Pubertfester » 08 Iun 2010, 13:38

salutare! va rog sa -mi dati o opinie in urmatoarea problema: am un motor de 6 cp in 4 timpi ce a venit din fabrica cu elicea de 7 1/2- 7 asta insemnand ca pitch-ul elicei e de 7 inch, credeti ca daca as pune o elice de 6 inch la pitch (care se vinde la tipul asta de motor ) as obtine o viteza mai mare?
mentionez ca motorul la maxim (full trottle ) obtine in viteza 5000 de turatii .
in cartea tehnica la suzuki e mentionat ca el tre sa lucreze in cuplu la 5700 de ture. de ce e diferenta asta de turatii ?>
e oare elicea standard mai prost calibrata in raport cu barca mea ??( barca e cirus b5 are 110 kg + aditionale 150 kg). am inteles ca eliciile se pot pune in functie de barca (ar fi elicii de viteza si elicii de forta) sper sa nu spun o tampenie.. :lol: multumesc si evitati schimbul motorului pt o mai buna viteza! :lol: chiar sant curios daca se poate face ceva in plus fata de standardul dat de fabrica ( daca cineva are configuratia asta de barca cu motorul asta il rog sa intervina sau barca asta cu motor mai mare cum se comporta)

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 08 Iun 2010, 13:55

Daca te referi la :
http://www.barci-ambarcatiuni.ro/barci/ ... escuit.php
vezi ca 6 cp e cam mic ....,producatorul recomanda min 10 Cp ptr o deplasare optima .

c.catalin
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 189
Membru din: 09 Dec 2009, 15:45
Localitate: bucuresti

Mesaj de c.catalin » 08 Iun 2010, 21:54

treaba cu elicele e destul de stufoasa de rezolvat ...
am avut si eu un yamaha de 6cp, la care plaja de turatie, producatorul o recomanda intre 4000-5000 rot / min.

ce ma nemultumea ... viteza mica.

scotand din calcul variatia greutatii (adica pt aceeasi incarcatura in barca), cresterea vitezei se poate face prin marirea rpm.
dupa o gogalire temeinica, am inteles ca pt acelasi diam al elicei, cresterea/scaderea pasului elicei cu un inch produce o scadere/crestere a rpm cu aprox 200 rpm.

daca scazi pasul elicei cu 1 inch (de la 7 la 6), turatia va creste cu aprox 200rpm, puterea la elice creste si implicit barca se va ridica din apa mai rapid, iar viteza va creste cu ceva ...

acum rationamentul nu este valabil la infinit, pt ca la un moment dat, cu toate ca pasul elicei a scazut mult, turatia nu mai creste, pt ca motorul a ajuns la capatul puterilor ...
invers, daca cresti pasul, va scadea nr de rpm, puterea la elice va scadea, si vei merge mai incet.
exceptie : vei avea o viteza finala ceva mai mare in situatia a doua numai cu greutati/incarcaturi mici.

din fabrica motorul vine cu elicea coresp. pt ce a fost facut motorul :
daca este motor de thrust, va avea o elica cu pasul mic
daca este dual thrust, va avea o elica in consecinta (portanta mare atat la inainte cat si la reverse)
daca este normal, va avea o elica normala, dimensionata pt a fi "intre" cele 2 situatii de mai sus, pt o incarcatura medie.

daca ai luat motorul sh, poate a fost schimbata elica ...
altfel, poate ai o problema la motor ... mergi la service ...

vei obtine ceva variatii de viteza, din jocul cu elicele, dar parerea mea ca nu se merita, mai ales pt puteri mici (sub 9.9 cp)

nu se merita financiar : o elica noua este de la 400 ron in sus, de la reprezentanta (am una de yamaha 8 1/2 x 7 1/2 nu o cumpara nimeni?)

daca vrei o incercare, fa rost de una cu pasul mai mic (una imprumutata), si vei vedea ce viteza suplimentara obtii ...

DAR, daca schimbi greutatea incarcaturii se schimba si rezultatele

de curiozitate la suzuki ai turometru pe motor ?
cum ai vazut tu ca sunt 5000 rpm la full throttle ?

si tot de curiozitate, unde te dai cu barca ?
ca pe distante mici, nu cred ca mai conteaza atat de mult ...

c.catalin
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 189
Membru din: 09 Dec 2009, 15:45
Localitate: bucuresti

Mesaj de c.catalin » 08 Iun 2010, 22:05

corectie :

daca motorul este normal, va fi echipat cu o elica situata intre cele 2 situatii "extreme" :
pas mare - putere mica la elica, viteza pt incarcatura mica.
pas mic - putere mare la elica, viteza pt incarcatura mare.

dimensionarea se face in fabrica, pt situatia de " mijloc "

Avatar utilizator
shimano
veteran
veteran
Mesaje: 1314
Membru din: 16 Dec 2009, 14:42
Localitate: Targu-Mures
Contact:

Mesaj de shimano » 08 Iun 2010, 22:13

:lol: Motor cu 6 cai frumosi :lol:

Pubertfester
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 15 Noi 2007, 10:52

upgrade elice

Mesaj de Pubertfester » 09 Iun 2010, 07:38

multumesc pt interventie! eu am motorul cumparat de nou are 2 ani doar si nu foarte forjat, cu elicea originala (din pachet), am facut investitia intr-un turometru de service ( turatii si timp de functionare) si de aici a inceput capitolul de intrebari. in cartea de la suzuki (a motorului) puterea dezvoltata la 6 cp tre sa fie in turatie de 5400 -5700; curios este ca la acelasi motor de 4 cp ( sant identice ca model) plaja de turatii pt 4 cai tre sa fie de 4500 -5000 de rotatii. acum ca am si turometrul asta am observat ca motorul meu sta in 5010 turatii cu incarcatura minima adica o singura persoana in barca si fara bagaje. in concluzie e posibil ca la plaja asta de turatii puterea motorului meu sa fie de 4 cp ? intradevar am omis o mare problema merg pe dunare si cota e 600 ; e posibil sa fie curentul care sa incetineasca motorul( cu toate ca si la coborare pe dunare obtin ceva asemanator la turatii 5100 maxim)?sau elicea asta de 7 1/2 7 e de clasa de mijloc? credeti ca greutatea barcii poate influenta turatiile ?multumesc

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 09 Iun 2010, 07:45

Motorul daca utilizezi la maxima turatie (full ) se uzeaza mult mai repede , si atunci trebuie sa dai mai multi bani ptr reparatie .... daca vrei viteza mai mare atunci ceea mai sigura metoda e sa schimbi motorul .... daca nu ,atunci multumestete cu ce ai :wink: ... pornesti cu 1 ora mai repede si tot acolo ajungi :lol: :lol: :lol: .
Daca tot insisti ,treci pe la reprezentanta si din cate stiu eu poti sa iei elice de schimb ptr. teste . Pas mai mare , pas mai mic ... Probezi si daca iti place ramai cu el (adica cu una asemanatoare, dar noua :lol: ) ,daca nu o dai inapoi .... :(
Vezi ca la 6 cp deja trebuie si permis si inmatriculat si alte chestii ,dar cred ca deja te-ai informat ....

Curentul influenteaza foarte mult comportamentul (turatia ) motorului ... nu-i tot una ca mergi pe balta sau pe fluviu inpotriva curentului ... pot fi si decalaje de 70 % :!: :!: :!:

Avatar utilizator
grecu
veteran
veteran
Mesaje: 1665
Membru din: 21 Iul 2005, 22:21
Localitate: tg mures

Mesaj de grecu » 09 Iun 2010, 11:58

upgrade la 6 cai = 2 cai frumosi :lol:
Nu termin o relatie cu o femeie pana nu o vizitez in trei locuri !

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 10 Iun 2010, 12:29

am si eu un 6frumosi cu 7.8" diametru si pasul de 8" cu 12 caneluri, se baga cineva la un test? as incerca cu cel de la suzuky din fabrica

Avatar utilizator
Adelin
Moderator
Moderator
Mesaje: 5271
Membru din: 14 Apr 2004, 22:53
Localitate: ARAD

Mesaj de Adelin » 10 Iun 2010, 21:53

Pt o viteza mai mare iti recomand un 10 cai si scapi de probleme. :wink:
Când crezi ca sti pescuit apare ceva si iti da peste cap toate teoriile...
WSB CLUB

Scrie răspuns